.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 10:12:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 27.gru.2019 20:17:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2012 17:19:05
Posty: 50
Auto: Audi S6 C5
Witam. Kupiłem autko Audi A8 D4, uszkodzone w tył. Mam kilka pytań:

1. Jeśli chodzi o poziom paliwa, jeśli świeci się tylko jedna czerwona kreska to znaczy, że paliwa trochę jest czy równie dobrze moze go wcale nie być?
2. Drugie pytanie, od czego jest kontrolka EPC?
3. Kolejne czy są z tyłu jakieś czujniki wstrząsowe? Tył uszkodzony mniej niż do połowy tylnej wanny na koło.
4. I kolejne, wystają kable przy przewodach od akumulatora. Tam jest jakiś bezpiecznik czy czujnik?
Zdjęcie: https://www.fotosik.pl/zdjecie/20eb9a3150a1e5ea
5. Mam "otwarty" zagłówek kierowcy. Da się to jakoś złożyć czy mam kupić inny?
6. Wystarczy włożyć nowy akumulator i auto powinno odpalić bez problemu? Czy trzeba coś jeszcze robić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 27.gru.2019 21:09:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
1. Jeśli chodzi o poziom paliwa, jeśli świeci się tylko jedna czerwona kreska to znaczy, że paliwa trochę jest czy równie dobrze moze go wcale nie być?

Wskaźnik można skalibrować z poziomu testera diagnostycznego np vcds. W ten sposób najlepiej zweryfikować jak faktycznie pokazuje. Sam komputer pokładowy oblicza według algorytmu i nawet jak wskazuje 0 to jeszcze około 20km można przejechać ale nie polecam tego z racji iż mocno dostaje w tyłek pompa paliwa jak i wtryski.

2. Drugie pytanie, od czego jest kontrolka EPC?

EPC (electronic power control) odpowiada za sygnalizację usterki w układzie zarządzania wszystkimi elektrycznymi komponentami (moduł silnika, moduł komfortu, moduł zawieszenia, etc)

6. Wystarczy włożyć nowy akumulator i auto powinno odpalić bez problemu? Czy trzeba coś jeszcze robić?

W D4 trzeba przypisać aku w sterowniku silnika ze względu na tryb start&stop i nie tylko. Zapewne jest AGM lub EFB (choć przy takiej pojemności to jednak ten pierwszy).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 27.gru.2019 22:15:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2012 17:19:05
Posty: 50
Auto: Audi S6 C5
Jaki kabel musze mieć, żeby odczytać błedy i zrobić jakies adaptacje itp? Tam jest Interfejs OBD2?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 27.gru.2019 23:52:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jest OBD2 więc możesz kupić klona VCDS za jakieś 200-300 PLN. Ważne aby był 18.X lub świeższy aby mógł w pełni skanować i kodować Twoje auto.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 28.gru.2019 16:08:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2012 17:19:05
Posty: 50
Auto: Audi S6 C5
1. Ok, paliwo nalane. Świecą się 2kreski. Auto przy próbie odpalenia, słychać idący prąd na rozrusznik, jest pstryknięcie natomiast nie kręci. Jaka może być tego przyczyna? Wydaje mi się, że prąd jest zbyt niski.
2. Czy po wypadku jest jakaś procedura co należy zrobić po kolei by auto "odblokować" i normalnie uruchomić?
3. Przy akumulatorze wystają kable, dwa są odpięte od wtyczki przy klemie "-". Za co odpowiada ten przewód?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/20eb9a3150a1e5ea


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 28.gru.2019 16:24:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli wystrzeliły poduchy to nie odpalisz auta zanim nie wymienisz naboi od napinaczy pasów. Jeśli jednak nie wystrzeliły to podaj mu prąd z innego auta. Być może aku się uszkodził. U mnie tak właśnie było, że po strzale w tyłek, żelowy aku odciął prąd. Podany z zewnątrz ożywił auto.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 28.gru.2019 18:52:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2012 17:19:05
Posty: 50
Auto: Audi S6 C5
Wszystkie poduszki są na swoich miejscach, nie wystrzeliła żadna. Jedynie co to pas przedni od kierowcy i chyba tylne.
Wkładałem akumulator z drugiego audi 4.2 V8, w świetnym stanie i też nie pali. Cała elektronika w aucie działa tylko nie kręci rozrusznik.
Te przewody ze zdjećia nie są przypadkiem od bezpiecznika pirotechnicznego? Bez tego nie idzie prąd na rozrusznik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 28.gru.2019 19:02:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli pasy strzeliły to naboje mogą blokować sterownik silnika. Obecnie wielu producentów stosuje to zabezpieczenie. Co do przewodu to ciężko mi powiedzieć od czego ona jest. Jest jakaś opcja aby z kabli odczytać numery? (powinny być opisane kodem lub sekwencją kolorów) Jak pisałem wyżej u mnie właśnie po strzale nie kręcił ale podanie prądu z zewnątrz (nie sam aku tylko na starym aku prąd od innego lub od startera pomógł).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 28.gru.2019 19:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2012 17:19:05
Posty: 50
Auto: Audi S6 C5
Te dwa przewody ktore wyszły z kostki powinny wchodzić w gniazdo ktore jest w plastiku przy klemie minusowej. Bo jest tam na to właśnie miejsce.
Jutro postaram się odczytać numery. Chodzi o numery ktore sa napisane na kablach do +?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 28.gru.2019 19:29:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jakiekolwiek, które pomogą zlokalizować od czego są.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 29.gru.2019 19:40:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2012 17:19:05
Posty: 50
Auto: Audi S6 C5
Temat ogarniety. Autko chodzi aż miło. Pasy nic nie blokują.

Zamówiłem ODIS VAS 5054A z propokołem UDS. Chyba w zupełności wystarczy do A8 D4 i nie tylko? Ogólnie na coś powinienem zwracać uwagę przy kupnie bo zauważyłem, że wrzucają zdjecia płytki z wewnątrz tego "sterownika" ale po co. Są różne wersje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D4 4.2 FSI
PostNapisane: 29.gru.2019 20:18:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Co było powodem nieopalania?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: