.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 10:37:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 22:05:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Nie ma samochodów, które się nie psują. Mi ciężko byłoby się przesiąść na inną markę, wcześniej jeżdziłem B3 ( nie licząc fiata uno, miałem kiedyś nawet wersję turbo 105KM, malucha, poloneza też w róznych wydaniach ) teraz mam A4. Ludzie się boją kosztów związanych z utrzymaniem Audi, a tak naprawdę jak trafisz na zadbany egzemplarz ( byleby nie był zgrzebany przez pseudo mechaników ) to będziesz miał zdecydowanie mniej kłopotów niż z innymi markami.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 23:34:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cytuj:
Czyżby w C4 była jakaś "krótsza" skrzynia, czy to wina masy autka
Owszem przelozenia sa krotkie ale to jest raczej zaleta a nie wada, bynajmniej jej nie muli, jak jedzie pod gore.
Moja poprzednia B-3, 1.8 S miala dlugie przelozenia i co z tego. Nic one nie dawaly, bo trzeba bylo ja ciagnac na 4-ce do setki a na 5- tce byle gorka i znowu redukcja :/
A tu, chcac ekonomicznie jechac, wrzucasz 5-tke przy 80 km/h i silnik jako tako ciagnie ta bude, bo ma te 2400 obr.
Ps. potrzymaj go na obrotach 4000 - 4500 obr/min to zobaczysz co to tzw. zjawiska falowe w kolektorach. No chyba ze ma gaz na mikserze :zly: to z zabawy nici. Ale za to kieszen nie boli pod dystrybutorem.
Cytuj:
A tak poważnie - im bardziej zagłębiam się w to forum i tematy tu poruszane, tym bardziej zmieniam zdanie o audi - i to raczej "in minus".
Dla otrzezwienia proponuje Ci forum Forda lub Opla :peace: Nie dosc, ze tak samo sie tam auta psuja to jeszcze gnija na potege.
Mozesz jeszcze przy okazji zapytac w sklepie o cene czesci do BMW, czy Merca i porownac z cena tej samej czesci Audi.
Proponuje jeszcze, gdy spadnie snieg, przejechac sie tylnonapedowym Mercedesem lub BMW.
Z samochodem to jak z kobieta, poszukaj jej wad i zastanow sie, czy dasz rade z nimi zyc. A sprubuj zaniedbac, to zemsci sie w niespodziewanej chwili :diabel:
Tak czy inaczej - zycze udanego zakupu !

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 10:18:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
"Sorry, ale sądziłem, że są to bardziej porządne autka, a niestety zaskakuje mnie ilość opisywanych niedomagań i usterek"
-tu są poprostu fanatycy tych samochodów którzy znają je na wylot lepiej niż mechanicy. Poza tym miałem okazję pojeździć citroenem z roku 1994 no i raczej bym nie polecał zakupu a audi -jak najbardziej :)
Listwy, migacze i inne rzeczy mogły ulec zmianie w trakcie użytkowania jak ktoś sobie potuningował albo miał stłuczkę.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 18:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
Samochód nie był ani tuningowany ani przerabiany z innych powodów. Na 110% nie miał też stłuczek a tym bardziej dzwonów. Po prostu czysta seria. I wiele takich np. na allegro.

Co do Cytryny - też bym nie kupił, za żadne pieniądze. Mam jakiś uraz do francuskich samochodów. Jeżdżę służbowym Renault Kangoo 1.9 D i jest to totalna porażka. Wogóle w firmie jest sporo różnych renówek (głównie kangury i laguny) a także Peugeot 206 - też tragedia...

Tą C4 "prześwietliłem" już z dokładnością rentgena i wciąż nie jestem pewien czy się na nią zdecydować. Im bardziej się zagłębiam, tym więcej wątpliwości.
Niektóre się co prawda wyjaśniły, ale niektóre pozostały.
Z wyjaśnionych kwestii to jest np.:
1. "Wysoka" temperatura wody - byliśmy w warsztacie i wykonany został pomiar temperatury cieczy termometrem - wynik dobry: 90 C. Natomiast wskaźnik pokazuje 110 C i po pewnym czasie zaczyna mrygac lampka ostrzegawcza. Tak więc albo walnięty czujnik, albo wskaźnik, albo jeszcze coś. Co - nie wiem.
2. Sprawa kontrolek przy uruchamianiu - wszystko w porządku - niczego nie brakuje.
Ze spraw pozostałych do wyjaśnienia:
1. Sprawdzenie i ustawienie zbieżności - autko trochę ściąga na prawo. Koleś mówi, że wjechał w dziurę - pokazywał mi zresztą oponę, która była wtedy na kole - rzeczywiście wyskoczył guz.
Czy ustawienie zbieżności wyeliminuje ściąganie - nie wiem. Myslę, że trzebaby wymienić także opony na nowe i na nich ustawiać zbieżność, ponieważ te które są na aucie są już do kitu i to też może być ich winna, że auto trochę znosi. Czasem jest tak, że kupi się nowe opony i zdarza się że nie chcą ze sobą dobrze "współpracować" - dopiero zamiana kół miejscami przynosi efekt (miałem tak kiedyś w innym autku - kupiłem komplet nowych opon i mimo iż zbieżność była dobra i koła wyważone - auto zciągało. Dopiero jak zamieniłem koła tył/przód to wszystko wróciło do normy. Ale czy tu będzie podobnie - tródno powiedzieć).
Na pewo samochód nie miał stłuczki czy wypadku - oglądałem go wiele razy i od spodu także i wszystko jest OK. Wszystkie elementy oryginalne (z wytłoczonym logo), wszystkie też jednakowo stare, wszystko proste i nie maśladów gięcia, łamania, spawania itp. itd.
2. Czasem słychać dziwne "brzęczenie" jak puści się gaz w czasie jazdy. Efekt jest słyszalny na 2-gim i 3-cim biegu. "Brzęczenia" nie ma gdy przy puszczaniu gazu wciska się sprzęgło. Jak się nie wciśnie to COŚ brzęczy - chociaż też chyba nie zawsze. - Wie ktoś co to może być???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 09:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Z tego co pisałeś cena nie jest szczególnie okazyjna czyli że warto brać jeżeli rzeczywiście wszystko jest tak jak właściciel mówi a ponieważ masz wątpliwości to może trzeba wybrać się na kompleksową diagnostykę do jakiegoś warszatu. Właściciel może nie mieć czasu itd ale koledze który kipił niedawno A4 panowie w Grodzisku Maz prześwietlili samochód podobno bardzo rzetelnie i przynajmniej wiedział co kupuje. Serwis nazywa się WOCAR i robi różne marki.
Zbieżność to mechanicy chyba ustawiają tyle o ile... mnie przed ustawieniem ściągało na lewo, po ustawieniu ściągało już mniej ale w drugą stronę, po zmianie opon zimowe-letnie bez zmian. Bez trzymanki jeździć nie mogę

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 11:51:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
No właśnie, jeśli chodzi ocenę to kiszka...
Na pewno do wymiany są wszystkie opony - koszt około 900 PLN za jakieś średniej klasy.
Doliczyć trzeba pełne sprawdzenie zawiechy i ustawienie wszystkiego (zbieżność, kąty pochylenia) co daje kwotę około 200 PLN.
Do tego wymiana czujnika temperatury - pewnie z 60 PLN. I ciekawe czy przyniesie poprawę. Jak nie to pewnie trzeba będzie wymieniać także wskaźnik na desce - a to już pewnie poza ASO się nie dostanie (chyba że ze szrotu).
Olej jest nowy, pasek i napinacz też w miarę - 15tys km (zdejmowałem obudowę i oglądałem).

Tak więc "na dzieńdobry" trzeba przyszykować około 1500 PLN na poprawki...
Jakby koleś zszedł z ceny do 16 tysi lub jeszcze niżej to chyba bym się zdecydował na ten szrotowóz :diabel: . Bo reszta jest na prawdę cacy.

W ciągu ostatnich dwóch tygodni obejrzałem kilkadziesiąt różnych aut i w zasadzie to nic mi się nie podobało. Wszystkie (nawet stosunkowo młode roczniki - oglądałem niektóre auta z roczników 2000-2002) mają jakieś niedostatki. I do tego większość po stłuczkach - choć oczywiście w opisie napisane, że 100% bezwypadkowe :(: .

Sam już nie wiem i zaczynam mieć już tego dość...

Inni to mają szczęście - ni z tego ni z owego trafia im się fajne autko, zbytnio nie wnikają, kupują i tyle. A tu człowiek się nachodzi, naogląda, wyda kupę kasy na sprawdzenie auta i tak się trafi padaka...
Ale może ci, którzy biorą "jak leci" potem tylko ściemniają, że wszystko jest OK. A w rzeczywistości nie wyłażą z warsztatów....?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 13:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
margo napisał(a):
Tak więc "na dzieńdobry" trzeba przyszykować około 1500 PLN na poprawki...


a to dopiero początek :peace:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 13:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
Niestety...
Każde autko to skarbonka.




Może przesiąść się na PKP, PKS i rower....... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 16:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Jeżeli nie zarabiasz na życie przy pomocy samochodu i nie masz rodziny 150km od domu to rzeczywiście PKSy i inne pociągi czy taksówki wychodzą taniej -to pewne! :)
Opony to są do wymiany prawie zawsze jak się kupuje samochód -tak myślę. Na początek kupisz dwie potem dorzucisz kolejne, jeden czujnik tragedii nie czyni a to że na koszcie zakupu się nie kończy to wszyscy wiemy...

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 17:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
Cytuj:
i nie masz rodziny 150km od domu to rzeczywiście PKSy i inne pociągi czy taksówki wychodzą taniej -to pewne!


Tak się akurat składa, że właśnie najbliższą rodzinę mam 150 km od domu... :/
Do moich rodziców - 145 km w jedną stronę, do rodziny żony - 145 km w drugą.... Tak się jakoś złożyło... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 17:26:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
margo napisał(a):
Tak się akurat składa, że właśnie najbliższą rodzinę mam 150 km od domu... :/
Do moich rodziców - 145 km w jedną stronę, do rodziny żony - 145 km w drugą.... Tak się jakoś złożyło... :diabel:

Hehe - temat na licealne zadanie matematyczne z prędkości i drogi :diabel:

Margo - ja przy zakupie liczyłem sobie 2-3 tysiące lekko na zrobienie auta. Kupiłem swoje w naprawde świetnym stanie za niecałe 11tysi. Zrobiłem wszystko od razu, na ostatni guzik, włącznie z całym zawieszeniem i wyszło prawie 15. Ale już 20tysięcy zrobione i (odpukać :!!: ) nic :peace:

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 19:07:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
margo napisał(a):
Niestety...
Każde autko to skarbonka.




Może przesiąść się na PKP, PKS i rower....... :diabel:
Ze swojego doswiadczenia Ci powiem, gdybys kupil pierwsze lepsze C-4 za np. 11 tys. to by cie ono wiecej kosztowalo, niz ten egzemplarz, ktorego opisujesz, bo z tego co widze to "wsiadac i jechac". Cokolwiek kupisz to te 1500 PLN wkladasz na dzien dobry, bo w kazdym bedzie do roboty pasek rozrzadu, plyny do wymiany, zimowki do kupienia itp., itd.
Jak juz pisalem, mnie auto ( jak w podpisie ) kosztowalo 18 tys, mimo tego nie uwazam, ze przeplacilem. Dobre samochody trzymaja cene a okazje sa dla frajerow.
Ps. Kilka lat temu kupilem sobie tanio ladnego Merca. Po roku walki z padalcem sprzedalem go, bo juz nie moglem na niego patrzec. Zrobilem nim moze z 5000 km a bylem na nim w plecy z 5000 PLN :diabel:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2006 19:49:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
A czy ten model można podpiąć pod kompa? Czy ma on jakiś system samodiagnozowania? Ma przecież komputr sterujący wtryskiem więc coś chyba powinno być.
W oplu np. oraz w autach na bazie opla np. daewoo można zrobić test kompa zwierając ospowiednie styki w gnieździe diagnostycznym - wtedy kontrolka silnika wyświetla kody migawkowe błędów ECU.
Czy w C4 też jest coś takiego? Skoro nie ma kontrolki wtrysku - to chyba nie?
Co to jest ten "VAG", o którym wszyscy piszecie? - Czy to właśnie jest taki rodzaj testera?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 06:53:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie wiem jak słabsze silniki ale V6 i 2.2t maja gniazdo diagnostyczne a
vag to własnie taki tester

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 10:07:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
VAG -Volkswagen Audi Gescheftmachineoprogramowaniren czy jakoś tak...
Opony to kupujesz albo używki albo nalewki w zależności od tego czego się bardziej boisz a co bardziej lubisz i jest 500 zł za komplet. Natomiast kolejne 500 i tak pójdzie na parę rzeczy które trzeba zrobić zawsze. Aczkolwiek ja z wymianą paska rozrządu zwlekałem rok i 8 miesięcy :)

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: