.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.cze.2024 15:14:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 09:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
smola2 napisał(a):
dlaczego 2,7 ma miec program a 4,2 nie? Przeciez to potezny wolnossak wiec potencjalu mu nie brakuje.

:lol:
smola2 napisał(a):
Porządna moc w pełnym zakresie obrotow, bez zadnych turbodziur itp...a spalanie praktycznie to samo...

:lol: x2

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 09:45:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Simpson - proszę rozszerzyć myśli. Może ktoś musi mnie wyleczyć z przekonania o wspaniałości i wyższosci 4,2 nad innymi rasami :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 09:46:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Panowie, odchodzimy od tematu :!!:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 09:48:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
martab99 napisał(a):
Panowie, odchodzimy od tematu :!!:

a skad. Temat o S4 a mowa o 4,2. :p Chyba koledzy od biturbo troche odeszli od tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 09:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
smola2 napisał(a):
Poza tym jak uslyszysz S6 4,2 obok 2,7t to watpliwosci same znikna....


Wg danych fabrycznych to 4.2 pali sporo wiecej niż 2.7t

Biturbo dużo łatwiej podciągnac do 300 a nawet 400 koni, tak mi sie wydaje, niz wolnegossaka.

4.2 jest mało rozwojowy, a wiec dobry dla kogos komu wystarczy taka moc. Z 2.7t można zdziałac cuda (tak przynajmniej twierdzą niektórzy użytkownicy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 09:55:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
smola2 napisał(a):
Simpson - proszę rozszerzyć myśli. Może ktoś musi mnie wyleczyć z przekonania o wspaniałości i wyższosci 4,2 nad innymi rasami :D

Powodzenia w chipie w 4.2, może dostaniesz 10KM i dociągniesz troszeczke do serii. Stare 4.2 też cierpiały na ubytek mocy.

W 2.7 jadąc ogniem przez miasto osiągniesz spalanie z 4.2 przy delikatnej jeździe, V6 spokojnie zadowoli się 13-14 litrami w mieście.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 10:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Simpson napisał(a):
smola2 napisał(a):
Simpson - proszę rozszerzyć myśli. Może ktoś musi mnie wyleczyć z przekonania o wspaniałości i wyższosci 4,2 nad innymi rasami :D

Powodzenia w chipie w 4.2, może dostaniesz 10KM i dociągniesz troszeczke do serii. Stare 4.2 też cierpiały na ubytek mocy.

W 2.7 jadąc ogniem przez miasto osiągniesz spalanie z 4.2 przy delikatnej jeździe, V6 spokojnie zadowoli się 13-14 litrami w mieście.


Jasssne, a w trasie przy 150 pali 8 ;)
Kolego moc nie bierze się z powietrza pompowanego przez T, do niego trzeba nalać paliwa :)
13-14ltr, to moje poprzednie paliło, jak sobie troszkę pozwoliłem po stolicy, jak porządnie pociągnąłem to i 18ltr wyszło, więc nie opowiadaj tu bajek.

V8 pali jak smok to fakt, ale to auto pali jak stoi :(, jak jedzie jest OK :), teraz z racji braku korków czas dojazdu do pracy 20-25 min, wychodzi poniżej 20ltr (tylko miasto) czyli książkowo, jak się pojawią koreczki to będzie 23-24 ltr :(
Dodam że do normalnego przemieszczania się nie trzeba używać więcej niż 1/4 gazu, a i to powoduje, że jesteś jak Vettel - zawsze pierwszy przy następnych światłach, więc ja teraz stosuje technikę mniej niż 1/4 gazu i obroty poniżej 2k rpm i się prtzemieszczam w tempie poruszających się po mieście aut :)
V8 ma trochę bolączek :( a najbardziej osławiona to utrata mocy - może jest za to odpowiedzialne to "coś" w układzie rozrządu, co przestawia wałki, w końcu auto nie napełnia jednego rzędu cylindrów jak należy :( Temat na razie zarzuciłem, ale do niego wrócę :)
V6 - poziom skomplikowania samego silnika taki sam 2 garnki mniej można pominąć to nie R4, ale do tego dochodzi osprzęt 2xT, masa węży, wężyków, itd.... prace przy silniku, również po jego wyjęciu itd..
Ja szukałbym jednak wolnossaka, momentu w bród i to tam gdzie 2.7T nie ma nic ;), połączenie tego z tipem daje bardzo fajne możliwości przemieszczania się zarówno w mieście, jak i w trasie :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 10:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
No tak, wolnyssak tez ma swoje wielkie zalety i też kusi.
Ile teraz trzeba dac za dobrą S6c5? Pewnie ze 35 tys zł minimum?

Dodatkową zaletą tych 2.7t są na pewno ceny, sporo aut w okolicach 20 tys zł...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 10:38:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Zagor napisał(a):
Kolego moc nie bierze się z powietrza pompowanego przez T, do niego trzeba nalać paliwa :)

Otóż to, nie dmucha, nie chleje, kumasz zależność?
Turbo to nie kompresor, nie pompuje stałego ciśnienia bez względu na obciążenie.
Poza tym nie bez powodu 2.7TT jest uznawane za jeden z najmniej paliwożernych silników.

Poziom skomplikowania i podatność na awarie z racji znacznie bardziej rozbudowanego osprzętu jest nie do zaprzeczenia.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 10:51:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
W tej chwili, będąc mądrzejszy o 2 lata posiadania V8, szukałbym 2.7 w połączeniu z manualem...

Farmazony o braku mocy na niskich obrotach wsadź między bajki (V8 40V poniżej 3 tys obr. jeżdżą, hmmm- przeciętnie). Mądrze napisany program spowoduje że moment pojawi się niżej a osiągi w użytecznej skali ( czyt: 0-140 km/h i przyspieszenia 80-140 km/h na poszczególnych biegach) będą lepsze i przyjemniej dostępne niż w 4.2.

2.7 w A6 nie jeździłem, ale w S4 jak najbardziej. Przy ponad 90% obciążaniu silnika i korzystaniu z osiągów nie udało mi się wyjść powyżej 19 l, normalna jazda miejska z uwzględnieniem korków to 14-15 l- wartości nieosiągalne dla 4.2 (AQH w S8, przy takich samych warunkach wyniki odpowiednio: 30+ i 22-24l).

Suche, papierowe osiągi czy parametry to nie wszystko. Zresztą, nawet one przemawiają za 2.7 po programie. Konkretnie:

4.2 -> moc (katalogowa) w okolicach 340-360, 420 Nm momentu
2.7 -> moc (zazwyczaj mierzona po modach) 300-320 i w okolicach 500 Nm. Pisze o lekkich modach, bez ingerencji w mechanikę

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 11:04:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Simpson napisał(a):
Zagor napisał(a):
Kolego moc nie bierze się z powietrza pompowanego przez T, do niego trzeba nalać paliwa :)

Otóż to, nie dmucha, nie chleje, kumasz zależność?
Turbo to nie kompresor, nie pompuje stałego ciśnienia bez względu na obciążenie.
Poza tym nie bez powodu 2.7TT jest uznawane za jeden z najmniej paliwożernych silników.

Poziom skomplikowania i podatność na awarie z racji znacznie bardziej rozbudowanego osprzętu jest nie do zaprzeczenia.


Tak, tyle że nie dmucha = nie jedzie :(, wiem jak działa T, miałem wcześniej T na pokładzie, więc nie musisz mi tłumaczyć :)
Druga sprawa, po co T, skoro będzie cały czas patrzył we wskaźnik ciśnienia, czy nie zaczęło dmuchać :( w V8 łatwiej dojść do porozumienia w kwestii spalania :)
Co do spalania, nie zaprzeczam, pali mniej niż V8, ale napewno nie rzeczone przez Ciebie 14ltr.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 11:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
martab99 napisał(a):
W tej chwili, będąc mądrzejszy o 2 lata posiadania V8, szukałbym 2.7 w połączeniu z manualem...

Farmazony o braku mocy na niskich obrotach wsadź między bajki (V8 40V poniżej 3 tys obr. jeżdżą, hmmm- przeciętnie). Mądrze napisany program spowoduje że moment pojawi się niżej a osiągi w użytecznej skali ( czyt: 0-140 km/h i przyspieszenia 80-140 km/h na poszczególnych biegach) będą lepsze i przyjemniej dostępne niż w 4.2.

2.7 w A6 nie jeździłem, ale w S4 jak najbardziej. Przy ponad 90% obciążaniu silnika i korzystaniu z osiągów nie udało mi się wyjść powyżej 19 l, normalna jazda miejska z uwzględnieniem korków to 14-15 l- wartości nieosiągalne dla 4.2 (AQH w S8, przy takich samych warunkach wyniki odpowiednio: 30+ i 22-24l).

Suche, papierowe osiągi czy parametry to nie wszystko. Zresztą, nawet one przemawiają za 2.7 po programie. Konkretnie:

4.2 -> moc (katalogowa) w okolicach 340-360, 420 Nm momentu
2.7 -> moc (zazwyczaj mierzona po modach) 300-320 i w okolicach 500 Nm. Pisze o lekkich modach, bez ingerencji w mechanikę


martab99, krzywe momentu twierdzą co innego S6 w całym zakresie ma więcej niż 2.7TT
I jeśli porównujemy coś, to porównujmy stockowe sztuki, a nie jeden po 300tys km, z padniętym ASB, a drugi nówka, z programem na 1000PS i kłową skrzynią ;)
Nie każdy kupuje 10-letnie auto, (a napewno nie ja) z zamiarem dłubania w silniku, bo wiadomo, że to już jakiś czas w dupę dostawalo, i prawdopodobieństwo że coś sie zesra, po dłubaninie rośnie :(

S6 - http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_30.245.jpg
2.7TT - http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_27.568.jpg
S6 vs 2.7TT - http://www.audiklub.org/porownaj/68/s6_ ... attro.html
V8 40v poniżej 3k rpm jeżdżą przeciętnie... ale z tipem, w manualu jest co innego :) a tak naprawdę w C5 to jeździ RS i to nadłubany ;), reszta eSy, 4.2, 2.7TT - to auta do przemieszczania się ;)
W spalanie tego silnika w budzie B5 jestem w stanie uwierzyć, ale w C5 sam producent podaje 17ltr - cykl miejski, więc ..... jestem zdania że w stolicy w korkach spokojnie te 18 weźmie, a może i więcej.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 17:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
2.7t to b. ekonomiczny silnik biorąc pod uwage moc i pojemność + ciezar budy. Mi w mieście palił ok 13l, na trasie 9-12,5, penwie, ze moze spalić po mieście i 20l, ale po co jeździć jak idiota? ja widząc ludzi, kótrzy szaleją na drodze w miescie to mi sie śmiac z nich chce, bo i tak zaraz staje obok nich na światłach. Osiągi oczywiście lepsze niż w 4.2 nie mówiac juz o silniku po programie. Szukaj 2.7t.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 19:09:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
2rafal7 napisał(a):
Osiągi oczywiście lepsze niż w 4.2 nie mówiac juz o silniku po programie. Szukaj 2.7t.


Twoje 2.7t od 0 do 185 +/- 21 s a mój s6+ 0-200 21 s wiec wać pan chyba troche na wyrost gadasz.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 20:25:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Pawlo napisał(a):
2rafal7 napisał(a):
Osiągi oczywiście lepsze niż w 4.2 nie mówiac juz o silniku po programie. Szukaj 2.7t.


Twoje 2.7t od 0 do 185 +/- 21 s a mój s6+ 0-200 21 s wiec wać pan chyba troche na wyrost gadasz.


moj od 0-180km/h ok 16,5-17sek.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 07:57:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
2rafal7 napisał(a):
2.7t to b. ekonomiczny silnik biorąc pod uwage moc i pojemność + ciezar budy. Mi w mieście palił ok 13l, na trasie 9-12,5, penwie, ze moze spalić po mieście i 20l, ale po co jeździć jak idiota? ja widząc ludzi, kótrzy szaleją na drodze w miescie to mi sie śmiac z nich chce, bo i tak zaraz staje obok nich na światłach. Osiągi oczywiście lepsze niż w 4.2 nie mówiac juz o silniku po programie. Szukaj 2.7t.


Nie no.... następny 13 litrów 300 konny 2 tonowiec z napędem na 4 łapy, co wy robicie z tymi autami - przepychacie w korkach ;)
Osiągi serii 2.7bT oczywiście gorsze niż 4.2 340 KM :) w calym zakresie, od sprintów aż po v-max, po programie owszem, ale jak mówiłem, ja bym auta z 250k na blacie nie dłubał - właściwie przy takim przelocie, to mamy jak w banku że coś się wysra przez ten program i to pewnie prędzej niż później - choćby 2xT - jakies 7-8k zł :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 09:55:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2721
Lokalizacja: Kr
Każdy kumaty sprawdza sobie podzespoły przed chipem.. zwłaszcza typu turbo, w ktorym luzy mozna sprawdzic po ściągnięciu węża.

Stare tdi mają po 300-500k i na softach latają aż miło.. i turbo dają rade.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 10:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
2rafal7 napisał(a):
2.7t to b. ekonomiczny silnik biorąc pod uwage moc i pojemność + ciezar budy. Mi w mieście palił ok 13l, na trasie 9-12,5,


Przestancie juz z tym spalaniem 13L, tyle to pali moje 2.5 TDI Q. Tip.
i mysle, ze kazdy kto ma taki silnik w tej konfiguracji podpisze pod tym!


Czytajac Wasze watki, doszedlem do wniosku, ze kazzdy chwali to co ma,
mozna dlugo spekulowac, ktory jest lepszy, kazdy ma swoje wady i zalety.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 10:59:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
ile by koni i niutów nie miał 2.7 biturbo po sofcie i jak szybko by nie robił setki lub dwówch, nigdy nie będzie robił gul gul gul ... :)
Uważam, że osiagi 4.2 (w każdej konfiguracji silnikowej, nadwoziowej i skrzyniowej) są na tyle przyzwoite, że w połączeniu z wrażeniami akustycznymi inne silniki mają pozamiatane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 12:47:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Każdy rzeczywiscie chwali co ma, ale akurat w tym nic złego nie ma. Co do dzwieków V8 rzeczywiscie są nie do pokonania, ale nie stac mnie na zakup auta tylko dla jego dzwięku. Podchodzę bardziej roztropnie do tematu.
I tutaj wazne pytanie - jak duze srodki trzeba wyłozyc na dobre auto S6, A6 4.2, A6 2.7t ?? jak wygląda sytuacja rynkowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: