.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 07:48:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 2.0 TDI - oznaczenia silników
PostNapisane: 29.sty.2011 18:38:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2011 21:29:04
Posty: 6
Witam, planuje w przyszłości zakup A4 2.0 TDI 170 KM, może mi ktoś powiedzieć skąd biorą się te oznaczenia np. BLB itp. Czy oznaczenie silnika ma związek z rocznikiem? No i czy roczniki 2007/2008 mają już jakoś poprawione te "wady fabryczne". Po tych wszystkich opiniach zaczynam już rozważać BMW 120d/320d, podobno bmw ma najlepsze silniki, choć Audi lepiej się prezentuje. Prosze o opinie znawców tematu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 16:19:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2011 21:29:04
Posty: 6
Nikt się nie orientuje w sprawie ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 16:30:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Oznaczenia biorą sie z fabryki, w zależności od tego jak sobie fabryka wymysli.
http://www.audiklub.org/silniki.html

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 17:07:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
kup BMW

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 17:54:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2011 21:29:04
Posty: 6
A jak z awaryjnością silników z 2007/2008?? Poprawili w końcu te kosztowne w naprawie wady fabryczne?? Ja wiem że wszystko zależy od sposobu użytkowania autka, ale te wszystkie negatywne opinie na temat awaryjności 2.0 TDI szczególnie z lat 2005/2006 skądś się biorą, a dla mnie sam zakup takiego auta to sporo kasy i nie chciałbym trafić na jakiegoś bubla...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 19:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Omiń BLB czyli pierwsze 2.0 TDI z 2005 - najbardziej wadliwe, choć znam kupę ludzi z Audi i Passatami z tym silnikiem (BLB) i nie wiedzą nic o problemach, ewentualnie w okolicach 200 tys. km dwumas się odzywa, ale ty chcesz z 2007 a więc nie trafisz na wady z pierwszego okresu produkcji.
2.0d BMW jest lepszy, choć też nie bez wad (tak jak i w 3.0d uwaga na klapki kolektora ssącego i dwumas - jest za to tańszy niż do Audi).

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 20:03:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
chcesz gadać o kupnie auta to zakładaj temat w odpowiednim dziale.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 20:43:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2011 21:29:04
Posty: 6
Paw1972 napisał(a):
Omiń BLB czyli pierwsze 2.0 TDI z 2005 - najbardziej wadliwe, choć znam kupę ludzi z Audi i Passatami z tym silnikiem (BLB) i nie wiedzą nic o problemach, ewentualnie w okolicach 200 tys. km dwumas się odzywa, ale ty chcesz z 2007 a więc nie trafisz na wady z pierwszego okresu produkcji.
2.0d BMW jest lepszy, choć też nie bez wad (tak jak i w 3.0d uwaga na klapki kolektora ssącego i dwumas - jest za to tańszy niż do Audi).


Dzięki za cenną informację, czyli powiedzmy od 2007 są już lepsze te silniki, a to dokładnie jakich oznaczeń ewentualnie szukać ? Dla mnie te wszystkie wysiadające pompy oleju, koła zebate, zacierające się silniki to jest jakiś kosmos, jeszcze niedawno bym nie pomyślał że takie akcje dzieją się w takich ceniących się markach jak Audi ;/ Sorki za zły dział ale w sumie to taki temat na pograniczu i nie wiedziałem gdzie umieścić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2011 03:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Aby nie prowokować napisze tak: jeśli chcesz miec spokój z motorownią to daj sobie spokój w dieselem, a szczególnie w Audi. Chyba, że silnik z naprawdę małym przebiegiem, ale to odpada w realiach PL. TDI nowej ery nie daje rady bezawaryjnie dojechac do 200 tys. km. Nie jestem pewien oznaczeń, ale po za BLB z 2005 pozostałe były już poprawione - a miliony tych silników było pakowanych do Audi, VW, Seata i Skody i jest to najpopularniejszy TDI ery nowożytnej.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2011 09:51:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zaczerpniete z innego forum
Kilka slow o 2.0 TDI
- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,
- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,
- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających,
- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz).
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

A jesli celujesz w calkiem nowe auto to podobno silniki oparte o technologie CR (a takie juz tylko VAG robi) są poprawione. Przynajmniej jesli chodzi o nieszczesny imbusik napedzajacy pompe oleju.

IMO - jesli mialbym kupic sobie dzis nowe A4 - to albo 3.0 Tdi albo 2.0 TFSI benzyna.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 12:16:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2011 21:29:04
Posty: 6
przemik napisał(a):
Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

A jesli celujesz w calkiem nowe auto to podobno silniki oparte o technologie CR (a takie juz tylko VAG robi) są poprawione. Przynajmniej jesli chodzi o nieszczesny imbusik napedzajacy pompe oleju.

IMO - jesli mialbym kupic sobie dzis nowe A4 - to albo 3.0 Tdi albo 2.0 TFSI benzyna.

Pozdrawiam


Silniki z CR, chodzi o te nowe Common Rail, czyli A4 B8 z połowy 2008 r. ? No 3.0 TDI to za wysoko jak na moje możliwości a spalanie w 2.0 benzynie będzie spore, zależy mi na oszczędności też. Tak swoja drogą odnośnie dwa posty wyżej, od zawsze słyszalem że diesle są bardziej wytrzymałe i mają generalnie dłuższą żywotność, więc ja już nie wiem... Dzieki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 19:02:58 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
1.9 TDI spełni Twoje wymagania, chyba że lecisz na siłę na "nowszy model" to wtedy płać za serwis i nowość :D

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 2.0 TDI - oznaczenia silników
PostNapisane: 21.mar.2012 11:10:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2012 09:29:23
Posty: 21
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Audi a4b9 2,0 TDI 2017 r
z wątku pad napedu pompy oleju wynika ,że nawet silniki 2,0 TDI CR mialy krótki imbusik do napędu pompy czyli 77mm , dłuższy wprowadzono dopiero w pażdzierniku 2009 , także dopiero wtedy ta usterka zostala poprawiona i mam nadzieję wyeliminowana. Pozdrawiam

_________________
był citroen AX 1,4D oszczędny mało awaryjny najechane 200tkm
Peugot 206 1,4 HDI b. oszczędny troszkę więcej awaryjny najechane 190tkm
jest audi a3 2,0TDI BMM 2008. 01 kupione 2011.08 150tkm zobaczymy jak będzie mam nadzieję ,że nie gorzej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 2.0 TDI - oznaczenia silników
PostNapisane: 22.mar.2012 10:26:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
a ja powiem tak - nigdy nie wiesz co Cie spotka.. nawet z najbardziej awaryjnym silnikiem możesz przejeździć dziesiątki tysięcy, nie pamiętając co to warsztat..Ktoś kiedyś założył ciekawy temat - ankieta na temat "usterek w naszych a6 C5", większość ankietowanych - V6 tdi. Przypadłość V6 TDI przed którą wszędzie się przestrzega - wadliwe, wycierające się wałki rozrządu. Osób, które robiły coś z wałkami - 1 na 6. :peace:
Pojawią się być może głosy, że z racji tego, że właśnie się tak ostrzega, to się bardziej uważa na eksploatację itp... wniosek taki - dbać o każdy silinik trzeba jednakowo, bo zawsze zestaw mechanika+elektronika opatrzony jest ryzykiem usterki, nawet w najbardziej udanych motorach..dość powiedzieć, że większość użytkowników a6 jeździ "przeklętymi: V-kami...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 2.0 TDI - oznaczenia silników
PostNapisane: 23.mar.2012 16:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2012 15:26:28
Posty: 33
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi A4 B7
Witam ja mam A3 z silnikiem BKD 170tys na liczniku jedyne co mi sie stało to lekkie trzesienie na luzie ale nie zagłebiałem sie w to bo przyczyna moze byc kolo dwumasowebo lekko stuka i jak wcisne sprzeglo to nie trzzesie, Z drugiej strony tez zalezy od uzytkownika auta czy dba i czy nie katuje auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: