.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 09:48:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 21:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
a mi moje c4 2.3 przy jeździe mieszanej , ale odcinki nie dłuższe niż 15 km pali 15-16 litrów gazu . Jak to wyregulować żeby zmieścić się przynajmniej w 13-14 . Dodam że go nie żyłuję - 3000 tys. i zmiana biegu .
Na reduktorze mam też drugą śrubkę oprócz tej od regulacji wolnych obrotów i nie wiem do czego ona jest - wiem tylko że ja nią kręcę to autko wkręca się szybciej na obroty.

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 21:14:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
roofy napisał(a):
a mi moje c4 2.3 przy jeździe mieszanej , ale odcinki nie dłuższe niż 15 km pali 15-16 litrów gazu . Jak to wyregulować żeby zmieścić się przynajmniej w 13-14 . Dodam że go nie żyłuję - 3000 tys. i zmiana biegu .
Na reduktorze mam też drugą śrubkę oprócz tej od regulacji wolnych obrotów i nie wiem do czego ona jest - wiem tylko że ja nią kręcę to autko wkręca się szybciej na obroty.


W reduktorze nie ma srubki od wolnych obrotow:) jest jedna do awaryjnego odpalanie (poprostu minimalna ilosc gazu bez podcisnienia), a druga zazwyczaj imbusowa trudniej dostepna od naciagu membrany, jej krecenie zmienia ilosc gazu w calym zakresie obrotow (czyli na wolnych jak i na wysokich) mozna to nazwac regulacja czułości reduktora. a ta na przewodzie do mieszacza nachyla charatkerystyke, takze np jezeli na malych obrotach dawka jest ok, a na duzych zaczyna brakowac, to nalezalo by ja odkrecic aby wyrownac charakterystyke, no i szlus :) (w tekscie to wyglada pieknie ladnie, ale w rzeczywistosci trzeba troche pokombinowac, bo dochodzi jeszcze duzo innych czynnikow, ale regula jest taka jak napisalem).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 23:10:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Lukasik napisał:

Cytuj:
W reduktorze nie ma srubki od wolnych obrotow:) jest jedna do awaryjnego odpalanie (poprostu minimalna ilosc gazu bez podcisnienia), a druga zazwyczaj imbusowa trudniej dostepna od naciagu membrany, jej krecenie zmienia ilosc gazu w calym zakresie obrotow (czyli na wolnych jak i na wysokich) mozna to nazwac regulacja czułości reduktora. a ta na przewodzie do mieszacza nachyla charatkerystyke, takze np jezeli na malych obrotach dawka jest ok, a na duzych zaczyna brakowac, to nalezalo by ja odkrecic aby wyrownac charakterystyke, no i szlus (w tekscie to wyglada pieknie ladnie, ale w rzeczywistosci trzeba troche pokombinowac, bo dochodzi jeszcze duzo innych czynnikow, ale regula jest taka jak napisalem).



Dobre wyjaśnienie choć początkowo troche to inaczej interpretowałem... :peace: (moje wnioski ze schematu...), i w 100% zgodze sie ze jet też dużo innych istotnych czynników. :D

Ostatnio przerabiałem troche dolot..., dodałem kompa do instalki i mam trudnośći z regulacją gazu (co cikawe :D ), powiem też ze po jego założeniu zaczeła nawet więcej jego palić, choć mysel ze przyczyną jest apetyt... na wyższe obroty... zdecydowanie lepiej sie wkręca i nie kończa sie one na 5500 :) Instalacja taka daje zdecydowanie lepszą dynamike/elastyczność silnika (poprzednio był elastyczny ale w zakresie 3000-5000 lipa jak...).
Proponowałbym zbudować tester sondy lambda... napewno pozwoli on na lepszą regulacje gazu...(własnie zamierzam go przetestować), powinno dać to obraz składu miesznki...

Myśle ,że na poprawę spalania zdecydowanie będzie miało wpływ doprowadzenie instalki itd. do porządku...(czystość mębran, filtrów...) oraz odpowiedni skład mieszanki gazwowopowietrznej... Z doświadczenia wiem ze zwiększenie iliści gazu wcale nie poprawia osiągów, zdecydoanie poprawi za to spalanie.... :peace: Ustawiając instalke za pomoca analizatora splin udało sie mi tylko fure zbyt dużą jego dawką -choć spalinki były luks...konieczna była korekta...oczywiście zbyt mała dawka też odpada.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 08:50:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2004 11:55:56
Posty: 369
Lokalizacja: Romanów/k Łodzi
juziooo napisał(a):
hmm a co sadzicie o dolozeniu sady lambda tylko i wylonczie na potrzeby instalacji gazowej czy to nie zmniejkszytlo by zuzycia i polepszylo osiągów ?
ciekawe czy to jest wykonalne


Msle ze by polebszyło u mnie przed bomba miałem wspawaną sonde i założonego kompa po bombie komp sie popsuł i załozyłem instalke bez kompa
Róznica jest I TOWIELKA a w dodatku teraz ją cos je..ło i pali jak szalona 55l LPG i robie nie wiecej niz 220 km MASAKRA
miał moze juz ktoś taki przypadek?
zmieniałem filtr powietrza paliwa swieczki i przewody i nic nie pomagało co jest???

_________________
Audi A4
Audi 100... 2.6 zacyklonowane
Audi 100 wozidełko.... - niestety roztrzaskane :(
Golf III też wozidełko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 09:39:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
..moze byc tak ze jak strzelilo gazem to membranka sie porwala i przez to duzo "kopci" (oddaje do atmosfery) gazu.

Komp do gazu najlepiej jest dobrze :!!: ustawic pod dany silnik/somochod , ja do swojego podlaczam laptopa i w droge, mam wykresy w czasie rzeczywistym wszystkich parametrow:
lambda, otwarcie zaworu gazu, obroty, przepustnica itp. i na tej podstawie mozna wydumac co jest nie tak i dokonac korekcji. Oczywiscie bez regulacji calosc jako tako tez bedzie dzialac, ale to nie jest to...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 10:25:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2004 11:55:56
Posty: 369
Lokalizacja: Romanów/k Łodzi
czyli trzeba pedzic do speców od gazu? a kompa najlepiej jakiego wsadzic? do C3 i jaki jest tego ewentualny koszt?

_________________
Audi A4
Audi 100... 2.6 zacyklonowane
Audi 100 wozidełko.... - niestety roztrzaskane :(
Golf III też wozidełko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 10:47:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
Walas napisał(a):
Może to dziwne ale moja B4 pali mi po mieście 9-10 l.(silnik 2.0).Po prostu nie ciskam nachalnie gazem :): Pozdr.


Mam tak samo. Wniosek: chcesz jezdzic oszczednie - qp sobie B4 2.0 LPG:) 200km/h to raczej nie pojedziesz (przynajmniej na ABT;)) ale zaden CC, ani Matiz cie nie scignie...

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 13:20:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
ale zeby dolzoyc lambda to trzeba cala elektornike dolkadac do benzyny

czy mozna zalozyc sonde L zeby dziala tylko do gazu ?????


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 14:03:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
juziooo napisał(a):
ale zeby dolzoyc lambda to trzeba cala elektornike dolkadac do benzyny
czy mozna zalozyc sonde L zeby dziala tylko do gazu ?????
pozdrawiam


Jesli dolozysz sobie lambde nie musisz przerabiac benzyny. Wystarczy ze sonde podlaczysz pod komp od gazu i wszystko bedzie cykac. Jesli juz bedziesz dokladal sonde to proponuje wersje podgrzewana (trzeba bedzie tylko podprowadzic + i - ), zeby szybciej zaczela poprawnie dzialac, okolo 30 sekund od wlaczenia zaplonu na zimnym silniku, a poza tym niepodgrzewana w zimne dni na postoju moze sie za bardzo wychlodzic i zle wskazywac.

Ale najwazniesze, zeby cala operacja przeszczepu lambady miala sens, trzeba znalezc dobrych magikow od gazu, zeby dobrze calosc wyregulowali :!!: Bo moze tez tak byc, ze bedzie chodzil gorzej niz na krotko :peace:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 14:16:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
A jesli chodzi o temet glowny :peace: to powoli nabieram przyzwyczajen wrzucania na luz :) ... zawsze to beda ze dwa browarki na koniec dnia i jakis biedny ptaszek nie zdechnie od smrodu :peace:

Czy chamowanie silnikiem daje jakas oszczednosc ? pomijajac zmniejszenie zuzycia klockow chamulcowych :):

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 14:22:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2004 11:55:56
Posty: 369
Lokalizacja: Romanów/k Łodzi
Ja jeżdze automatem wiec o chamowaniu skrzynianie ma mowy a szkodda bo czasami niezła zabawa jest!!!

_________________
Audi A4
Audi 100... 2.6 zacyklonowane
Audi 100 wozidełko.... - niestety roztrzaskane :(
Golf III też wozidełko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 25.mar.2004 14:44:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2004 12:07:26
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Mnie moja B3 1,8.pali ok.10 l gazu, ostatnio rekord 9,5l. gazu po mieście (za każdym razem na stacji liczę). Wydaje mi się że nie jest to dużo. Jeżdżę zupełnie normalnie, kaszlaki mnie nie wyprzedzają Jedyna rzecz co robię to hamuje silnikiem tj. dojeżdżając do skrzyżowania nie wrzucam luzu tylko hamuję trochę biegami ( kolega mi udowodnił na komputerze w fordzie że auto więcej pali jak się je na luz wrzuci przy hamowaniu niż podczas hamowania biegami) Swoją drogą prośba do tych co takie mierniki mają o weryfikację tej zależności.
Przy swojej dziewczynie na szczęście szpanować prędkością i zrywami nie muszę bo ona mało że jest na takie rzeczy nieczuła to osiągi B3 jej nie powalą. Generalnie zasypia w aucie jak jadę 150-160km/h... Cisza i spokój nawet czasem za bardzo

Maciek
B3 1,8 JN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 15:51:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
MaciekM, a to przypadkiem nie jest tak z komputrem w awtomobilu, że on pobiera sobie informację, że ty hamujesz silnikiem i wówczas odcina dopływ paliwka? Jeżeli błądzę, to proszę mnie poprawić, ale chyba w naszych motorach to nie było realizowane?

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 16:22:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
hmm wlasnie wracalm z regulacji

a wiec tak odpalilem samochodzik podgrzalem go na maxa pozniej zakrecilem wszystki srobki w reduktorach itp
oczywiscie gazem regulowalem zeby nie zgasl i tak

odkrecilem srobke taka metalowa na reduktorze chyba od baypassow 2 oboroty
pozniej taka z boku duza srubka (taka plastikowa regulowalem wolne oborty
na zimnym bylo 900 obortow albo bardzo nie stabilnie pozniej odkrecilem ten zawor dlawiocy o 3 pelne obroty
i ogien troche testow

gdy temp silnika byla taka ze wlonczal sie wentylator stanolem na chwilke byla ronwa praca silnika itp ale wolne byly 1,5 tys
wiec przykrecilem plastiklowa srobka alby bylo 1tys

pozniej nie dalo sie odpalic go na gazie wiec musialem znowu odracic plastikowa srobka

w koncu wolne oborty zaczolem regulowac srubka przy przepustnicy tak samo jak sie reguluje wolne na benzynie

no i w sumie autko zapierdala od 1,2 do 4,1 gdzies tak troche sie przymula w zakresie 3 tys co czuc np na 3 biegu ale dalej idzie spoko

musze zobaczyc nie dlugo osiagi autka

co do srubki metalowej w reduktorze
to jak nia sie bawilem to zmianiala sie ch-ka reduktora a przez to tak jak by silnika np jak mocniej odrecilem to na wolnych byl taki mol ze szok a na wysokich rakieta znowu jak zakrecilem na maxa to wogle do 2,5 tys tylko smigal

co zauwazylem ze reduktyor daje wydajnie tylko w zakresie np od 1,5 do 4 tys

w moim przypadku winą jest jego moc ale narasie sie wstrzymuje bo moze zaloze ta lambda i w kocnu moze bedzie spokoj

moze ktos zna jakies przyblizone koszty

komputer + silnik + sonda L

czy takie cos bedzie tez smigac w silnkui z trubinka ???


co do splania no to nie wiem
w sumie to zauwazxylem ze jak jezdze w zakresie od 2 do 3,5 tys to lepiej sie jezdzi niz jak niby sie oszczedza co jest wielka bzdura


osiągi

do 100km/h z dwiema osobami na pokladzie 13 sek na 3 biegu bo mi sie reduktor konczy przy 5 tys (zobaczymy co bedzie na mocniejsdzym reduktyorze na 2 biegi do 100 km/h )

na 800 metrow wyszlo predkosc 140 km wiec nie najlepiej

spalanie :

nie wiem jak wiezyc wskaznikowi na butli ale zjadl mi 1/4 butli czyli 8L

podczas testow przejechalem jakies 40 moze mniej km ale to bylo caly czas w podloge itp itd zobaczmy jak bedzie w trasie i czy polepszy sie troche

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 19:22:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
juzio, zakladam oczywiscie, ze filtr paliwa, filtr gazu masz w przyzwoitym stanie i nie powoduja one ograniczania osiagow auta.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 20:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
lukasik oczywiscie ze wszystko sprawne

jak sie okazalo autko zapier... oszalamiajaco i tak samo wpierdala gaz

15 L w 55 km ale caly czas noga w podloge

czyli mam nadziej ze jak bede lezej naciskal pedal to bedzie lepiej

pozdrawiam i czekam na odpowiedz co z ta sonda L

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 21:38:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2004 11:55:56
Posty: 369
Lokalizacja: Romanów/k Łodzi
ja u siebie mam kostke pod wyjscie sondy takze zero problemów z lambda przynajmniej u mnie a jezeli chodzi o podpiecie do kompa od gazu to ini diłączają tez 2 kabelki pod t ą wtyczke od sindy i działa!
ale gdzies wyczytałem ze mozna zastosowac tez jakies urządzenie imitujace kompa a co to jest i ile kosztuje nie mam pojecia!
Pozdrawiam

_________________
Audi A4
Audi 100... 2.6 zacyklonowane
Audi 100 wozidełko.... - niestety roztrzaskane :(
Golf III też wozidełko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 22:10:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
juziooo napisał(a):
lukasik oczywiscie ze wszystko sprawne

jak sie okazalo autko zapier... oszalamiajaco i tak samo wpierdala gaz

15 L w 55 km ale caly czas noga w podloge

czyli mam nadziej ze jak bede lezej naciskal pedal to bedzie lepiej

pozdrawiam i czekam na odpowiedz co z ta sonda L


hehe, sporo gazu, ale nie martw sie, mi kiedys zjadlo 35/100 w trasie :D mialem wtedy instalke na krotko i odkrecilem sobie zaworek na przewodzie o 3 obroty:) autko chodzilo tylko troszke lepiej niz pierwotnie. Byc moze bedzie mozna u ciebie troszke skrecic dawke, zachowujac osiagi... trzeba kombinowac :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2004 22:23:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lut.2004 11:55:56
Posty: 369
Lokalizacja: Romanów/k Łodzi
lukasik a ty przestawiłes tylko rozrząd i tyle dało?
Zarzuc co zrobiłes po czym sie polebszyło i co moze jej dolegac?
Bo ja to juz na stacje nie wyrabiam jak jade do panienki to sie kamufluje biore browar i nigdzie staram sie nie wyjezdzac bo jak wyjade to od stacji do stacji

_________________
Audi A4
Audi 100... 2.6 zacyklonowane
Audi 100 wozidełko.... - niestety roztrzaskane :(
Golf III też wozidełko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2004 00:13:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
no wiec testy part 3 czyli wprawa na trase hihi

1 - 50 (pozniej kurde reduktor nie wyrabia a tak lubialem zmienac na 2 przy 60km/h i wpadac w poslizg :P:P:D)
2-80 (tu juz nie bylo mile wrrr)
3-130(kurde jak bym jechal jakims 1,2 L wyl jak glupi i znowu reduktor nie wyrabial)
4-170 ( mile zaskocznie ku mojej ucieszcze w koncu na gazie moglem wyprzedzac wszystkie TICO :D:D:D:P )
5-120( hehe a tu zonk na maxa nawet nie mial sily utrzymac predkosci )

co zrobione ustawienia gazu tak jak wczenisj opisywane

po przejachaniu 120 km
z konfiugurajca biega tak jak wyzej :D:D:P
czyli but w podloge caly czas
zjadl mi 21 L -czyli mozna powiedziec ze to taka jak by norma powiem tylko ze w tym byla trasa 70 km
(ale jak to w polsce trasa nie raz trzba wyprzdzic jakiegos malucha pozniej tira czyli redukcja po miedzy 2,3,4 5 biegu nie uzywam bo mnie tylko to wq.. ze nie jedzie )


lukasik :

ty rozrząd przestawiałes ???????


chlopaki w silnikach 2,2 jakie macie doloty na gazie seryjne czy odwrocone do tylu ????


pozdawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: