.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 05:41:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 09:27:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2015 09:14:03
Posty: 8
Lokalizacja: Rzeszów (Podkarpackie)
Auto: Audi 100 C3 2.5 TDi
Witam wszystkich jako świeżynka na forum.

Dręczy mnie pewien temat odnośnie dawki paliwa w moim audi.
Słyszałem kiedyś że wszystkie samochody produkowane w europie są przystosowane do spalania PB92 w taki sposób iż dostają większą dawkę paliwa niż jest to wymagane w celu zabezpieczenia silnika przed ewentualnym wlaniem 92 i jego uszkodzeniem. W dzisiejszych czasach PB92 jest rzadko spotykana, a zmniejszenie dawki o tą nadwyżkę podobno powoduje redukcje spalania nawet o 20% w dużych silnikach. Co o tym sądzicie, oraz jaki mechanik podjąłby się takiej modyfikacji?

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 10:22:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Korekty map związane są też z innymi modyfikacjami. Trzeba pamiętać, że zdejmując paliwo osłabiasz silnik a co za tym idzie osiągi. Idąc tym torem dalej spalanie niekoniecznie się zwiększy, gdyż auto trzeba napędzić. Często ludzie myślą, że kupię małą pojemnośc w dużym aucie i będzie palił tyle co Tico. Jest odwrotnie. Więcej masy do napędzenia powoduje zwiększenie apetytu na paliwo.

Aby zachowac równowagę lepiej zając się kondycją silnika. AAH czyli 2,8 12V z natury jest miękkim silnikiem i też przez to średnio wysilonym. Lubi paliwo i co byś nie robił to i tak będzie swoje pobierał. Jak na tą pojemność i moc to dynamiką nei grzeszy a jeszcze chcesz go spowolnić?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 10:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Nieprawda. Te silniki mają zalecaną benzynę 98 oktanów, wyjątkowo 95 oktanów, ale wiąże się to ze spadkiem osiągów.
Bujdą jest fakt, że mogą jeździć na 91.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 10:44:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2015 09:14:03
Posty: 8
Lokalizacja: Rzeszów (Podkarpackie)
Auto: Audi 100 C3 2.5 TDi
Nie miałem zamiaru go spowalniać ;], a co do tej nadmiernej dawki, to przeciwdziała ona efektowi "stukowemu", czyli uszkodzeniu silnika przez benzynke 92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 10:46:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2015 09:14:03
Posty: 8
Lokalizacja: Rzeszów (Podkarpackie)
Auto: Audi 100 C3 2.5 TDi
Leo napisał(a):
Nieprawda. Te silniki mają zalecaną benzynę 98 oktanów, wyjątkowo 95 oktanów, ale wiąże się to ze spadkiem osiągów.
Bujdą jest fakt, że mogą jeździć na 91.


Wszystkie auta produkowane do dzisiaj są zabezpieczone przed 92 przez trochę większą dawkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 11:11:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no, i check engine.
ja Ci mówię jak jest, AAH powinien jeździć na 98. 95 od biedy.
Sposób, który chcesz zrealizować opiera się na błędnym założeniu, że jakimś dziwnym trafem ECU silnika myśli, że cały czas jeździ na 92. Popraw mnie, jeśli się mylę. Hint : po co są knocksensory w silniku ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 11:39:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2015 09:14:03
Posty: 8
Lokalizacja: Rzeszów (Podkarpackie)
Auto: Audi 100 C3 2.5 TDi
Właśnie tak jak mówisz mi się wydaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 11:43:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no to źle Ci się wydaje :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 13:45:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jest tu taki jeden co zabil AAH jezdzac na 95... ;) Zawsze lalem 98 i z tego co wiem do dzis oba auta smigaja. Leo ma sporo racji. Dawka paliwa jest taka sama czy 95 czy 98 a jednak na bogatszym palkwoe stuki prawie nie wystepuja gdzie na 95 przy mocnym katowaniu bywaja cykliczne.

Wytapatane Zenkiem 5

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 13:48:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Bloku, nie do końca bo rzeczywiście jak stuk na 95 występuje to oczywiście podlewa komp paliwem przy okazji cofając zapłon. Problem polega na tym, że komp nie jest w stanie cofnąć zapłonu i podlać paliwa na tyle, żeby stuk nie wystąpił na 91, jeśli silnik był przystosowany do paliwa 98. Będzie tak czy siak zbyt ubogo i, jeździć owszem będzie jeździł, ale silnik powie szybciutko papa.
Pan z wątku chciałby obciąć dawkę paliwa i myśli że ujdzie to bezkarnie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 17.lis.2015 16:07:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 132
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
bloku napisał(a):
AAH czyli 2,8 12V z natury jest miękkim silnikiem

Co to znaczy ?

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 18.lis.2015 18:06:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Miękki oznacza, że nie jest zbyt odporny na modyfikacje podnoszące moc. Ma pewne swoje ograniczenia. Nie raz już było o tym jak AAH pada nawet w pełnej serii - a często nawet jej nie ma ;)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 18.lis.2015 20:48:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
bloku napisał(a):
Miękki oznacza, że nie jest zbyt odporny na modyfikacje podnoszące moc. Ma pewne swoje ograniczenia. Nie raz już było o tym jak AAH pada nawet w pełnej serii - a często nawet jej nie ma ;)



O "padaniu" AAH może się wypowiedzieć UFO - ostatnio się wydarzyło niestety. O auto dbał, a się stało...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana dawki paliwa Audi 100 c4 2.8, 174 KM
PostNapisane: 18.lis.2015 20:56:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Sam mu to zdiagnozowałem ;-) Ale to raczej efekt zaniedbania przy poprzedniej akcji - jakby posprawdzał drugą stronę to może obyło by się bezawaryjnie. Ale to ma swoje plusy :D Dwa gary więcej :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: