.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.maja.2024 09:40:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kilka pytań o LPG
PostNapisane: 12.lis.2003 15:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2003 21:44:54
Posty: 322
Lokalizacja: Kalisz
Witam wszystkich miłośników AUDI mam do was w sumie dwa pytanka po pierwsze moze to pierwsze to nie pytanie ale propozycjia chciłbym a zeby kazdy napisł oczwiscie ten co ma LPG jakiej firmy ma istalacjie chciłbym sie dowiedziec kto co ma i jak mu sie to spisujie bo ja tez u siebie mam LPG kupiłem juz z tym ale mam istalke firmy ZAVOLI i chciłem zapytac co to za istalka czy to jakas dobra czy jakies badziewie bo w poprzednim aucie miałem BRC i była super. A drugie pytanko czy jest mozliwośc załorzenia w trysku gazu na wtrysk mechaniczny JETRONIC bo ja mam motor 2.2 KV i miłem ochote sobie załorzyc wtrysk gazu ale nie wiem czy jest taka mozliwośc techniczna i czy to w ogóle ma sens czy to poprawi troche osiągi
Z góry dziki za pomoc

Pozdrawiam Patrikoss :570:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2003 15:09:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Mam instalkę OMVL i chodzi super, choć ostatnio troszke sie dusi. Pewnie mieszanke trzeba podregulować. Co do wtrysku gazu, tp przypuszczam że mozna go zastosować.


Ostatnio edytowano 13.lis.2003 08:21:36 przez wowo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2003 18:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
mialem wyskoczyc z podobnym tematem.... :)
proponuje dodac jeszcze srednice miksera i "moc" reduktora

ja mam: 2.3 NG (100kW) ins. I generacji (narazie ;-) ), reduktor na 140 kW BRC, mikser 28mm - nie jest idealnie ;-)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2003 20:23:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
U mnie od roku jest ciągły wtrysk ETAGAZ Tartarinii. Jazda jak na benzynce, a pali 12-14l/100 (a jak się postaram to 18l/100). Jeszcze problemów nie miałem.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2003 21:56:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ja mam reduktor Emme Gas i reszta osprzętu Elpigaz. Mój gazownik preferuje Emme i Lovato.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 00:20:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
ja mam sekwencje SGI a co do wtrysku w K-Jetronicu to jezeli masz potencjometr przepustnicy i sonde lambda to jak najbardziej mozna .... oczywiscie komputer gazu musi byc niezalezny , nie moze bazowac na sygnalach z komputera benzyny.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 10:18:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
GAZ na K-Jetroniku to fajny temat , slyszalem ze sa to "cieszkie" auta do zagazowania .Mam wlasnie takie zalozylem gaz i jest kicha .Moja instalacja to:
-Reduktor ELPIGAZ EM
-Zespol filtrujacy LPG-ELPIGAZ 92L
-Przewod gazowy Dxx ELPIGAZ
-Wielozawor ELPIGAZ AT02A 315/30-lewy
-Obudowa wielozaworu ELPIGAZ AT03
-Zbiornik STAKO -D315/65
Przeloncznik automat. do wtrysku.
-Komp.A.E.B. VIOLA Plus AEB-170
Problemy sa dwa pierwszy to ze auto zamula jak gosciu "podregulowal" do jezdzil dobze ale palil 17l gazu :570: pozmianie znowu zamula :563: . A druga sprawa to brak wolnych obrotow, zadna regulacja temu nie pomogla . Teraz sa ale dla tego ze gosciu zdiol tarcze spietrzajaca z ramienia przeplywomieza.Ale oczywiscie niechce teraz chodzic na Pb.Po zalozeniu tarczy chodzi na Pb ale niechce na LPG :553: .Zaplacilem kupe forsy :568: a teraz krew mnie zalewa :572: .Zdaje sobie jak niezdrowe dla auta jest ciagle odpalanie na gazie .Zapomnialem dodac ze swiece,kable,cewka i sonda lambda(BOSCHA) sa nowe.Macie jakies pomysly? Albo czy ktos potrafi wyjasnic dlaczego K-Jetronik + LPG =Problemy.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 10:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Cześć, miałęm do niedawna Vectrę A z silnikiem 2.0 115 KM z automatem, tradycyjna instalka LPG, reduktor był logas, komputer chyba Bingo do tego emulator sondy. Chodzi wszystko do dzisiaj (30 tys km na LPG) bezproblemowo (wiem bo sprzedałem ją rodzinie) - żadnych strzałów zużycie gazu ok. 15% ponad beznzyne.. Ale myslę, że duża zasługa w tym gazora, który dużo wie na temat LPG.

Teraz też zacząłem myśleć o LPG, bo Niunia jakoś tak poniżej 10l na setkę niechętnie schodzi. CHce wtrysk i mam pytanie czy wiecie w jaki sposób w eksploatacji są odczuwalne różnice pomiędzy wtryskiem ciągłym (np IGS by Landi) a wtryskiem sekwencyjnym (SGI, Omegas etc). Różnica w cenie to przynajmniej 700 zł i poważnie się wacham czy warto te 700 zł dokładać.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 10:38:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
poprostu .... na wolnych obrotach silnik nie dostaje gazu ... dlaczego ? ... poniewaz gaz jest podawany zaraz przed przepustnicami ... i jezeli obieg powietrza na wolnych obrotach idzie przez zawor wolnych obrotow to omija mikser ... i wtedy do silnika nie idzie mieszanka gazowo- powietrzna tylko samo powietrze ... rozwiazanie ? ... zalozyc zrodlo powietrza dla silnika krokowego wolnych obrotow za mikserem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 10:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
HANS - takiej kichy to mu napewno nie zalozyli, pozatym nie pomogloby wtedy zdjecie tarczy spietrzajacej,
ADRIAN - a jakiej srednicy masz mikser?

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 13:42:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:49:22
Posty: 48
Lokalizacja: Okolice Grünberg
ADRIAN napisał(a):
GAZ na K-Jetroniku to fajny temat , slyszalem ze sa to "cieszkie" auta do zagazowania .Mam wlasnie takie zalozylem gaz i jest kicha .Moja instalacja to:
-Reduktor ELPIGAZ EM
-Zespol filtrujacy LPG-ELPIGAZ 92L
-Przewod gazowy Dxx ELPIGAZ
-Wielozawor ELPIGAZ AT02A 315/30-lewy
-Obudowa wielozaworu ELPIGAZ AT03
-Zbiornik STAKO -D315/65
...........

Część, Mam bardzo podobną instalkę w silniku DZ z tym, że reduktorek to Lovato i chodzi mi bardzo dobrze przejechałem już 20 kkm przy średnim spalaniu 8,5 l/100 i jest jak narazie super. Początkowo miałem problemy z utrzymaniem biegu jałowego ale gazownicy staneli na wysokości zadania i problem zniknął. Dlatego myślę, że cie gazownicy robia w balona, albo reduktor jest do bani. Poza tym w moim silniku nie ma lambdy w zwiazku z tym nie mam podłoczonego komputerka zamiast potencjomaetru mam wstawioną śrubę (trochę przepłaciłem za instalację ale z drugiej strony fajne jest to automatyczne przełączanie), to moze być też przyczyna twoich kłopotów.

_________________
A4 1.9 TDI AHU
Alfa Romeo 156 1,9 jtd
była B3 1.8E DZ + lpg teraz ujeżdża ją braciszek ;-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 13:48:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kurcze, silniczek na gaziku trochę sie dusi. Na PB jest ok. Największe objawy są jak ostro depnę z I biegu. Wtedy przy ok 3200obr/min zaczyna szarpać i dusić sie. Na wyższych biegach efekt występuje ale w mniejszym stopniu - czym wyższy bieg tym jest lepiej. Jeśli powoli przyspieszam jest prawie ok, tylko delikatne przerywanie. Przy nierozgrzanym silniku zapierdziela az miło, a jak złapie temperature jest lipa.
Zawór gazowy wyczyściłem, skład mieszanki wregulowany na kompie. Co jest? Może coś nie tak z reduktorem? przypchał się czy co?


Ostatnio edytowano 13.lis.2003 15:39:01 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 14:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
maudi90 napisał(a):
HANS - takiej kichy to mu napewno nie zalozyli, pozatym nie pomogloby wtedy zdjecie tarczy spietrzajacej,
ADRIAN - a jakiej srednicy masz mikser?

Nieznam srednicy miksera zmierze wieczorem i podam .Ale to co napisal HANS trzyma sie kupy . Sprawdze jak to wyglada i opisze

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 14:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:49:22
Posty: 48
Lokalizacja: Okolice Grünberg
Adrian, gdziesz słyszałem, że K-Jetronic nie ma sterowania elektronicznego, a w zwiazku z tym przy instalacjach gazowych sterowanie elektroniczne również odpada. Jeżeli jest tak, ze twoi gazownicy założyli regulator (nie wiem jak on się fachowo nazywa) bynajmniej tym steruje komputer od gazu, to poprostu nie jest sterowany i dlatego masz kłopot. Spróbuj załozyć mechaniczny regulator - to taka śruba ze spręzyną bo to moze być rozwiazanie twojego problemu.

_________________
A4 1.9 TDI AHU
Alfa Romeo 156 1,9 jtd
była B3 1.8E DZ + lpg teraz ujeżdża ją braciszek ;-P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 14:53:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Odpada wstawialismy srube odcinalismy kompa i lipa.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 16:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Mikser ma srednice 30mm.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2003 21:06:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
hans napisał(a):
rozwiazanie ? ... zalozyc zrodlo powietrza dla silnika krokowego wolnych obrotow za mikserem


A mugł byś opisać to dokładniej bo wiem że dzwoni ale niewiem dokładnie gdzie. :510: W mikserze widziałem dwie dysze i w tej mniejszej przed dyszą wolnych niema pierścienia podaj

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2003 08:16:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
sluchaj ADRIAN, moj mikser ma 3 kruccie, 1- do podawania gazu (od reduktora do tego wiekszego otworu z"palnikami"), 2- od tej mniejszej dziury biegnie sobie do reduktora (jest to obwod kompenacyjny), 3 - do regulatora wolnych obrotow (patrzac od strony przepustnic to przed palnikami), zobacz czy masz podobnie...

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2003 11:04:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
maudi90 napisał(a):
sluchaj ADRIAN, moj mikser ma 3 kruccie, 1- do podawania gazu (od reduktora do tego wiekszego otworu z"palnikami"), 2- od tej mniejszej dziury biegnie sobie do reduktora (jest to obwod kompenacyjny), 3 - do regulatora wolnych obrotow (patrzac od strony przepustnic to przed palnikami), zobacz czy masz podobnie...


Jest tak jak piszesz

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2003 11:44:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 21:10:40
Posty: 174
Lokalizacja: Wa-wa
Ja mam instalkę SGI - ELPIGAZ. Nie czuję różnicy pomiędzu jazdą na gazie a na benzynce.
Spalanie do 14 litrów na trasie. Po Wawce w korkach około 18l gazu.

_________________
Audi 100 Quattro 2.6 V6 + SGI
Szukam softu, który dogada się z moim kompem.
Głosuj na Audi Klub Polska
http://www.inetcom.pl/glosujna.php?id=2960


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: