.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 13:27:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 09.sty.2020 08:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Witajcie panowie pora na powrót do Audi. Rozglądam się za q7 I gen i całkiem nie wiem jaki silnik wybrać. Samochód będzie trzecim w rodzinie służącym do dalszych wyjazdów całym składem 2os dorosłe plus 3 foteliki. Czytałem że 3.6 fsi są ok. Jaka wersja silnikowa nie puści mnie z torbami i nie mówię tu o spalaniu bo samochód nie przekroczy 10 tys rocznie. 3.0 tdi odpada całkiem że względu na koszt rozrządu i jego awaryjność.

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 09.sty.2020 09:09:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11995
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Wszystko jeden pies, przy 1 gen. 3.6 fsi też ma swoje wady.
Koszty jak przy A8. Czyli spore.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 09.sty.2020 09:49:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Czyli mam rozumieć że koszta servisowe v12 I v6 są zbliżone bez różnicy czy diesel czy benzyna. Dzięki za rzeczowa odpowiedź już wiem czego szukać

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 09.sty.2020 09:59:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11995
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Rozważałeś w12 w Q7 ? Bo jakoś nie widziałem takiej informacji w Twoim poście.
Ja odnosiłem się do silników, które podałeś + v8 , które jest niewiele droższe, bo robocizna jest mniej więcej ta sama.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 09.sty.2020 15:52:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
Ja mam już 2 lata 3.0 TDI ale CASA - jak szukałem to poczytałem trochę, jak brać to tylko 4 litrowe oznaczenia silnikowe. Tutaj rozrząd poprawiony, jest prostszy.
Nie wrzucaj wewnętrznie wszystkich 3.0 do 1 worka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 09.sty.2020 16:28:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1654
Auto: BEX+ Quattro
4,2 TDI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 09.sty.2020 19:56:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Panowie rozmawiamy o 10-15 letnich autach klasy premium diesle będą miały przelot blisko 400tkm. Szukam na 2-3 lata auta z jak najmniej problemowym silnikiem. Dlatego pytam bo temat walkowany ale im więcej czytam tym mniej wiem. Nie planuje LPG kupić utrzymać w przyzwoitym poziomie bez generalnego remontu silnika

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 09.sty.2020 20:38:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Szukaj 4.2tdi

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 10.sty.2020 00:01:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1654
Auto: BEX+ Quattro
crazylynx napisał(a):
Panowie rozmawiamy o 10-15 letnich autach klasy premium diesle będą miały przelot blisko 400tkm. Szukam na 2-3 lata auta z jak najmniej problemowym silnikiem. Dlatego pytam bo temat walkowany ale im więcej czytam tym mniej wiem. Nie planuje LPG kupić utrzymać w przyzwoitym poziomie bez generalnego remontu silnika

Nadal szukaj 4,2 TDI. Jeżeli AFN czy AVG albo AEL przychodząc zza Odry nadal kręcą sporo km i żyją, to 4,2 TDI mając 300-350 kkm nadal pojeździ. To jeden z najlepszych silników TDI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 10.sty.2020 16:55:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2628
Lokalizacja: EPWA
3.6 FSI.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 10.sty.2020 22:55:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
adiaudi napisał(a):
3.6 FSI.

Ponieważ..... Nie będę ukrywał że spotkałem się z dobrymi opiniami na temat tego silnika w 4.2 straszy mnie układ wtrysku paliwa i jego koszta. Miałem wcześniej 2.0 fsi które w mojej opinii było dobre nie oszczedne ale naprawdę bezproblemowe. 1.8 EA888 przed liftem to okrutne badziewie ciekaw jestem tego 3.6 FSi bo jeśli mam oszczędzić 2 litry a 100 a położyć 4 tys na jakis remont to te 2 10 zł na 100km nie jest warte późniejszych kosztów

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 11.sty.2020 11:00:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2628
Lokalizacja: EPWA
Z doświadczenia z dwoma VR6 3.2 FSI , jeden z nich prawie 300tkm mogę tylko chwalić.Nastepny będzie 3.6 FSI,chyba, że jakimś cudem trafię na fajną A6C7 3.0 TFSI. VR6 ma tylko jedną głowicę i tylko 2 łańcuchy w razie czego... ;)

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 12.sty.2020 11:17:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Rozumiem że hak przy każdym q7 i gen silnik do zrzucenia z budy przy rozrządzie?

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 12.sty.2020 12:23:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2628
Lokalizacja: EPWA
Tak, ale w VR6, jeśli trzeba będzie, to masz mniej gratów do wymiany = taniej.

W 2016r kupiłem w ASO do 3.2 FSI;
- łańcuch sterujący, 269.25
- łańcuch sterujący, 269.25
- prowadnica, 32.24
- napinacz łańcucha, 163.23
- napinacz, 80.27
- napinacz, 163.23
- szyna, 74.50
- szyna ślizgowa, 74.50
Wartość brutto 1126 zł.
Do tego kilka śrubek za przysłowiowe grosze i uszczelki.
Chyba nie ma dramatu :peace:

Wariatory (2109 zł/sztuka, można regenerować - różne opinie) i koła zębate (ok 600zł za 3 sztuki) nie wykazywały zużycia, więc tego nie kupowałem - przebieg coś ponad 140tkm.
Drugi pastuch prawie 300tkm, wszystko fabryczne, tylko świece zmieniane :)

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Ostatnio edytowano 13.sty.2020 18:48:43 przez adiaudi, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Q7 I jaka wersja silnika
PostNapisane: 12.sty.2020 15:03:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
adiaudi napisał(a):
Tak, ale w VR6, jeśli trzeba będzie, to masz mniej gratów do wymiany = taniej.

Widzę właśnie ze kpl rozrządu taniej trochę wisi niż v8.
Będę szukał takiej sztuki

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: