.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.maja.2024 07:37:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 29.sty.2021 18:42:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2021 10:40:49
Posty: 4
Auto: A6 C4 2.6 Manual
Witam, Planuje zakupić wkrótce samochód - i cel trafił na Audi A6 C5. Powód jest taki, iż stwierdziłem, że mój pierwszy (uważam jeden z dobrze wykonanych samochodów - w domu posiadam Q3, Insignie, E60, a i tak największa frajda jest tym autkiem) C4 Avant 2.6 będę wystawiał na sprzedaż. :( Przejechałem nim od początku zdania prawo jazdy (3 latka już będzie)ok. 30 tyś km i myślę, że mimo licznika 264 tkm jest w stanie przejechać drugie tyle o ile ktoś potrafi dbać o samochód. Chciałbym przesiąść się na młodszą generacje a spodobał mi się model A6. Budżet na samochód będzie ograniczony do 20.000 zł. Kwestia czy Sedan czy Avant nadal biega mi po głowie choć bardziej chyle się ku Avantowi bo wygląda całkiem przyzwoicie. Celuje w benzynę - bo Diesel'e mnie nie odpowiadają - i tu nie chodzi o kwestie oszczędności na paliwie. Sęk w tym, że na forum jest wiele tematów odnośnie C5. Chciałbym, abyście odpowiedzieli mi odnośnie tego, który "silnik" - bo odpowiedzi na temat jest wiele a po przeczytaniu dalej są wahania - jest odpowiedni do C5. Samochód będzie przeznaczony do jazdy po mieście jak również poza nim. Pytanie dalej brzmi - 1.8T, 2.4, 2.7. 2.8, 3.0 - który będzie najrozsądniejszy do modelu, który opisuje powyżej. Wiele czytałem a dalej decyzji brak. Samochód z systemem Quattro jest mile widziany - To ma być samochód z charakterem - trochę aby dodać do gazu, trochę aby płynnie śmigał po drogach. Perfekcyjnego auta nigdzie nie znajdzie ale jakieś przymiarki na takie autko można mieć. Zapytam również - pewnie powtarzało się nie raz w tematach, na co zwracać szczególnie uwagę przy silnikach wymienionych powyżej lub co oprócz niego może być uciążliwe. Jeśli będą odnośniki do innych postów temat można zakończyć choć chciałbym przeczytać wasze opinie na ten temat. Odnośnie takich tematów jestem jajo więc każda informacja będzie dla mnie cenna :D

_________________
Audi A6 2.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 29.sty.2021 19:15:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ACK quattro.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 29.sty.2021 22:15:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Najlepsze silniki do tej budy:
- 2,4 V6 jeśli nie zależy Ci na super dynamice
- 2,8 V6 optymalny ale tylko w przedlifcie (trwała i solidna jednostka)
- 2,7 V6 - według mnie najlepszy wybór bo masz dynamiczne auto i tak samo bezawaryjne jak 2,8. Z jednym ale...o ile serwis rozrządu czy ogólne naprawy są takie same w kosztach co 2,8 o tyle masz dodatkowo dwie turbiny. Za to frajda z jazdy znacznie lepsza.
- 3,0 30V - silnik wymagający wiedzy i dobrej ręki aby go nie zarżnąć przedwcześnie. Zła ręka mechanika i robi się z tego skarbonka bez dna. Dynamika nieznacznei lepsza od 2,8 ale spalanie sporo wyższe. Występuje tylko w polifcie.
- 4,2 V8 do 20k można spokojnie znaleźć. Świetna opcja ale serwis, naprawy x2 względem takiego 2,8. Nie mniej jednak jednostka dość solidna choć równie czuła na zły dotyk mechanika co 2,7 czy 3,0.

Ja wybrałbym 2,7 bo dynamiczny lub 2,4 jeśli nie zależy Ci na super osiągach.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 29.sty.2021 22:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2383
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Ja dodam od siebie, że wszystkie te silniki jadą tak samo po tylu latach, może poza V8, który w automacie nie jedzie.. ;)
Na Twoim miejscu nie zmienialbym auta...no chyba, że brakuje ci już cierpliwości na jego kaprysy...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 30.sty.2021 10:52:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2021 10:40:49
Posty: 4
Auto: A6 C4 2.6 Manual
Baskecior napisał(a):
ACK quattro.

Jest to dobra opcja z tym, że trudno obecnie jest znaleźć ACK w Quattro - jeśli już to bez Quattro albo 2.8 ale z innym kodem silnika o ile bo w tym jestem zielony przykładowo ALG jest taki sam bądź podobny z silnikiem ACK. Żałuje, że moja C4 nie posiada 2.8 :/

bloku napisał(a):
Ja wybrałbym 2,7 bo dynamiczny lub 2,4 jeśli nie zależy Ci na super osiągach.

Bloku - Spoglądałem właśnie w ofertach
Przy 2.4 - pełno ofert ale zapewne 2.4 bym nie pocieszył bo nie miała by ikry tak jak sam opisałeś,
2.7 - zastanawiam się czy tej jednostki nie przetestować oprócz tych tradycyjnych 2.4, 2.8 bądź nawet 4.2, z tym, że pytanie do Ciebie - Czy nie ma kłopotów z częściami na wypadek jakich uszkodzeń - oprócz turbin, których już czytałem w poprzednich tematach, Czy nie ma kłopotów jak z zamiennikami przy 2.4 czy 2.8 lub na co zwracać uwagę przy 2.7

myszon90 napisał(a):
Ja dodam od siebie, że wszystkie te silniki jadą tak samo po tylu latach, może poza V8, który w automacie nie jedzie..
Na Twoim miejscu nie zmienialbym auta...no chyba, że brakuje ci już cierpliwości na jego kaprysy...

Pewnie i zgodziłbym się z Tobą, nie wiem jak V8 w manaul'u sprawuję się na czele z silnikiem - tutaj kierowałbym się waszym doświadczeniem. Wspominałeś abym nie zmieniał auta - Nie zaadaptowałbym innego samochodu niż ten co mam - ale mam chrapkę, ochotę - mimo zalet czy wad bo po to te samochody w końcu są budowane samochody, zasiąść za kierownicą C5 i cieszyć się jazdą. O tyle problem ze mną jest taki - że o autko dbam jak o jajko - czyli pewnie po zakupie zaraz nie będę od razu żyłował auta tylko zająć się usterkami, które mechanik tam przypuszczajmy znajdzie - czy to podwozie czy osprzęt silnika (O ile ludzie wspominają mają umiejętność pracy przy niektórych silnikach aby ich nie uszkodzić) nie mówię, że kupie wraka :D - A później cieszyć się samochodem.

I dzięki za komentarze - zawsze to jakiś kierunek w przód :peace:

_________________
Audi A6 2.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 30.sty.2021 14:09:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
ACK to tylko oznaczenie jedno z wielu dla 2,8. Jest to silnik przedliftowy najczęściej spotykany w C5 (jako 2,8). Ale są też inne oznaczenia tego silnika np .APR.

Dostępność części do 2,7 jest taka sama jak do 2,8. Generalnie to bardzo podobne jednostki - mają kilka różnic ale konstrukcyjnie bliźniacze. Wiadomo jak klekną turbiny to wydatek jakiś jest - jak przy każdym aucie z turbo tyle, że tu x2.

A6 C5 V8 występuje tylko w automacie. Jego dynamika jest najlepsza ze wszystkich seryjnych wariantów w automacie - nawet 2,7 250KM nie jest tak dynamiczny bo ma nieco inną, słabszą skrzynię. Ale można swapować skrzynie z 2,5 TDI V6.

A6 V8 tak jak S6 czy RS6 ma przewagę nad innymi pod względem stylistycznym - szeroka buda. Dostępność części jeszcze jest spora, nawet tych najmniej spotykanych - choć przednie lampy (są inne niż w "zwykłych" budach) potrafią być bardzo drogie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 30.sty.2021 15:16:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bloku napisał(a):
Najlepsze silniki do tej budy:

- 4,2 V8 do 20k można spokojnie znaleźć. Świetna opcja ale serwis, naprawy x2 względem takiego 2,8.


x2 to może nie ale drożej jest, C5 to bym szukał tylko 2.7 z ostatnich roczników, jakby kumpel przywiózł na części Allroada z BES wcześniej to bym się poważnie zastanowił czy reanimować V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 30.sty.2021 15:52:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2021 10:40:49
Posty: 4
Auto: A6 C4 2.6 Manual
bloku napisał(a):
ACK to tylko oznaczenie jedno z wielu dla 2,8. Jest to silnik przedliftowy najczęściej spotykany w C5 (jako 2,8). Ale są też inne oznaczenia tego silnika np .APR.

Okej - na przyszłość będę pamiętał - zawsze coś nowego do encyklopedii.

bloku napisał(a):
Dostępność części do 2,7 jest taka sama jak do 2,8. Generalnie to bardzo podobne jednostki - mają kilka różnic ale konstrukcyjnie bliźniacze. Wiadomo jak klekną turbiny to wydatek jakiś jest - jak przy każdym aucie z turbo tyle, że tu x2.

Bloku - skoro wcześniej wspomniałeś o 2.7 co bardziej do niego będzie pasować - skrzynia Manualna czy Automatyczna? :?:

hubos21 napisał(a):
x2 to może nie ale drożej jest, C5 to bym szukał tylko 2.7 z ostatnich roczników,

Hubos21 - Bo jestem zielony, ostatnie roczniki - ze względu na licznik, wyposażenie czy stan samochodu ? Abym zrozumiał :)

_________________
Audi A6 2.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 30.sty.2021 22:30:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Przy 2,7 bezpieczniejszy jest manual. Automat ZF 5HP19 jest nieco za słaby do tego silnika. Moment obrotowy nie jest tak liniowo przekazywany co powoduje, że kosze forwardu w tej skrzyni pękają szybciej niż np w 2,8 czy 3,0. W V8 znowu jest 5HP24, nieco trwalsza skrzynia ale też łatwo ją ubić :D

Manual to otwarte drzwi do szybkiego C5. Dodatkowo w Allroadzie występowały manuale z reduktorem :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 30.sty.2021 22:34:22 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nie wiem jakie dokładnie jest oznaczenie skrzyni w ABZ (ja wiem że CML), ale wytrzymuje *wszystko* - mam od 14 lat, pierwsza wymiana oleju po 323 kkm (jak kupiłem w 2007) i do dzisiaj OK.
Za to w BMW 5.4 V12 zabiłem skrzynię po 2 latach...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 30.sty.2021 22:43:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5210
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ty masz 4biegowca więc pancerny 4HP - ma jedną wadę, jest mega wolna w porównaniu do 5HP. Ale za to pancerna i występowała tylko w D2.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 30.sty.2021 22:56:14 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dlatego V8 w automacie nie jedzie, ale jechałem tym 270 km/h.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi A6 C5
PostNapisane: 31.sty.2021 13:30:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2021 10:40:49
Posty: 4
Auto: A6 C4 2.6 Manual
bloku napisał(a):
Przy 2,7 bezpieczniejszy jest manual. Automat ZF 5HP19 jest nieco za słaby do tego silnika. Moment obrotowy nie jest tak liniowo przekazywany co powoduje, że kosze forwardu w tej skrzyni pękają szybciej niż np w 2,8 czy 3,0. W V8 znowu jest 5HP24, nieco trwalsza skrzynia ale też łatwo ją ubić

W takim razie postanowione :D - Dobrego egzemplarza nie łatwo będzie znaleźć ale kto wie - Czasu jest dużo, ktoś może będzie się pozbywał autka :)

Morgi napisał(a):
Za to w BMW 5.4 V12 zabiłem skrzynię po 2 latach...

Oby wyeksploatowana, bo chyba jej nie zakatowałeś :( :D

Na chwilę obecną temat mógłbym uznać za zamknięty lub otwarty gdyby ktoś też był miłośnikiem C5. :036: - Natomiast jeśli ktoś służy radą chętnie poczytam ewentualnie coś podpytam. Forum jest ogromne więc źródło wiedzy nie trudno będzie znaleźć. Celuje przed latem zakupić auto bo swoją C4 muszę przygotować pod sprzedaż - może się uda sprzedać może nie - Grunt finansowy i tak jest przygotowany do zakupu C5. Jeśli się uda to może uda się wrzucić foty autka jeśli temat dożyje do Czerwca :D

Na chwilę obecną Serdecznie Dzięki za posty:
- Baskecior
- Bloku
- myszon90
- hubos21
- Morgi

Powinno się znaleźć autko do zakupy - jedno się pewne - mordował go nie będę ale jego charakter i potencjał kiedyś musi wyjść (pewnie tylko na autostradzie :d )

_________________
Audi A6 2.6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: