.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.maja.2024 17:36:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL STAG] regulacja staga 300+
PostNapisane: 10.cze.2011 21:34:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5985
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
witam!
czy ktoś z was zna się na regulacji instalacji lpg opartej o stag 300+?
jeśli tak to podrzucę mapki i nagrania .osc do analizy...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 22:50:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Wejdź na http://lpg-forum.pl, tam jest sporo ludzi co się na tym znają.
Ja też dziś po strojeniu :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 05:03:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5985
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
próbowałem się z nimi dogadać...
ale większość z nich myśli, że każdy ma wiedzę jak oni i nie biorą pod uwagę faktu, że ktoś może zaczynać i nie wiedzieć wielu rzeczy.
dal nich większość odpowiedzi zaczyna się od "czytaj instrukcję staga". czytałem i co z tego, jeśli nie ma podanych wielu ważnych informacji np. jak dobierać mnożnik, wg. jakiej zasady itd.
sama teoria to nie wszystko, praktyka jest ważniejsza, ale do tamtych ludzi za bardzo to nie dociera. powiem szczerze, że fora o tematyce lpg są "ciężkie", a dokładniej ludzie, którzy tam przebywają. z jednej strony nie ma się co dziwić, bo jak każdy będzie umiał regulować instalację, to większości z nich się utnie, z drugiej zaś strony cały czar i sens forum zostaje zatracony, bo po co forum, skoro odpowiada się ludziom, którzy już coś wiedzą, a milczy się, jeśli pyta początkujący....
takie moje subiektywne odczucie.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 08:03:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
A z czym masz problem?
Ja specem nie jestem, ale conieco wiem, więc może będę ci mógl pomóc.
I - ważna sprawa to określenie temperatury gazu w normalnej eksploatacji - aj obserwowałem swoja instalkę i wyszło że najczęściej jest ok 50-60stC, i po osiągnięciu tej temp kalibracja.
II - ważne też wyregulowanie reduktorów - oba powinny pracować na tym samym ciśnieniu.

Potem ustawić w programie ciśnienie na jakim chodzi układ, puścić autokalibrację, i po zakończonej kalibracji w drogę na Pb na zebranie mapy Pb, ja zbierałem w trybie 3D, dużo lepiej widać gdzie trzeba utrzymać silnik (obroty, uchylenie przepustnicy itd), po zebraniu mapy Pb, przełączamy na LPG i latamy tak samo, potem w 2D tak regulujemy mnożnik, żeby mapy nam się pokryły.
!!! BARDZO WAŻNE - przed kalibracją sprawdź korekty po temp i rpm - mają być na ZERO w każdym zakresie, nie włączaj ISA2 - jeśli Twój Stag ją ma - to tylko pierdzieli ustawienia, chyba, że nie chcesz się bawić w ręczne strojenie, to możesz ją włączyć i jeździć od razu na gazie, a ISA2 ustawi wszystko sama - ale wiesz jak to jest z automatem, wygodnie ale nie do końca precyzyjnie - jak z tipem ;)
Jakby co pisz PW, albo GG, teraz mnie nie będzie przez jakiś czas, ale ok 13 powinienem już być dostępny.

Na LPG masz też Kornela - to nasz klubowicz, walinij mu PW, dobry chłopak i pomocny.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 16:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5985
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
jeśli chodzi o zbieranie map to to potrafię, nie mam opcji 3d, więc to odrzucam.
ciekawostką jest obserwacja temp. najlepiej jak podrzucę mapkę i dasz znać co mam jeszcze z tym zrobić.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 16:36:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Temp gazu?
To jest oddzielna bajka :( - ja też mam z nią problemy, trzeba zrobić inny czujnik temperatury, bo ten co jest w zestawie, strasznie przekłamuje :( - u mnie w korkach temp gazu jest nonstop ok 85-90stC, co wcale nie jest prawdą, bo reduktory ma wtedy 80, więc gaz jest cieplejszy niż reduktor ;)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL STAG] regulacja staga 300+
PostNapisane: 14.lip.2016 09:31:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
Odgrzeję trochę temat. Co prawda nie stag 300+ tylko stag 300-8. Instalkę mam z jednym reduktorem - chyba KME Gold, który obsługuje 340 KM, i wtryskiwacze hana. Chciałbym tylko zapytać czy jeśli ustawiłem ciśnienie na reduktorze 1.05 bar, później zrobiłem autokalibrację. Ciśnienie robocze po autokalibracji wyszło 1.02. Później oczywiście zebrałem na drodze mapy i ustawiłem mnożnik tak żeby benzynowa i gazowa mapa się pokrywały. Oczywiście mnożnik wyszedł w okolicach 1,2. To czy to jest poprawnie. Wcześniej na parowniku miałem ciśnienie 1,16 i mnożnik był ledwie 1 na tych pierwszych dwóch punktach, później leciał poniżej 1. Teraz w okolicy 1 jest tylko ta ostatnia kropka.

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL STAG] regulacja staga 300+
PostNapisane: 21.lip.2016 11:21:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2011 14:37:35
Posty: 150
Popatrz na korekcje sond w vagu, dużo wyjaśniają jeżeli chodzi o lpg.

_________________
s6 c5 manual/v70


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL STAG] regulacja staga 300+
PostNapisane: 21.lip.2016 12:31:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5212
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Po pierwsze - sprawdziłeś dysze wtrysków czy są odpowiednie do zadanego ciśnienia?

Dwa trzeba zrobić korekty po temperaturach.

Trzy mapa gazu (zielona) musi być delikatnie wyżej niż paliwowa - zwłaszcza w górnej części aby silnik pod dużym obciążeniem na wysokich obrotach miał bogatszą mieszankę. Wierz lub nie ale V8 40V nie lubi ubogiej mieszanki w tym zakresie.

Ja od siebie dodam, że warto w S6 powyżej 5800 przejść już na benzynę. STAG ma taką możliwość aby przejście było nie odczuwalne.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL STAG] regulacja staga 300+
PostNapisane: 21.lip.2016 13:25:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
w moim stagu nie da zrobić się korekty po temperaturze - jest za stary. Skoro przy 5800 warto przeskoczyć na Pb to tak sobie ustawię.

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL STAG] regulacja staga 300+
PostNapisane: 24.lip.2016 13:58:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Moze szarpac przy takim przejsciu.
Emulator jeat na przekaznikach, one sa za wolne, zeby pomiedzy wtryskiem sie przelaczyc.

Jesli masz wydajny reduktor, to nie ma potrzeby wchodzic na benzyne.

Zrob mapke, zeby sie pokrywala przy czesciowych otwarciach przepustnicy. A przy maxymalnych najlepiej byloby wsadzic sonde szerokopaamowa w lufe. Myk jest taki, ze przy pelnym bucie sterownik benz w tak starym silniku nie patrzy na sonde tylko polewa wzbogacona mieszanke. Wtedy nie doregulowuje czasow wtrysku od lambdy. Dlatego przy pelnym bucie mapki moga sie pokrywac, ale w rzeczywistosci mieszanka na gazie moze byc nieadekwatna za bogato/za ubogo.
Minimum, jesli nie masz szerokopasmowej w rure, to obserwuj przy bucie zwykla sonde, nie moze spaac na ubogo. Patrz tez na cisnienie gazu przy max bucie i wyzszych obrotach, zeby nie spadalo znaczaco.
Na pelnym bucie latwo znajdziesz granice bogato/ubogo delikatnie zmieniajac mnoznik w okolicach maxymalnych czasow wtrysku. Znajdz granice, dodaj 10% dawki i bedzie lux.

bloku napisał(a):
Wierz lub nie ale V8 40V nie lubi ubogiej mieszanki w tym zakresie


Z ciekawosci mierzylem afr w swojej s6 plus. Fabrycznie przy pelnym bucie polewa do 11...
To nawet w turbolotach tyle nie mialem. Tam bardziej 12-12.5.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: