.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.maja.2024 10:04:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2003 22:30:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 410
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
V6, V8 Brzmi zajebiście i nikt tego nie zaprzeczy .Ale np. s4 2.2 t chodzi tak jak 540np.z 93r.a wydatki są dużo mniejsze. Utrzymać 4.0 v8 jest gożej niż 2.2t wiadomo czemu.na mój gust 2.2t nie jest takim mocnym pochłaniaczem kasy oczywiście proporcionalnie do osiągów.Słyszałem że 2.2t ma coś z Vki(chodzi mi o dzwięk silnika)Czy to prawda???duże pojemności nie są złe ale turbo ma coś w sobie. szczegulnie w zakresie obrotomieża od 4.5 do 7tyś.obr.A właśnie jak jest z S4 ??bo np. w 200 2.2t (10V) koleszki konkretnego buta łapie od 4 do 6.5 tyś.obr. ale tam chyba jest coś grzebane bo turbina dobija czasem do 2.1 bara.W s4 jest tak samo????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2003 23:44:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
oj widze ze twoj kolega tez ma niezle zachwaszczone autko ... ale jezeli juz sie napaliles to powiem ci tylko ze utrzymanie BMW 850 CSI to polowa kosztow utrzymania Audi 200 20V quattro ... wiec zastanow sie ... a cisnienie ladowania w 2.2T 20V jakbys dobrze poszukal na forum to 0,7-0,8 bara cisnienia wzglednego i 1,7-1,8 cisnienia bezwzglednego ... oczywiscie mowie o serii ... i nie wiem w jaki sposob twoj koega to cisnienie mierzy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 09:29:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
hans napisał(a):
to powiem ci tylko ze utrzymanie BMW 850 CSI to polowa kosztow utrzymania Audi 200 20V quattro ...


nie przesadzasz troche?w bmw masz V12 wiec łatwo np.policzyc koszt swiec,przewodów itp
2.2 20V nie jest tanie w eksploatacji ale nie róbmy z niego bóg wie jak drogiego silnika w eksploatacji,normalne to ze jak ktos kupi padło to potem ciezko dojsc ze wszystkim ale w zadbanym silniku przeciez wszystko na raz nie bedzie sie psuło

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 09:34:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
akurat ten przyklad zaczerpnalem z doswiadczenia kolegi ktory jezdzil 200tka taka jak Migela ( byl w zeszlym roku w Rudnikach ze mna) zagazowana i niedawno ukradli mu ja , kupil wlasnie 850tke i zalozyl do niej gaz ... fakt ze spalanie mial ponad 20 litrow na miescie ale na trasie to auto spalalo mu podobnie jak 200tka ... z tym ze elastycznosc wieksza a ceny czesci rowniez wbrew pozorom wychodza taniej ... nie wnikalem w szczegoly ale cos w tym jest skoro tak mowil ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 10:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
miałem w swojej karierze dwie 200 - jedną 10V drugą 20V no i bez przesady koszty nie są aż takie znowu super wielkie. Jak nie traktujesz auta non stop ciężkim butem to da się tym długo i bezawaryjnie jeździć zachowując podstawowe kanony użytkowania o których było wyżej. Moim zdanie dźwięk z 5 cylindrów też jest fajny a dynamika tych silników jest naprawdę fantastyczna. Poza tym można pojechać naprawdę oszczenie w granicach 8 litrów na trasie a w razie czego ma się niezłe możliwości do wykorzystania. Nikt mnie nie przekona że łatwiej utrzymać 4,2 litra - olej (9,5 L w 4,2 :!: a w 2,2 turbo nieco ponad 4L - i kup tu syntetyka), paski (rozrząd 2,5 raza droższy), rolki, świece itp itd. To koszty które mogą się zrównać dopiero w przypadku przejeżdżania około 20 - 30 tys kilometrów na rok zagazowanym 4,2 (doliczając koszt instalacji gazowej) w stosunku do 2,2 turbo na benzynce. Poza tym dochodzi jeszcze koszt przeglądu instalacji gazowej (gwarancyjnej u gazownika) i dodatkowych opłat przy normalnym przeglądzie. Części do 2,2 są tańsze niż do 4,2 (nawet na giełdzie kroją podwójnie) Suma sumarum - nie ma takiej możliwości żeby 4,2 wyszło taniej niż 2,2 turbo (ale oczywiście to moje subiektywne podejście)

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 11:41:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
Czarek_S napisał(a):
miałem w swojej karierze dwie 200 - jedną 10V drugą 20V no i bez przesady koszty nie są aż takie znowu super wielkie. Jak nie traktujesz auta non stop ciężkim butem to da się tym długo i bezawaryjnie jeździć zachowując podstawowe kanony użytkowania o których było wyżej. Moim zdanie dźwięk z 5 cylindrów też jest fajny a dynamika tych silników jest naprawdę fantastyczna. Poza tym można pojechać naprawdę oszczenie w granicach 8 litrów na trasie a w razie czego ma się niezłe możliwości do wykorzystania. Nikt mnie nie przekona że łatwiej utrzymać 4,2 litra - olej (9,5 L w 4,2 :!: a w 2,2 turbo nieco ponad 4L - i kup tu syntetyka), paski (rozrząd 2,5 raza droższy), rolki, świece itp itd. To koszty które mogą się zrównać dopiero w przypadku przejeżdżania około 20 - 30 tys kilometrów na rok zagazowanym 4,2 (doliczając koszt instalacji gazowej) w stosunku do 2,2 turbo na benzynce. Poza tym dochodzi jeszcze koszt przeglądu instalacji gazowej (gwarancyjnej u gazownika) i dodatkowych opłat przy normalnym przeglądzie. Części do 2,2 są tańsze niż do 4,2 (nawet na giełdzie kroją podwójnie) Suma sumarum - nie ma takiej możliwości żeby 4,2 wyszło taniej niż 2,2 turbo (ale oczywiście to moje subiektywne podejście)


Chyba sie juz wyleczylem z checi kupna 4.2V8 :lol: :lol: :lol:
Pozostaje przy max 2.8V6

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 15:54:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
HMMM obecnie smigam 200 20v i mam porównanie co do pochlaniania kasy to bardziej na dzien dzisiejszy kosztuje mnie utzymanie napedu quattro jak silnika 2.2t(moze dlatego ze jeszcze nic nie padło)ALE PAMIETAJCIE ZE QUATTRO TEZ CIAGNIE Z KIESZENI!!wiec silnik 2.2t i quattro to jest spory wydatek!no i nikt nie mowi tu jeszcze o drogich czesciach blacharskich do audi 200!!!
ps.propomuje znalesc przedbia lampe !!zobaczucie jakie to proste na gieldzie!!!do audi 200....???mowi sprzedajacy nie nie bylo takeigo audi to co .chcesz pan lampe do cygara czy do setkjjj :lol: :lol: :lol: :lol: przyklad z zycia!!!
takze wszystkie s-modele to s-klasse w cenach czesci!!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 16:08:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
dokładnie jak napisał j@cek... ciężko kupić części do 200 20V.... większość rzeczy inna niż w 10V i droższa 2-3 razy, wielu nie ma w podróbach i pozostaje ASO... ja miałem 2 szt 200 20V, miałem też 100 2.5TDI i mam też 80 B2 i koszty eksploatacji 200 naprawdę nie są małe... ja wymieniłem w swoim sprzęgło, świece, kable WN, parę gum-silentbloków, jakieś łożysko i wyszło prawie 4000 zł. Takie wydatki się opłacają jak ratujesz auto we w miarę dobrym stanie i chcesz nim długo jeździć... jak chcesz za rok sprzedać to nie odzyskasz zainwestowanej kasy, nikt za to nie zapłaci... a S4 2.2T jest podobne do 200 20V w kosztach... co do 4.2 się nie wypowiadam bo nie mam pojęcia :D

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 16:13:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sie.2003 02:46:07
Posty: 710
Lokalizacja: okolice Torunia
j@cek napisał(a):
...........ALE PAMIETAJCIE ZE QUATTRO TEZ CIAGNIE Z KIESZENI!!wiec silnik 2.2t i quattro to jest spory wydatek!.......

To fakt , kilka dni temu padl mi docisk od sprzegla, podobno od tego ze źle puszczam pedal od sprzegla , z tego co slyszalem to w przypadku quattro trzeba sie nauczyc puszczac sprzeglo bo szybko pada.

_________________
A U D I 80 B4 2.0 115PS piekne srebrne BYLO
A U D I 80 B4 2.8V6 Quattro SGI Manual SPRZEDANE !!!!!
HONDA CBR954 FireBlade gotowa :-)
A4 1.9 TDI 130PS AVF lub AWX srebrne Znaleznione :-)

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 16:30:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Miki_V6 napisał(a):
To fakt , kilka dni temu padl mi docisk od sprzegla, podobno od tego ze źle puszczam pedal od sprzegla , z tego co slyszalem to w przypadku quattro trzeba sie nauczyc puszczac sprzeglo bo szybko pada.


W quattro nie jeździ się praktycznie wogóle na półsprzęgle a to dobrze też wpływa na hydraulikę sterującą sprzęgłem dlatego sprzęgło powinno wytrzymać raczej trochę więcej niż w ośce. To samo dotyczy przegubów bo w momencie strzału ze sprzęgła na przednie koło przekazywane jest 30% mocy a nie 50% jak w ośce. Wększe jest zato zużycie paliwa - około litr na 100 km.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 17:46:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
aaa... zapomniałem dodać ... frajda z jeżdżenia 2.2T quattro jest super i zwraca z nawiązką zainwestowaną kasę :D

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 18:55:41 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
czesc,
czemu w kłatro nie jezdzi sie na polsprzegle?
pytam bo sam niedawno wymienilem i teraz zaczynam myslec, czy to nie ja je zajechalem (teraz auto ma 100tkm, mialo 75 jak je kupilem i kazdy sie dziwi, co tak malo na sprzegle....)

pozdro

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 19:04:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
ja moje autko kupilem z przebiegiem na liczniku 110 tys ... przez caly sezon 2002 strzelalem ze sprzegla z 5000-6000 obr i na poczatku tego sezony okazalo sie ze strzal ze sprzegla z 3500 to juz max ... powyzej sprzeglo zaczyna sie slizgac ... przy normalnej jezdzie sprzeglo sie nie slizga ... dodam ze pare razy targalem lawete i przy manewrach zdarzylo mi sie przypalic sprzeglo ... obecnie auto ma na liczniku 205 tys km i sprzglo nadal lapie bez problemu , jedynie nie strzelam juz ze sprzegla ... no chyba ze na skrzyzowaniu czy na rondzie chce sie szybko wbic to robie strzal z 3000 obr i nic sie nie dzieje ... sprzeglo mam LUC'a starego typu ( ze sprezynkami) i mysle ze nie strzelajac ze sprzegla pojezdze jeszcze minimum 50 tys km na nim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 19:48:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
To czyli jak?jest jakas specjalna technika uzywania sprzegła w quattro czy co?napiszcie cos wiecej bo moze źle jezdze ........... :lol: :lol:

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 20:14:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
ja startuje przy około 2 - 2,5 tys obrotów i praktycznie ruszając sprzęgła nie przytrzymuje (minimalnie dłużej puszczam niż podczas zmiany przy wyższych biegach). Ponieważ to quattro to nie mieli i nie piszczy a przy okazji sprzęgła nie palę i nie ścieram. Wydaje mi się ze mniej więcej tak powinno się quattro eksploatować :?

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 20:38:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
ja ruszam z 1000- 1500 obr jak jezdze normalnie ... mozna sobie potrenowac ruszanie w nastepujacy sposob ... nie dodajac gazu na jedynce , tak puscic sprzeglo zeby samochod ruszyl, tak dlugo trenowac az puszczanie sprzegla nie bedzie odbywalo sie skokami tylko plynnym jednostajnym ruchem ... oczywiscie nie katowac auta przez pol dnia non stop bo sie sprzeglo w koncu zacznie palic :P ... ale wlasnie chodzi o to zeby tak zgrac gaz ze sprzeglem zeby obroty zacely wzrastac dopiero po calkowitym puszczeniu sprzegla ... czyli jak startujemy z 1000 obr to do konca puszczenia sprzegla nie moga obroty podniesc sie ... a jak z 1500 to tak samo ... tyle ze im wieksze obroty tym szybciej trzeba to sprzeglo puszczac ... i wtedy przy okolo 2000 obr uzyskujemy juz efekt strzalu ze sprzegla tak wiec trening , trening ... to co wydawaloby sie byc oczywiste czasami trzeba na to poswiecic wiecej uwagi niz na inne niby wazniejsze rzeczy ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 22:05:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 410
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Mam takie pytanko do osób pośiadające s4 jakie przełożenia ma ta skżynia (chodzi mi o to ile na jakim biegu pujdzie??)I jeszcze takie pytanko odnośnie napendu quattro.Czy jazda z napendem na dwie osie to całkiem co innego niż na jedną po za tym że nie piszczy z miejsca i lepiej sie jeżdzi w zime???Nigdy nie jeździłem autem z napendem na cztery kółka więc sie pytam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 22:10:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12000
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
BART.W napisał(a):
Mam takie pytanko do osób pośiadające s4 jakie przełożenia ma ta skżynia (chodzi mi o to ile na jakim biegu pujdzie??)I jeszcze takie pytanko odnośnie napendu quattro.Czy jazda z napendem na dwie osie to całkiem co innego niż na jedną po za tym że nie piszczy z miejsca i lepiej sie jeżdzi w zime???Nigdy nie jeździłem autem z napendem na cztery kółka więc sie pytam.


oooo trafiłeś na czuły punkt Hansa :) ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 22:14:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a co mu bede pisal ... niech sie sam przekona ... to jest lepsze od sexu ... bo przynajmniej ci auto nie powie ze udawalo .... :lol: ... nie no ... jezdzi sie tak samo , ale jak w osce czujesz ze zaczynasz wpadac w poslizg to w quattro masz wrazenie ze jedziesz pojazdem szynowym ... samochod do konca , czyli do momentu oderwania sie od ziemi ostratniego kola , reaguje na polecenia kierowcy 8) ... oczywiscie zludnym pojeciem jest ze auto za ciebie wyjdzie z poslizgu ... ci co tak mysleli mieli okazje przekonac sie o bezpieczenstwie biernym samochodow Audi ... biedacy ... samochod to nie samolot ze wlaczy sie autopilota i od ladoweania do ladowania nie trzeba sie spuszczac przy sterach ...


Ostatnio edytowano 05.paź.2003 22:16:42 przez hans, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2003 22:16:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
to "poza tym" jest dosyć istotne... :D inna technika jazdy, wychodzenia z poślizgów itd. a Hans zaraz zaleje cię masą informacji na temat quattro. jak Leo napisał to jego czuły punkt :wink:

dopisane:

no i Hans mnie ubiegł :D

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: