.: AUDI KLUB POLSKA :. http://www.audiklub.org/forum/ |
|
quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=121592 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | ManiekManiak [ 13.wrz.2015 20:48:28 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
Tam gdzie masz silnik wzdłużnie jest stały (Torsen), w B6 taki jest. |
Autor: | krisker [ 16.wrz.2015 06:59:32 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
adrbak napisał(a): Witam Nazywam sie Adrian. Planuje zakup a4 b6 1.8t Q - widze, na aukcjach/ogloszeniach , ze czasem pisza ze jest staly naped a czasem, ze automatycznie dolaczany . Jak rozpoznac naped Q - staly czy automat? Sprzedający nie zawsze wiedzą, co mają, więc zaznaczają jak leci. W tym modelu, jak już kolega napisał, jest stały napęd (torsen). |
Autor: | adrbak [ 17.wrz.2015 07:23:31 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
Witam Troche drazylem temat i chyba faktycznie nie wiedza co pisza bo kazde 1,8t ma silnik wzdluznie - wiec mimo, ze pisze dolaczany automatycznie chyba jest jednak staly. |
Autor: | gitmar [ 17.wrz.2015 07:34:39 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
Nie chyba tylko na pewno |
Autor: | kicaj [ 17.wrz.2015 08:32:12 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
A to ma jakieś znaczenie dla użytkownika, takiego zwykłego jak ja, czy to stały czy dołączany napęd? With mobilephone sent. |
Autor: | Leo [ 17.wrz.2015 08:33:59 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
No , w haldexie trzeba olej wymieniać no i można go zepsuć. Torsen zużyje się dopiero po 25 latach. |
Autor: | Simpson [ 17.wrz.2015 08:35:59 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
Torsenem jest sie minimalnie łatwiej zakopać, bo w najgorszym wypadku napędzane jest 1 koło, w haldexie w najgorszym razie napędzi 2 koła, jedno z przodu i jedno z tyłu |
Autor: | hubi_pl [ 17.wrz.2015 09:27:16 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
Zepsuć haldexa? no jak sie nie wymienia oleju to tak...inaczej jest to bardzo dobry napęd. Olej wymieniamy co 30,000 wiec nie ma tragedii. |
Autor: | ManiekManiak [ 17.wrz.2015 09:39:40 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
Jest jedno ale, jak Ci walnie jakiś czujnik np położenia koła kierownicy czy gdzieś coś zaśniedzieje w kostkach to się nie załączy, w prawdziwym quattro nie ma tego problemu |
Autor: | hubi_pl [ 17.wrz.2015 09:45:52 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
To już demagogia, tak mozna o wielu systemach napisać. Uzytkuję Haldexa i Torsena i każde rozwiazanie ma swoje zalety. Zauważ ze gdyby system sprzegla haldex nie byl dobry, to producenci aut luksusowych/sportowych nie stosowaliby tego rozwiązania. PS nie ma określenia prawdziwe czy nieprawdziwe quattro |
Autor: | Leo [ 17.wrz.2015 09:50:38 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
dla nas jest |
Autor: | adrbak [ 17.wrz.2015 10:22:57 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
a ktory polecacie na snieg ? |
Autor: | hubi_pl [ 17.wrz.2015 10:24:54 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
TT mk1 po zaspach szlo mi jak burza....każdy sie nadaje. |
Autor: | Monster [ 17.wrz.2015 10:28:05 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
Każdy będzie chwalił to, co ma lub z czego żyje, nie ma co bić piany Ja np. mam quattro na torsenie i ostatnio jechałem nim po śniegu 4 lata temu, więc kwestia jest dla mnie niemal bez znaczenia. |
Autor: | hubi_pl [ 17.wrz.2015 10:29:36 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
Dla mnie najważniejsze jest to żeby auto było 4x4.... |
Autor: | Ramon1 [ 18.wrz.2015 13:49:21 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
Gdyby Haldex był wyraźnie lżejszy, tańszy w obsłudze, bezdotykowy w serwisie i tak samo niezawodny to można by zaryzykować stwierdzenie, że jest lepszy. Dla zwykłego zjadacza kilometrów liczącego na święty spokój -ja wybieram torsena. |
Autor: | kicaj [ 18.wrz.2015 17:36:26 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
jaki jest koszt wymiany oleju w haldexie? poza ASO i w ASO? |
Autor: | hubi_pl [ 18.wrz.2015 19:15:58 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
Zależy od warsztatu...generalnie to żaden wielki wyczyn....spuszczasz olej i nalewasz nowy |
Autor: | kicaj [ 18.wrz.2015 19:57:48 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
ok czyli żadne ceregiele, bo licząc co 30 tys, to oznacza że co roku przy okazji oleju silnikowego. No a to oznacza podwojone koszta obsługi |
Autor: | hubi_pl [ 18.wrz.2015 21:03:59 ] |
Tytuł: | Re: quattro - informacje o napędzie, koszty, eksploatacja |
hubi_pl napisał(a): Dla mnie najważniejsze jest to żeby auto było 4x4.... jeszcze jedna forma reklamy i WARN/Przemo A zajrzałeś na strone Przemo? mi nie przeszkadza reklamowanie Klubu AUDI u siebie...ale widze ze tutaj to juz problem...a powiem Ci ze z klubów nie zyje, a więcej pomagam w problemach z Haldexem...Cheer |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |