Ramon1 napisał(a):
Dodra, dobra, myślę że kolega jest kumaty i porównał sobie czy w czasie jazdy na luzie tez ma te drgania. Pisze wyraźnie, że na piątym biegu itd więc to chyba nie opony czy wyważenie kół.
Drgania nasilają się wraz ze wzrostem prędkości a nie w zależności od biegu.
Na drgania ma wpływ zmiana biegów lecz w niewielkim, prawie niezauważalnym stopniu. Wydaje mi się, że to powód innych naprężeń w napędzie na poszczególnych biegach lub spowodowanych po prostu wciśnięciem sprzęgła.
Szukając podobnych przypadków w internecie przeczytałem, iż po tak dużej ingerencji w napędy i zawieszenie powinno się poluzować śruby poduszek silnika, skrzyni, dyfra a następnie odpalić silnik. W ten sposób pozbyć się można powstałych naprężeń.
Wypowiedź wydaje się być sensowna, lecz nie znam tak dokładnie budowy podzespołów.
Czy ma to jakiś wpływ na współdziałanie podzespołów napędu?
Czy drgania mogą pochodzić z torsena z powodu różnej wysokości bieżnika na przodzie i na tyle?
W poprzednim aucie 100 C4 2.8q wydaje mi się, że miałem podobny objaw lecz mniej odczuwalny po założeniu koła zapasowego.