.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 15:46:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 06.lip.2013 21:20:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2012 21:49:11
Posty: 49
Lokalizacja: Tarczyn
Auto: C3 Audi 5000 CS Turbo
Pompa hamulcowa została wymieniona, ale niestety hamulce są słabsze niż były. Nadal, ale z większą częstotliwością podczas hamowania pedał ucieka w podłogę i drga, tak jakby włączał się ABS. Co to może jeszcze być?
Druga przypadłość jest taka, że przez środkowe kratki nawiewu/klimatyzacji nie leci powietrze. Może ktoś ma koncepcję jak to naprawić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 17.lip.2013 12:36:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2013 16:32:15
Posty: 59
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Audi 200 2,1 Turbo Quattro
Hejka
Ja mam podobny temat na dokładkę nagminnie rozszczelnia mi się pompa wspomagania.
Podejrzenie padło na gruszkę od regulacji ciśnienia.
Już jedną wymieniłem bez rezultatu dziś będę walczył z kolejną sztuką.
Nie wiem czy podobnie jak kolega Kamil nie będę próbował zmienić układu na taki z servem...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 21.wrz.2013 22:09:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2012 00:49:33
Posty: 112
Lokalizacja: Milanówek
Auto: Audi 100 C3
I kolejna miłość zakończyła się sprzedażą... szkoda

_________________
Ewa ;-)
Audi 5000 CS turbo - było i nadal trochę jest
Stefan - volkswagen III kombi - był
Audi 80 1991 - jest
Audi 100 CD 1985 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 31.mar.2014 21:19:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2012 21:49:11
Posty: 49
Lokalizacja: Tarczyn
Auto: C3 Audi 5000 CS Turbo
Czasami tak bywa...
Z żalem będę się rozstawał z tym autem. Bardzo Wam dziękuję za cenne wskazówki i pomoc w przywróceniu tego klasyka do życia.

Uporałem się wreszcie z "gruszką". Wymiana tego elementu, zakupionego od Ewy, spowodowała, że już się nie świeci kontrolka z czerwonym wykrzyknikiem, a hamulce i wspomaganie nigdy nie były tak dobre.

Może kogoś zainteresuje moje Audi: http://otomoto.pl/audi-200-audi-5000-cs ... 19811.html
Dla forumowiczów 10% upustu od ceny w ogłoszeniu. Zapraszam do siebie na kawę.

Kilka aktualnych zdjęć:
https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... der%2c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 01.wrz.2014 07:14:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 07:06:05
Posty: 24
Witam serdecznie wszystkich.

Odkupilem od kolegi Pawla to biale Audi 5000CS turbo i chcialem sie tym faktem podzielic.
Na dzien dzisiejszy auto zrobilo 500 km bez ogolnych zarzutow.
Po nagrzaniu sie i zgaszeniu ucieka iskra. Troche poci sie u dolu.
Poza tymi mankamentami wszystko jest dobrze.
Podczas jazdy czasem pojawia sie kontrolka czerwona "break", non stop swieci sie tez "antilock" (zdaje sie chodzi o ABS?).

Bede pytal was o pewne sprawy zwiazane z audi, bo jestem w tym temacie dyletantem.
Ogolnie mialem do czynienia ze starymi mercedesami. One maja swoj urok, ale audi tez ma swoj specyficzny urok. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 01.wrz.2014 08:04:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprawdz halla w tym silniku, jezeli w nagrzanym po zgaszeniu nie ma iskry. jak hall sie uszkodzi gdy silnik chodzi to nie zgasnie, tylko w awarie wchodzi. ale po zgaszeniu nie odpalisz wlasnie, bo nie ma punktu odniesienia dla walka rozrzadu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 01.wrz.2014 21:22:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 07:06:05
Posty: 24
No wlasnie dzis mnie juz tak doszczetnie wkurzyl, ze zostawilem go pod praca. Wredny "gnoj" nie odpalil.
Zobacze czy da sie zamowic nowy czujnik, a jak nie to inny, caly aparat zaplonowy. Popatrze na allegro. Chyba, ze ktos z was moze ma?
Rzeczoznawca porobil zdjecia, bedzie mial zolte tablice.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 01.wrz.2014 22:39:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sam czujnik kup za 20zł, chwila roboty i wymienisz.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 02.wrz.2014 21:07:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 07:06:05
Posty: 24
zamowilem uzywany, caly aparat zaplonowy - dajcie mi szanse sprobowac z uzywanym, a potem z samym czujnikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 06.wrz.2014 12:32:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2012 21:49:11
Posty: 49
Lokalizacja: Tarczyn
Auto: C3 Audi 5000 CS Turbo
Cieszę się, ze auto trafiło w dobre ręce...bo tylko w takie bym oddał. Bardzo dziękuję forumowiczom AUDI KLUB POLSKA za wszelką pomoc. Nowemu właścicielowi życzę bezawaryjnej eksploatacji.
Obcowanie z tym klasykiem było dla mnie wielką przygodą. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 07.wrz.2014 09:02:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 07:06:05
Posty: 24
Witam pana Pawla i innych uzytkownikow.
Auto znow zyje, pieknie odpala. Wymienilem jednak sam czujnik do oryginalnego aparatu zaplonowego. Ten kupiony - uzywany byl nieco inny. Czujnik kupilem do grupy AudiVW, po 1993 roku, bo taki tylko byl na miejscu i po drobnyc przerobkach podpasowal.
Ustawilem zaplon na podstawie punktow na kole pasowym na glowicy i znakach na aparacie zaplonowym.


Potrzebuje jeszcze jakies detale, ktorych nie mam w aucie, a chodzi o taka gume (oslone) nad prawa lampa, ktora zachodzi miedzy lampe i blotnik.
Mala listewke, ktora jest na tylnym nadkolu z lewej strony, za tylnymi drzwiami.
Prawe nadkole plastykowe tylnego kola, zebrala sie tam korozja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 25.lis.2014 18:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 07:06:05
Posty: 24
Mam pytanie do uzytkownikow takich aut lub znawcow:
Na chlodnym niechetnie na strzal odpala, i teraz jest to wina: czujnika temperatury zimnego silnika czy tez jest jakis wtrysk rozruchowy?
I na ktore te elementy popatrzec, czyli gdzie one sa?
Jakby ktos wskazal palcem gdzie, co i jak, bylby wdzieczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 02.gru.2014 08:58:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jeśli to silnik MC, to odpalanie/wzbogacanie jest czysto mechaniczne. nie jest wykorzystywany wbrew pozorom wtryskiwacz "rozruchowy" w tym silniku do odpalenia, a jedynie do wzbogacania przy przygazówce zimnego silnika.

za wzbogacenie na zimnym silniku odpawiedzialny jest regulator termiczny. to takie urządzonko, które zmniejsza cisnienie korekcyjne benzyny, na tłoczkiem w rozdzielaczu paliwa, żeby przepływomierz wychylał sie wyżej i leciało więcej paliwa na zimnym. zmniejszenie tego ciśnienia polega, na upuszczaniu tego cisnienia przez regulator termiczny. i myk jest taki, że ten regulator ma w środku taką membrankę stalową, która w wiekiem zachodzi kamieniem i nie jest w stanie upuszczać, bo sie przytyka.

na szczescie łatwo to się naprawia. Trzeba odkręcić ten regulator termiczny. on jest przykręcony do bloku silnika poniżej świec zapłonowych i jest połączony z rozdzielaczem paliwa dwoma przewodami paliwowymi. odkręcasz te przewody od niego. dwa imbusy które go mocują. na stole rozbierasz. potrzebny jest porządny śrubokręt płaski!! patrz, żeby się nie myknął. w środku odkręcasz blaszkę bimetaliczną. i czetry? małe śrubki, żeby zdjąc pokryweczkę pod którą jest ta stalowa membranka o której pisałem wcześniej. czyścisz ją z kamienia... paznokciem:). składasz spowrotem w odwrotnej kolejności. i cieszysz się odpalaniem przy -40st.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 05.gru.2014 11:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2014 07:06:05
Posty: 24
odpuszcze sobie :) gdyz kazda ingenerncja w taki uklad to ryzyko - jest jedna sprawdzona metoda :)
nie jezdzic nim jak jest zimno, bo to nie jest auto do codziennej jazdy :)

juz mialem doswidczenia w ingerowanie w podobny uklad paliwowy w mercedesie - nie zawsze da sie poprawic to co fabryce stworzono


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: C3 5000CS Turbo
PostNapisane: 05.gru.2014 11:44:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5203
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Z regulatorem ciśnienia nie ma żadnego ryzyka - możesz śmiało czyścić.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: