.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 19:51:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 26.lip.2013 21:12:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2013 18:29:05
Posty: 38
Lokalizacja: Sopot
Auto: Audi V8 4.2
Dzisiaj w końcu odebrałem poprawione dystanse i od razu wziąłem się za montaż hebli.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jutro dokończenie montażu tarcz i zacisków przód - tył.
Jak będzie pogoda to popiaskuje pozostałe rdzawe miejsca w nadkolach oraz zrobię porządek z wydechem.
Dzisiaj podczas odpalenia już nie dymił ale silnik według mojego słuchu gubi zapłon.

_________________
Było:
Nissan Primera 2.0,Nissan Almera 1.4
Jeep Cherokee 4.0 89 r
Mercedes 190 1.8,XM 2.1 TD
Audi 2.6 V6,Jeep Cherokee 4.7 HO
Jeep Cherokee 4.0 91r,Audi 2.8 V6
Opel Calibra 2.0,Ford Probe 2.2 GT
Jest
Jeep Cherokee 4.0 87r
Audi V8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 26.lip.2013 21:21:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Teder,

Patrząc na Twoje poczynania muszę zadać to pytanie:

Czy mogę podjechać moją wanna na dlubanie do Ciebie? (Piaskowanie itp......:)
Aż sie prosi, żeby skorzystać z Twojego zaplecza :) pozdr

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 26.lip.2013 21:37:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2013 18:29:05
Posty: 38
Lokalizacja: Sopot
Auto: Audi V8 4.2
Niestety przykro mi bardzo ale to oficjalnie działający warsztat i nie mogę zapraszać ludzi na dłubanie przy autach - chętnych było już parudziesięciu. Takie zasady ze wspólnikiem mamy ustalone. Oczywiście to nie oznacza że ktoś ze znajomych nie może coś tam dłubnąć raz na ruski rok. Oczywiście też w miarę możliwości służę pomocą i doradztwem. Motanie przy autach to moja pasja, hobby ale i zarobek na życie. Mam nadzieję że tą wypowiedzią kogoś nie urażę.

_________________
Było:
Nissan Primera 2.0,Nissan Almera 1.4
Jeep Cherokee 4.0 89 r
Mercedes 190 1.8,XM 2.1 TD
Audi 2.6 V6,Jeep Cherokee 4.7 HO
Jeep Cherokee 4.0 91r,Audi 2.8 V6
Opel Calibra 2.0,Ford Probe 2.2 GT
Jest
Jeep Cherokee 4.0 87r
Audi V8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 26.lip.2013 21:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
oczywiście, rozumiem Wasze stanowisko, pozdr&powodzenia

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 27.lip.2013 06:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2010 18:52:23
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Łuków
Teder co by nie mówić, ale dobrze że auto trafiło w twoje ręce. Foty ogląda się z przyjemnością i z wrażeniem, że jesteś odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 27.lip.2013 21:09:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2013 18:29:05
Posty: 38
Lokalizacja: Sopot
Auto: Audi V8 4.2
Heble zostały założone. Przednie dystanse o wymiarze 12,5 mm idealnie centrują tarczę na środku zacisku - tak jak wcześniej zrobiłem pomiary. Przy 11 mm też byłoby dobrze choć tarcza prawie dotykałaby mocowania klocków hamulcowych. Lewa tarcza delikatnie przyciera zewnętrznym rantem o dolną część zacisku. Poprawiałbym to ale tarcze Brembo mają farbę na obrzeżach i to właśnie ona obciera minimalnie. Dystans jest zamocowany śrubką do piasty a z kolei tarcza do dystansu. W ten sposób założenie felgi będzie prostsze.
Tylne dystanse o szerokości 14 mm są ciut za wąskie. Do idealnego pokrycia się rozstawów potrzeba 14,8 mm. Ale to praktycznie nie zauważalna różnica. Dystans jest przykręcony przez tarczę do piasty na śrubę imbusową aby łatwiej było w przyszłości rozkręcić. Praktycznie bez tej śruby bardzo ciężko byłoby zakładanie tylnych kół.
Zakupiłem komplet 60 mm śrub kół. Wszystkie odpowietrzniki uruchomione. W poniedziałek wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie.
Przednie felgi BBS wchodzą praktycznie na styk. Nawet trochę się obawiałem czy nie będą zdzierać odważników ale spoko.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zabrałem się też za końcową część wydechu zdemontowanego wcześniej. Jako że środkowy tłumik rozsypał się to wyciąłem go wstawiając dwie rury przelotowe o średnicy 60 mm. Oczywiście ideałem byłoby wy spawanie wydechu z kwasówki ale jeszcze tego nie robimy w warsztacie - plany są na wiosnę. Jako że katy są sprawne to zamiana tłumika środkowego na przelotówki nie będzie mieć wpływu na pracę silnika czy moc, moment obrotowy. Nie wiem za to czy odgłos pracy będzie zadowalający. Zawsze można wrócić do fabryki.
Część rur przed tłumikiem końcowym została wypiaskowana i pomalowana cynkiem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dokończyłem dzisiaj piaskowanie nadkoli i pomalowałem całość Loctite. W końcu udało się zamówić ramkę lewego reflektora. Do szczęścia brakuje mi na dzisiaj kompletu halogenów oraz jednej zaślepki kierunku.

CDN

_________________
Było:
Nissan Primera 2.0,Nissan Almera 1.4
Jeep Cherokee 4.0 89 r
Mercedes 190 1.8,XM 2.1 TD
Audi 2.6 V6,Jeep Cherokee 4.7 HO
Jeep Cherokee 4.0 91r,Audi 2.8 V6
Opel Calibra 2.0,Ford Probe 2.2 GT
Jest
Jeep Cherokee 4.0 87r
Audi V8 4.2


Ostatnio edytowano 28.lip.2013 10:31:15 przez Teder, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 28.lip.2013 01:13:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
gratuluję zaparcia i zacięcia, chciabym móc tyle poświęcać czasu na hobby.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 28.lip.2013 08:26:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Ad wydech - czy nie powinien być H/X-pipe w miejsce tłumika środkowego?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 28.lip.2013 09:16:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Piękny projekt, miło się ogląda. Gratuluję zaparcia, wiedzy i czekamy na dalsze efekty. :D

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 28.lip.2013 10:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2013 18:29:05
Posty: 38
Lokalizacja: Sopot
Auto: Audi V8 4.2
BiLu napisał(a):
Ad wydech - czy nie powinien być H/X-pipe w miejsce tłumika środkowego?

Może nie musi. Tak jak napisałem jeżeli są katy i katy są sprawne - nie wybebeszone, nie zapchane to taka konfiguracja jest dopuszczalna dla silnika - kwestia czy jest dopuszczalna dla ucha :D . Jeżeli katy są uszkodzone, wybebeszone to inna bajka się robi. Zresztą sama budowa tłumika środkowego to dwie rury z otworami i sprasowaną watą wygłuszającą - zastąpienie ich rurami przelotowymi nic nie zmienia - pod warunkiem zachowania oryginalnego tłumika końcowego oraz sprawnych katów. Jedyne co może być nie tak to odgłos samego wydechu oraz rezonans - dlatego też w trzech miejscach połączyłem rury ze sobą mostkami.
Tak czy inaczej katy w każdym aucie są miejscem największego oporu spalin a wszystko co za nimi służy wygłuszaniu i ukształtowaniu dźwięku - praktycznie w minimalnym stopniu ma wpływ na osiągi samego silnika. Dlatego też dość popularną metodą uwolnienia parametrów fabrycznych jest wycięcie starych przypchanych katów i zastąpienie ich przelotówkami lub strumienicami. Wiem jednak że nie zawsze daje to pożądany efekt powrotu do pełnej oryginalnej mocy i parametrów pracy silnika. Powstała nie jedna praca magisterska na ten temat.
Inna sprawa że samym katom raz na jakiś czas należy się ostro w palnik i to najlepiej na benzynie dedykowanej do danego modelu auta. W palnik oczywiście po uprzednim porządnym ich rozgrzaniu.

_________________
Było:
Nissan Primera 2.0,Nissan Almera 1.4
Jeep Cherokee 4.0 89 r
Mercedes 190 1.8,XM 2.1 TD
Audi 2.6 V6,Jeep Cherokee 4.7 HO
Jeep Cherokee 4.0 91r,Audi 2.8 V6
Opel Calibra 2.0,Ford Probe 2.2 GT
Jest
Jeep Cherokee 4.0 87r
Audi V8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 28.lip.2013 10:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2013 18:29:05
Posty: 38
Lokalizacja: Sopot
Auto: Audi V8 4.2
Leo napisał(a):
gratuluję zaparcia i zacięcia, chciabym móc tyle poświęcać czasu na hobby.

No właśnie z tym jest problem. Żona rozwodem grozi, dzieci nie poznają a robota w warsztacie stoi, budżet się kończy :D

_________________
Było:
Nissan Primera 2.0,Nissan Almera 1.4
Jeep Cherokee 4.0 89 r
Mercedes 190 1.8,XM 2.1 TD
Audi 2.6 V6,Jeep Cherokee 4.7 HO
Jeep Cherokee 4.0 91r,Audi 2.8 V6
Opel Calibra 2.0,Ford Probe 2.2 GT
Jest
Jeep Cherokee 4.0 87r
Audi V8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 29.lip.2013 21:11:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2446
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Zostawiasz ją dla siebie, czy na handel?


KORU napisał(a):
Z tego co pamiętam to emsi do Kronach pojechał V8-ką i jedyne co po drodze mu sie zepsuło to była stacyjka. Był problem z odpalaniem. To było w 2010 r. Na temat usterek to pewnie by cos jeszcze napisał. ;) Przy uzywanym Audi to nic nadzwyczajnego.



Y nie do końca. We Wrocławiu zdechł mi lewy "pajączek" i tym samym uciekły xenony:) Ciekawe jak będzie w 2014:) Aczkolwiek może będzie dobrze, bo też ostatnio kupę części powymieniałem

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Ostatnio edytowano 29.lip.2013 21:29:45 przez emsi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 06.sie.2013 07:05:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2013 18:29:05
Posty: 38
Lokalizacja: Sopot
Auto: Audi V8 4.2
Ostatnio troszkę mniej się dzieje przy audi. Prace w warsztacie trzeba podgonić no i mamy deficyt budżetu audi na miesiąc sierpień :D
Skończyłem konserwacje tylnych nadkoli. Użyłem długo schnącego baranka firmy Valvoline - polecam sprawdzony na wielu autach. Założyłem wydech. Odgłos pracy zadowala mnie w 80 %. Myślałem że będzie głośniej a tu taka niespodzianka. Dopiero od 3 tyś słychać że to V8 :peace:
Pierdzi na łączeniu tyłu z przodem. Będzie trzeba to złożyć na pastę.
Tylny pas jak wyraźnie widać wymaga wymiany - przez parę lat mech przeżarł blachę na sito.
Odkryłem też parę miejsc na podwoziu z lekkim nalotem rudej.
Założyłem koła i zrobiłem jazdę próbną - pierwsza dla tej Audi od 7 lat. Wrażenia są super. Auto ma wygar, jest komfortowe i pięknie się prowadzi. Przeczulony słuch wykrył delikatne luzy przedniego zawieszenia - sprawdzimy na szarpakach. Hamulce petarda. Na polnej drodze auto po wciśnięciu pedału gazu rwie 4 laczkami :diabel:
Skóry w środku po trzykrotnym myciu środkami firmy Gliptone w końcu zrobiły się jaśniejsze. Teraz zmiękczanie i konserwacja.
Felgi nie zostały odnowione gdyż zmieniła się na nie koncepcja. Będziemy niedługo malowali natryskowo chrom i postanowiłem tak je zrobić.
Kolega z forum Jeep.org.pl przysłał mi tylną cześć lewej przedniej lampy i mogłem przełożyć sterowanie podciśnieniem. Zewnętrzna część odbłyśników lamp idzie w czarny pół połysk. Nada to głębi reflektorom a i mam nadzieję że nie skopie świecenia. Przyszły też halogeny - niestety kolejny sprzedawca z aledrogo przysłał tylko przednie klosze z plastikiem. Jak już pisałem cycki opadają bo miały być kompletne. Szukam teraz tylnych części z odbłyśnikami - może ktoś ma zbite takie halogeny ze sprawną częścią tylna. Nie da się chyba normalnie nic kupić do tych aut. Każdy zakup to coś nie tak.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


CDN

_________________
Było:
Nissan Primera 2.0,Nissan Almera 1.4
Jeep Cherokee 4.0 89 r
Mercedes 190 1.8,XM 2.1 TD
Audi 2.6 V6,Jeep Cherokee 4.7 HO
Jeep Cherokee 4.0 91r,Audi 2.8 V6
Opel Calibra 2.0,Ford Probe 2.2 GT
Jest
Jeep Cherokee 4.0 87r
Audi V8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 07.sie.2013 19:00:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Teder napisał(a):
Nie da się chyba normalnie nic kupić do tych aut. Każdy zakup to coś nie tak.


Ameryki nie odkryłeś ;)

Szukaj części za granicą (ebay DE, ebay GB, korzystaj też ze sklepu http://sites.internet.lu/folders/custom ... t/main.htm w LU).
U nas nie dostaniesz już prawie nic ani w ASO ani w poza, a na allegro same padliny od "sprawdzonych" sprzedawców.
Tak było już kilka lat temu, teraz może już być tylko gorzej.
Do v-ki poza blachami i szybami (które częściowo się z C3 pokrywają) wszystko jest ciężkie do zdobycia, bardzo ciężkie, albo niemożliwe (np. nowa chłodnica klimy).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 07.sie.2013 19:07:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
zioolko a Twój w końcu poszedł na części czy jak?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 07.sie.2013 19:12:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
emge napisał(a):
zioolko a Twój w końcu poszedł na części czy jak?

Poszedł w całości, lżejszy o kilka gratów.
Zostawiłem sobie tylną kanapę i postawiłem koło budy (psiej), bo pies lubi na niej siadać (a należy mu się komfort bo ma swoje lata) :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 05.wrz.2013 20:39:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Gratki panie...fajnie że walczysz i ratujesz wymierający gatunek :peace:
Powodzonka i wtrwałości...jeśli coś byś chciał z gratów to mam dojście i mogę pomóc :diabel:
pozdro

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 05.wrz.2013 21:19:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Co tam widac i słychać w luksusowym kanciaku V8 D11 ? ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 06.wrz.2013 06:40:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2013 18:29:05
Posty: 38
Lokalizacja: Sopot
Auto: Audi V8 4.2
Wrzesień niestety - latorośle do szkoły - składki na wszystko - budżet zamknięty.
Czekam też na mocowania lamp przednich - serwis ściąga z niemiec. Zamówiłem też uszczelki lamp. Pewnie coś koło końca września sprzęcik znów wyruszy na asfalt.

_________________
Było:
Nissan Primera 2.0,Nissan Almera 1.4
Jeep Cherokee 4.0 89 r
Mercedes 190 1.8,XM 2.1 TD
Audi 2.6 V6,Jeep Cherokee 4.7 HO
Jeep Cherokee 4.0 91r,Audi 2.8 V6
Opel Calibra 2.0,Ford Probe 2.2 GT
Jest
Jeep Cherokee 4.0 87r
Audi V8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odrestaurowanie Audi v8 4.2 93 r 134 tyś
PostNapisane: 07.wrz.2013 13:23:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
ile uszczelki lamp cię wyszły cenowo?

wiem sam po sobie że ceny i zdobycie czegokolwiek to nie takie hoop siup, ale walczymy dalej :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: