.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

C3 5000CS Turbo
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=119559
Strona 6 z 6

Autor:  pawelle [ 06.lip.2013 21:20:18 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

Pompa hamulcowa została wymieniona, ale niestety hamulce są słabsze niż były. Nadal, ale z większą częstotliwością podczas hamowania pedał ucieka w podłogę i drga, tak jakby włączał się ABS. Co to może jeszcze być?
Druga przypadłość jest taka, że przez środkowe kratki nawiewu/klimatyzacji nie leci powietrze. Może ktoś ma koncepcję jak to naprawić?

Autor:  marek8000 [ 17.lip.2013 12:36:27 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

Hejka
Ja mam podobny temat na dokładkę nagminnie rozszczelnia mi się pompa wspomagania.
Podejrzenie padło na gruszkę od regulacji ciśnienia.
Już jedną wymieniłem bez rezultatu dziś będę walczył z kolejną sztuką.
Nie wiem czy podobnie jak kolega Kamil nie będę próbował zmienić układu na taki z servem...

Autor:  EwaS [ 21.wrz.2013 22:09:41 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

I kolejna miłość zakończyła się sprzedażą... szkoda

Autor:  pawelle [ 31.mar.2014 21:19:05 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

Czasami tak bywa...
Z żalem będę się rozstawał z tym autem. Bardzo Wam dziękuję za cenne wskazówki i pomoc w przywróceniu tego klasyka do życia.

Uporałem się wreszcie z "gruszką". Wymiana tego elementu, zakupionego od Ewy, spowodowała, że już się nie świeci kontrolka z czerwonym wykrzyknikiem, a hamulce i wspomaganie nigdy nie były tak dobre.

Może kogoś zainteresuje moje Audi: http://otomoto.pl/audi-200-audi-5000-cs ... 19811.html
Dla forumowiczów 10% upustu od ceny w ogłoszeniu. Zapraszam do siebie na kawę.

Kilka aktualnych zdjęć:
https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... der%2c.jpg

Autor:  Olek5000CS [ 01.wrz.2014 07:14:21 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

Witam serdecznie wszystkich.

Odkupilem od kolegi Pawla to biale Audi 5000CS turbo i chcialem sie tym faktem podzielic.
Na dzien dzisiejszy auto zrobilo 500 km bez ogolnych zarzutow.
Po nagrzaniu sie i zgaszeniu ucieka iskra. Troche poci sie u dolu.
Poza tymi mankamentami wszystko jest dobrze.
Podczas jazdy czasem pojawia sie kontrolka czerwona "break", non stop swieci sie tez "antilock" (zdaje sie chodzi o ABS?).

Bede pytal was o pewne sprawy zwiazane z audi, bo jestem w tym temacie dyletantem.
Ogolnie mialem do czynienia ze starymi mercedesami. One maja swoj urok, ale audi tez ma swoj specyficzny urok. :)

Autor:  Lukasik [ 01.wrz.2014 08:04:32 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

sprawdz halla w tym silniku, jezeli w nagrzanym po zgaszeniu nie ma iskry. jak hall sie uszkodzi gdy silnik chodzi to nie zgasnie, tylko w awarie wchodzi. ale po zgaszeniu nie odpalisz wlasnie, bo nie ma punktu odniesienia dla walka rozrzadu.

Autor:  Olek5000CS [ 01.wrz.2014 21:22:25 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

No wlasnie dzis mnie juz tak doszczetnie wkurzyl, ze zostawilem go pod praca. Wredny "gnoj" nie odpalil.
Zobacze czy da sie zamowic nowy czujnik, a jak nie to inny, caly aparat zaplonowy. Popatrze na allegro. Chyba, ze ktos z was moze ma?
Rzeczoznawca porobil zdjecia, bedzie mial zolte tablice.

Autor:  Lukasik [ 01.wrz.2014 22:39:58 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

sam czujnik kup za 20zł, chwila roboty i wymienisz.

Autor:  Olek5000CS [ 02.wrz.2014 21:07:52 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

zamowilem uzywany, caly aparat zaplonowy - dajcie mi szanse sprobowac z uzywanym, a potem z samym czujnikiem

Autor:  pawelle [ 06.wrz.2014 12:32:50 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

Cieszę się, ze auto trafiło w dobre ręce...bo tylko w takie bym oddał. Bardzo dziękuję forumowiczom AUDI KLUB POLSKA za wszelką pomoc. Nowemu właścicielowi życzę bezawaryjnej eksploatacji.
Obcowanie z tym klasykiem było dla mnie wielką przygodą. Pozdrawiam.

Autor:  Olek5000CS [ 07.wrz.2014 09:02:35 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

Witam pana Pawla i innych uzytkownikow.
Auto znow zyje, pieknie odpala. Wymienilem jednak sam czujnik do oryginalnego aparatu zaplonowego. Ten kupiony - uzywany byl nieco inny. Czujnik kupilem do grupy AudiVW, po 1993 roku, bo taki tylko byl na miejscu i po drobnyc przerobkach podpasowal.
Ustawilem zaplon na podstawie punktow na kole pasowym na glowicy i znakach na aparacie zaplonowym.


Potrzebuje jeszcze jakies detale, ktorych nie mam w aucie, a chodzi o taka gume (oslone) nad prawa lampa, ktora zachodzi miedzy lampe i blotnik.
Mala listewke, ktora jest na tylnym nadkolu z lewej strony, za tylnymi drzwiami.
Prawe nadkole plastykowe tylnego kola, zebrala sie tam korozja.

Autor:  Olek5000CS [ 25.lis.2014 18:32:15 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

Mam pytanie do uzytkownikow takich aut lub znawcow:
Na chlodnym niechetnie na strzal odpala, i teraz jest to wina: czujnika temperatury zimnego silnika czy tez jest jakis wtrysk rozruchowy?
I na ktore te elementy popatrzec, czyli gdzie one sa?
Jakby ktos wskazal palcem gdzie, co i jak, bylby wdzieczny.

Autor:  Lukasik [ 02.gru.2014 08:58:01 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

jeśli to silnik MC, to odpalanie/wzbogacanie jest czysto mechaniczne. nie jest wykorzystywany wbrew pozorom wtryskiwacz "rozruchowy" w tym silniku do odpalenia, a jedynie do wzbogacania przy przygazówce zimnego silnika.

za wzbogacenie na zimnym silniku odpawiedzialny jest regulator termiczny. to takie urządzonko, które zmniejsza cisnienie korekcyjne benzyny, na tłoczkiem w rozdzielaczu paliwa, żeby przepływomierz wychylał sie wyżej i leciało więcej paliwa na zimnym. zmniejszenie tego ciśnienia polega, na upuszczaniu tego cisnienia przez regulator termiczny. i myk jest taki, że ten regulator ma w środku taką membrankę stalową, która w wiekiem zachodzi kamieniem i nie jest w stanie upuszczać, bo sie przytyka.

na szczescie łatwo to się naprawia. Trzeba odkręcić ten regulator termiczny. on jest przykręcony do bloku silnika poniżej świec zapłonowych i jest połączony z rozdzielaczem paliwa dwoma przewodami paliwowymi. odkręcasz te przewody od niego. dwa imbusy które go mocują. na stole rozbierasz. potrzebny jest porządny śrubokręt płaski!! patrz, żeby się nie myknął. w środku odkręcasz blaszkę bimetaliczną. i czetry? małe śrubki, żeby zdjąc pokryweczkę pod którą jest ta stalowa membranka o której pisałem wcześniej. czyścisz ją z kamienia... paznokciem:). składasz spowrotem w odwrotnej kolejności. i cieszysz się odpalaniem przy -40st.

Autor:  Olek5000CS [ 05.gru.2014 11:36:20 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

odpuszcze sobie :) gdyz kazda ingenerncja w taki uklad to ryzyko - jest jedna sprawdzona metoda :)
nie jezdzic nim jak jest zimno, bo to nie jest auto do codziennej jazdy :)

juz mialem doswidczenia w ingerowanie w podobny uklad paliwowy w mercedesie - nie zawsze da sie poprawic to co fabryce stworzono

Autor:  rodzynek [ 05.gru.2014 11:44:48 ]
Tytuł:  Re: C3 5000CS Turbo

Z regulatorem ciśnienia nie ma żadnego ryzyka - możesz śmiało czyścić.

Strona 6 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/