.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 21:01:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 80 B4 Competition Turbo - problemy
PostNapisane: 29.sie.2019 17:51:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2018 18:45:35
Posty: 20
Auto: Audi 90 B3 quattro
Cześć!

Robię generalną odbudowę Audi 80 b4 po litewskich mechanikach. Generalnie duża rzeźba, ale próbuję jakoś ogarnąć instalację elektryczną i mam 2 problemy. Auto fabrycznie to ACE Competition, aktualnie głowica KR z golfa, blok AFN.

1. Nie działa wskaźnik temperatury na desce.
Auto się nagrzewa, wentylatory się uruchamiają, nie jest zapowietrzone, na zimnym odpala bez problemu, na ciepłym nie odpala, musi trochę ostygnąć (to chyba wina wtryskiwaczy 1250cc). Czujnik 2 pin do ecu wymieniony. Za wskaźnik na desce powinien odpowiadać czujnik 4 pin, u mnie w kostce są w użytku tylko 2 piny. Jeden to masa do bloku, drugi idzie do instalacji. Przedzwoniliśmy go i dochodzi do zegarów, pin 9 w kostce żółtej. Z instalacji do czujnika jest jeszcze jeden kabelek ale nie jest nigdzie podłączony. Auto miało klimę.

2. Co jakiś czas wyskakuje kontrolka oleju wraz z dźwiękiem.
Mam zegary dodatkowe, ciśnienie oleju jest na nich ok. Pod maską mam jeden luźny kabelek, którego zwarcie powoduje wyskoczenie kontrolki oleju i dźwięku alarmowego.

Auto miało podmieniane zegary (podobno na działające), ale te same problemy występują.

Macie jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 80 B4 Competition Turbo - problemy
PostNapisane: 29.sie.2019 19:16:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
1) Jak a ciepłym nie pali to patrzyłeś czy jest iskra?

Poniżej wstawiam Ci oznaczenia PINów czujnika 4 PIN, on jest ori wkręcany w metalowy króciec i tam masa nie idzie do niego na żaden PIN

+ po zapłonie
C -kontrolka, w C4 fabrycznie jest on połączony razem z czujnikiem poziomu w zbiorniczku
R -klimatyzacja
T -wskaźnik temp

Obrazek

2) Taki problem z kontrolką oleju miałem jak włożyłem do 100tki zegary od A6/C4 okazało się, że czujniki są różne, różniły się min ciśnieniem, sprawdź jaki masz teraz a jaki powinien być, po włożeniu tego z A6/C4 problem ustał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 80 B4 Competition Turbo - problemy
PostNapisane: 29.sie.2019 20:33:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2018 18:45:35
Posty: 20
Auto: Audi 90 B3 quattro
Dzięki za odpowiedź.

1) Hmm czyli jest większa rzeźba niż się spodziewałem, u mnie jest wciskany w króciec od głowicy i zabezpieczany zawleczką...

2) Zegary mam ori od b4. Pytanie do jakiego czujnika powinien być podłączony ten kabel który po zwarciu do masy wyrzuca kontrolkę? Podłączenie do bańki nic nie daje. Chyba powinien być tam jeszcze jeden czujnik 1 pin w okolicy bańki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 80 B4 Competition Turbo - problemy
PostNapisane: 29.sie.2019 20:41:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5203
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
1. Czujnik powinien być min 3 pinowy. Więc zacząłbym od tego, że może brakować sygnału na sam zegar. Bo masz sygnał na kontrolkę. Inna sprawa to czy masz u siebie AC/BC czy okrojony licznik z innym modułem.

2. Bańka podaje info na dodatkowe zegary. Czujnik ciśnienia masz w podstawie u dołu silnika.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 80 B4 Competition Turbo - problemy
PostNapisane: 29.sie.2019 21:06:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Bańkę masz wkręconą w podstawę zamiast tego czujnika pewnie

https://archiwum.allegro.pl/oferta/pods ... 83949.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 80 B4 Competition Turbo - problemy
PostNapisane: 29.sie.2019 21:11:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2018 18:45:35
Posty: 20
Auto: Audi 90 B3 quattro
1. Licznik wygląda jak ten na zdjęciu, z tym że wyskalowany jest do 260 kmh

Obrazek

Do kostki 4 pin idą u mnie tylko 2 kable z wiązki. Na starej kostce wszystko działało, ale kostka była mocno styrana i urwała się. Dolutowałem nową, wymieniłem czujnik i nic...

2. Poszukam tego czujnika, ale wygląda to jakby bańka była wkręcona zamiast tego czujnika jak na zdjęciu u kolegi hubos21


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 80 B4 Competition Turbo - problemy
PostNapisane: 29.sie.2019 21:22:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
TurboMati napisał(a):
1. Licznik wygląda jak ten na zdjęciu, z tym że wyskalowany jest do 260 kmh

Do kostki 4 pin idą u mnie tylko 2 kable z wiązki. Na starej kostce wszystko działało, ale kostka była mocno styrana i urwała się. Dolutowałem nową, wymieniłem czujnik i nic...

2. Poszukam tego czujnika, ale wygląda to jakby bańka była wkręcona zamiast tego czujnika jak na zdjęciu u kolegi hubos21


W tej podstawie filtra a AFNa chyba jest tylko jedna miejsce na czujnik, w ori ACE są dwa wyjścia ale znowu nie ma zasilania turbiny, trzeba by zerknąć na podstawę z 1.8T


Daj zdjęcie tego czujnika temp jak on wygląda i jak zamocowany

Fajna rzecz, trzeba sprawdzić może jakiś zda egzamin https://allegro.pl/oferta/adapter-czujn ... gJE7_D_BwE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 80 B4 Competition Turbo - problemy
PostNapisane: 30.sie.2019 06:34:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2018 18:45:35
Posty: 20
Auto: Audi 90 B3 quattro
Chyba wszystko już jest jasne. Po zakupie w aucie była taka podstawka:

Obrazek

Niestety gwint od zasilania turbiny był zniszczony. Znajomek mi to wymienił, ale chyba dał inną podstawkę i brakuje tego jednego czujnika... Ten trójnik załatwi sprawę? Nie ma znaczenia w które miejsce wkręcony jest czujnik? Jak to robią w AFN czy 1Z że zmieniają ten czujnik 1 pin na bańkę i wszystko działa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 80 B4 Competition Turbo - problemy
PostNapisane: 30.sie.2019 06:40:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
TurboMati napisał(a):
Chyba wszystko już jest jasne. Po zakupie w aucie była taka podstawka:


Niestety gwint od zasilania turbiny był zniszczony. Znajomek mi to wymienił, ale chyba dał inną podstawkę i brakuje tego jednego czujnika... Ten trójnik załatwi sprawę? Nie ma znaczenia w które miejsce wkręcony jest czujnik? Jak to robią w AFN czy 1Z że zmieniają ten czujnik 1 pin na bańkę i wszystko działa?


No racja, źle Ci mówię, przecież fabrycznie też miałem bańkę, ona ma dwa wyjścia jedno na dodatkowy zegar a drugie na kontrolkę tylko nie wiem czy zamiennie można je podłączyć, w C4 dodatkowo oprócz bańki jest w podstawie od dołu żółty czujnik, który idzie do zegarów, w B4 chyba go nie ma sprawdzę później dokładnie. Jak bańka sprawna i wszystko dobrze podłączone to musi być na niej Ok.

Wracając do czujnika temp to czy na pewno sygnał idzie na 9PIN bo ja mam jakoś inaczej na rozpisce z innym czujnikiem może to nie działać

Obrazek

Tutaj czujniki ciśnienia też pokazuje dwa różne

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: