.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 09:25:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL,B4 1Z 92r.]zaparowane szyby po włączeniu ogrzewania
PostNapisane: 17.paź.2006 07:02:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 13:30:30
Posty: 44
chciałbym poznać waszą opinię co to może być?
Mnie się wydaje że to uszkodzona nagrzewnica. Poza tym zauważyłem że zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego od momentu gdy zacząłem włączać ogrzewanie. Od wiosny i przez całe lato nie dolałem kropli płynu chłodniczego a teraz gdy zacząłem grzać ubywa go, czy to możliwe ? przecież nagrzewnica grzeje się chyba cały czas więc czemu nie ubywało go latem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 07:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Nagrzewnica nie grzeje cały czas, a tylko wtedy gdy przesuniesz pokrętło na czerwone pole, otwierasz wtedy obieg płynu chłodzącego w nagrzewnicy. Więc jak jest walnięta a latem jej nie używasz to dopiero teraz wyszło że coś jest nie tak. Ten płyn co ci ubył z układu masz teraz na podłodze w kabinie.

Edit: Tak było w b2, widać po poście poniżej jest inna konstrukcja..

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Ostatnio edytowano 17.paź.2006 07:33:14 przez foxbat, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 07:22:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Z tego co wiem, w B4 nie ma zaworu zamykającego obieg płynu w nagrzewnicy przy wyłączonym ogrzewaniu... Natomiast jest system przesłon, które kierują obieg powietrza przez nagrzewnicę lub obok niej.
Jeśli paruje po włączeniu ogrzewania, to na 99% wina nagrzewnicy. Na pocieszenie, koszt zakupu nowej to max. 60 zł (zobacz na Allegro). Niestety wymiana jest dość pracochłonna - pół dnia w plecy.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 07:37:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
nie ma zaworu sterowanie klapami powietrza

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 08:01:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 13:30:30
Posty: 44
muszę tu dodać że mam auto z klimatyzacją . Czy to ma jakieś znaczenie przy kupnie tej nagrzewnicy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 09:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
jak masz auto z klima, to parowanie moze byc zwiazaen z tym ze jest spora wilgoc na parowniku, ewentualnie pod. U mnie jest to samo, jak jezdze z wlaczona klima to wszystko jest ok, ale w momencie jej wylaczenia, podczas np. deszczu, albo zimna na zewnatrz przez jakis czas szyby prauja, az do mometnu jak sie caly parownik nie wysuszy, wtedy wszystko wraca do normy. Poaz tym znaczenie moze miec zapchany filtr kabinowy, ktory co jakis czas warto przeczyscic/wymienic

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 10:37:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Jesli w układzie chłodzenia masz płyn chłodniczy , a nie wodę to typowym objawem uszkodzenia nagrzewnicy jest nie tylko parowanie szyb , ale szyby pokrywaja się "tłustym" nalotem.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 11:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 13:30:30
Posty: 44
filtr kabinowy mam nowy (na starym było to samo). Dokładnie wygląda to tak , ze gdy włączę ogrzewanie to po chwili szyby mam zaparowane i musze trzymać na co najmniej 3 biegu dmuchawę skierowana tylko na szyby aby ta para zeszła.
Co do włączania klimy, wiem że jak się ją używa a potem wyłączy to pojawia się para na szybach i miałem tak w innym, całkiem nowym aucie gdzie nagrzewnica na pewno nie była uszkodzona (a się jaednak parowało). Obecnie klimy nie używam, więc ta przyczyna odpada.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: