.: AUDI KLUB POLSKA :. http://www.audiklub.org/forum/ |
|
C3 5000CS Turbo http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=119559 |
Strona 6 z 6 |
Autor: | pawelle [ 06.lip.2013 21:20:18 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
Pompa hamulcowa została wymieniona, ale niestety hamulce są słabsze niż były. Nadal, ale z większą częstotliwością podczas hamowania pedał ucieka w podłogę i drga, tak jakby włączał się ABS. Co to może jeszcze być? Druga przypadłość jest taka, że przez środkowe kratki nawiewu/klimatyzacji nie leci powietrze. Może ktoś ma koncepcję jak to naprawić? |
Autor: | marek8000 [ 17.lip.2013 12:36:27 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
Hejka Ja mam podobny temat na dokładkę nagminnie rozszczelnia mi się pompa wspomagania. Podejrzenie padło na gruszkę od regulacji ciśnienia. Już jedną wymieniłem bez rezultatu dziś będę walczył z kolejną sztuką. Nie wiem czy podobnie jak kolega Kamil nie będę próbował zmienić układu na taki z servem... |
Autor: | EwaS [ 21.wrz.2013 22:09:41 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
I kolejna miłość zakończyła się sprzedażą... szkoda |
Autor: | pawelle [ 31.mar.2014 21:19:05 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
Czasami tak bywa... Z żalem będę się rozstawał z tym autem. Bardzo Wam dziękuję za cenne wskazówki i pomoc w przywróceniu tego klasyka do życia. Uporałem się wreszcie z "gruszką". Wymiana tego elementu, zakupionego od Ewy, spowodowała, że już się nie świeci kontrolka z czerwonym wykrzyknikiem, a hamulce i wspomaganie nigdy nie były tak dobre. Może kogoś zainteresuje moje Audi: http://otomoto.pl/audi-200-audi-5000-cs ... 19811.html Dla forumowiczów 10% upustu od ceny w ogłoszeniu. Zapraszam do siebie na kawę. Kilka aktualnych zdjęć: https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... der%2c.jpg |
Autor: | Olek5000CS [ 01.wrz.2014 07:14:21 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
Witam serdecznie wszystkich. Odkupilem od kolegi Pawla to biale Audi 5000CS turbo i chcialem sie tym faktem podzielic. Na dzien dzisiejszy auto zrobilo 500 km bez ogolnych zarzutow. Po nagrzaniu sie i zgaszeniu ucieka iskra. Troche poci sie u dolu. Poza tymi mankamentami wszystko jest dobrze. Podczas jazdy czasem pojawia sie kontrolka czerwona "break", non stop swieci sie tez "antilock" (zdaje sie chodzi o ABS?). Bede pytal was o pewne sprawy zwiazane z audi, bo jestem w tym temacie dyletantem. Ogolnie mialem do czynienia ze starymi mercedesami. One maja swoj urok, ale audi tez ma swoj specyficzny urok. |
Autor: | Lukasik [ 01.wrz.2014 08:04:32 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
sprawdz halla w tym silniku, jezeli w nagrzanym po zgaszeniu nie ma iskry. jak hall sie uszkodzi gdy silnik chodzi to nie zgasnie, tylko w awarie wchodzi. ale po zgaszeniu nie odpalisz wlasnie, bo nie ma punktu odniesienia dla walka rozrzadu. |
Autor: | Olek5000CS [ 01.wrz.2014 21:22:25 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
No wlasnie dzis mnie juz tak doszczetnie wkurzyl, ze zostawilem go pod praca. Wredny "gnoj" nie odpalil. Zobacze czy da sie zamowic nowy czujnik, a jak nie to inny, caly aparat zaplonowy. Popatrze na allegro. Chyba, ze ktos z was moze ma? Rzeczoznawca porobil zdjecia, bedzie mial zolte tablice. |
Autor: | Lukasik [ 01.wrz.2014 22:39:58 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
sam czujnik kup za 20zł, chwila roboty i wymienisz. |
Autor: | Olek5000CS [ 02.wrz.2014 21:07:52 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
zamowilem uzywany, caly aparat zaplonowy - dajcie mi szanse sprobowac z uzywanym, a potem z samym czujnikiem |
Autor: | pawelle [ 06.wrz.2014 12:32:50 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
Cieszę się, ze auto trafiło w dobre ręce...bo tylko w takie bym oddał. Bardzo dziękuję forumowiczom AUDI KLUB POLSKA za wszelką pomoc. Nowemu właścicielowi życzę bezawaryjnej eksploatacji. Obcowanie z tym klasykiem było dla mnie wielką przygodą. Pozdrawiam. |
Autor: | Olek5000CS [ 07.wrz.2014 09:02:35 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
Witam pana Pawla i innych uzytkownikow. Auto znow zyje, pieknie odpala. Wymienilem jednak sam czujnik do oryginalnego aparatu zaplonowego. Ten kupiony - uzywany byl nieco inny. Czujnik kupilem do grupy AudiVW, po 1993 roku, bo taki tylko byl na miejscu i po drobnyc przerobkach podpasowal. Ustawilem zaplon na podstawie punktow na kole pasowym na glowicy i znakach na aparacie zaplonowym. Potrzebuje jeszcze jakies detale, ktorych nie mam w aucie, a chodzi o taka gume (oslone) nad prawa lampa, ktora zachodzi miedzy lampe i blotnik. Mala listewke, ktora jest na tylnym nadkolu z lewej strony, za tylnymi drzwiami. Prawe nadkole plastykowe tylnego kola, zebrala sie tam korozja. |
Autor: | Olek5000CS [ 25.lis.2014 18:32:15 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
Mam pytanie do uzytkownikow takich aut lub znawcow: Na chlodnym niechetnie na strzal odpala, i teraz jest to wina: czujnika temperatury zimnego silnika czy tez jest jakis wtrysk rozruchowy? I na ktore te elementy popatrzec, czyli gdzie one sa? Jakby ktos wskazal palcem gdzie, co i jak, bylby wdzieczny. |
Autor: | Lukasik [ 02.gru.2014 08:58:01 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
jeśli to silnik MC, to odpalanie/wzbogacanie jest czysto mechaniczne. nie jest wykorzystywany wbrew pozorom wtryskiwacz "rozruchowy" w tym silniku do odpalenia, a jedynie do wzbogacania przy przygazówce zimnego silnika. za wzbogacenie na zimnym silniku odpawiedzialny jest regulator termiczny. to takie urządzonko, które zmniejsza cisnienie korekcyjne benzyny, na tłoczkiem w rozdzielaczu paliwa, żeby przepływomierz wychylał sie wyżej i leciało więcej paliwa na zimnym. zmniejszenie tego ciśnienia polega, na upuszczaniu tego cisnienia przez regulator termiczny. i myk jest taki, że ten regulator ma w środku taką membrankę stalową, która w wiekiem zachodzi kamieniem i nie jest w stanie upuszczać, bo sie przytyka. na szczescie łatwo to się naprawia. Trzeba odkręcić ten regulator termiczny. on jest przykręcony do bloku silnika poniżej świec zapłonowych i jest połączony z rozdzielaczem paliwa dwoma przewodami paliwowymi. odkręcasz te przewody od niego. dwa imbusy które go mocują. na stole rozbierasz. potrzebny jest porządny śrubokręt płaski!! patrz, żeby się nie myknął. w środku odkręcasz blaszkę bimetaliczną. i czetry? małe śrubki, żeby zdjąc pokryweczkę pod którą jest ta stalowa membranka o której pisałem wcześniej. czyścisz ją z kamienia... paznokciem:). składasz spowrotem w odwrotnej kolejności. i cieszysz się odpalaniem przy -40st. |
Autor: | Olek5000CS [ 05.gru.2014 11:36:20 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
odpuszcze sobie gdyz kazda ingenerncja w taki uklad to ryzyko - jest jedna sprawdzona metoda nie jezdzic nim jak jest zimno, bo to nie jest auto do codziennej jazdy juz mialem doswidczenia w ingerowanie w podobny uklad paliwowy w mercedesie - nie zawsze da sie poprawic to co fabryce stworzono |
Autor: | rodzynek [ 05.gru.2014 11:44:48 ] |
Tytuł: | Re: C3 5000CS Turbo |
Z regulatorem ciśnienia nie ma żadnego ryzyka - możesz śmiało czyścić. |
Strona 6 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |