.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 22:15:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 30.paź.2021 23:19:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Cześć
Tak pacze ;) , i oczom mym %, ukazało się
https://m.olx.pl/d/oferta/audi-a6-c5-4- ... LecO4.html
Wytłumaczcie proszę, jak to możliwe że tip działa, a automat nie; i ile to może kosztować

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 07:55:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Możliwe, a co do kosztów to naszykuj się na 3-5 tyś bo jak to już majstry rozbiorą to może okazać się remont kapitalny. To mniej więcej tak jest jak z klimatyzacją "do nabicia".

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 09:15:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tip działa bo wysterowaniem jesteś Ty. Automat ma swój sterownik (kasetę), która odpowiednio kanałami puszcza ciśnienie dobierając odpowiednie przełożenie.

Naprawa 5HP24 to okolice 8k. Pytanie czy ta usterka to tylko problem elektryczny czy już zużycie - nie naprawia się tych skrzyń po taniości bo się zemści.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 09:37:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Dzięki za info

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 17:48:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Negocjować, zapakować ręczną gałę. Graty do C5 z 2.5 są tanie, mechanicznie sam wszystko zrobisz jak masz gdzie, ECU Ci zrobią wysyłkowo, licznika kodować nie trzeba nie wiem jak tam z ABSem w C5 czy to samo o co w małyszu ale wielkiego fachowca nie trzeba do tego. Nasz bierze 1000zł od człowieka z ulicy, zawozisz auto, odjeżdżasz na kołach, jak robisz więcej po znajomości, 600zł ogarnięte wszystko na tip top.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 18:18:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
hubos21 napisał(a):
Negocjować, zapakować ręczną gałę. Graty do C5 z 2.5 są tanie, mechanicznie sam wszystko zrobisz jak masz gdzie, ECU Ci zrobią wysyłkowo, licznika kodować nie trzeba nie wiem jak tam z ABSem w C5 czy to samo o co w małyszu ale wielkiego fachowca nie trzeba do tego. Nasz bierze 1000zł od człowieka z ulicy, zawozisz auto, odjeżdżasz na kołach, jak robisz więcej po znajomości, 600zł ogarnięte wszystko na tip top.


Tylko po co ,jak ceny tych samochodów "na chodzie" zaczynają się od 6 tyś , i jest ich pełno :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 18:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
mały v8 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Negocjować, zapakować ręczną gałę. Graty do C5 z 2.5 są tanie, mechanicznie sam wszystko zrobisz jak masz gdzie, ECU Ci zrobią wysyłkowo, licznika kodować nie trzeba nie wiem jak tam z ABSem w C5 czy to samo o co w małyszu ale wielkiego fachowca nie trzeba do tego. Nasz bierze 1000zł od człowieka z ulicy, zawozisz auto, odjeżdżasz na kołach, jak robisz więcej po znajomości, 600zł ogarnięte wszystko na tip top.


Tylko po co ,jak ceny tych samochodów "na chodzie" zaczynają się od 6 tyś , i jest ich pełno :D


Dla Ciebie to wszystko jest a 6k na chodzie, mam wyszukiwania poustawiane i jakoś w takich pułapach cenowych z V8 to nie się nie pojawiają, chyba, że bita, anglik albo z uwaloną skrzynią ale w takich pieniądzach to jedna na ileś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 19:00:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
W dzisiejszych czasach ludzie się tego pozbywają, a chętnych na stara krypę z takim silnikiem jest niewielu. Zadzwoń na dowolne ogłoszenie i zobaczysz jak sprzedawcy schodzą z ceny. Inna sprawa czy newman chciał by takie rzeźbienie odstawiać jak mu radzisz, i czy w ogóle wchodzi w grę manual w takim aucie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 19:36:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Przełożenie gratów z jednego auta do drugiego to faktycznie rzeźba okrutna, prosta i szybka robota na jeden dzień, a sorry trzeba uciąć końcówkę króca przy zbiorniczku bo jest zaślepiony :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 20:58:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Rzeźb już parę w życiu miałem, i nadal mnie do dziwnych tematów niestety ciągnie.
Manual by mi pasił, bo z tymi automatami wiadomo jak jest.
8k za remont samej skrzyni, to się nagle z wozu za 7tysi, 25 zrobi.

Ps. Jest gotowiec na internetach
https://m.olx.pl/d/oferta/audi-a6-s6-c5 ... bserved_ad

Dzwoniłem dziś, niby wóz OK. Gość ma go parę lat, wszystko działa łącznie z tempomatem.
Jak się nie sprzeda, to może pod koniec tygodnia uderzę.
600km w jedną stronę ciężko ogarnąć na szybko

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 22:29:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
mały v8 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Negocjować, zapakować ręczną gałę. Graty do C5 z 2.5 są tanie, mechanicznie sam wszystko zrobisz jak masz gdzie, ECU Ci zrobią wysyłkowo, licznika kodować nie trzeba nie wiem jak tam z ABSem w C5 czy to samo o co w małyszu ale wielkiego fachowca nie trzeba do tego. Nasz bierze 1000zł od człowieka z ulicy, zawozisz auto, odjeżdżasz na kołach, jak robisz więcej po znajomości, 600zł ogarnięte wszystko na tip top.


Tylko po co ,jak ceny tych samochodów "na chodzie" zaczynają się od 6 tyś , i jest ich pełno :D



Mały
rozumiem żart ale... Akurat C5 z V8 w dobrym stanie trzymają cenę. Jak Hubos wspomniał, przeszczep z V6 TDi to najlepsza opcja i auto raz, że staje się dynamiczne to zapominasz o problemach z przeniesieniem napędów.

Ci co sprzedają poniżej ceny rynkowej to ludzie, którzy zamarzyli sobie przeskok z przysłowiowego 1,9 TDi i nie dźwignęli kosztów utrzymania V8ki. Próbuja odzyskać kasę. Nabywca świadomy wie ile to warte i na co zwracać uwagę.

Jedyne co dodam to fakt, że ten egzemplarzs jest mocno zmęczony życiem. Przy takim przebiegu powinien wyglądać w środku o niebo lepiej - ale wiadomo, jak ktoś używał a nie dbał to i tak nie jest źle.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 23:30:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Mam automata, wszystko działa ale jak by skrzynia pierdnęła to manual pewnie, 8k to mogę dać ale jakby mi ktoś przeszczepił 6HP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 31.paź.2021 23:50:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Aż z ciekawości przejrzałem ceny 4.2 w różnych audi. Do cen spokojnie pododawali z 10k zł lekko w większości przypadków. Czasem komuś się mnożnik załączył:

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s6-a ... E9WaU.html?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 01.lis.2021 02:23:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Zobacz jak masz mało części do tych silników, jest kilku co skupuje silniki, auta, głowice a ostatnio V8 zaczynają kaprysić to korba to panewki, jeden napinacz w ASO na dzień dzisiejszy 3100zł to używki po 1200zł się sprzedają a Ty byś chciał żeby były po tyle co 2.5. 10k odejmujesz od jakiej kwoty? To że ktoś wystawia za 50 czy 60k to już jego sprawa, na nadmiar telefonów raczej nie narzeka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 01.lis.2021 10:14:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
hubos21 napisał(a):
Zobacz jak masz mało części do tych silników, jest kilku co skupuje silniki, auta, głowice a ostatnio V8 zaczynają kaprysić to korba to panewki, jeden napinacz w ASO na dzień dzisiejszy 3100zł to używki po 1200zł się sprzedają a Ty byś chciał żeby były po tyle co 2.5. 10k odejmujesz od jakiej kwoty? To że ktoś wystawia za 50 czy 60k to już jego sprawa, na nadmiar telefonów raczej nie narzeka.


piszę o jedynie sytuacji z połowy pandemii, a teraz. Przez 15 miesięcy nagle zrobiła się taka posucha z częściami i korby na covid padają czy kij wuj?
Do D2 prelift jeszcze ciężej o części, a przytoczone napinacze tyczą się całej rodziny 4.2, których jest na pęczki w vagu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 01.lis.2021 10:42:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1443
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Dymian napisał(a):
Do D2 prelift jeszcze ciężej o części

Wszystko zależy czego szukamy, to czego jest mało zaczyna mieć chore ceny, wszystko przez ową dostępność, ale wciąż można wyrwać całe samochody na części, tylko trzeba mieć gdzie to trzymać i czas na rozbiórkę, jak również na zwrot inwestycji, ew zarobek.

Co do remontu ASB, w okolicach 10k trzeba liczyć, jak ktoś robi dla siebie, najgorzej zrzucić i założyć skrzynie, jak ja już masz na stole to z górki. Niektóre rzeczy z ASB można zrobić na samochodzie, wtedy można przysłowiowo syfa pudrem, albo lepić z g... ale jak ja już masz zrzuconą to mały sens, chyba, że na handel i inaczej się nie dało.

Chętnie bym sprawdził błędy w sterowniku skrzyni tej C5, bo może być prosta i tania usterka elektryczna równie dobrze. generalnie w Avancie fajne wozidła gdyby je nie zaczynała żreć ruda szm...

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 02.lis.2021 00:18:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Panowie, wracając do tego wozu z manualem. Rozrząd niedawno zmieniany.
Pytałem o nastawniki, to nie były ruszane, ale był ktoś kto niby sprawdzał i z tego co mówił, to na jednej czapce wyszło 0, na drugiej -2.
Co myślicie?
Oprócz tego wyświetla kontrolkę oil sensor czy jakoś tak.

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 02.lis.2021 08:13:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pytanie co jest pod pojęciem sprawdzane nastawniki. To, że synchro na 093 jest 0 i -2 nie oznacza, że nastawniki działają poprawnie. Logi dynamiczne dla 090 + 002 + korekty pod zapłonach powiedzą wszystko. Szkoda, że tak daleko ode mnie bo bym pomógł. Ale może ktoś na miejscu jest co ogarnia diagnostykę pełną z logami.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 02.lis.2021 14:09:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bloku napisał(a):
Pytanie co jest pod pojęciem sprawdzane nastawniki. To, że synchro na 093 jest 0 i -2 nie oznacza, że nastawniki działają poprawnie. Logi dynamiczne dla 090 + 002 + korekty pod zapłonach powiedzą wszystko. Szkoda, że tak daleko ode mnie bo bym pomógł. Ale może ktoś na miejscu jest co ogarnia diagnostykę pełną z logami.


Tylko przy zwykłej dziadkowatej jeździ one też chyba za wiele roboty nie mają, trzeba odpowiednio gaz traktować, kiedyś jak będę miał czas to zrobię logi tak z ciekawości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (C5) V8 z dziwną (a może nie) awarią skrzyni
PostNapisane: 02.lis.2021 16:36:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Do 3800 służą tylko jako prowadnica łańcuchów :P :D Dopiero potem ich rola nabiera znaczenia. Co lepsza w manualu bardziej jest odczuwalna zmiana fazy względem tipa.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: