.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

'85 Coupe quattro B2 by jmm :)
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=110218
Strona 1 z 2

Autor:  jmm [ 01.maja.2011 19:16:39 ]
Tytuł:  '85 Coupe quattro B2 by jmm :)

Witam!

Jak cześć z Was wie po sprzedaży mojego CQ20V zakupiłem dupowóz w postaci Laguny Grandtour 2.0 16V z 2000 roku. Ale jednak mam coś z głową i długo nie mogłem bez Audi wytrzymać. Więc na początku 2010 roku zacząłem poszukiwania jakiegoś autka. Tym razem miałem chętkę na coś leciwego – B2 quattro albo 200 C2 (ale tych to już prawie w ogóle nie ma, no i nie mają Q). Odkąd miałem moje Coupe GT zawsze z zazdrością patrzyłem na 80Q, 90Q, CoupeQ, że o UrQ nie wspomnę. Oczywiście po weryfikacji budżetu te ostatnie odrzuciłem z bólem serca od razu :)

No więc zaczęły się poszukiwania jakiegoś sensownego 80Q przed liftem, 90Q lub 4000Q, CoupeQ odrzuciłem również w przedbiegach z uwagi na ich wysokie ceny i małą podaż. Ci z Was którzy mnie lepiej znają wiedzą, że lubię dobrze wyposażone autka, więc to upragnione B2 nie mogło być gołe. Co prawda w tym roczniku ciężko o „spasione” auta, ale przecież były Audi 4000 :) - jedno nawet prawie zakupiłem. Po zrezygnowaniu z zakupu tegoż 4kQ jedynym wymaganiem oprócz budy B2 i quattro był szyberdach :). W aktach desperacji zacząłem nawet rozważać jakieś 200 C3, bo B2 było jak na lekarstwo i jak coś się trafiło to raczej dość zaniedbane i nie robiące szału.

Pod koniec zeszłorocznych wakacji kolega HIV wystawiał swoje 80Q i poważnie rozważałem zakup tego autka, ale też do końca nie byłem przekonany. Na szczęście przez przypadek dostałem namiary na Coupe quattro w dość atrakcyjnej cenie na dolnym Śląsku. Długo się nie zastanawiałem i pojechałem po to autko. Niestety jego stan był masakryczny, a cena nie była do niego adekwatna. Jednak wtedy uświadomiłem sobie, że nie chcę żadnego sedana tylko właśnie coupejkę i olśniło mnie, że mój dobry przyjaciel, który mieszkał w UK i posiadał Coupe quattro, wrócił właśnie na stałe do Polski.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak się okazało auta nie sprzedał, tylko zostawił w jakimś hangarze w UK i musiał się go pozbyć, więc po małych negocjacjach przyjechało w TIRze do mojego garażu. Ów kumpel kupił to autko w 2008 roku z zamiarem zabawy w rajdach i zrobienia mocnego auta (czekał już 2.2T 20V), jednak life is brutal i wrócił na polską ziemię, a plany legły w gruzach.

Teraz może krótko o autku, którego dotyczyć ma ten temat, bo się trochę rozpisałem :D.

Model: Audi Coupe quattro 2.2 (KV)
Rok produkcji: 03.1985
Kolor: graphite metallic
Przebieg: 156 tys mil
Wyposażenie: szyber, pełna elektryka, spryski świateł, centralny, podgrzewane fotele I jeszcze parę mniej istotnych dupereli.

No więc auto trafiło do mojego garażu i dopiero wtedy mogłem ocenić jego stan, a jak widać na zdjęciach nie był idealny. Najgorzej prezentowała się blacharka, autko jest z marca 1985, a coupe zaczęli cynkować od bodajże sierpnia, więc moja się nie załapała, poza tym całe swoje życie spędziła w morskim klimacie. Auto miało najbardziej skorodowane tylne nadkola i progi, zewnętrzne poszycie wokół tylnych szyb oraz maskę. Reszta jak się potem okazało nie była taka straszna. We wnętrzu również brakowało kilku części, bo autko miało być ową rajdową wydmuszką. Za to mechanicznie było na 4+. Zacząłem więc poszukiwania dobrego warsztatu, który zrobi mi przekładkę i przy okazji blacharkę.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W międzyczasie trwały gorączkowe poszukiwania jakiegoś dawcy organów do przeszczepu. Akurat wówczas na allegro była straszna posucha w jakimkolwiek Coupe B2. Przypomniałem sobie jednak, że w okolicach Włocławka śmigało kiedyś żółte Coupe w wersji USA, które raczej nie było igłą. Odświeżyłem kilka kontaktów i okazało się, że autko stoi jakieś 15km ode mnie. Skombinowałem numer telefonu do gościa i kupiłem ją w ciemno przez telefon. Jak się okazało koleś miał nią dzwona i miała iść na szrot. Musiałem się tylko upewnić, że to ta. Na pytanie czy ma komputer pokładowy, właściciel odpowiedział – „No mo, takie cyferki się wyświetlają”, tempomat – „Nie tego nie ma, ale można se prędkość ustawić przyciskiem”, itp. Tak więc za baaardzo okazyjne pieniądze kupiłem sobie Audi Coupe GT USA z 1987 roku z rzadkim w tej budzie motorkiem 2.3 NG i z kilkoma ciekawymi fantami. Auto jak przystało na amerykańca nieźle wyposażone – pełna elektryka, klima (poszatkowana), ABS, deska Digital, tempomat, welurowa tapicerka taka jak w C3 i B3, itp. Jednak co ważniejsze począwszy od słupka A miała zdrowe blachy, natomiast przód to totalne próchno (sprowadzona z USA z adnotacją TOTAL SALVAGE) oraz posiadała zestaw pedałów taki jak w quattro – hydrauliczne sterowanie sprzęgłem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Autko trafiło do warsztatu zajmującego się na co dzień przekładkami anglików i tam też został zrobiony remont blacharki i lakierowanie. Na siebie wziąłem tylko rozbiórkę i składanie wnętrza. Chłopaki trzymali go kilka miesięcy, a mi się z kolei nie spieszyło.

12.2010 - 03.2011 - Audik na warsztacie i w trakcie składania
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

05.2011 - Oficjalna prezentacja :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

05.2011 - "Nowe" kółka
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

09.2011
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

05.2012 - Rodzinne foto
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

08.2012 - Nowe fanty in-progress :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

10.2012
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


05.2013
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

03.2014 - Zlot Audi quattro podczas Poznań Motor Show
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

04.2014
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  lucash_quattro [ 01.maja.2011 22:16:05 ]
Tytuł: 

Gratuluje wyboru i zakupu Coupe :) . Plus za to że chcesz ją zostawić w oryginale-to mi się podoba :064: .
Powodzenia w dalszych pracach,i obym ją kiedyś ujrzał na żywo :D

Autor:  adiaudi [ 02.maja.2011 00:58:33 ]
Tytuł: 

Super...Jedno z moich marzeń :/ Pewnego dnia żonki nie będę pytał tylko oznajmię... :D

Autor:  rodzynek [ 02.maja.2011 14:22:52 ]
Tytuł: 

Jak to miło widzieć, że wariatów nie brakuje :D

Gratuluję i auta i zrobionych przy nim prac.

Autor:  Adamer [ 02.maja.2011 14:33:23 ]
Tytuł: 

Fajna... Miłej roboty :)

Autor:  emge [ 02.maja.2011 15:56:39 ]
Tytuł: 

No to już wiemy co tam "skrobiesz", fajna :).
Ps. digtale niezły rarytasik :)

Autor:  cygaro-avant [ 02.maja.2011 19:34:05 ]
Tytuł: 

Gratuluje Kuba
Słuszne auto we właściwych rękach
Oby dobrze służyło, pojawiało się na zlotach i dawało Ci dużo radości

Autor:  zserty [ 02.maja.2011 22:12:45 ]
Tytuł: 

Kubuś jestem pod wrażeniem. Z reszta zawsze byłem.
Komu jak komu ale Tobie należą się wielkie brawa.
Tak dalej.
Ps. Fajna stronka, tylko mało o 8B ;)

Autor:  zbynio4x4 [ 03.maja.2011 07:47:12 ]
Tytuł: 

Kawał swietnej roboty...Gratulacje :) B2 w quattro i audi 200 C2 to wg.mnie najładniejsze klasyki... :peace:
Także jestem za zostawianiem auta w oryginale...
Ja jednak nie przepadam za coupe ...wolę sedany...
choć od dawna szukam zdrowej 90 b2 quattro i kompletna lipa :/

Autor:  DeS [ 03.maja.2011 19:04:07 ]
Tytuł: 

Wreszcie Kubuś, składaj, dopieszczaj - będzie bajka!

Autor:  KORU [ 04.maja.2011 12:26:32 ]
Tytuł: 

zbynio4x4 napisał(a):
Kawał swietnej roboty...Gratulacje :) B2 w quattro i audi 200 C2 to wg.mnie najładniejsze klasyki... :peace:
Także jestem za zostawianiem auta w oryginale...
Ja jednak nie przepadam za coupe ...wolę sedany...
choć od dawna szukam zdrowej 90 b2 quattro i kompletna lipa :/

zbynio4.x4 czyli wolisz cos takiego. Jmm fajny klasyk kawal dobrej roboty. Te kierunki z przodu zostaw pomaranczowe.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Autor:  Kliku [ 04.maja.2011 13:40:26 ]
Tytuł: 

niezla wydumka na tym ostatnim foto, A.200 coupe :D

Autor:  mroova81 [ 05.maja.2011 16:04:54 ]
Tytuł: 

Kompletnie nie kumam bazy. Auto wcześniej pordzewiałe, teraz dodatkowo pospawane, a rdza i tak się pojawi do końca tego roku. Środek wygląda krótko mówiąc źle. Silnik nie robi wrażenia, napęd co prawda słuszny ale po co? Przecież sama robocizna warta 5x więcej niż ten cały projekt? Za zdolności manualne szacun, ale jak dla mnie gra nie warta świeczki. Oczywiście no offence, ale to nie fotosik aby słodzić na siłę. Albo po prostu pochwaliłeś się zbyt wcześnie.

Autor:  cowboy [ 06.maja.2011 11:01:22 ]
Tytuł: 

mroova81 napisał(a):
Kompletnie nie kumam bazy. Auto wcześniej pordzewiałe, teraz dodatkowo pospawane, a rdza i tak się pojawi do końca tego roku. Środek wygląda krótko mówiąc źle. Silnik nie robi wrażenia, napęd co prawda słuszny ale po co? Przecież sama robocizna warta 5x więcej niż ten cały projekt? Za zdolności manualne szacun, ale jak dla mnie gra nie warta świeczki. Oczywiście no offence, ale to nie fotosik aby słodzić na siłę. Albo po prostu pochwaliłeś się zbyt wcześnie.


o to własnie chodzi żeby ratowac takie rodzynki... za 15 lat beda ceny 5xwiększe za takie audi w oryginale

projekt jest tyle warty ile zostało w niego włozone kasy i pracy... ewentulanie tyle ile ktos bedzie chciał za niego zapłacic... a przede wszytskim tyle jaką ma wartość dla właściciela

jak sie dobrze zrobi to rdza nie wyjdzie, sa dobre produkty do tego celu

Autor:  lucash_quattro [ 06.maja.2011 18:16:56 ]
Tytuł: 

Nie chodzi o to ile razy warta jest robocizna i ogółem uratowanie auta.
Chodzi przede wszystkim o chęć , odwage i później satysfakcje z uratowania auta.
Pieniądze to nie wszystko :D

Mamy nadzieję że nie jednego niedowiarka jmm zaskoczysz :)

Autor:  marcino8 [ 06.maja.2011 21:56:12 ]
Tytuł: 

Mnie tam się podoba :!: Powodzenia w dalszych pracach :!:

Autor:  emcior [ 06.maja.2011 22:02:24 ]
Tytuł: 

robota gruba! jak bedzie dobrze zabezpieczone to szybko nie poleci, przypilnuj chlopakow, zeby sie na bitexie nie skonczylo , zacząłem walczyc z podobnymi tematami, czesc srodkow zabezpieczajacych polecam z oryginalu, sa tez masy produkowane przez Forcha dla VW i sa tansze w zakupie. Generalnie powodzenia :peace:

Autor:  jmm [ 08.maja.2011 13:20:59 ]
Tytuł: 

Dziękuję za miłe słowa :)

Dzisiaj znalazłem chwilę czasu wyczyściłem autko i tutaj fotki z efektu końcowego:
KLIK
PS Nie ogarnąłem jeszcze tej galerii do końca i po powiększeniu jakość fot jest trochę do d***, ale jak ktoś chcę trochę lepszą jakość to wystarczy na tą dyskietkę pod miniaturą kliknąć :)


adiaudi napisał(a):
Super...Jedno z moich marzeń :/ Pewnego dnia żonki nie będę pytał tylko oznajmię... :D


Bo z żoną to trzeba umieć postępować, moja mi wręcz kazała to kupić :peace:

zserty napisał(a):
Ps. Fajna stronka, tylko mało o 8B


Spokojnie, powoli, wszystko będzie - galerię 8B wczoraj zaimportowałem :)

mroova81 napisał(a):
Kompletnie nie kumam bazy. Auto wcześniej pordzewiałe, teraz dodatkowo pospawane, a rdza i tak się pojawi do końca tego roku. Środek wygląda krótko mówiąc źle. Silnik nie robi wrażenia, napęd co prawda słuszny ale po co? Przecież sama robocizna warta 5x więcej niż ten cały projekt? Za zdolności manualne szacun, ale jak dla mnie gra nie warta świeczki. Oczywiście no offence, ale to nie fotosik aby słodzić na siłę. Albo po prostu pochwaliłeś się zbyt wcześnie.

To miłe, że martwisz się o korozję w moim aucie, bo ja nie muszę :) Silnik na mnie robi wrażenie - taki zboczony widać jestem. Po co?? Bo tak :), o koszty też się nie martw, szkoda nerwów.
Ideą tego podforum jest opisywanie prac nad autem, a że prace są w toku, i będą ciągle w toku, więc chyba stwierdzenie "pochwaliłeś się za wcześnie" nie powinno tu mieć miejsca. Nie mniej dziękuję za krytykę :)

Autor:  Miki_rde [ 08.maja.2011 13:43:12 ]
Tytuł: 

Myślę, że z projektem rodzynka było podobnie ;) Też nie wyglądało auto za pięknie na początku po jego złożeniu, a wystarczy popatrzeć teraz... Jest świetne 200 !! I mam nadzieję, że ta kupeta będzie podobnie lśnić ;) Gratuluje projektu, podejścia, odwagi i wykonania :peace: Oby tak dalej ;)

Autor:  Ur-Arek [ 09.maja.2011 09:49:53 ]
Tytuł: 

Kuba, gratulowałem? Nie wiem już sam. Niniejszym to czynię. Czytam, oglądam galerię i aż mnie ściska :P . Brak słów, po prostu realizuj się dalej. Przegadaliśmy trochę o tych autach, w tym o szerszych :d więc wzmianki o pieniążkach są tu trochę nieświeże! To emocje, a to nie ma ceny. Skoki na bungee też (jak za przyjemność którą oferują) nie należały do najtańszych.
Jest KLASYK.
Jest quattro.
Jest bardzo dobrze!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/