.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 18:12:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwencja!
PostNapisane: 21.wrz.2012 21:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Szanowna Społeczności,

Miło mi poinformować wszystkich zainteresowanych, że zakończyliśmy z pełnym sukcesem etap badań i testów, który przyniósł możliwość zainstalowania w silnikach zasilanych mechanicznym wtryskiem paliwa instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu (IV generacji).
Mam nadzieję, że Panowie Admini i Moderatorzy nie potraktują tej informacji jako reklamy, a jako informację, że pieprzenie się z wątpliwej jakości pomysłami typu Blos, czy "idealnie wyregulowany" mikser, przechodzi na zawsze do historii :-)

Pozdrawiam
SebastianS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 21.wrz.2012 21:16:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
No proszę :)

Czyli jest wreszcie szansa solidnie i bezproblemowo gazować wynalazki typu NG czy starsze silniki z W124?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 21.wrz.2012 22:05:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Panie jakies konkrety jak co z czym :D jak cenowo bo ja chcę cos u siebie dłubnąć, trzeba mikser wywalić w końcu, jak narazie opcja 1000zł graty do sekwecnji i +/- 700zł żeby zamontować DECa, w jakim silniku dokładnie to testowaliście?

Rozejrzałem się trochę na necie i piszą i jakiejś instalacji OMVLa do mechanicznego wtrysku i o jakiś generatorach sygnału z TPSu, cewki i czujników położenia wału.

Interesuje mnie cena założenia tego w aucie, który ma LPG czyli tali upgrade, bez homoligacji i butli itp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 23.wrz.2012 09:05:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Kiedyś czytałem na forum Mercedesa opis takiej instalacji, niestety wątek zniknął. Tam całość była chyba sterowana przez sygnał z przepływki KE-jet, zakładał to jakiś człowiek w Szamotułach (chyba).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 23.wrz.2012 10:30:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
instalacja pewnie dla pasjonatów starszych aut bo ostatnie auta z mechanicznym wtryskiem to 2.0 16v w C4, które szły do 97r i może się okazać, że taka instalka w większośći przypadków będzie kosztować tyle co połowa auta albo całe :) ale poczekajmy na Sebastiana może coś więcej napisze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 23.wrz.2012 15:51:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
A blos ile? Najczęściej też połowa albo więcej wartości :peace: Temat ciekawy, daje do obserwowanych

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 23.wrz.2012 17:24:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
sekwencja do 4 cylindrów teraz to 2000zł zakładając, że auto nie ma LPG, jak ma to przerobienie ok 1000zł, nie wiem czy montują jeszcze coś takiego jak II generacja czy BLOS :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 23.wrz.2012 22:09:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
zgredek27 napisał(a):
A blos ile? Najczęściej też połowa albo więcej wartości :peace: Temat ciekawy, daje do obserwowanych


Przesadzasz... 400 zł za BLOS to nie jest tragedia i można POMINĄĆ komputeryzację, co samo w sobie jest zaletą. A jeśli osobnik instalujący ma pojęcie jak to zrobić, to może uzyskać całkiem przyjemne wyniki, zarówno co do spalania, jak dynamiki. Pewnie, że sekwencja jest lepsza, ale osobiście uważam, że w nowszych autach, bo w starych struclach kombinowanie prędzej czy później wychodzi bokiem. A dobrze założony BLOS jest bezawaryjny i praktycznie bezobsługowy.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 24.wrz.2012 09:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
hubos21 napisał(a):
sekwencja do 4 cylindrów teraz to 2000zł zakładając, że auto nie ma LPG, jak ma to przerobienie ok 1000zł, nie wiem czy montują jeszcze coś takiego jak II generacja czy BLOS :D


Jestem jestem i już piszę:

Sekwencja do auta za 2000 PLN to jest limit oznaczający nabycie dupiato zamontowanego, dupiatego setupu z dupiatym strojeniem, albo po samej kalibracji, u dupiatego gazownika.

Musicie Panowie rozgraniczyć dwa podejścia do tematu: albo gazujemy starsze auta za pomocą miksera (blos nie wydaje mi się istotnym polepszeniem sprawy) i godzimy się na mało sensowną retorykę z cyklu "instalacja droższa od auta", albo - z szacunku do porządnych, klasycznych samochodów (ale też w pogoni za fabrycznymi osiągami i prawidłową karburacją silnika), robimy instalację jak należy, za którą płacimy należne pieniądze. Jest rzeczą oczywistą, że skoro do K/KE Jeta montuję sekwencję, która wymaga odpowiedniego zestawu sygnałów wejściowych, to muszę je wygenerować, co do normalnego zestawu sekwencyjnego dokłada dodatkowe koszty. Przedsięwzięcie nie jest więc kolejną opcją zamieniania siekierki na kijek, tylko dokonaniem konwersji na takim samym wysokim poziomie technologicznym, co w przypadku zwykłego elektronicznego wtrysku benzyny.
Należy więc zapomnieć o zrobieniu tego w niskim budżecie rzędu paru stówek. Jeśli auto ma już gaz, to wartość dla naszej konwersji posiada już tylko zbiornik i wielozawór z przewodem do przodu. Reszta wylatuje i jest zastępowana nowymi gratami. Ceny na PW, żeby nie było że tu handełes prowadzę :-D

P.S. Owszem, była na rynku kiedyś instalacja OMVL, która działała bez sterujących wtryskiwaczy benzyny, obecnie jest to totalna rzadkość, zwłaszcza że te sterowniki nie należały do najbardziej trwałych. Soft był mało elastyczny w kwestii strategii nagrzewania, korekt od ciśnienia - ale na owe czasy i tak to był niezły wypas.

P.P.S. Podobnie ma się sprawa z Landi Renzo IGS - wielopunktowym wtryskiem ciągłym gazu. Zero korekt od ciśnienia i temperatury gazu, osiągalny tylko w rzako występującej używce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 24.wrz.2012 09:18:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Jeśli 2k za kompletną instalke to jest bardziej niż dobrze :D 3 lata temu za II generacje do Ke-jeta brali 1800zł jedyny problem to ilosć km do Gliwic i późniejsze serwisy czy naprawy, trzeba przemyśleć sprawę :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 24.wrz.2012 16:05:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Hubos, nie jestem dupiatym gazownikiem ładującym dupiate zestawy, dupiato strojone. Najbardziej budżetowy zestaw sekwencyjny, jaki jestem w stanie zaproponować, dla samochodu czterocylindrowego, kosztuje u nas 2300 PLN. A jak wiesz, na tym sprawa się nie kończy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 24.wrz.2012 18:07:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
SebastianS napisał(a):
Hubos, nie jestem dupiatym gazownikiem ładującym dupiate zestawy, dupiato strojone


wiem o tym dobrze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 24.wrz.2012 18:20:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Sebastian, napisz proszę na czym orientacyjnie polegają zmiany (oczywiście zachowując dla siebie swoje know-how).

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 24.wrz.2012 20:42:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
** wybaczcie, chodziło mi o wielopunkt. Odruchowo czytając wpisałem blosa

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 25.wrz.2012 23:49:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
martab99 napisał(a):
Sebastian, napisz proszę na czym orientacyjnie polegają zmiany (oczywiście zachowując dla siebie swoje know-how).

Zmiany? Hm, w zasadzie montaż z grubsza przypomina każdą normalną sekwencję - wtryskiwacze zamontowane w kolektorze, klasyczny reduktor do układów sekwencyjnych (zmartwię tu liczących na wykorzystanie elementów istniejących układów II generacji - poza butlą wylatuje wszystko...), sterownik gazowy IV generacji... A dalej zaczyna się już kraina patentów - czyli działania umożliwiające wystrojenie auta na gazie :-).
Aha - dość mocno wskazanym elementem odmiennym od zwykłej sekwencji montowanej przy wtrysku elektronicznym, jest możliwość skorzystania ze wskazań TPS-u - czyli potrzeba jego zamontowania. Rzecz w silnikach N/A do przeskoczenia, w silnikach doładowanych bardzo pożądana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 26.wrz.2012 16:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Napisz jak wychodzi spalanie gazu w IV gen vs I/II gen w pieciocylindrowkach?

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 26.wrz.2012 18:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
itoritor napisał(a):
Napisz jak wychodzi spalanie gazu w IV gen vs I/II gen w pieciocylindrowkach?

Panowie, borykamy się nieco z kalibracją hamowni, bo z głupia frant świruje od czasu do czasu i nie wiemy o co kaman, więc do końca nie ręczę za wyniki hamowań. Ale na II generacji silnik KX (KE Jetronic) o nominalnej mocy 115KM wypluwał:

- na benzynie: 85 KM
- na gazie: 77 KM (!)

Po zarzuceniu IV generacji ten sam silnik wypluł:
- na benzynie: 106KM
- na gazie: 102KM

Wielki przyrost mocy tłumaczy się przede wszystkim wywaleniem zwężki jaką jest mikser w dolocie, robiący swą krecią robotę na obu paliwach.
Zużycie paliwa, jak mam być szczery - chyba raczej wzrosło, bo się zacząłem cieszyć większą mocą i chyba mnie za bardzo noga swędzi ;-) Ale jeśli jeździć normalnie, sądzę że sytuacja znacząco się poprawi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 26.wrz.2012 19:24:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Zrobiłeś se kupetkę? :P

Hamownia 2WD?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 26.wrz.2012 21:53:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Hamownia 2WD tylko - funduszy więcej nie ma. A qpetka gdzieś tam powoli się posuwa... to nie będzie szybki marsz jak znam swoje obłożenie... :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: K-Jetronic i KE-Jetronic na LPG - nowe rozdanie - sekwen
PostNapisane: 26.wrz.2012 22:32:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeśli to nie tajemnica to jakie wtryski i reduktor to tego silnika będa montowane? w przypadku ke-jetów problemem jest to, że z czasem wytrze się potencjometr w przepływce, czy jego sygnał też jest kluczowy do pracy tej instalacji


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: