.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 15:32:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 13.wrz.2015 20:48:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Tam gdzie masz silnik wzdłużnie jest stały (Torsen), w B6 taki jest.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 16.wrz.2015 06:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
adrbak napisał(a):
Witam

Nazywam sie Adrian.
Planuje zakup a4 b6 1.8t Q - widze, na aukcjach/ogloszeniach , ze czasem pisza ze jest staly naped a czasem, ze automatycznie dolaczany . Jak rozpoznac naped Q - staly czy automat?


Sprzedający nie zawsze wiedzą, co mają, więc zaznaczają jak leci. W tym modelu, jak już kolega napisał, jest stały napęd (torsen).

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 07:23:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2015 20:33:51
Posty: 4
Witam

Troche drazylem temat i chyba faktycznie nie wiedza co pisza bo kazde 1,8t ma silnik wzdluznie - wiec mimo, ze pisze dolaczany automatycznie chyba jest jednak staly.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 07:34:39 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Nie chyba tylko na pewno :!:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 08:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2011 18:35:42
Posty: 230
Lokalizacja: było HH/jest B
Auto: Isia A14NET/było ZB Z19DTH
A to ma jakieś znaczenie dla użytkownika, takiego zwykłego jak ja, czy to stały czy dołączany napęd?

With mobilephone sent.

_________________
jest Isia A14NET Obrazek
oraz C2 VTR 1.4 Sensodrive Obrazek
było ZB Z19DTH Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 08:33:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
No , w haldexie trzeba olej wymieniać no i można go zepsuć. Torsen zużyje się dopiero po 25 latach.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 08:35:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Torsenem jest sie minimalnie łatwiej zakopać, bo w najgorszym wypadku napędzane jest 1 koło, w haldexie w najgorszym razie napędzi 2 koła, jedno z przodu i jedno z tyłu :): :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 09:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
Zepsuć haldexa? no jak sie nie wymienia oleju to tak...inaczej jest to bardzo dobry napęd. Olej wymieniamy co 30,000 wiec nie ma tragedii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 09:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Jest jedno ale, jak Ci walnie jakiś czujnik np położenia koła kierownicy czy gdzieś coś zaśniedzieje w kostkach to się nie załączy, w prawdziwym quattro nie ma tego problemu :)

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 09:45:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
To już demagogia, tak mozna o wielu systemach napisać. Uzytkuję Haldexa i Torsena i każde rozwiazanie ma swoje zalety. Zauważ ze gdyby system sprzegla haldex nie byl dobry, to producenci aut luksusowych/sportowych nie stosowaliby tego rozwiązania.

PS nie ma określenia prawdziwe czy nieprawdziwe quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 09:50:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dla nas jest :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 10:22:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2015 20:33:51
Posty: 4
a ktory polecacie na snieg ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 10:24:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
TT mk1 po zaspach szlo mi jak burza....każdy sie nadaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 10:28:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Każdy będzie chwalił to, co ma lub z czego żyje, nie ma co bić piany ;)

Ja np. mam quattro na torsenie i ostatnio jechałem nim po śniegu 4 lata temu, więc kwestia jest dla mnie niemal bez znaczenia.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 17.wrz.2015 10:29:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
Dla mnie najważniejsze jest to żeby auto było 4x4....


Ostatnio edytowano 29.lis.2015 20:32:12 przez hubi_pl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 18.wrz.2015 13:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Gdyby Haldex był wyraźnie lżejszy, tańszy w obsłudze, bezdotykowy w serwisie i tak samo niezawodny to można by zaryzykować stwierdzenie, że jest lepszy. Dla zwykłego zjadacza kilometrów liczącego na święty spokój -ja wybieram torsena.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 18.wrz.2015 17:36:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2011 18:35:42
Posty: 230
Lokalizacja: było HH/jest B
Auto: Isia A14NET/było ZB Z19DTH
jaki jest koszt wymiany oleju w haldexie? poza ASO i w ASO?

_________________
jest Isia A14NET Obrazek
oraz C2 VTR 1.4 Sensodrive Obrazek
było ZB Z19DTH Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 18.wrz.2015 19:15:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
Zależy od warsztatu...generalnie to żaden wielki wyczyn....spuszczasz olej i nalewasz nowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 18.wrz.2015 19:57:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.kwi.2011 18:35:42
Posty: 230
Lokalizacja: było HH/jest B
Auto: Isia A14NET/było ZB Z19DTH
ok czyli żadne ceregiele, bo licząc co 30 tys, to oznacza że co roku przy okazji oleju silnikowego. No a to oznacza podwojone koszta obsługi ;)

_________________
jest Isia A14NET Obrazek
oraz C2 VTR 1.4 Sensodrive Obrazek
było ZB Z19DTH Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja
PostNapisane: 18.wrz.2015 21:03:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
hubi_pl napisał(a):
Dla mnie najważniejsze jest to żeby auto było 4x4....

jeszcze jedna forma reklamy i WARN/Przemo


A zajrzałeś na strone Przemo? mi nie przeszkadza reklamowanie Klubu AUDI u siebie...ale widze ze tutaj to juz problem...a powiem Ci ze z klubów nie zyje, a więcej pomagam w problemach z Haldexem...Cheer


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: