.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 00:19:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: '85 Coupe quattro B2 by jmm :)
PostNapisane: 01.maja.2011 19:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Witam!

Jak cześć z Was wie po sprzedaży mojego CQ20V zakupiłem dupowóz w postaci Laguny Grandtour 2.0 16V z 2000 roku. Ale jednak mam coś z głową i długo nie mogłem bez Audi wytrzymać. Więc na początku 2010 roku zacząłem poszukiwania jakiegoś autka. Tym razem miałem chętkę na coś leciwego – B2 quattro albo 200 C2 (ale tych to już prawie w ogóle nie ma, no i nie mają Q). Odkąd miałem moje Coupe GT zawsze z zazdrością patrzyłem na 80Q, 90Q, CoupeQ, że o UrQ nie wspomnę. Oczywiście po weryfikacji budżetu te ostatnie odrzuciłem z bólem serca od razu :)

No więc zaczęły się poszukiwania jakiegoś sensownego 80Q przed liftem, 90Q lub 4000Q, CoupeQ odrzuciłem również w przedbiegach z uwagi na ich wysokie ceny i małą podaż. Ci z Was którzy mnie lepiej znają wiedzą, że lubię dobrze wyposażone autka, więc to upragnione B2 nie mogło być gołe. Co prawda w tym roczniku ciężko o „spasione” auta, ale przecież były Audi 4000 :) - jedno nawet prawie zakupiłem. Po zrezygnowaniu z zakupu tegoż 4kQ jedynym wymaganiem oprócz budy B2 i quattro był szyberdach :). W aktach desperacji zacząłem nawet rozważać jakieś 200 C3, bo B2 było jak na lekarstwo i jak coś się trafiło to raczej dość zaniedbane i nie robiące szału.

Pod koniec zeszłorocznych wakacji kolega HIV wystawiał swoje 80Q i poważnie rozważałem zakup tego autka, ale też do końca nie byłem przekonany. Na szczęście przez przypadek dostałem namiary na Coupe quattro w dość atrakcyjnej cenie na dolnym Śląsku. Długo się nie zastanawiałem i pojechałem po to autko. Niestety jego stan był masakryczny, a cena nie była do niego adekwatna. Jednak wtedy uświadomiłem sobie, że nie chcę żadnego sedana tylko właśnie coupejkę i olśniło mnie, że mój dobry przyjaciel, który mieszkał w UK i posiadał Coupe quattro, wrócił właśnie na stałe do Polski.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak się okazało auta nie sprzedał, tylko zostawił w jakimś hangarze w UK i musiał się go pozbyć, więc po małych negocjacjach przyjechało w TIRze do mojego garażu. Ów kumpel kupił to autko w 2008 roku z zamiarem zabawy w rajdach i zrobienia mocnego auta (czekał już 2.2T 20V), jednak life is brutal i wrócił na polską ziemię, a plany legły w gruzach.

Teraz może krótko o autku, którego dotyczyć ma ten temat, bo się trochę rozpisałem :D.

Model: Audi Coupe quattro 2.2 (KV)
Rok produkcji: 03.1985
Kolor: graphite metallic
Przebieg: 156 tys mil
Wyposażenie: szyber, pełna elektryka, spryski świateł, centralny, podgrzewane fotele I jeszcze parę mniej istotnych dupereli.

No więc auto trafiło do mojego garażu i dopiero wtedy mogłem ocenić jego stan, a jak widać na zdjęciach nie był idealny. Najgorzej prezentowała się blacharka, autko jest z marca 1985, a coupe zaczęli cynkować od bodajże sierpnia, więc moja się nie załapała, poza tym całe swoje życie spędziła w morskim klimacie. Auto miało najbardziej skorodowane tylne nadkola i progi, zewnętrzne poszycie wokół tylnych szyb oraz maskę. Reszta jak się potem okazało nie była taka straszna. We wnętrzu również brakowało kilku części, bo autko miało być ową rajdową wydmuszką. Za to mechanicznie było na 4+. Zacząłem więc poszukiwania dobrego warsztatu, który zrobi mi przekładkę i przy okazji blacharkę.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W międzyczasie trwały gorączkowe poszukiwania jakiegoś dawcy organów do przeszczepu. Akurat wówczas na allegro była straszna posucha w jakimkolwiek Coupe B2. Przypomniałem sobie jednak, że w okolicach Włocławka śmigało kiedyś żółte Coupe w wersji USA, które raczej nie było igłą. Odświeżyłem kilka kontaktów i okazało się, że autko stoi jakieś 15km ode mnie. Skombinowałem numer telefonu do gościa i kupiłem ją w ciemno przez telefon. Jak się okazało koleś miał nią dzwona i miała iść na szrot. Musiałem się tylko upewnić, że to ta. Na pytanie czy ma komputer pokładowy, właściciel odpowiedział – „No mo, takie cyferki się wyświetlają”, tempomat – „Nie tego nie ma, ale można se prędkość ustawić przyciskiem”, itp. Tak więc za baaardzo okazyjne pieniądze kupiłem sobie Audi Coupe GT USA z 1987 roku z rzadkim w tej budzie motorkiem 2.3 NG i z kilkoma ciekawymi fantami. Auto jak przystało na amerykańca nieźle wyposażone – pełna elektryka, klima (poszatkowana), ABS, deska Digital, tempomat, welurowa tapicerka taka jak w C3 i B3, itp. Jednak co ważniejsze począwszy od słupka A miała zdrowe blachy, natomiast przód to totalne próchno (sprowadzona z USA z adnotacją TOTAL SALVAGE) oraz posiadała zestaw pedałów taki jak w quattro – hydrauliczne sterowanie sprzęgłem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Autko trafiło do warsztatu zajmującego się na co dzień przekładkami anglików i tam też został zrobiony remont blacharki i lakierowanie. Na siebie wziąłem tylko rozbiórkę i składanie wnętrza. Chłopaki trzymali go kilka miesięcy, a mi się z kolei nie spieszyło.

12.2010 - 03.2011 - Audik na warsztacie i w trakcie składania
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

05.2011 - Oficjalna prezentacja :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

05.2011 - "Nowe" kółka
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

09.2011
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

05.2012 - Rodzinne foto
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

08.2012 - Nowe fanty in-progress :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

10.2012
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


05.2013
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

03.2014 - Zlot Audi quattro podczas Poznań Motor Show
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

04.2014
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 26.sie.2014 22:19:37 przez jmm, łącznie edytowano 9 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2011 22:16:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2010 00:34:07
Posty: 72
Lokalizacja: Kraina jezior LLB i okolice
Gratuluje wyboru i zakupu Coupe :) . Plus za to że chcesz ją zostawić w oryginale-to mi się podoba :064: .
Powodzenia w dalszych pracach,i obym ją kiedyś ujrzał na żywo :D

_________________
Gdzie zaczyna sie zabawa,tam kończy się ekonomia - Audi Coupe Quattro 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2011 00:58:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2628
Lokalizacja: EPWA
Super...Jedno z moich marzeń :/ Pewnego dnia żonki nie będę pytał tylko oznajmię... :D

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2011 14:22:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5203
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jak to miło widzieć, że wariatów nie brakuje :D

Gratuluję i auta i zrobionych przy nim prac.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2011 14:33:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Fajna... Miłej roboty :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2011 15:56:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No to już wiemy co tam "skrobiesz", fajna :).
Ps. digtale niezły rarytasik :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2011 19:34:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Gratuluje Kuba
Słuszne auto we właściwych rękach
Oby dobrze służyło, pojawiało się na zlotach i dawało Ci dużo radości

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2011 22:12:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Kubuś jestem pod wrażeniem. Z reszta zawsze byłem.
Komu jak komu ale Tobie należą się wielkie brawa.
Tak dalej.
Ps. Fajna stronka, tylko mało o 8B ;)

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2011 07:47:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2010 09:34:39
Posty: 294
Lokalizacja: Wrocław
Kawał swietnej roboty...Gratulacje :) B2 w quattro i audi 200 C2 to wg.mnie najładniejsze klasyki... :peace:
Także jestem za zostawianiem auta w oryginale...
Ja jednak nie przepadam za coupe ...wolę sedany...
choć od dawna szukam zdrowej 90 b2 quattro i kompletna lipa :/

_________________
było Audi 80 Quattro b2 motor KK rocznik 1984...
było Audi 90 Quattro b2 motor KV rocznik 1986...
jest Audi A6 C4 Quattro Avant 2.5 TDI AEL...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2011 19:04:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Wreszcie Kubuś, składaj, dopieszczaj - będzie bajka!

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2011 12:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
zbynio4x4 napisał(a):
Kawał swietnej roboty...Gratulacje :) B2 w quattro i audi 200 C2 to wg.mnie najładniejsze klasyki... :peace:
Także jestem za zostawianiem auta w oryginale...
Ja jednak nie przepadam za coupe ...wolę sedany...
choć od dawna szukam zdrowej 90 b2 quattro i kompletna lipa :/

zbynio4.x4 czyli wolisz cos takiego. Jmm fajny klasyk kawal dobrej roboty. Te kierunki z przodu zostaw pomaranczowe.

ObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2011 13:40:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
niezla wydumka na tym ostatnim foto, A.200 coupe :D

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2011 16:04:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Kompletnie nie kumam bazy. Auto wcześniej pordzewiałe, teraz dodatkowo pospawane, a rdza i tak się pojawi do końca tego roku. Środek wygląda krótko mówiąc źle. Silnik nie robi wrażenia, napęd co prawda słuszny ale po co? Przecież sama robocizna warta 5x więcej niż ten cały projekt? Za zdolności manualne szacun, ale jak dla mnie gra nie warta świeczki. Oczywiście no offence, ale to nie fotosik aby słodzić na siłę. Albo po prostu pochwaliłeś się zbyt wcześnie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 11:01:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
mroova81 napisał(a):
Kompletnie nie kumam bazy. Auto wcześniej pordzewiałe, teraz dodatkowo pospawane, a rdza i tak się pojawi do końca tego roku. Środek wygląda krótko mówiąc źle. Silnik nie robi wrażenia, napęd co prawda słuszny ale po co? Przecież sama robocizna warta 5x więcej niż ten cały projekt? Za zdolności manualne szacun, ale jak dla mnie gra nie warta świeczki. Oczywiście no offence, ale to nie fotosik aby słodzić na siłę. Albo po prostu pochwaliłeś się zbyt wcześnie.


o to własnie chodzi żeby ratowac takie rodzynki... za 15 lat beda ceny 5xwiększe za takie audi w oryginale

projekt jest tyle warty ile zostało w niego włozone kasy i pracy... ewentulanie tyle ile ktos bedzie chciał za niego zapłacic... a przede wszytskim tyle jaką ma wartość dla właściciela

jak sie dobrze zrobi to rdza nie wyjdzie, sa dobre produkty do tego celu

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 18:16:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2010 00:34:07
Posty: 72
Lokalizacja: Kraina jezior LLB i okolice
Nie chodzi o to ile razy warta jest robocizna i ogółem uratowanie auta.
Chodzi przede wszystkim o chęć , odwage i później satysfakcje z uratowania auta.
Pieniądze to nie wszystko :D

Mamy nadzieję że nie jednego niedowiarka jmm zaskoczysz :)

_________________
Gdzie zaczyna sie zabawa,tam kończy się ekonomia - Audi Coupe Quattro 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 21:56:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Mnie tam się podoba :!: Powodzenia w dalszych pracach :!:

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 22:02:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4028
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
robota gruba! jak bedzie dobrze zabezpieczone to szybko nie poleci, przypilnuj chlopakow, zeby sie na bitexie nie skonczylo , zacząłem walczyc z podobnymi tematami, czesc srodkow zabezpieczajacych polecam z oryginalu, sa tez masy produkowane przez Forcha dla VW i sa tansze w zakupie. Generalnie powodzenia :peace:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2011 13:20:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Dziękuję za miłe słowa :)

Dzisiaj znalazłem chwilę czasu wyczyściłem autko i tutaj fotki z efektu końcowego:
KLIK
PS Nie ogarnąłem jeszcze tej galerii do końca i po powiększeniu jakość fot jest trochę do d***, ale jak ktoś chcę trochę lepszą jakość to wystarczy na tą dyskietkę pod miniaturą kliknąć :)


adiaudi napisał(a):
Super...Jedno z moich marzeń :/ Pewnego dnia żonki nie będę pytał tylko oznajmię... :D


Bo z żoną to trzeba umieć postępować, moja mi wręcz kazała to kupić :peace:

zserty napisał(a):
Ps. Fajna stronka, tylko mało o 8B


Spokojnie, powoli, wszystko będzie - galerię 8B wczoraj zaimportowałem :)

mroova81 napisał(a):
Kompletnie nie kumam bazy. Auto wcześniej pordzewiałe, teraz dodatkowo pospawane, a rdza i tak się pojawi do końca tego roku. Środek wygląda krótko mówiąc źle. Silnik nie robi wrażenia, napęd co prawda słuszny ale po co? Przecież sama robocizna warta 5x więcej niż ten cały projekt? Za zdolności manualne szacun, ale jak dla mnie gra nie warta świeczki. Oczywiście no offence, ale to nie fotosik aby słodzić na siłę. Albo po prostu pochwaliłeś się zbyt wcześnie.

To miłe, że martwisz się o korozję w moim aucie, bo ja nie muszę :) Silnik na mnie robi wrażenie - taki zboczony widać jestem. Po co?? Bo tak :), o koszty też się nie martw, szkoda nerwów.
Ideą tego podforum jest opisywanie prac nad autem, a że prace są w toku, i będą ciągle w toku, więc chyba stwierdzenie "pochwaliłeś się za wcześnie" nie powinno tu mieć miejsca. Nie mniej dziękuję za krytykę :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2011 13:43:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 20:02:12
Posty: 153
Lokalizacja: Dębica
Myślę, że z projektem rodzynka było podobnie ;) Też nie wyglądało auto za pięknie na początku po jego złożeniu, a wystarczy popatrzeć teraz... Jest świetne 200 !! I mam nadzieję, że ta kupeta będzie podobnie lśnić ;) Gratuluje projektu, podejścia, odwagi i wykonania :peace: Oby tak dalej ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2011 09:49:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.wrz.2005 23:01:49
Posty: 47
Lokalizacja: Koszalin
Auto: 500SL
Kuba, gratulowałem? Nie wiem już sam. Niniejszym to czynię. Czytam, oglądam galerię i aż mnie ściska :P . Brak słów, po prostu realizuj się dalej. Przegadaliśmy trochę o tych autach, w tym o szerszych :d więc wzmianki o pieniążkach są tu trochę nieświeże! To emocje, a to nie ma ceny. Skoki na bungee też (jak za przyjemność którą oferują) nie należały do najtańszych.
Jest KLASYK.
Jest quattro.
Jest bardzo dobrze!

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek aktualnie na s: Seicento, Sharan, Siwik i SL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: