.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 12:48:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 08:31:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
A to dlatego nic nie mieli, bo ABT podnosi moc o jakies 5 KM :D to poprostu jest smiech a nie chiptuning. Jedz do jakiegos znanego tunera i niech zdjejma Ci blokade chipa zalozona przez Abt-a i wgraja pozadny soft. I tak apropos silniki po sofcie wcale sie nie wysrywaja jezeli pamieta sie o chlodzeniu suszarki po palowaniu min. 3 min. i nie dawaniu ognia na zimnej motorowni.
Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 08:47:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Kedas to ladnie wtopiles. Wspolczuje. Ja tez juz powiedzialem, jedna wieksza awaria i sie zegnamy. Dbam o ten wozek jak o zone. Moja dziewczyna smieje sie nawet ze on ma lepsze kosmetyki jak ona :D . Pol garazu jest tego. Myslalem intensywnie o mlodej A4, ale jakos te gabaryty i 4 cylindry mnie nie przekonuja. Chyba poczekam az nowe szostki zjada na cenie. A propos nowej. Mialem te auto 3 godziny na probie ( 3.0 TDI ) powiem krotko pomiedzy naszymi a ta nowa jest wielka przepasc. Poprostu bajka.Myslalem ze mnie z niej nie wyciagna. Kedas kiedys mieszkalem w GDYNI i jezeli chodzi o skrzynie biegow to na Oksywiu od kilku lat ma warsztat pan Sokolowski, swietny znawca od skrzyn. Gosciu po 60-tce. Stara dobra szkola. Sklada tez automaty roznych marek. Ludzie ciagna do niego z calego Pomorskiego. To tak na przyszlosc jakby cos. Odpukac oczywiscie, ale nigdynic nie wiadomo. Mam prosbe. Szukam w trojmiescie dobrego warsztatu gdzie moglbym zrobic kompletny przeglad klimy. Nacialem sie juz wczesniej na kilku kowali i mam narazie dosyc. Szukam tylko z polecenia. Przydal by sie jeszcze ktos od turba, ponoc jest w trojmiescie jakis ludzik , ktory te sprawy regeneruje. Napewno masz Skype to mozemy wejsc w kontakt. Pozdrowienia dla GDYNI, stolicy Polski :peace:

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 08:57:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Kedas to ladnie wtopiles. Wspolczuje. Ja tez juz powiedzialem, jedna wieksza awaria i sie zegnamy. Dbam o ten wozek jak o zone. Moja dziewczyna smieje sie nawet ze on ma lepsze kosmetyki jak ona :D . Pol garazu jest tego. Myslalem intensywnie o mlodej A4, ale jakos te gabaryty i 4 cylindry mnie nie przekonuja. Chyba poczekam az nowe szostki zjada na cenie. A propos nowej. Mialem te auto 3 godziny na probie ( 3.0 TDI ) powiem krotko pomiedzy naszymi a ta nowa jest wielka przepasc. Poprostu bajka.Myslalem ze mnie z niej nie wyciagna. Kedas kiedys mieszkalem w GDYNI i jezeli chodzi o skrzynie biegow to na Oksywiu od kilku lat ma warsztat pan Sokolowski, swietny znawca od skrzyn. Gosciu po 60-tce. Stara dobra szkola. Sklada tez automaty roznych marek. Ludzie ciagna do niego z calego Pomorskiego. To tak na przyszlosc jakby cos. Odpukac oczywiscie, ale nigdynic nie wiadomo. Mam prosbe. Szukam w trojmiescie dobrego warsztatu gdzie moglbym zrobic kompletny przeglad klimy. Nacialem sie juz wczesniej na kilku kowali i mam narazie dosyc. Szukam tylko z polecenia. Przydal by sie jeszcze ktos od turba, ponoc jest w trojmiescie jakis ludzik , ktory te sprawy regeneruje. Napewno masz Skype to mozemy wejsc w kontakt. Pozdrowienia dla GDYNI, stolicy Polski :peace:

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 08:58:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Cholera kliknalem dwa razy. Przepraszam

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 09:34:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kedas napisał(a):
Możliwe (a raczej pewne), że miałem pecha... Możliwe, że autko było robione na sprzedaż.... Możliwe, że następny właściciel będzie jeżdził do 500kkm i będzie zadowolony, ale ... ja już nie chę Audi :(, nawet jeśli w okresie między awariami jest to auto bajka...


bardzo mozliwe.
a jeszcze bardziej prawdpodobne, ze nie 157 000, tylko 357 000.
usterki, ktore opisales sa wlasciwe dla aut z przebiegiem ok. 400 000.

przy normalnej eksploatacji dla tego silnika nie ma roznicy, czy ma 40 000, czy 240 000. do 350 000 powinien jezdzic jak nowy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 13:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
meszrum napisał(a):
[
mam AYM, mialem przez poltora roku AKE.
wg mnie nie warto czekac - AYM pod wzgledem dynamiki da Ci to samo, co AKE q, gdyz q konsumuje skutecznie te 25 koni nadwyzki...

[+]
climatronic i ESP sa seryjnym wyposazeniem.
najwazniejszym czynnikiem decydujacym o zakupie nie powinno byc AKE, AYM, BDG... etc, nie powinno byc takze wyposazenie; powinno byc pewne pochodzenie i dobry stan.


Witam ponownie,

Pojawiła się możliwośc kupna rok młodszej A4 z silnikiem 2.5TDI 163KM zamiast tamtej 2.5TDI 155KM. Również w manualu.

Warto dołozyć te 5tys. do tego silnika (no i rok młodszego auta)? Wprowadzili do niego jakieś zmiany oprócz podniesienia mocy o 8KM?

Pzdr,
TS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 15:20:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie ma zmian. w BDG/BCZ (163ps) podniesiono moc, co bylo bardziej efektem innego zestrojenia skrzyni, niz samymi zabiegami na silniku.
co ciekawe, 163 m jest rownie szybka jak BAU (180) q.
dla mnie to najlepsze 2.5TDI.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 17:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Bież BMW bez zastanowienia :!: . Tylko jeżeli już to rocznik starszy i odrazu 530ke.

Miałem ostatnio przyjemność tuningować 3ke 320ke wyszło 385Nm - BMKi mają duże przyrosty momentu obrotowego będziesz miał kolosalną frajde a do tego napęd na tył.

A jeżeli chodzi o 3ke to jest mała naprawde mała w środku...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 10:23:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
meszrum napisał(a):
nie, nie ma zmian. w BDG/BCZ (163ps) podniesiono moc, co bylo bardziej efektem innego zestrojenia skrzyni, niz samymi zabiegami na silniku.
co ciekawe, 163 m jest rownie szybka jak BAU (180) q.
dla mnie to najlepsze 2.5TDI.


Czyli ogólnie polecasz tą wersję? :) To na pewno mi wiele ułatwi, bo zawężę krąg poszukiwań.

Co do 330d to znalezienie pewnego egzemplarza graniczy z cudem. Obdzwonilem z 20-30 ofert i 99% z nich nie ma ksiazek serwisowych i jest po "delikatnych draśnięciach". Problemem jest tez mniejszy bagaznik niz w A4 :/. To ostatnie plus troche wiecej miejsca w srodku przemawia jednak za A4.

PZdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 20:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
meszrum napisał(a):
nie, nie ma zmian. w BDG/BCZ (163ps) podniesiono moc, co bylo bardziej efektem innego zestrojenia skrzyni, niz samymi zabiegami na silniku.
co ciekawe, 163 m jest rownie szybka jak BAU (180) q.
dla mnie to najlepsze 2.5TDI.


Ostatnie pytanie:

Z dwoch aut - A4 Avant 2.5TDI 163KM (z 06.2003, silnik BDG) i A4 Avant 2.5TDI Quattro 180KM (z 04.2002, drozsza od tej pierwszej o 3tys)) który radzicie wziąć przy założeniu ze przebiegi i stan wewnatrz sa podobne? Oba auta to oczywiscie manuale.

Wiadomo, ze z jednej strony Q, ale z drugiej strony nowszy silnik i auto i nizsze koszty eksploatacji.

Pzdr,
TS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 20:44:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
TS147 napisał(a):
meszrum napisał(a):
nie, nie ma zmian. w BDG/BCZ (163ps) podniesiono moc, co bylo bardziej efektem innego zestrojenia skrzyni, niz samymi zabiegami na silniku.
co ciekawe, 163 m jest rownie szybka jak BAU (180) q.
dla mnie to najlepsze 2.5TDI.


Ostatnie pytanie:

Z dwoch aut - A4 Avant 2.5TDI 163KM (z 06.2003, silnik BDG) i A4 Avant 2.5TDI Quattro 180KM (z 04.2002, drozsza od tej pierwszej o 3tys)) który radzicie wziąć przy założeniu ze przebiegi i stan wewnatrz sa podobne? Oba auta to oczywiscie manuale.

Wiadomo, ze z jednej strony Q, ale z drugiej strony nowszy silnik i auto i nizsze koszty eksploatacji.

Pzdr,
TS


to, ktore po przeprowadzeniu diagnostyki i sprawdzeniu przebiegu w ASO jest w lepszym stanie. czasem to rok starsze jest o niebo lepsze, czasem odwrotnie.

nie sugeruj sie silnikiem w tym przypadku - BDG i AKE q jezdza identycznie w zasadzie, BDG bedzie bardziej zwawe z dolu. i jeden, i drugi jest bardzo dobry.

sa osoby, ktore bez q nie sa w stanie zyc - ok.
sa takie, ktore maja mniej czasu na dywagacje na ten temat ;) - i tez jest ok, wystarcza im oska.

koszt czesci zawieszenia i konsumpcja paliwa jest nieco wyzsza w wersji q, niz w wersji z napedem na przod.

raz jeszcze: kup samochod lepszy. nie sugeruj sie moca, ani q, ani "nowszym silnikiem". to tylko kawal blachy, ktory kiedys ktos zezlomuje.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 14:04:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 10:52:53
Posty: 28
meszrum napisał(a):
raz jeszcze: kup samochod lepszy. nie sugeruj sie moca, ani q, ani "nowszym silnikiem". to tylko kawal blachy, ktory kiedys ktos zezlomuje.


Update-uję sytuację ;) . Ostatnie dni spędziłem na intensywnym szukaniu odpowiedniej A4. Zgodnie zradami sprawdzałem stan/etc. I w końcu spośród wielu wytypowałem tą jedyną - A4 Avant z '03 2.5TDI 163KM (BDG, manual). Ma wszytsko co chciałem, utrzymana jest super, miała jednego właściciela w DE. I w zasadzie jestem na nią zdecydowany - jest tylko jendo ale.... Przebieg :( . 172tys. Przy 120tys w ksiązce jest adnotacja o wymianie rozrządu. Autko w formule long service. Celowałem w przebieg do do 130tys.

Co myślicie? Jest ryzyko brania autka z takim przebiegiem? (ten model ponoć mniej narażony jest na kłopoty z wałkami, ale pozostaje jeszcze turbina,etc). Cena to okolice 55-56tys.

Pzdr,
TS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 14:55:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
walki :):
w kazdym TDI od 1998 sa te same. w samochodach z 2003 sa wkladane walki z data z 1999...
nie wiem skad biora sie te bzdurne legendy.

turbina.
przejrzyj fora poswiecone TDI i policz ile jest problemow z turbinami od V6. nastepnie policz te same problemy dotyczace R4 i R5. kolejny mit.


to sa zwyczajne silniki. niezwyczajna moze byc ich eksploatacja [np.: dragowanie] i stad mozliwe usterki.

170? to w zasadzie niewiele, szczegolnie jezeli bylo eksploatowane w zachodniej czesci D.
lepiej kupic prawdziwe 170 niz licznikowe 137 (a rzeczywiste 300 000)...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 23:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
Jakie dragowanie ? co masz na mysli ?

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 23:47:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
hmm spalanie 7,5 w miescie 2,5 TDI...w takei cuda ja nie wierze...a jezeli ktos che mi to udowodnic ze to prawda..niech mnie przewiezie po gdansku..bo mi sie nigdy nie udalo zejsc normalna jazda poniezej 12...a 7,5..to pali mojego znjaomego corolla 2,0 d4d....lzejszy samochod, mniejszy silnik...nie dlugo ktos napsize ze mu 4,2 benzyna pali 10 w miescie:)

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 00:01:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
jeśli chodzi o spalanie to moja 2,5 TDI V6 155KM pali w miescie 9,5 - 10,4l/100km a poza miastem 7,3 - 7,7 l/100km :):

tez nie wierzę w takie cuda :peace:

chyba że będe brał sobie wyniki z pomiarów chwilowych i wybiorę najniższe :577:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 01:25:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
7.5?
:):


...pali mi 0.0, jak jadac na biegu zdejme pantofel z pedalu akceleratora...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 08:02:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Mesz wypisz się w końcu z tej Alkaidy, bo widzę,że od kiedy przystąpiłeś do tej "zacnej" organizacji nikt się dogać z Tobą nie może :diabel: U mnie spalanie w mieście dochodzi do 13....

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 11:00:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2006 12:56:11
Posty: 68
Lokalizacja: Hilden
No to moge spac spokojnie. Zuzycie w miescie wzroslo na 7.8- 8.0 litra. Dzisiaj wyslalem swiezego posta z zapytaniem.Wczesniej bylo 7.5l. Komp pokladowy myli sie mniejwiecej o 0.2 l na moja niekorzysc. Powiem krotko SUPER oszczedny wozek. Tyle pali po upchnieciu paliwa po brzegi i obliczeniu z kalkulatorem w reku. Blady wiosna bede w Trojmiescie mozemy zrobic maly wypad, potem pojade do Wrzeszcza na hamownie. Musze cos zrobic z tym ABT-em. Jako ciekawostke dodam ze w Trojmiescie pali jeszcze mniej. Dosyc szybkie przeloty, swietnie wyregulowane swiatla i predkosc jak dobrze idzie to 80-90km/h. W tym kolchozie gdzie mieszkam to lepiej sie rowerem poruszac. Od swiatel do swiatel trzeba jechac 30km/ h zeby trafic na zielone. Zalamka

_________________
Audi A6 2.5TDI, Chip ABT 180 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 11:29:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Audi FAN napisał(a):
No to moge spac spokojnie. Zuzycie w miescie wzroslo na 7.8- 8.0 litra. Dzisiaj wyslalem swiezego posta z zapytaniem.Wczesniej bylo 7.5l. Komp pokladowy myli sie mniejwiecej o 0.2 l na moja niekorzysc. Powiem krotko SUPER oszczedny wozek. Tyle pali po upchnieciu paliwa po brzegi i obliczeniu z kalkulatorem w reku. Blady wiosna bede w Trojmiescie mozemy zrobic maly wypad, potem pojade do Wrzeszcza na hamownie. Musze cos zrobic z tym ABT-em. Jako ciekawostke dodam ze w Trojmiescie pali jeszcze mniej. Dosyc szybkie przeloty, swietnie wyregulowane swiatla i predkosc jak dobrze idzie to 80-90km/h. W tym kolchozie gdzie mieszkam to lepiej sie rowerem poruszac. Od swiatel do swiatel trzeba jechac 30km/ h zeby trafic na zielone. Zalamka
Sprawdz koniecznie na hamowni tego swojego chipsa, bo byc moze tylko u mnie tak mocno moment i moc ucieli nie chcac przeprogramowywac Tiptronica. Z drugiej strony slyszalem od Marka Staszewskiego ze helmuty poprostu tak lekko chipsuja aftka bo daja na to 2 lata gwarancji :peace:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: