.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 23:26:57

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 28.paź.2012 23:29:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2012 12:28:25
Posty: 26
Witam....tak jak w tytule proszę o podpowiedź , radę , opinię na temat tych aut : Pierwszy http://otomoto.pl/audi-a6-allroad-a6-al ... 12707.html Drugi http://otomoto.pl/audi-a6-allroad-pelna ... 11637.html Może ktoś z Was miał możliwość w realu oglądać te auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 28.paź.2012 23:50:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 22:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Na temat 2.5tdi i allroada jest napisane na forum i wystarczy poszukać. Ostatnio widziałem dwa allroady 4.2 i ku takim bym się skłaniał. Tu masz linki http://moto.allegro.pl/audi-a6-allroad- ... 01319.html oraz http://moto.allegro.pl/audi-a6-allroad- ... 79398.html . Na pewno 4.2 w allroadzie jest rarytasem, i jego koszty utrzymania będą niższe niż 2.5tdi.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 29.paź.2012 09:50:08 
tak wszystko gdzieś tu jest napisane trzeba poszukać...;)
nie daj się tylko ponieść dość powszechnie panującej tu opinii,że 2,5 TDI to beznadziejne silniki. Ja się z tym kompletnie nie zgadzam.Miałem takie motory i byłem z nich bardzo zadowolony.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 29.paź.2012 10:25:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 11:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Jasne, ilość wątków o pompie, wałkach, logowaniu wskazuje na to że to baaardzo dobre silniki, szczególnie dla właścicieli warsztatów mechanicznych :)
Szukaj olka z 2.7bT, albo jak chcesz mieć mniej problemów z wężykami, zaworkami, turbinami, EGT i innymi duperelami to 4.2.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 29.paź.2012 12:11:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 20:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Zagor napisał(a):
Jasne, ilość wątków o pompie, wałkach, logowaniu wskazuje na to że to baaardzo dobre silniki, szczególnie dla właścicieli warsztatów mechanicznych :)
Szukaj olka z 2.7bT, albo jak chcesz mieć mniej problemów z wężykami, zaworkami, turbinami, EGT i innymi duperelami to 4.2.


Oceniasz ten motor, bo go znasz czy się naczytałeś? Ja jeżdżę już drugim autem z takim silnikiem i nie narzekam. Są tylko dwa warunki, poprzedni właściciel i jak się dba to się ma. Weź pod uwagę, że z tego roku to jest już BAU, jeśli wiesz o czym mówię. Inna sprawa, że wielu z nas stać na zakup takiego auta, ale na jego prawidłowe serwisowanie już nie, ot co.

Co do tych dwóch aut. Ten czarny ma w miarę realny przebieg (porównuję do mojego, która ma 217 tysięcy), w tym drugim w ten przebieg nie wierzę. A jak już jest cokolwiek dłubane to auto robi się coraz bardziej podejrzane. Ale to wróżenie z fusów, trzeba jechać i sprawdzać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 29.paź.2012 12:56:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 11:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Roger_35 napisał(a):
Zagor napisał(a):
Jasne, ilość wątków o pompie, wałkach, logowaniu wskazuje na to że to baaardzo dobre silniki, szczególnie dla właścicieli warsztatów mechanicznych :)
Szukaj olka z 2.7bT, albo jak chcesz mieć mniej problemów z wężykami, zaworkami, turbinami, EGT i innymi duperelami to 4.2.


Oceniasz ten motor, bo go znasz czy się naczytałeś? Ja jeżdżę już drugim autem z takim silnikiem i nie narzekam. Są tylko dwa warunki, poprzedni właściciel i jak się dba to się ma. Weź pod uwagę, że z tego roku to jest już BAU, jeśli wiesz o czym mówię. Inna sprawa, że wielu z nas stać na zakup takiego auta, ale na jego prawidłowe serwisowanie już nie, ot co.

Co do tych dwóch aut. Ten czarny ma w miarę realny przebieg (porównuję do mojego, która ma 217 tysięcy), w tym drugim w ten przebieg nie wierzę. A jak już jest cokolwiek dłubane to auto robi się coraz bardziej podejrzane. Ale to wróżenie z fusów, trzeba jechać i sprawdzać.


Oczywiście że wiem co oznacza Bxx, narywanie, pękające wałki itd.... poprawili nie ma co ;)
Wiesz, oglądałem kilka sztuk, bo miałem potrzebę zakupu czegoś większego niż A4 Avant, więc po obejrzeniu tego i owego wybrałem S6, bo jeździ a nie się loguje :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 29.paź.2012 13:07:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
No taka prawda. 4.2 to pancerniak i żaden silnik z tamtych czasów mu nie podskoczy, czy to pod względem osiągów, czy awaryjności...

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 29.paź.2012 15:23:05 
powtarzam nie po raz pierwszy i nie ostatni ja miałem takie motory w dwóch A6 jeden 163 drugi 179 koni i złego słowa nie powiem no może poza tym,że ten pierwszy trochę słabszy:) olej filtry i wszystko na ten temat. Na kompie żadnych błędów,a przebiegi powyżej 200tkm. Jak dla mnie motory zajebiste i tyle.
Wiem, powtarzam raz jeszcze, bo jeździłem!!!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 29.paź.2012 15:35:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 12:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Super.

A teraz proszę bez OT. Jeśli ktoś ma coś do dodania w kwestii aut z linków to zapraszam.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 30.paź.2012 14:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 20:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Witam,

Pozwoliłem sobie na OT, ponieważ na temat motoru 2,5 TDI V6 wypowiadają się tutaj koledzy, którzy nie mieli z nim żadnego doświadczenia i mieszają chłopu w głowie tylko na podstawie przeczytanych/zasłyszanych opinii. Ja użytkuję drugi i jestem zadowolony.

Do condoora, używane auto to zawsze zagadka, bez względu na to jaki w nim jest silnik. Nie bać się V6 TDI, dogłębnie sprawdzić i tyle.

PS. A motor 4,2 V8 znam co widać z podpisu, choć to trochę inna konstrukcja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 30.paź.2012 19:31:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 22:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Roger_35 napisał(a):
Witam,

Pozwoliłem sobie na OT, ponieważ na temat motoru 2,5 TDI V6 wypowiadają się tutaj koledzy, którzy nie mieli z nim żadnego doświadczenia i mieszają chłopu w głowie tylko na podstawie przeczytanych/zasłyszanych opinii. Ja użytkuję drugi i jestem zadowolony.

Do condoora, używane auto to zawsze zagadka, bez względu na to jaki w nim jest silnik. Nie bać się V6 TDI, dogłębnie sprawdzić i tyle.

PS. A motor 4,2 V8 znam co widać z podpisu, choć to trochę inna konstrukcja.


OT akurat ja znam 2.5 bo też tym pomykam. I za chiny nigdy tego silnika, w starciu 2.5 vs 4.2 ten drugi wygrywa BEZAPELACYJNIE

po 2 miałeś do czynienia z 4.2 v8 ale nowszej konstrukcji, co nie jest takim pancerniakiem co ten w allroadzie.

I nigdy nie powiem, że 2.5 jest beznadziejny, tylko po prostu nieudany :):
Koniec OT

Do Założyciela tematu - porównaj sobie koszty 2.5tdi vs 4.2 plus instalacja gazowa. Sam przyznasz mi rację, że bardziej opłaca się brać 4.2.

I jeszcze ta przyjemność z jazdy, która przewyższa 2.5 o 3 głowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 30.paź.2012 20:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 20:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Panowie, w allroadzie już nie jest 4.2 na pasku tylko na łańcuchu, więc nie spuszczajcie się nad nim bo to dość gówniana kontrukcja (ze względu na rozrząd, który jest do dupy). Z tamtych lat polecam tylko 2.7T w manualu i koniec kropka ( po programie zjada każde 4.2 w allroadzie na sniadanie).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 30.paź.2012 23:11:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2012 12:28:25
Posty: 26
2rafal7 napisał(a):
Panowie, w allroadzie już nie jest 4.2 na pasku tylko na łańcuchu, więc nie spuszczajcie się nad nim bo to dość gówniana kontrukcja (ze względu na rozrząd, który jest do dupy). Z tamtych lat polecam tylko 2.7T w manualu i koniec kropka ( po programie zjada każde 4.2 w allroadzie na sniadanie).
PANOWIE Można się z tym zgodzić :) ale brzmienie V8 to juz całkiem inna bajka a tego chyba żaden program nie ogarnie :D No chyba że się mylę :) I głównie tu jest pies pogrzebany.........jeśli chodzi oczywiście o mój skromny no ten.....gust :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 31.paź.2012 01:49:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Gust masz skromny, ale dobry :peace: Żaden z podpowiadanych silników nie brzmi tak jak V8 :peace:

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 01.lis.2012 12:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 14:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
co do tych dwóch to ... bardzo drogie ale to moje zdanie , czarny ładniejszy i bez "mulitronika" któreko tak naprawde nie ma :peace: :peace: wiec to tyle - natomiast co do silnika 2,5 tdi to nic nie trzeba mówić wystarczy poczytac na naszym forum lub na passacie i wszytsko wiadomo co do wersji z silnikami na B.. to owszem sa poprawione alnei nie bez wad a koszty obsługi dalej kosmiczne bo sama konstrukcja jest po prostu do bani o spalaniu juz nie wspomne jesli allroad to tylko 2,7 biturbo lub od biedy 4,2

ja miałem i 2,5 tdi i 4,2 i wiem co mówie w obu 2,5 tdi koszty obsługi wieksze niz 4,2 lub bardzo podobne, do piewrszego 2,5 tdi choc z literką motoru na A dołozyłem na poczatku 9000 zł i pozniej jeszcze naprawa sławetnej pompy vp44 czyli nastepne 2500 wiec niech mi tu nikt nei mówi ze to dobry motor o osiagach nie wpomne seryjne a6 c5 z 1,9 tdi awx lub AVF na pokładzie objezdza seryjne afb 150Km bez najmniejszego problemy złuzywając przy tym 4 l miej paliwa !!!!!! a po sofcie 1.9 tdi to wszstykie BAU i inne dziadostwa mogą jedynie dym wachac (sprawdzone na kilku egzempalrzach ) o o bsłudze nawet juz nie mowie i bezawaryjnosci

jesli szukasz czegoś co bedzie jezdzić a nie stac w garazu lub u mechanika kup allroada z benzynowym silnikiem 2.7 lub 4,2 i bedziesz pan zdrów

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 01.lis.2012 13:05:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 11:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Ten 4.2 to też niestety nie jest bajka - jak słusznie zauważył <b>2rafal7</b>, bo to BAT. lub BAS - więc motory z łańcuchem, a na A6klub.pl gościowi w BAT chrupnął rozrząd - koszty kosmiczne :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 03.lis.2012 00:12:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2012 12:28:25
Posty: 26
Oj......Panowie Panowie Wielkie dzięki za odzew.......naprawdę bardzo dużo mi pomogliście. Teraz mam na oku pewien egz. AUDI ale na razie więcej nie będę się rozpisywać co by nie zapeszyć. Jak uda mi sie sfinalizować temat to, jeśli można i będzie czym, pochwalę się :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 03.lis.2012 17:15:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 19:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
stawsz napisał(a):
ja miałem i 2,5 tdi i 4,2 i wiem co mówie w obu 2,5 tdi koszty obsługi wieksze niz 4,2 lub bardzo podobne, a po sofcie 1.9 tdi to wszstykie BAU i inne dziadostwa mogą jedynie dym wachac (sprawdzone na kilku egzempalrzach )


To się wypowiem bo też miałem 1.9 tdi, 2.5 tdi i V8

AKE idzie w manualu troszkę gorzej niż ABH w automacie (1-1,5 sekundy straty do setki i kilka sekund straty do 200)
Co prawda porównuje inne budy i inne silniki, ale w C5 w allroadzie będzie tylko automat, a allroad swoje waży.

Odnośnie wirusa w 1.9 vs 2.5 (AKE wzwyż)
W momencie jak ja miałem trzyletnią AKE w B6 Avant quattro 180 kucy to znajomy miał zrobione na 170 kucy (soft + większe intercoolery) 1.9 tdi w identycznej B6 quattro (taka sama buda, taki sam kolor, takie same wyposażenie i skrzynia - auto rok młodsze).

Efekt - 1.9 tdi telepało mocno głową o zagłówek, ale w rzeczywistości harmonijnie rozwijana moc w V6 powodowała większe przyspieszenie i lepsze osiągi. 1.9 tdi po czpie wydaje się tylko szybszy do 2.5 tdi 180 konnego.

O kosztach posiadania 2.5 tdi pisać nie będę bo już mi się odechciało.

:edit a odnośnie tego co ktoś wyżej napisał, że V8 jest dwie głowy lepsze od V6 to, chyba chodzi o dwa cylindry ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa ALLROAD-y 2005r - Prośba o ocenę
PostNapisane: 03.lis.2012 19:54:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 14:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
zioolko napisał(a):
stawsz napisał(a):
ja miałem i 2,5 tdi i 4,2 i wiem co mówie w obu 2,5 tdi koszty obsługi wieksze niz 4,2 lub bardzo podobne, a po sofcie 1.9 tdi to wszstykie BAU i inne dziadostwa mogą jedynie dym wachac (sprawdzone na kilku egzempalrzach )


To się wypowiem bo też miałem 1.9 tdi, 2.5 tdi i V8

AKE idzie w manualu troszkę gorzej niż ABH w automacie (1-1,5 sekundy straty do setki i kilka sekund straty do 200)
Co prawda porównuje inne budy i inne silniki, ale w C5 w allroadzie będzie tylko automat, a allroad swoje waży.

Odnośnie wirusa w 1.9 vs 2.5 (AKE wzwyż)
W momencie jak ja miałem trzyletnią AKE w B6 Avant quattro 180 kucy to znajomy miał zrobione na 170 kucy (soft + większe intercoolery) 1.9 tdi w identycznej B6 quattro (taka sama buda, taki sam kolor, takie same wyposażenie i skrzynia - auto rok młodsze).

Efekt - 1.9 tdi telepało mocno głową o zagłówek, ale w rzeczywistości harmonijnie rozwijana moc w V6 powodowała większe przyspieszenie i lepsze osiągi. 1.9 tdi po czpie wydaje się tylko szybszy do 2.5 tdi 180 konnego.

O kosztach posiadania 2.5 tdi pisać nie będę bo już mi się odechciało.

:edit a odnośnie tego co ktoś wyżej napisał, że V8 jest dwie głowy lepsze od V6 to, chyba chodzi o dwa cylindry ;).




przepraszam za OT

kolego ziólko jesli chodzi o porównanie 2,5 tdi automat Tiptronic i 1.9 automat to byc moze masz racje , ja niestety nie posiadałem a6 1.9 tdi w automacie a jedynie AVF w manualu i zrobiony był na ok 176 KM i uwiez mi ze BAU nie miało szans- zadnych (zaznaczam ze oba auta były w idealnym stanei technicznym nic nie dolegało a 2,5 tdi było serwisowane w ASO) na kazdym biegu AVF był lepszy nie sprawdzalismy jedynie V-max bo to juz jest bzdura , to prada ze wrazenia z jazdy sa inne w przypadku 2,5 motoru ale to wynika tez z tego ze auto jest sporo cięzsze , 2 dodatkowe cylindry , osprzet i cięzka skrzynia robią swoje , inaczej zestrojone zawieszenie w 1,9 to faktycznie łeb urywa
2,5 ma jedna zalete tez wazną i bardzo przyjenma - niepowtarzalny dzwięk silnika v6 i tyle

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: