.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 12:10:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [wszystkie V8 - N/A i turbo] osiem garów i LPG
PostNapisane: 09.lut.2009 10:51:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
W temacie 2.2T 20V i LPG pojawiły się głosy o podniesienie tego samego tematu dla V8

Proszę bardzo:

Uwagi ogólne:
Wszystkie silniki V8 w audi o wtrysku kolektorowym, za wyjątkiem 3.6 PT do 90 roku, realizują wtrysk sekwencyjny, PT przed 1990 realizuje wtrysk półsekwencyjny (4 grupy po 2 wtryski). Czasy wtrysków są długie - od 3 do 19 ms, co stanowi przyczynek do twierdzenia, że są to silniki łatwe do zgazowania.

Miedź i wielozawór:
Wszystkie, za wyjątkiem ewentualnie 3.7 230 KM, wymagają doprowadzenia fazy ciekłej ze zbiornika miedzią fi 8mm, z użyciem odpowiedniego wielozaworu. Silniki od 310KM w górę, powinny mieć wielozawór przerobiony w celu uniemożliwienia przydławienia przepływu przez wielozawór w sytuacji gwałtownego wzrostu zapotrzebowania.

Reduktor:
Silniki 3.6 i 3.7, oraz ewentualnie ABH i AEC, mogą pracować na jednym reduktorze (EG-200, Unigas). 230-kona wersja 3.7 może pracować na KME Gold. W pozostałych silnikach, KME Gold wygeneruje zamarznięcie gazu i w konsekwencji - klapę systemu.

Silniki mocniejsze powinny mieć zastosowane dwa reduktory. Dobrym, sprawdzonym układem jest 2x Scorpion ST.

Obrazek

Obrazek

Co do lokalizacji reduktorów - u góry po lewej stronie z przodu, lub pod lewą podłużnicą. Wersje doładowane - tu jest problem, w zasadzie pozostaje miejsce w przestrzeni przedniego zderzaka, co jest dyskusyjne z punktu widzenia przepisów, niemniej na przeglądach - zwykle bez problemów przechodzi, po ewentualnie chwili wymądrzania się diagnosty.

Wtryskiwacze:
Silniki V8 mają dość długie czasy wtrysku, co ułatwia prawidłowe zgazowanie auta. Ta cecha umożliwia (niestety) zastosowanie valteków, które są w stanie obsłużyć wolne obroty, jednak przy obciążeniach ponad 75%, będą zubażać mieszankę (tak więc mozliwość użycia nie oznacza że to prawidłowe!
Ponadto w swobodnym obrocie ciężko jest o valteki pojedyncze, a z racji ilości miejsca pod osłonami silnika, wskazanym jest użycie wtryskiwaczy pojedynczych, co pozwala zmieścić wszystko pod osłonami i przyczynia się do lepszej estetyki wykonania (to też ważne, moim zdaniem)

Zdecydowanie polecam Magic Jety. Używam ich w 90% przypadków i uważam że to jeden z najlepszych wtryskiwaczy na rynku - taka druga od góry półka, z najkorzystniejszym stosunkiem jakości do ceny.

Obrazek

Sterownik:
Jak zwykle STAG 300.


WAŻNE!!!Do odwiercenia kolektora ssącego należy go obowiązkowo zdjąć! Przypominam, że materiałem tulei cylindrowej we wszystkich V8 audi jest aluminium, co czyni z wszelkich wiórów po odwiercie potencjalnych morderców silnika!


U nas każdy samochód ma zdejmowany kolektor, więc dla nas to norma, ale jeśli dajecie gdzieś do zagazowania swoje auto z V8-ką - pilnujcie tego jak oka w głowie!

Reszta patentów i knifów - prajwet zoun :diabel:
____________________________

EDIT:

Dorzuciłem poglądowe fotki zgazowanej u nas S8. Wykarmione 360 koni, chodzi bez zarzutu, różnicy w mocy Pb/LPG - brak.


Ostatnio edytowano 11.lut.2009 22:41:29 przez SebastianS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 19:46:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Widzę, że od reduktorów poprowadziłeś dwa przewody z gazem w fazie lotnej, przy reduktorach kompensując je. Dalej rozdzieliłeś za pomocą dwóch filtrów do pojedynczych Magic Jetów z wyjściami na 4 wtryski, czy w inny sposób :?:

Pytanie drugie, czy trójnik pomiarowy jest standardowy od Staga czy zmodyfikowałeś delikatnie termistor :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 20:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 20:58:50
Posty: 54
Lokalizacja: wrocław
o widzę moje autko na zdjeciach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 00:36:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
KorNoLio napisał(a):
Widzę, że od reduktorów poprowadziłeś dwa przewody z gazem w fazie lotnej, przy reduktorach kompensując je. Dalej rozdzieliłeś za pomocą dwóch filtrów do pojedynczych Magic Jetów z wyjściami na 4 wtryski, czy w inny sposób :?:

Tak właśnie. Pomiędzy rozdzielaczami jest jeszcze dodatkowa kompensacja - za filtrami. Na wypadek nierównej zmiany przepustowości.

Cytuj:
Pytanie drugie, czy trójnik pomiarowy jest standardowy od Staga czy zmodyfikowałeś delikatnie termistor :?:
Trójnik jest produkcji AC, poddany tuningowi by GZW :) Czas reakcji - ułamkowa część sekundy. Robi doskonale. Mam u siebie otrzymany od Normoxica (Trimixa) trójnik Twojej roboty na testy. Fajnie że Ci się chciało :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 21:06:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
SebastianS napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
Widzę, że od reduktorów poprowadziłeś dwa przewody z gazem w fazie lotnej, przy reduktorach kompensując je. Dalej rozdzieliłeś za pomocą dwóch filtrów do pojedynczych Magic Jetów z wyjściami na 4 wtryski, czy w inny sposób :?:

Tak właśnie. Pomiędzy rozdzielaczami jest jeszcze dodatkowa kompensacja - za filtrami. Na wypadek nierównej zmiany przepustowości.

Cytuj:
Pytanie drugie, czy trójnik pomiarowy jest standardowy od Staga czy zmodyfikowałeś delikatnie termistor :?:
Trójnik jest produkcji AC, poddany tuningowi by GZW :) Czas reakcji - ułamkowa część sekundy. Robi doskonale. Mam u siebie otrzymany od Normoxica (Trimixa) trójnik Twojej roboty na testy. Fajnie że Ci się chciało :)


Połączyłeś pewnie w miejscu gdzie podpina się Map sensora w filtrze.

To już chyba wiem, jak wygląda twój czujniczek :):

Mam jeszcze zrobiony trójnik czarny, pewnie widziałeś fotki, bez tych mocowań tylko siedzi tam termistor 4,7 kohm.

Sam jeszcze go nie zakładałem, ale może w tym tygodniu jak będę się nudził się pobawię z tym :)

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 22:00:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Przydałoby się fotostory z zamontowanej instalki w 2.2T 20V w temacie o tych silnikach, co, jak i gdzie się znajduje :peace: , bo opisane jest już bardzo dużo :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 23:50:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Najbliższa 20V turbo zostanie przeze mnie opstrykana od stóp do głów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2009 23:57:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
SebastianS napisał(a):
Najbliższa 20V turbo zostanie przeze mnie opstrykana od stóp do głów.


Wykres zrób z AFR/EGT i Boost najlepiej ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2009 23:46:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
tak byłoby najbardziej zawodowo - hamownia, AFR, EGT, Boost - i to by zakończyło dywagacje. Mam nadzieję, że pojawi się ktoś z 20V turbo do zagazowania, kto zainwestuje parę złotych w wykreślenie kilku danych :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 07:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w gliwicach macie obciążeniówkę, to niech mierzy obciążeniowo a nie inercyjnie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2009 22:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
quattrofan napisał(a):
w gliwicach macie obciążeniówkę, to niech mierzy obciążeniowo a nie inercyjnie.

Jasne. Tylko tak. Lambda szerkopasmowa w rynnę i hajda.

Rozpoczynam teraz budowę 400-konnej supry MkIII, ma jeździć m.in. na LPG, ciekawym tematu wrzucę wykresy z hamowni, jak auto ujrzy światło dzienne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 07:14:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
Bede gazowal audi a6 4,2 40v , zastanawiam sie jakie zastosowac wtryskiwacze i reduktor. Zamierzam uzyc staga300, 2 xZavoli zetaS i wtryskiwacze planijet. Czy taka konfiguracja sprawdzi sie w tym aucie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 22:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
kkarol napisał(a):
Bede gazowal audi a6 4,2 40v , zastanawiam sie jakie zastosowac wtryskiwacze i reduktor. Zamierzam uzyc staga300, 2 xZavoli zetaS i wtryskiwacze planijet. Czy taka konfiguracja sprawdzi sie w tym aucie ?

Zapomnij o planijetach. Dwa zavoli powinny bez problemu wyrobić, choć polecam damexowskie scorpiony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 09:48:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
AEC 290PS +Stag 300 + Rail niebieskie + KME GOLD

ok?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 09:52:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
maciu napisał(a):
AEC 290PS +Stag 300 + Rail niebieskie + KME GOLD

ok?


Nie.

-> Stag 300 lub Stag 300 Plus.
-> 2 x EuropeGas 200
-> 2x Matrix HD 544 lub MagicJet

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 13:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
SebastianS napisał(a):
kkarol napisał(a):
Bede gazowal audi a6 4,2 40v , zastanawiam sie jakie zastosowac wtryskiwacze i reduktor. Zamierzam uzyc staga300, 2 xZavoli zetaS i wtryskiwacze planijet. Czy taka konfiguracja sprawdzi sie w tym aucie ?

Zapomnij o planijetach. Dwa zavoli powinny bez problemu wyrobić, choć polecam damexowskie scorpiony.


zrobione na magicjetach + 2xscorpion st
jak narazie dziala ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 14:22:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Kornel napisał(a):
maciu napisał(a):
AEC 290PS +Stag 300 + Rail niebieskie + KME GOLD

ok?


Nie.

-> Stag 300 lub Stag 300 Plus.
-> 2 x EuropeGas 200
-> 2x Matrix HD 544 lub MagicJet


czemu uważasz że wtryski i parownik są za słabe?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 15:10:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Przy czasie wtrysku jaki ma AEC na biegu jałowym ok 3,2 do 3,5ms Raile nie podadzą stabilnie mieszanki, oraz wykarmić 36,25KM z gara będzie ciężko. Przy skoku 0,4mm i ciśnieniu 1bar mogą 30 KM.

Do tego dochodzi reduktor, na którym będzie spadało cisnienie. Sterownik podniesie czas wtrysku, wtryski się zapętlą zrobi się ubogo, co za tym idzie dalej pewnie wiesz.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 19:48:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Gold utrzyma ciśnienie. Pod tym względem nie mozna mu nic zarzucić. Za to przy bucie zamrozi gaz.

Niebieskie raile są, jak pisze Kornolio, wolne i przede wszystkim za mało wydajne. Podniesienie wydajności poprzez zwiększenie skoku tłoczka jeszcze pogorszy szybkość, ucierpi też i tak już kiepską trwałość tych wtrysków. Na upartego się da je użyć, bo czas wtrysku na wolnych obrotach w AEC wynosi nie 3.2, tylko ok 4 ms. Ale odradzam, bo to zły pomysł.

Magic jety są optymalne.

Co do reduktora - 2xEg200 to przesada i to gruba. Dwa ST, i to sprzed rewizji II, obsłużyły śpiewająco S8 AVP 360 KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2009 21:32:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
SebastianS napisał(a):
Gold utrzyma ciśnienie. Pod tym względem nie mozna mu nic zarzucić. Za to przy bucie zamrozi gaz.

Niebieskie raile są, jak pisze Kornolio, wolne i przede wszystkim za mało wydajne. Podniesienie wydajności poprzez zwiększenie skoku tłoczka jeszcze pogorszy szybkość, ucierpi też i tak już kiepską trwałość tych wtrysków. Na upartego się da je użyć, bo czas wtrysku na wolnych obrotach w AEC wynosi nie 3.2, tylko ok 4 ms. Ale odradzam, bo to zły pomysł.

Magic jety są optymalne.

Co do reduktora - 2xEg200 to przesada i to gruba. Dwa ST, i to sprzed rewizji II, obsłużyły śpiewająco S8 AVP 360 KM.



Hmmmm to miałem inne AEC na warsztacie, że czasy były mniejsze, ale mniejsza o to, raili i golda do 4.2 nie montować :):

Dlaczego mówisz, że 2 EG 200 to przesada, gaz będzie za gorący, myślę że nie :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: