.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 13:32:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.0 - ABK] rozwazania przed zakupem
PostNapisane: 13.paź.2006 21:38:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
Witam wszystkich forumowiczów.
Od zawsze lubiłem audiki i w końcu postanowiłem poszukać dla siebie jakiegoś.
Dziś trafiłem na całkiem fajną A6 - autko z 1994 roku, kombi, silnik 2.0 115KM z gazem II generacji. Wygląda nie źle, nie było bite, nic nie malowane - lakier na wszystkich elementach nadwozia jest równomiernie zużyty (jednakowe oznaki starości - rysy, drobne otarcia na zderzakach itp.)
Silnik nie myty. Pokryty warstwą starego kurzu - to według mnie ważne - auto nie było przygotowywane specjalnie do sprzedaży - nic nie ukrywane. Silnik suchutki, żadnych wycieków oleju. Jedynie delikatne zawilgocenie przy jakimś trójniku plastikowym wchodzącym do głowicy do którego podłączone są przewody z cieczą chłodzącą.
Ogólnie auto w stanie takim jak jest jeżdżone na co dzień - nic nie czyszczone, nawet nie sprzątane wnętrze. To mi się spodobało bo widać że sprzedający nie ma nic do ukrycia.

Po odpaleniu na zimnym silnik pracuje równiutko i cicho, zarówno na benzynie i gazie. płynnie wchodzi na obroty. Nie robiłem jazdy próbnej, bo nie miałem akurat czasu - umówiłem się z gościem na wnikliwsze oględziny to się przejadę. Spróbowałem jedynie ruszyć delikatnie z 2-ki i z 3-ki żeby sprawdzić czy silnik się nie zdusi. Na dwójce rusza swobodnie, na trójce też ma ochotę ruszyć ale oczywiście to już za wysoki bieg. Widać jedynie że sprzęgło nie ślizga się.

Wydaje się, że wszystko w porządku.

Mam jednak pytania do Was, ponieważ nie mam żadnych doświadczeń z tym silnikiem (jeżdziłem B4 braciaka w tdi oraz A4 96r też w tdi, a także 100 - "cygarem" z 2,5tdi i 100 "cygarem" z 2.3 benz).

Jak to się sprawuje na gazie?
Ile pali?
Na co zwrócić uwagę przy następnych oględzinach?
Co najczęściej szwankuje w tych silnikach?
Czy części są drogie? - ekslpoatacyjne do silnika oraz np. amorki.

Jakie jest Wasze zdanie na temat tego modelu? Przeglądając różne "autokąciki" itp i czytając opinie użytkowników zgłupiałem - jedni są zadowoleni i zachwalają inni strasznie narzekają.

Facet chce 18 tysi za tą furę. Co prawda nie jest to mało. Jak zerknąłem na allegro to inni cenią niżej, ale są też tacy co np rocznik 1995 cenią na 23tys.
Jeśli auto rzeczywiście jest w dobrym stanie i z silnikiem jest wszystko OK to chyba warte jest tych pieniędzy?

Będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne odpowiedzi.

P.S.

Sorry, że tyle pytań na raz, ale mam mętlik w głowie...

Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady.


Ostatnio edytowano 13.paź.2006 22:05:40 przez margo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 21:43:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
ja tez mam metlik w glowie bo powienienem ten post skasowac ... przeczytaj czlowieku jak sadze rozumny regulamin i sie popraw ... masz funkcje edytuj przy poscie i zrob cos z tym bo sie noz w kieszeni otwiera jak widze taki temat :/

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 21:46:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak można za zapuszczone 2.0 z gazem i pewnie w ośce wołać tyle kasy?

skandal!

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 21:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
hans napisał(a):
ja tez mam metlik w glowie bo powienienem ten post skasowac ... przeczytaj czlowieku jak sadze rozumny regulamin i sie popraw ... masz funkcje edytuj przy poscie i zrob cos z tym bo sie noz w kieszeni otwiera jak widze taki temat :/


Dzieki za miłe powitanie...

Przepraszam, że przeszkadzam...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 22:32:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
Hmm....

Czy wogóle ten model z takim silnikiem jest wart uwagi?

Czy to jednak taki szrotowóz, że nie wart nawet kilku słów na jego temat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 22:37:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
c4 + 2.0 + gaz = ledwo się toczy

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 22:38:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
w skrocie rzecz ujmujac to wiem , tylko po tym ze w katalogach czesci takie wystepuja, ze sa takie auta, ale nie wpadlbym zeby komus cos takiego polecic. owszem , jezdzic to to jezdzi , do przodu , do tylu ale jak to czasami nazywam , silnik zdatny raczej do przetaczania auta po prakingu. ewentualnei nadaje sie na taksowke bo malo pali , 3 elementy silnika na krzyz powoduja ze nawet jak sie wszystko zepsuje to sa do wymiany 3 elementy :diabel: niemniej jednak nie oczekuj od auta walorow jakie sie marce Audi przypisuje . poszukaj juz cos z silnikiem 2.3 conajmniej a najlepiej jakies V6 ... nie sugeruj sie pojemnoscia ze to pali duzo bo tak nie jest

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 23:10:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
Z tym spalaniem większych silników to się w zupełności zgadzam. Mają dużo więcej mocy, więc nie muszą się męczyć żeby popychać kupę blach do przodu a zatem wcale nie palą więcej.

Tylko jak coś się odpukać spierdzieli w takim 2.8 albo nawet 2.6 to wtedy kiszka...

Nawet zwykłe części ekploatacyjne - kompletny rozrząd, filtry itd. itp. z pewnością do silnika 2.0 są o wiele tańsze.

Niestety nie mogę się pochwalić nadmiarem gotówki, więc dla mnie auto z silnikiem 2.8 to kosmos.

Potrzebuję samochodu który:
1. Jest duży i wygodny - mam małego dzieciaka, więc musi pomieścić sporo bagażu
2. Jest ekonomiczny - zarówno jeśli chodzi o spalanie jak również o naprawy/wymiany eksploatacyjne
3. Nie rdzewieje
4. Nie psuje się - dopuszczalne drobne usterki, jednak nie chciałbym żeby silnik po roku nadawał się do kapitalki
5. Nie musi być wyścigówką - jeżdżę autami w zasadzie od podstawówki, a legalnie już od 8 lat i zdążyłem się wyszaleć. Kiedyś zdarzało mi się zapierdzielać wąską asflatówką (na której ciężko się minąć z jadącym z przeciwka) nawet 220km/h, ale już mnie to nie bawi. Żadne wyścigi i połykanie zakrętów bokami nie wchodzi w grę...

Teraz mi się przypomniało, że kumpel miał passata B4 w kombi właśnie z 2.0 - nie była to rakieta, ale z tego co pamiętam silnik raczej wytrzymały i przy spokojnej jeździe powinien długo posłużyć - a to chyba prawie taki sam silnik.

Chyba że się mylę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 23:13:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
A ile kasy można dać za takie C4?
Jeśli okaże się faktycznie w bardzo dobrym stanie jeśli chodzi o mechanikę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 23:15:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
A czy ten silnik to ma wtrysk elektroniczny czy jeszcze ten mechaniczny jak w cygarach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 23:22:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Znam pewną A6 1996rok 2.0 ABK 115ps zadbaną, za powiedźmy 14500pln - od klubowicza :okulary:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 07:59:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
margo napisał(a):
A czy ten silnik to ma wtrysk elektroniczny czy jeszcze ten mechaniczny jak w cygarach?


Elektroniczny....może ABK to rakieta nie jest ,ale ....mulenie i jazda jak maluchem nie grozi (mój egzemplarz , kiedy trzeba zamyka licznik) , więc jak ktos tam okreslił ,ze nadaje sie tylko po jazdach na parkingu to sie myli ...:diabel: Odnosnie ekonomii ...zuzycie LPG 9-14 (trasa / miasto+klima+korki). U mnie przebieg to 200 k + ( ..kto tam wie, ale pewnie z 100-200k km) , zuzycie oleju - brak.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 11:23:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam !
Cytuj:
Facet chce 18 tysi za tą furę. Co prawda nie jest to mało.
Wiosna w Niemczech kupilem swoje C- 4 ABK 1994r i po wszystkich oplatach i doprowadzeniu auta do stanu zadowalajacego (wstawienie gazu, wymiana rozrzadu, paskow, plynow + nowe opony ) auto kosztowalo mnie 18 tys, wiec sie nie dziw ze tyle kosztuje, bo taniej kupic samochod to nie problem. Inna kwestia jest to czy egzemplarz, ktory ogladales jest wart tej ceny ! Ja swojego taniej bym nie sprzedal, z reszta nie mam takiego zamiaru.
Silnik ABK w tej budzie rakieta nie jest, ale to chyba jedyna jego wada. Do normalnej jazdy w zupelnosci wystarczy.
Ponadto jest to wtrysk elektroniczny, wiec nie stwarza problemow na gazie II generacji, jak to ma miejsce przy mechanicznym.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 16.paź.2006 12:38:46 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 12:03:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
...aczkolwiek z tym silnikiem lepiej byłoby kupić Audi 80 B4 :) i jeżeli dziecko to avant czyli kombi.
Musisz się tym wozem przejechać i sprawdzić czy na światłach nie trzeba wciskać do dechy żeby nie odstawać za polonezem, fiatem uno itp. bo to byłoby potem strasznie stresujące. Na testy wziąć zee sobą kolegę z torbą pełną cegieł, niech dociąży...

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 12:12:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jak chcesz ekonomicznie jeździć to kup se (tfu,tfu) diesla :P .
2.0 w tej budzie?? to już cię nawet maluchy zaczną przeganiać.
A co do samego auta.
Bardzo dobre zawieszenie,b.dobra blacha,i całkiem wygodne.
Jako minus to chyba to że mało miejsca w środku :P no i ten silnik :zly:

Ja szybciej już bym się na Cygaro zdecydował z końcówki produkcji.Kupisz za dużo mniejszą kasę i bedziesz bardziej zadowolony.Bynajmniej ja bym tak wybrał. Z silnikiem 2,3 oczywiście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 14:12:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Acha, mała uwaga- passat Twojego kolegi jest odpowiednikiem Audi 80 B4 a nie Audi 100 czy A6.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 19:32:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Dzisiaj jeździłem tym autkiem i musze przyznać, że rzeczywiscie rakieta to nie jest... ale tego akurat się spodziewałem i to mi nie przeszkadza.

Autko obejrzałem już bardziej na spokojnie i muszę stwierdzić, że niestety, ale..................................nie ma się do czego przyczepić.
Fakt ma kilka rysek i lekkie otarcia zderzaków ale to tyle z wad.
Po dzisiejszych oględzinach jestem na 99,9999999% pewien że utko nie było walone.
A jazda..........no cóż: przestrzeń we wnętrzu - o wiele bardziej niż wystarczająca, pełen komfort, cisza we wnetrzu, nie słychać silnika i ŻADNYCH odgłosów z podwozia. A specjalnie przejechałem się po kiepskiej i gęsto połatanej drodze. Nic nie skrzypi, nie trzeszczy, nic nie stuka itp. itd.
Zawiecha jest przyjemnie sprężysta i twardawa - nie buja się jak łajba tylko dobrze tłumi. Hamownia też w porządku - ABS działa.
Ciśnienie oleju trzyma się na maksa - na wolnych obrotach delikatnie spada - tak o jedną kreseczkę.
Temperatura cieczy chłodzącej stała i na poziomie 100 C. Temp oleju - niska ale dokładnie nie pamiętam ile.
Chyba wszystko w porządku.
Aha - po wyjęciu bagnetu nie pryska olejem. Po odkręceniu korka wlewu oleju - nie pryska i nie dymi, ale gaśnie. Po lekturze forum myslę że to prawidłowo - nie mam doświadczenia z silnikiem który ma przepływomierz powietrza (chyba tak powinno być). W silnikach opla na elektronicznym wielopunkcie bez przepływomierza - silniki nie gasną po odkręceniu korka - tak wynika z moich obserwacji.


Co do ceny:
przekopałem ogłoszenia na różnych stronach w necie - i naszych i niemieckich. No i tak: ceny rózniste - od 13500 do 23000 PLN :galy: za ten rocznik. Na stronach niemieckich znalazłem kilka takich tylko że w sedanie - ceny od 4000euro do 6000euro - więc w przeliczeniu na nasze to samo - przy sciąganiu trzeba jeszcze ponieść opłaty - akcyza itd.

Po dzisiejszych oględzinach konsultowałem się jeszcze ze znajomym mechanikiem i powiedział, że jeżeli mam pewność że nie bite i jak silnik jest suchy i nie kopci i pracuje cicho i równo to w zasadzie ryzyko jest znikome, że będzie zonk.

Reasumując myślę, że auto na prawdę warte jest tej ceny i chyba się na nie skuszę...
Wolę zapłacić trochę więcej za dobrze utrzymane i sprawnie technicznie auto niż zaoszczędzić przy kupnie kika groszy a potem nie wyłazić z garażu i bulić za remonty.

Oczywiście można w raichu trafić taką A6 za mniej więcej 2/3 tej ceny ale chyba u Turka w komisie po dziesięciu dzwonach i piętnastu malowaniach i zapewne będzie się jeszcze tłumaczył, że "dokumenty gdzieś zaginęły..." :diabel: :diabel: :diabel:


Ostatnio edytowano 16.paź.2006 19:58:21 przez margo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 19:50:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
ADAM 12 napisał(a):
Jak chcesz ekonomicznie jeździć to kup se (tfu,tfu) diesla :P .
2.0 w tej budzie?? to już cię nawet maluchy zaczną przeganiać.
A co do samego auta.
Bardzo dobre zawieszenie,b.dobra blacha,i całkiem wygodne.
Jako minus to chyba to że mało miejsca w środku :P no i ten silnik :zly:

Ja szybciej już bym się na Cygaro zdecydował z końcówki produkcji.Kupisz za dużo mniejszą kasę i bedziesz bardziej zadowolony.Bynajmniej ja bym tak wybrał. Z silnikiem 2,3 oczywiście.


Jeszcze do niedawna dopuszczałem do myśli tylko TDi. Zwłaszcza, ze miałem przyjemność jazdy kilkoma audi z silnikami 1.9 90KM, 1.9 110KM, 2.5 150KM oraz nowym paskiem 1.9 130KM.
Fakt - samochodziki żwawe i baaaaardzo oszczędne.
Jednak znaleźć egzemplarz, który ma rzeczywisty przebieg mniejszy niż 250tys km to jak wygrać w totka...
Wiem, wiem.... te silniki wytrzymują dużo więcej, ale jak już zacznie coś sie dziać to ceny części raczej sporo wyższe niż do 2.0 8v...
No i cała kwintesencja TDi - czyli turbina - też nie jest wieczna. Do tego trzeba uwzględnić bardzo wrażliwe przepływki, które w TDi padają często - przejrzałem kilka forów internetowych dla użytkowników TDi i jest to częscty problem. Generalnie mnóstwo jest postów użytkowników, którzy borykają się z brakiem mocy i kopceniem tdi.

Nigdy nie miałem swojego auta z dieslem i trochę się obawiam czy będę umiał wyłapać nieprawidłowości w pracy tych silników i w porę zainterweniować.

Benzyniak pracuje tak cicho, że wszystkie podejrzane dźwięki od razu słychać...

Dla pewności - dgybym miał wybierać między TDi a silnikiem benzynowym o pojemności 2.6 lub wyższej to wybrałbym diesla. Ale 2.0 to mnie jeszcze nie przeraża jeśli chodzi o wydatki na ewentualne naprawy.


Co do silnika 2.3 w cygarach - mój sąsiad miał właśnie taki i z napędem quattro. - Rzeczywiście dźwięk piękny, ciąg super - wyciągał 160 km/h na trójce, po zapięciu czwórki - 200 osiągał bez zająknięcia.
Tylko, że jak pewnego razu zaczął mu sie sypać to już do końca nie mógł z nim dojść do ładu - cały czas nie palił na jeden gar. I żaden mechanik nie mógł mu tego poprawić - po naprawach przez chwilę było dobrze a po kilku tygodniach znowu to samo... Do tego zaczął mu palić 25l/100km...
Facet dał se na spokój i pozbył się klamota.
A i jeszcze ciekawostka (jak dla mnie): części do 100 "cygaro" były droższe niż do tego A6... - tego nie rozumiem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 06:28:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
margo napisał(a):
Ciśnienie oleju trzyma się na maksa - na wolnych obrotach delikatnie spada - tak o jedną kreseczkę.
Temperatura cieczy chłodzącej stała i na poziomie 100 C. Temp oleju - niska ale dokładnie nie pamiętam ile.


ciśnienie oleju na wolnych powinno byc zdecydowanie mniejsze od tego
w czasie jazdy

100 to troche za dużo

olej może sie jeszcze nie nagrzał - powinien jak woda trzymać 90C o ile
nie pałujesz

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2006 07:24:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2006 21:08:43
Posty: 20
Co do temperatury - przyjrzałem się teraz na zdjęcia zegarów które znalazłem w necie i zauważyłem, że wskażnik nie jest symetryczny a za 90 stopni są dwie kreski i końcowa 120 C - myślałem że tam jest 130 C, więc w rzeczywistości temp była między 90 a 100 C - to mogła taka być bo przy jeździe był ciśnięty zdrowo...
A te ciśnienie oleju to chyba mi się pomyliło ze wskaźnikiem ładowania... :): hehe - zonk


Ostatnio edytowano 17.paź.2006 08:22:00 przez margo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: