.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.maja.2024 18:29:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 22.lip.2016 13:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Witajcie.
Po dłuuugim czasie eksploatacji i gaszenia checka na bieżąco, zabrałem się w końcu za szukanie przyczyn, no i wydaje mi się, że znalazłem. Check wywala z powodu "insufficient flow" w obiegu powietrza wtórnego. Działa to tak, że zimą kiedy silnik mocno zimny i do przełączenia na gaz trochę czasu mija, problem prawie nie występuje bo pompa wtórnego powietrza dmucha jak silnik pracuje wyłącznie na benzynie. Problem zaczyna się gdy temperatura na zewnątrz rośnie i silnik niemal natychmiast po starcie przełącza się na LPG i pompa dmucha gdy silnik jest już zasilany gazem. Rzecz w tym, że reduktory podłączone są do tego samego zasobnika podciśnienia co układ SAI i przy wyższych temperaturach jakby zabierają podciśnienie potrzebne układowi do skutecznego działania. Nie wiem czy słusznie wywnioskowałem, ale objawy są na tyle jednoznaczne, że ciężko mi wymyślić coś innego. Pompa była podmieniana, szczelność sprawdzana. Pytanie mam takie - czy da się jakoś ten problem rozwiązać, np. przez montaż jakiegoś dodatkowego zasobnika itp.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 22.lip.2016 13:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
No to podnieś na początek temperaturę przełączania na gaz, albo przełączaj na gaz ręcznie jak już silnik będzie gorący. Wtedy będziesz wiedział czy to na pewno to.

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 22.lip.2016 16:36:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Insuficient Flow wywala również ewaporacja zbiornika paliwa - nie pomyliłeś błędów czasami ?
Ogólnie zasobniki podciśnienia w S6 (jak i w innych) są na tyle pojemne, że nawet po kilku tygodniach stania gdy zrobisz output test na np. gruszki dolotu to spokojnie wysteruje je 2-3 razy.
Widziałem w jednej esce dodatkowe podłączenie podciśnienia do reduktorów wzięte z króćca na przodzie kolektora ssącego. Taka droga na skróty - może warto spróbować ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 23.lip.2016 08:15:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5212
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Dokladnie jak Tomek opisal. Sa dwa zbiorniki zalezne od siebie majace spory zapas. Ja walczylem z SAI i LPG nie ma wplywu na jego prace. Jesli uklad SAI dziala....czyli zawory na glowicach otwieraja sie poprawnie to blad pochodzi z EVAPa. Osluchaj na zimnym czy zawor przy zbiorniku evapa nie cyka. Jesli tak masz winowajce. Ja wpadlem na to dwa dni przed sprzedaza eski :/

wytapatane zenkiem

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 24.lip.2016 00:49:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Na 90% nawet po wymianie zaworka wroci blad o malym flow. Winny jest filtr weglowy zatkany od dolu. Zwal prawe kolo od pasazera i zdejmij oslone nadkola a zobaczysz filterek przed slupkiem. Odkrec srubokretem krzyzowym dwie male srubki trzymajace filrerek / zaworek od dolu a gwarantuje ze wysypie sie syf. Trzeba wyjac filtr z obudowa i porzadnie przedmuchac. U mnie po takim zabiegu juz nigdy nie powrocil blad insufficient flow.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 24.lip.2016 19:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Dzięki Panowie za sugestie, spróbuję z EVAPem.
drookash - nie da się tego wyciągnąć od góry? Jakaś benzyna się z tego wylewa jak poodłączam?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 25.lip.2016 11:06:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Filtr filtrem, wężyki też mogą być zatkane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 25.lip.2016 13:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Nie - nie da się... ewentualnie nie musisz odkręcać nadkola z przodu a jedynie tylną część i odgiąć.
Co do wężyków - nie leci paliwo. Syf zbiera się TYLKO w jednym przewodzie, tym który wchodzi do filtra od dołu i do którego przyczepiona jest taka zagięta rurka.

Tak to mniej więcej wyglądało u mnie po odczepieniu filtra.
Filtr był zabity pyłem od dołu - totalnie zatkany. Wystarczyło śrubokrętem zruszuć, kompresorem przedmuchać i mam spokój.

Obrazek

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 25.lip.2016 19:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1869
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi S38L BAM
Tomek. W sierpniu najprawdopodobniej będę w twojej okolicy, dasz przetestować hamulce? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 28.lip.2016 16:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
drookash - odkręciłem filterek, trochę sypnęło i słyszę ze dalej coś tam jest. Wyciąga się ten biały środek jakoś czy trzeba odpiąć od dołu od tej zagiętej rurki? Bo niczego nie mogę ruszyć, a syf już nie wylatuje mimo ze go słychać


Ostatnio edytowano 28.lip.2016 17:43:44 przez smola2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 28.lip.2016 16:35:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Seba... jasne - tylko najpierw z ASO odbiorę prawy przewód między pompą ABS a wężykiem... nie jestem go pewien. Nie był skorodowany ale za bardzo go nagiąłem jak zakładałem te w oplocie i wolę wymienić - koszt 90PLN za ori przewód.

smola... największy syf siedzi w samym filtrze od dołu - wsadź śrubokręt i zruszaj tak by się wysypało. Mowa oczywiście o tym dużym filtrze węglowym który przykręcony jest w nadkolu. Przedmuchaj kompresorem wężyk.
Tej białej wkładki nie musiałem wyjmować - udało się wszystko wydmuchać kompresorem. W tej zagiętej rurce po obróceniu do góry nogami też coś zobaczyłem i przedmuchałem. Szczerze mówiąc to nie wiem czy uda Ci się zdjąć ten filterek mały z węża idącego pod auto. Zagrzany na ciepło i zaciśnięty... trzeba próbować.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 28.lip.2016 16:55:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
No to odj...em..cały węgiel wyleciał... :peace:
Pytanie czy muszę teraz kombinować nowy filtr czy olać i jeździć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S6 C5 ANK] insufficient flow i check engine
PostNapisane: 17.wrz.2016 20:10:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Podlaczyc jak bylo i jezdzic...
Ten wegiel byl tam tylko po to by zbytnio nie smierdzialo w dolocie benzyna :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: