.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 20:06:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B8] Gdzie ucieka prąd? / Obejście obwodu alternatora
PostNapisane: 17.wrz.2021 00:34:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
Hej. Taki temat;
Wiem, że to nie mercedes :D , ale spodziewałbym się, że audi będzie bardziej niezawodne.

Na wiosnę wymieniałem aku; fabryczny po 12 latach wyzionął ducha. Myślałem, że rozwiąże to mój problem, ale nie, niekoniecznie.
Póki codziennie, albo prawie codziennie jeździłem samochodem - problem się nie ujawniał.
Od czasów pandemii - samochód głównie stoi. Praca zdalna w 80%, do tego, jak jakiś głupi pedalarz, jak tylko się da - jadę do biura rowerem.
Efekt: po dwóch tygodniach, czasem tylko tygodniu postoju - samochód nie zapala, na baterii mam mniej niż 9V.
Aku sprawdzony, jak dotąd - niezasiarczony i naładowany, pod obciążeniem bliskim rozruchowemu - zachowuje się wzorowo.
Alternator spoko: 14,3V na jego zaciskach, 13.9-14.1 na klemach akumulatora zaraz po uruchomieniu samochodu.

Pytanie: gdzie TYPOWO ****** prąd w A4B8?
Żadnych dodatkowych, aktywnych po zgaszeniu urządzeń, centralny działa normalnie, krańcówki szyb i dachu ładnie odbijają, światła i oświetlenie kabiny gasną, MMI po 20 minutach idzie spać (trzeba przytrzymać długo guzik żeby się radio włączyło), odcięcie zapłonu mam pasywne, prymitywny przekaźnik z guzikiem, 'aktywne' tylko po zaświeceniu stacyjki).
Gdzie szukać?


Ostatnio edytowano 25.wrz.2021 19:27:28 przez scob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B8] Gdzie typowo, standardowo, spierdala prąd?
PostNapisane: 17.wrz.2021 10:39:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
standardowo spierdala na aluminiowym przewodzie z gównolitu między altkiem a rozrusznikiem i skrzynką w podszybiu, powoduje to spadek napięcia i niedoładowywanie aku w trakcie pracy silnika, ja bym od tego zaczął bo to standard pomimo trochę innych skutków w twoim przypadku -> rozwiązanie to, szeroko opisany, alternatywny kabel między altkiem a podszybiem

lub po prostu sprawdź jaki masz pobór prądu na wyłączonym z zamkniętym centralnym i w razie nadmiernego poboru wyciągaj kolejne bezpieczniki szukając winnego

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B8] Gdzie typowo, standardowo, spierdala prąd?
PostNapisane: 19.wrz.2021 20:29:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
mek1 napisał(a):
standardowo spierdala na aluminiowym przewodzie z gównolitu między altkiem a rozrusznikiem i skrzynką w podszybiu,


Masz na myśli którąś część wiązki '15' z obrazka? (zakładam, że elementy 20,27 to "klema" pod klapką na podszybiu)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B8] Gdzie typowo, standardowo, spierdala prąd?
PostNapisane: 20.wrz.2021 06:45:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
na tym obrazku nr 16 to "skrzynka w podszybiu", problemy robi odcinek od altka do tej skrzynki i to się omija dodatkowym kablem

zresztą tu masz pokazane :
https://www.youtube.com/watch?v=cmhAco-T-48

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B8] Gdzie typowo, standardowo, spierdala prąd?
PostNapisane: 20.wrz.2021 07:05:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
Dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B8] Gdzie typowo, standardowo, s****** prąd?
PostNapisane: 20.wrz.2021 18:51:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Hamujcie bajerę panowie - wulgaryzmy na wodzy!!!

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B8] Gdzie typowo, standardowo, s****** prąd?
PostNapisane: 25.wrz.2021 19:24:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2534
Auto: b8q caeb '09
Gdyby ktoś kiedyś szukał;
Dział części w ASO wycenił wiązkę 247EUR :D (w Etce ostatniej widnieje ~150).
(rycina 972-000 w Etce, numer części 8K0971228 lub 8K1971225 w poliftach i B9 - jakby ktoś jednak szukał oryginału za 1KPLN).

Pozostaje odwrócić się na pięcie i zrobić bajpas z gotowego kabla 'masowego' 25mm^2.


mek1 - jeszcze raz dzięki za podpowiedź;
Rezanko relatywnie proste, koszt: 49 PLN za gotowy kabel 120cm 25mm^2 z wysyłką smart ;), efekt: 14,5V na klemach w bagażniku przy pracującym na wolnych obrotach silniku :-))).
Podpowiedź dla rezaczy: uważajcie, żeby nie przeciągnąć gwintu na alternatorze, bo przy dodatkowym przewodzie łapie może na 3 zwoje.
Potrzebne narzędzia: klucz oczkowy 13 (obie widoczne na filmie nakrętki) i klucz 10 - do zdjęcia klemy z akumulatora przed robotą; nie chcecie zewrzeć najgrubszego w samochodzie kabla plusowego do masy ;-)

Dla potomnych, w 4K :d :
https://www.youtube.com/embed/Z7VNDi9iiF8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: