.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 06:20:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 20.kwi.2015 11:48:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2015 11:07:30
Posty: 4
Hey, mam Audi A4 B5 Avant 1.8 i rozważam założenie instalacji lpg. Wóz jest z 2000 roku. Moc -> 125KM. Byłem z nim w warsztacie i zaproponowali mi taki zestaw -
Sterownik: Zenit Pro
Wtryskiwacze: Herkules
Reduktor: AGC Vito Super

Co sądzicie o takim rozwiązaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 21.kwi.2015 11:43:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Szukaj czegoś opartego o Staga, wtryski mogą być Valteka.
Taką konfigurację ogarnie ci każdy zakład, a kupisz nietyp i chcąc, nie chcąc będziesz musiał jeździć tam, gdzie założyłeś.
Silnik nie jest wymagający, więc pakowanie się w koszty i graty z zapasem to jak strzał z armaty do wróbla.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 21.kwi.2015 21:01:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Sterownik: KME lub STAG
Reduktor: KME Tur lub ACR01
Wtryski: HANA2000/2001 lub listwa STAG ACW01 jak dobrze pamiętam

Ceny obu zestawów zbliżone, czyli około 2100-2300PLN
To czy będzie na KME czy STAG zależy, w czym gaziarz jest mocny :peace:
Jedno i drugie będzie śmigać, ważne by było dobrze zestrojone...
VALTEKI omijaj szerokim łukiem, szkoda kasy, już lepiej listwę AC zarzucić...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 25.kwi.2015 10:26:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2015 11:07:30
Posty: 4
Cytuj:
aką konfigurację ogarnie ci każdy zakład, a kupisz nietyp i chcąc, nie chcąc będziesz musiał jeździć tam, gdzie założyłeś.
Silnik nie jest wymagający, więc pakowanie się w koszty i graty z zapasem to jak strzał z armaty do wróbla.


No właśnie jak gadałem z goście to w cale tak nie jest. Serwisować mogę instalacje w każdym z warsztatów należących do sieci Auto Gaz Centrum, a sieć mają niczego sobie. Cenowo też nie odstaje od tutaj podanych kwot, bo wszystko nie przekroczy 2500 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 26.kwi.2015 08:24:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
lucas3512 napisał(a):
...
VALTEKI omijaj szerokim łukiem, szkoda kasy, już lepiej listwę AC zarzucić...

Valteki w porpzedniej A100, założone w 2008 roku działają do dzisiaj i są sprawne.
W A6 Hana posrała się po 8 miesiącach.
Wg. mnie Valteki nie są takie złe, szczególnie w słabszych i mniej skomplikowanych silnikach, a takim jest wolnossące 1.8 i szkoda iść w koszty, skoro i tak nie poczuje różnicy. Wysokiej wydajności i precyzji w tym przypadku nie potrzeba. Nie takie wozy jeżdżą na waldemarach i nic się nie dzieje.
Mało tego, mój braciak dał się na móić na Stag+Valtek do ASNa i działa już rok. Auto zapier...ala i stosunkowo niewiele pali.

@Barell: zrobisz jak uważasz, ale będziesz musiał jechać do konkretnego zakładu, a Staga ogarnie ci każdy zakład. Wybór twój, kwestia, czy dasz sobie nawinąć makaron na uszy, czy poczytasz i podejdziesz do tematu "na chłodno".
Tak już jest, że zakład, który montuje konkretne instalacje dostaje graty z dużymi zniżkami i będzie tylko zachwalał.
Tak jest ze wszystkim. Wejdź do wybranego salonu GSM i zapytaj o ofertę - zawsze będą mieli najlepsza w stosunku do konkurencji :D

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 26.kwi.2015 16:33:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Dla takich jak kol. metyoo pewnych rzeczy się nie wytłumaczy.
Każdy kto miał do czynienia z Valtekami, ten wie, że jest to najgorsze goovno bardziej trafnie określane jako elektrozawór. Na pewno nie jest to wtryskiwacz. Dawki są chaotyczne a czasy bardzo nieprecyzyjne. Kończy się to wcześniej czy później awarią. Prostym przykładem stosunku ceny do jakości może być przykład zwykłej kiełbasy:



Promocja! Zobacz z czego robi się tanią kiełbasę

kiełbasa

Sklepy prześcigają się w promocjach. Na stoisku z wędlinami specjalnie podświetlane półki kuszą kiełbasami w atrakcyjnych cenach. Niestety nie zawsze zdajemy sobie sprawę, co tak naprawdę kryje się w taniej kiełbasie. A

Skład tradycyjnej kiełbasy:
1. mięso wieprzowe 95 proc.
2. woda
3. sól
4. przyprawy
5. białko sojowe
6. aromaty
7. cukier gronowy

Skład taniej kiełbasy

1. Mięso wieprzowe – 48 proc.
2. MDOM (mięso drobiowe oddzielone mechanicznie), czyli wszystko to co zostaje ze zwierzęcia oprócz mięsa (skóry, chrząstki itp.) – 18 proc.
3. skórki wieprzowe – 10 proc.
4. skrobia ziemniaczana, białko sojowe, ekstrakty przypraw, kasza manna, aromaty, cukry
5. E 120- kwas karminowy, czerwony barwnik uzyskany ze zmielonych owadów, konserwuje mięso i nadaje mu czerwony kolor
6. E 621 – glutaminian sodu – polepszacz smaku, uczeni ostrzegają, że może powodować alergie
7. E 470a – karagen, przetworzony wodorost morski, służy jako zagęstnik i stabilizator, grozi owrzodzeniem jelit
8. E 417 – guma tara, substancja roślinna ze zmielonych nasion strączkowych, służy jako zagęstnik, nie wskazana dla alergików
9. E 300- kwas askorbinowy, konserwuje i utrzymuje dłużej świeżość produktów
10. E 316 – izoaskorbinian sodu, służy do peklowania mięsa, naukowcy mówią, że może wywołać duszności
11. E 250 – azotyn sodu, konserwuje mięso, z badań wynika, że ,może być rakotwórczy, jest też zabroniony niemowlętom do 6 miesiąca życia, a w niektórych krajach wycofywany z użycia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 26.kwi.2015 21:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Koleżko, ode mnie wara!

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 26.kwi.2015 23:02:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
metyoo napisał(a):
W A6 Hana posrała się po 8 miesiącach.


To nie wina HANY, że się wysypała, tylko jakości naszego gazu, o czym przekonałem się sam namacalnie...
Valteki i im podobne, to proste elektrozawory, które są mniej podatne na kiepskie paliwo, ale z ich wystrojeniem i trzymaniem parametrów bywa różnie :peace:
Dlatego też zaproponowałem zamiast Valdemarów listwę AC, cena zbliżona a wykonanie raczej lepsze :)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 27.kwi.2015 06:17:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
metyoo napisał(a):
Koleżko, ode mnie wara!


Czy ta odzywka ma być przykładem tej twojej nadzwyczajnej kultury?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 27.kwi.2015 07:37:10 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Energy - leci ostrzeżenie :!: Za co :?: Widać powyżej.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 27.kwi.2015 11:51:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
lucas3512 napisał(a):
metyoo napisał(a):
W A6 Hana posrała się po 8 miesiącach.


To nie wina HANY, że się wysypała, tylko jakości naszego gazu, o czym przekonałem się sam namacalnie...
Valteki i im podobne, to proste elektrozawory, które są mniej podatne na kiepskie paliwo, ale z ich wystrojeniem i trzymaniem parametrów bywa różnie :peace:
Dlatego też zaproponowałem zamiast Valdemarów listwę AC, cena zbliżona a wykonanie raczej lepsze :)

Być może, można ewentualnie zastanowić się za Dragonami, ale to już będzie deczko drożej.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 27.kwi.2015 16:10:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2015 15:58:20
Posty: 2
Oj jeździło się do Międzyrzeca jeździło, ale to juz przeszłość :-(.
A co do tej konfiguracji to Hany owszem padają szybko, szczególnie na naszym gazie a innego nie mamy. Valteki to raczej wielka przeszłość teraz mamy o wiele sprawniejsze i zwinniejsze wtryskiwacze a tez w miarę żywotne. Proponuję Herculesy ew. Barracudy to tosamo, wzorowane na Keihinie, pewnie wiecie. Komputer Zenit jak najbardziej może zostac, jest spoko, to nowoczesna maszynka, ale przyznam że mniej popularna jak Stag. Reduktor też w zasadzie może być a może również coś z Tomasetto być. Alaska raczej za słaba wiec może Asterik ew. ACR01 black choć przeciekają to jednak ciśnienie dobre dają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 28.kwi.2015 01:23:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2015 11:07:30
Posty: 4
metyoo napisał(a):
@Barell: zrobisz jak uważasz, ale będziesz musiał jechać do konkretnego zakładu, a Staga ogarnie ci każdy zakład. Wybór twój, kwestia, czy dasz sobie nawinąć makaron na uszy, czy poczytasz i podejdziesz do tematu "na chłodno".
Tak już jest, że zakład, który montuje konkretne instalacje dostaje graty z dużymi zniżkami i będzie tylko zachwalał.
Tak jest ze wszystkim. Wejdź do wybranego salonu GSM i zapytaj o ofertę - zawsze będą mieli najlepsza w stosunku do konkurencji :D


No to ci powiedziałem, że z tym jechaniem do konkretnego zakładu to informacja nieprawdziwa. A poza tym, czy możliwość serwisowania ma przeważać nad wyborem? Czytam właśnie i podchodzę do tematu na chłodno i zastanawiam się, czy ty przypadkiem nie owijasz makaronu. Na chłodno - czemu akurat Stag?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 28.kwi.2015 06:13:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
U nas w M-cu też jest taki pan co tylko by zakładał sterowniki LPG Stag. Nauczył się jak małpa w cyrku jednego sterownika, żeby chociaż jeszcze umiał i chciał go skonfigurować porządnie... Po autoadaptacji wypuszcza klienta a ten uradowany jeździ kilka miesięcy na tej autoadaptacji aż poleci uszczelka pod głowicą. Ludzie nie rozumieją że skład mieszanki musi być OPTYMALNY. Nie może być za bogaty, ani za ubogi. Jak komuś sporo pali, to wtedy podnosi lament. Ale jak za ubogo to nikt na to nie zwraca uwagi i chwali takiego gazownika że jest majster nad majstry. Pomijając kwestię sterownika, bardzo ważne są wtryskiwacze odpowiedzialne za poprawne dawkowanie, sprawny, wydajny reduktor. A w przypadku sterownika najważniejsza jest bardzo DOKŁADNA kalibracja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 12.maja.2015 22:33:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2015 11:07:30
Posty: 4
Czyli wychodzi na to, że kluczowa jest fachowość osoby montującej instalacje i jej odpowiednie ustawienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 13.maja.2015 05:59:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Dokładnie. Można mieć instalację LPG na dobrych podzespołach, ale zwykłe błędy montażowe i niedbałość, sprawią że pieniądze na dobre graty będą źle wydane. Kalibracja wymaga czasu, wiedzy, chęci. Niestety, tych rzeczy naszym fachowcom brakuje najbardziej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: LPG do Audi A4 B5 Avant 1.8
PostNapisane: 14.maja.2015 07:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
metyoo napisał(a):
lucas3512 napisał(a):
...
VALTEKI omijaj szerokim łukiem, szkoda kasy, już lepiej listwę AC zarzucić...

Valteki w porpzedniej A100, założone w 2008 roku działają do dzisiaj i są sprawne.
W A6 Hana posrała się po 8 miesiącach.
Wg. mnie Valteki nie są takie złe, szczególnie w słabszych i mniej skomplikowanych silnikach, a takim jest wolnossące 1.8 i szkoda iść w koszty, skoro i tak nie poczuje różnicy. Wysokiej wydajności i precyzji w tym przypadku nie potrzeba. Nie takie wozy jeżdżą na waldemarach i nic się nie dzieje.
Mało tego, mój braciak dał się na móić na Stag+Valtek do ASNa i działa już rok. Auto zapier...ala i stosunkowo niewiele pali.

Polecanie Valteków jest skrajną nieodpowiedzialnością. Mogę uwierzyć, że ktoś zrobił nawet kilkadziesiąt tysięcy km na jednym zestawie, mamy rekordzistę - taksiarza który przewalił jakieś 140.000 na jednej listwie, przy czym zaznaczam, że nie jest to potwierdzenie niczego innego, poza ograniczeniem wyobraźni (żeby nie nazwać inaczej). Po pierwsze - valtek już z samej konstrukcji skazany jest na potężne rozrzuty zarówno trwałości jak i dawkowania - bo jeśli nawet mechanicznie się nie rozleci (trzyomowe mają największą szansę na dłuższy żywot), to na pewno wyklepie się w sposób absolutnie losowy, co prowadzić będzie do czasem kolosalnego zróżnicowania dawek na poszczególnych sekcjach, już fabrycznie bardzo kiepsko skalibrowanych.
Powyższe przekłada się na obraz nędzy i rozpaczy, więc argumentowanie że jakiś samochód zap..dala rok na valtekach nie świadczy o tym, że to są dobre wtryskiwacze, tylko o tym, że samochód jest wytrzymały.
Patrząc na zagadnienie z perspektywy dziewięciu lat w branży i ponad 3000 zagazowanych aut, teraz widzę z całą wyrazistością, jak wiele zależy od dobrze dobranego, dobrze założonego i dobrze wystrojonego układu LPG. W dyskusję o valtekach kompletnie nie chce mi się w ogóle wchodzić i dziwię się bardzo, że Energy dostał ostrzeżenie za skrytykowanie postu metyoo, bo miał rację.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: