.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 16:19:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 29.mar.2013 21:34:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2012 19:30:28
Posty: 7
Auto: audi 100 c3 2.3 ng,volvo 850 2,0 211KM
te gume od przepływomierza chyba wymienił bo miał dziure w tamtej i obroty falowały mocno


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 01.kwi.2013 13:36:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
wordeck napisał(a):
Mikser nie miesza homogenicznie... Daleko mu do tego...
Proponowałbym jednak nie mieszać pojęć.
Mikser nie miesza stechiometrycznie I to jest prawda, jeśli przyjmować za obszar badań dowolny przedział charakterystyki omawianego silnika (bo dla ściśle określonych warunków oczywiście stechiometria jest możliwa do osiągnięcia). Natomiast jeśli chodzi o homogenizację mieszanki - jest dużo bardziej jednolita niż w przypadku wtrysku wielopunktowego. I z tą kwestią proszę Cię nie dyskutuj, bo dysponuję danymi badawczymi, a sama kwestia leży u podstaw poważnego projektu badawczego rozpoczynanego właśnie przez nas we współpracy z Politechniką Śląską, na podstawie pewnego mojego pomysłu.
Cytuj:
Poza tym każda zmiana parametrów pracy silnika, ilości i składu mieszanki na wylocie z miksera będzie wpływała na zmianę składu i ilości mieszanki na poszczególnych cylindrach w różnym czasie - im dalej od miksera, tym później (powiesz, że to jest pomijalne - nie jest, później jest zdziwienie, że coś strzeli).
Odległość od przepustnicy do końca przestrzeni kolektora dolotowego oczywiście nie jest pomijalna (dlatego wymyślono ITB) i oczywiście że dochodzi do zachwiań składu mieszanki, ale wywołanych zmianą prędkości przepływu powietrza przez zwężkę - obojętnie - miksera czy blosa - odniesionej do odległości pomiędzy mikserem a reduktorem LPG. A poza tym - gdyby nawet było tak, że takie zjawisko jak różnicowanie w czasie składu mieszanki w poszczególnych częściach kolektora istnieje w stopniu niepomijalnym - w najmniejszym stopniu nie uzasadni to bzdurnej tezy o zróżnicowanym kolorze izolatorów świec mającym rzekomo świadczyć o różnym składzie mieszanki na LPG w poszczególnych cylindrach.
Cytuj:
Wątek dotyczy konkretnego pacjenta, a nie rozważań co lepsze...
Eee... a co to - pacjent się wymyka ogólnym regułom? Jeśli nie chce sekwencji albo IGS-a, to niech sobie porządnie skonfiguruje mikser w K-jecie i ma dokładnie takie same szanse na strzał (wcale nie takie duże - osobiście przejechałem 60kkm K-jetem na mikserze i nie zaliczyłem ANI JEDNEGO strzału) jak przy blosie, albo którymkolwiek rozwiązaniu podciśnieniowym użytym w kolektorze pod gaźnik. Tak więc - właśnie w odniesieniu do kokretnego pacjenta - jeśli już ma grzebać i przerabiać - nie ma sensu cofanie się o krok wstecz, tylko - jeśli już przerabiać - to na system sensowniejszy pod każdym względem, ba, paradoksalnie - nawet precyzyjniejszy niż benzyna zasilana K-jetem!
Cytuj:
Co do przygód związanych z gaźnikiem to też racja, ale tu akurat występuje praktycznie niezniszczalny pływak z tworzywa.
W moim pierburgu wystarczyło 15.000km i już pływak tonął w benzynie a gaźnik przelewał beznadziejnie.
Cytuj:
Na benzynie nie trzeba gasić, bo jest założona elektryczna pompa paliwa, więc wystarczy przekręcić kluczyk i poczekać 5 sekund :)
Ok, tu zgoda.
Cytuj:
Przed strzałami w 99% chroni parownik z dodatkowym wężykiem podciśnieniowym
Warto się dowiedzieć przed napisaniem takich rzeczy, za co odpowiada i na jaki układ w reduktorze działa ten wężyk... To jest tylko wysterowanie układu biegu jałowego - kiedy zanika podciśnienie, układ pozostaje zamknięty żeby nie puszczać gazu na postoju...
Cytuj:
nawet jak pufnie w gaźnik, to się nic nie stanie, bo puszka filtra jest nad mikserem i nie zbiera się w niej litr gazu, tak jak to bywa w k-jetach).
Tak, prawda, rozmiar szkód jest zwykle znacznie mniejszy, choć już nad kolektorem i gaźnikiem/monowtryskiem już widywałem rozwalone puszki filtrów, nawet niedawno zmieniałem w jakimś fiacie. Ale mniejszy rozmiar szkodliwości nie jest argumentem, bo nie chodzi o założenie czegoś - za przeproszeniem - mniej ch..owego, tylko czegoś sensownego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 07.kwi.2013 12:03:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Oki, no to po kolei...
1) Jeżeli masz dane badawcze, to je pokaż. Tylko zwróć proszę uwagę, że badania przeprowadzane są w konkretnych warunkach i ich wyniki często są dalekie od eksploatacyjnej rzeczywistości.
2) Od kiedy istnieją silniki ZI, kolor ELEKTROD świecy świadczy o prawidłowości spalania mieszanki i o jej składzie. Kiedyś nie było komputerów i analizatorów składu spalin, trzeba było sobie radzić bez nich ;) Wszystkie moje k-jety (5-cyl., w 4-cyl. nie zauważyłem) mają po kilkunastu tys. km. elektrody świec jaśniejsze na 1 - 2 cyl. niż na pozostałych. Przypadek?
3) Pacjent wymyka się regułom, podobnie jak 90% k-jetów, z przyczyn czysto ekonomicznych, a pozostałe 10% to auta pasjonatów. Zakładanie instalacji za 2500 PLN do auta wartego 1500 PLN, przy przewidywanym okresie dalszej eksploatacji 2-3 lata i niewielkich przebiegach jest, delikatnie mówiąc, ekonomicznie nieuzasadnione. Dobrze, że nie zaliczyłeś ani jednego strzału, moje k-jety też nie strzeliły ani razu, a ich łączny przebieg to kilkaset tys. km przez ostatnie kilka lat. Kiedy przestały strzelać? Kiedy założyłem do nich parowniki z dodatkowym sterowaniem podciśnieniowym - z jednej strony wężyk do kolektora, z drugiej kompensacja podpięta przed przepustnicą.
4) Pływaki się przecierają, znacznie szybciej metalowe, plastikowe są dość odporne. Pewnie miałeś pecha... Natomiast problemem poważniejszym jest zapychanie się kanałów w gaźniku, na skutek osadzania się zanieczyszczeń z benzyny i ich wysuszania podczas pracy na gazie. Dlatego lepiej montować jednopunkt, co zresztą napisałem na początku wątku.
5) Oczywiście, że wybuchający gaz może rozerwać puszkę filtra nad gaźnikiem, jeżeli instalacja jest skopana albo układ zapłonowy udaje dyskotekę. Ale równie dobrze można doprowadzić do strzału przy instalacji sekwencyjnej, czego przykładem jest ostatnio kupione przeze mnie 2.6 ABC z rozerwanym airboxem... Wystarczy się postarać...
6) To co według Ciebie odpowiada tylko za odcięcie dopływu gazu przy niepracującym silniku, czyli dodatkowy wężyk sterujący zaworkiem iglicowym w parowniku chroni również przed strzałami z prostej przyczyny - membrana otwiera zaworek, kiedy w kolektorze jest podciśnienie. Kiedy następuje cofnięcie płomienia z cylindra do kolektora, ciśnienie w nim gwałtownie wzrasta, co powoduje natychmiastowe zamknięcie zaworka i odcięcie dopływu paliwa. Banalnie proste i niezawodne. Nastąpi co najwyżej niewielkie "pufff", związane ze spaleniem resztek gazu pozostających w kolektorze.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 14.sty.2017 17:49:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2017 17:43:12
Posty: 4
Witam. Mam problem z mechanicznym wtryskiem paliwa w audi 80 b4 2.3 mianowicie, chodzi o to czy da się kupić sam ten dysk który znajduje się w rozdzielacz czy będę musiał wymieniać cały rozdzielacz. Proszę o poradę. ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 14.sty.2017 20:14:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2017 17:43:12
Posty: 4
PieterB kupując używany rozdzielacz wtrysku palipa kompletny, również nie mam gwarancji na 100% ze będzie on w pełni sprawny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 16.sty.2017 14:10:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2017 17:43:12
Posty: 4
A moze ktos mi podac wymiary tego talerza spietrza spietrzajacego w mechanicznym wtrysku paliwa w audi 80 b4 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 16.sty.2017 14:22:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Wyprostuj go najbardziej jak umiesz (polozysz na plaskim i bedzie widac) i zaloz spiwrotem zeby nie haczyl. Jesli wtrysk jest sprawny to samochod bedzie normalnie pracowal. To chyba alu 80mm.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 16.sty.2017 14:38:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2017 17:43:12
Posty: 4
Sprawa wyglada tak ze znajomy slusarzbedzie mi to dorabial ale jak wyjalem ten talerz to widac ze ktos przy nim majstrowal bo brzegi sa lekko szlifowane wiec przydal by sie dla mnie bardziej dokladny wymiar,bo jak zrobie ze zbyt mala srednica to tez nie bedzie dobrze pracowal motor na tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 16.sty.2017 23:35:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Rowno 80mm. Nie mam pewnosci co do gr, chyba 1mm.

Kiedys sobie dorobilem, smigalo tak samo jak na wyprostowanej.

Inna bajka, jesli cale ramie masz zgiete w bok.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 17.sty.2017 09:33:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Wstawialem u siebie alu oraz stalowa. Nie bylo roznicy zauwazalnej. Ale na pewno masa ma wplyw. Wstaw alu.
Proponuje wyklepac stara i zobaczyc na czym stoisz.
Ke-jet jest sprytny i potrafi sie dostrajac. Ma sonde lambda i pamiec. Ale musi byc sprawny potencjometr przeplywki, wtryskiwacze nie moga lac, sonda dzialajaca, czujnik temoeratury dwupinowy. Nie moze byc nieszczelnosci.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 17.sty.2017 19:49:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Malo kto zdaje sobie sprawe, ze ke-jet bierze sygnal z potencjometru wychylenia przeplywki do stabil8zacji wolnych obrotow, ale co wazniejsze jako sygnal obciazenia silnika do ustalania momentu zaplonu. Pomijam juz korekty paliwka.

I myk tu jest taki, ze na gazie znika cisnienie benzyny nad tloczkiem rozdzielacza, a tym samym klapa idzie mocno do gory, jak nie na max. Sterownik silnika odczytuje to jak bysmy caly czas z duzym napelnieniem cyl smigali, przez co nuadekwatnie opoznia zaplon,vszczegolnie przy czesciowym bucie. Poza tym ciagle walczy, z wolnymi obrotami.

Wtstrzal gazu najczesciej gnie klape. Wyprostuj, wsadz i bwdzie widac. 29min roboty

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 17.sty.2017 19:54:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6202
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bo się w ke-jecie nie odcina paliwa przekaźnikiem pompy tylko nastawnikiem ciśnienia, nie ma przez to żadnych problemów z wolnymi obrotami, klapa tylko ma min różnie pb/lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 18.sty.2017 00:06:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Chyba malo kto to ma zamontowane w ke-jet. Ja w 2.0 16v ace wstawilem sobie taki "emulatorek". W miare to dzialalo.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 18.sty.2017 06:59:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6202
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
z A.E.B. działa bdb, naszej rodzimej produkcji nie do końca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 NG] problem z rozdzielaczem wtrysku
PostNapisane: 15.lut.2017 00:43:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ten “emulatorek“ to prosta sprawa, niwazne jakiej firmy kupisz. Prosty jak konstrukcja parasola. Ja sobir sam zrobilem w 15min na przekazniczku. Wystarczy przy pracy na lpg puscic -40-50mA na ten zaworek w glowiczce rozdxielacza co by zasymulowac odciecie paliwa jak do hamowania silnikiem na biegu..

A druga sprawa to zeby emulowac sonde lambda na gazie ew. Odcinac aku po zgaszwniu do ecu, zeby ten po odpaleniu byl nowo narodzony i nie nakladal z dup. Korekt na benzyne, niepoprawnie wyuczonych przy pracy na gazie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: