.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

Audi Coupe 2.8 Quattro
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=129443
Strona 3 z 4

Autor:  KORU [ 15.sty.2015 22:02:22 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Drewniane wstawki do sportowego charakteru coupe troche nie pasują, ale pochodzą z epoki lat 90 więc niech zostaną. Oryginał to oryginał.

Autor:  jmm [ 16.sty.2015 06:32:28 ]
Tytuł:  Re: Odp: Audi Coupe 2.8 Quattro

KORU napisał(a):
Drewniane wstawki do sportowego charakteru coupe troche nie pasują, ale pochodzą z epoki lat 90 więc niech zostaną. Oryginał to oryginał.

A co do tego maja lata 90te? Teraz tez możesz sobie zamówić. Poza tym sportowy charakter coupe? Od tego bylo corrado, audi coupe mialo inną grupę docelową.

tap

Autor:  Smok Wawelski [ 16.sty.2015 07:00:51 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

mały v8 napisał(a):
To takie podłe do wyjęcia a ten na ulicy wyciągnął :D . Jakiej firmy jest tyna poduszka dyfra? Ja wciskałem samą tulejkę w to aluminium aluminium.

Potem się ludzie dziwią , ze wóz stary nic nie puka, przeglądy przechodzi , dobrze jeździ :)

Nie mam innej możliwości. Tylko na ulicy. Dobrze, że dach jest nad głową :)
Trochę to wszystko waży więc się namęczyłem. Było to przyjemne zmęczenie. :)

DeS napisał(a):
Poduszka jest ori z ASO za grube dolary :D Swoją drogą kupiłeś świetny, gęsty olej, a pożałowałeś grosza na porządny filtr? :/

Dokładnie poduszka ori.
O filtrze myślałem, po zrobieniu fotki oleju. :)
Już kupiony ori filterek, leży i czeka na wymianę.

bloku napisał(a):
...
Jakieś plany na mody?

Mody? hmm...
Chyba doprowadzenie do stanu -->
zserty napisał(a):
... A najlepiej OEM+ czyli full.
:)
Podoba mi się blenda USA

Ramon1 napisał(a):
Smoku Wawelski
Koledzy tu radzą wywalić drewno z wystroju wnętrza ale zapominają że widzą tylko marne zdjęcie (z całym szacunkiem dla osoby fotografującej). Fotka jest za jasna bo automatyka nie wie, że patrzy na czarną destę rozdzielczą i próbuje rozjaśnić. Przez to i kolor drewna wyszedł sraczkowaty. W naturze to jest pewnie całkiem szlachetny odcień. Po drugie, jeśli dobrze widzę, to jest PRAWDZIWE drewno, nie żadna imitacja. Kto jeszcze ma coś takiego w samochodzie??? Srebrne listewki i foliowy karbon ma co drugi tuningowiec.

PS. Chyba, że to jakaś lipna samoróbka.


Dokładnie jest tu ori drewno. Osobiście bardzo mi się podoba.
Nie lubię nowych plastikowozów oraz foliowo-karbonowych tuningów :)
Zdjęcia faktycznie nie są najlepsze. Mam nadzieję w niedługim czasie zrobić lepszą sesyjkę.

bloku napisał(a):
1991/1992 miały. Ale to zasługa roczników przejściowych. U mnie takie siedziały. Miałem ciemną wersje. Bodajże od kwietnia 1992 szły już plastiki.


I chyba właśnie o to chodzi. To początek 1992r.

jmm napisał(a):
KORU napisał(a):
Drewniane wstawki do sportowego charakteru coupe troche nie pasują, ale pochodzą z epoki lat 90 więc niech zostaną. Oryginał to oryginał.

A co do tego maja lata 90te? Teraz tez możesz sobie zamówić. Poza tym sportowy charakter coupe? Od tego bylo corrado, audi coupe mialo inną grupę docelową.
tap

W jaki sposób drewno psuje sportowy charakter?
Gdybym chciał kupić nowe auto z drewnem w środku musiałbym chyba bentleya kupić. W przeciwnym wypadku we wszystkich markach zastanę plastikowy środek.
Coupe nie ma sportowego charakteru? Jaką grupę docelową miało coupe? Dla mnie to po prostu wyższa, lepiej wykończona półka :)

Autor:  Ramon1 [ 16.sty.2015 08:00:48 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Smok Wawelski napisał(a):
(...) Dokładnie jest tu ori drewno. Osobiście bardzo mi się podoba.
Nie lubię nowych plastikowozów oraz foliowo-karbonowych tuningów (...)

Bo to jest jak muzyka Dody i Stinga, dobrze że jeszcze niektórzy czują różnicę. Jak będziesz robił kolejne zdjęcia deski rozdzielczej postaraj się ustawić korekcję ekspozycji na około -1 :D

Autor:  zserty [ 16.sty.2015 10:17:55 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Też jestem ciekaw grupy docelowej Coupe.
Corrado moim zdaniem było odpowiednikiem Coupe ze stajni VW. Podobna bryła i osiągi. Pewnie była tańsza od Coupe.
Gdzieś kiedyś widziałem porównanie G60 do ACOQ 7A. Corrado wypadło odrobinę lepiej. Brak q i nna waga. Jak znajdę na kompie to wkleję.

Autor:  bloku [ 16.sty.2015 10:36:27 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Corrado i Coupe to jak Passat i 90tka. Audi bylo o klase wyzej, tzw premium. Jakosc wykonania, materialy, wyposazenie. A osiagi ciut gorsze bo i masa auta byla czesto 100-200 kg wyzsza.

Autor:  zserty [ 16.sty.2015 10:48:02 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

O tym właśnie piszę. Audi zawsze było wyższą klasą VW. conie zmienia faktu, że zarówno Coupe jak i Corrado było sportowym modelem obu marek czyli przeznaczonym dla tej samej klienteli tylko z innym portfelem.

Autor:  s2power [ 15.lut.2015 21:18:12 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Dla mnie Coupe i Corrado to nieporównywalne samochody. Corrado nawet jeśli z zewnątrz moglo się podobać to w srodku było okropne i bardzo plastikowe. Coupe ma wnętrze jakości, której wielu producentow do dzisiaj nie osiagnelo. Kto tego nie widzi...biegiem do okulisty :)

Autor:  jmm [ 15.lut.2015 21:30:00 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Corrado to tani sportowiec, szczególnie ze słabszymi silnikami. Miał konkurować z Calibra. Coupe było raczej kierowane do osób trochę starszych, bogatszych i oczekujących wyższego komfortu jazdy.

Autor:  KORU [ 17.lut.2015 00:41:17 ]
Tytuł:  Re: Odp: Audi Coupe 2.8 Quattro

jmm napisał(a):
KORU napisał(a):
Drewniane wstawki do sportowego charakteru coupe troche nie pasują, ale pochodzą z epoki lat 90 więc niech zostaną. Oryginał to oryginał.

A co do tego maja lata 90te? Teraz tez możesz sobie zamówić. Poza tym sportowy charakter coupe? Od tego bylo corrado, audi coupe mialo inną grupę docelową.

tap

Jak to co mają ? z tych własnie lat 90 pochodzi Audi Coupe więc dekory niech zostaną. Wogóle nie powinno być drewna w Coupe. Takie wstawki to do limuzyny pasują, a to że się komuś podobają to kwestia indywidualna. Coupe posiada z założenia sportowy charakter i wygląd nadwozia. Na dodatek duży wybór wersji silnikowych i napęd quattro. Komfortowe to było ale na baloniastych 15 i z najsłabszym silnikiem, zawieszone fabrycznie dość wysoko. Corrado konkurencja VW niestety krótko produkowana.

Autor:  Smok Wawelski [ 10.kwi.2015 14:45:15 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Minęło trochę czasu więc i z autkiem już bliżej, niż dalej.

Wypiaskowane, pomalowane oraz wymieniony smar i gumki w drążkach reakcyjnych i sworzniach.
Obrazek
Kilka wypiaskowanych i doczyszczonych części
Obrazek
Pomalowane wahacze tył.
Obrazek
Pomalowane zwrotnice tył oraz nowe łożyska.
Obrazek
Częściowa regeneracja obudowy tylnych amortyzatorów. Reszta przy wymianie łożysk amorów.
Obrazek
Piaskowanie + malowanie tylnego stabilizatora.
Obrazek
Ostatnie potrzebne rurki do wydechu :)
Obrazek
Nowe śruby blokujące sworzeń wahacza oraz termosat. (ORI)
Obrazek
Płukanie oraz wymiana cieczy chłodzącej.
Obrazek
Rura wodna oraz osłona przewodów hamulcowych przód. (ORI)
Obrazek
Stare drążki z przegubami oraz odnowione z nowymi przegubami.
ObrazekObrazek

Mam problem z doborem przegubów przednich od strony koła.
Miejsce, w którym przegub się rozszerza tuż za pierścieniem ABS zbyt szybko robi się szeroki. W związku z tym po dokręceniu pierścień uszczelniający nie dochodzi do łożyska, przegub blokuje się w zwrotnicy.
ObrazekObrazek
Oryginał w serwisie kosztuje ponad 2000zł / 1szt.
Być może ktoś posiada wiedzę, gdzie kupić i jaki przegub będzie pasował?
Numer z mojego starego przegubu to 895 407 305 A

Autor:  mariuszzgodka [ 10.kwi.2015 15:26:32 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Oddaj go do tokarza. Ja toczyłem kiedyś pod koronkę ABS

Autor:  bloku [ 10.kwi.2015 15:46:47 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Ten sam problem miałem w swojej. Czy czasem nie masz rocznika 1991-1992? W moim przypadku wystarczyło założyć przeguby od "B3". Mają ciut inny frez. A jeśli już masz kupione bez możliwości zwrotu to faktycznie dobry tokarz ogarnie.

Autor:  Smok Wawelski [ 10.kwi.2015 16:40:10 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

bloku napisał(a):
Ten sam problem miałem w swojej. Czy czasem nie masz rocznika 1991-1992? W moim przypadku wystarczyło założyć przeguby od "B3". Mają ciut inny frez. A jeśli już masz kupione bez możliwości zwrotu to faktycznie dobry tokarz ogarnie.


Dokładnie jest to luty 1992 r. więc początek produkcji. Dla tego mam między innymi ori drewno w środku :)
Niestety nie mam możliwości zwrotu. Mimo wszystko nie martwię się o zwrot a o dopasowanie.
Chciałbym już pojeździć :D

Jutro zdejmę przeguby z półosiek i poszukam tokarza.
Mimo wszystko skoro jest taki problem chciałbym jakieś pasujące zamówić na przyszłość :D

Autor:  bloku [ 10.kwi.2015 16:45:04 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Audi 90/Coupe 2,3 10V i 20V powinny pasować - 1987-1991 roczniki.

Autor:  Smok Wawelski [ 15.maja.2015 11:02:35 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Kilka nowych gratów.

Linki ręcznego ( ORI )
Rozrząd kompletny
Termostat ( ORI )
Simeringi wałków x4 ( ORI )
Simering wału przód ( ORI )
Podpora wału
ObrazekObrazek

W końcu przyjechała plastelinka do zabawy :diabel:
Obrazek
Ze względu, iż uwielbiam elastyczność tego silnika, rozważam montaż kompresora.
Ma ktoś wiedzę, na temat wysterowania takiego zestawu ?

Autor:  A5KC2 [ 18.maja.2015 08:33:14 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Dobry remont na porządnych gratach, to lubię!
Zostawiaj drewno - dodaje przytulności i elegancji,
plastiki to można mieć w domu w toalecie ;)

Autor:  Smok Wawelski [ 19.maja.2015 22:25:48 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Wszystko złożone
Niestety nie miałem możliwości sam zmienić podpory więc zrobiłem to w warsztacie.

Powyżej 60km/h pojawiły się drgania całego auta. Czasem mniej czasem bardziej, ale występują ciągle bardzo odczuwalne.
Drgania nasilają się wraz ze wzrostem prędkości, więc na pewno przechodzą z napędu.
Zmiana biegu ma bardzo niewielki wpływ na siłę drgać, największe drgania wyczuwam raczej na piątym biegu.

Na śrubach podpory wału jest możliwość regulacji jej pozycji.
Jest jakiś sposób na prawidłowe ustawienie jej pozycji?
Cz nie ma to większego znaczenia i powinienem szukać przyczyny w innym miejscu ?
Czy niesprawne amortyzatory mogą powodować aż takie drgania?
Przed wymianą podpory było wyraźnie czuć i słychać że to podpora.
Istnieje możliwość, że usztywnienie wału zapoczątkowało drgania?

Autor:  Wojtek80B2 [ 20.maja.2015 08:32:27 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Jak bym zaczął od opon, widziałem sytuację jak gość przyjechał na warsztat z kompletem łożysk, bo niby tłucze, huczy...problem skończył się po zmianie opon :D tego też Tobie życzę :peace:

Autor:  Ramon1 [ 22.maja.2015 07:29:36 ]
Tytuł:  Re: Audi Coupe 2.8 Quattro

Dodra, dobra, myślę że kolega jest kumaty i porównał sobie czy w czasie jazdy na luzie tez ma te drgania. Pisze wyraźnie, że na piątym biegu itd więc to chyba nie opony czy wyważenie kół.

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/