.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

Gustavove A6 C4 TDi Quattro 1996r + 0.250 Firady + KKK K16
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=124380
Strona 1 z 9

Autor:  Gustav [ 05.sie.2013 08:32:53 ]
Tytuł:  Gustavove A6 C4 TDi Quattro 1996r + 0.250 Firady + KKK K16

Hello :).

No i w końcu, po długich poszukiwaniach, wertowaniach ogłoszeń polskich, przeglądaniu ofert forumowych i ofert niektórych forumowiczów znalazłem swoje Quattro TDi i zostało znalezione w Niemczech w miejscowości Hamm. Z racji tego iż coś tam sobie dłubię przy starych kondonach Tdi nie opłacało mi się dalej brnąć w temat wzmacniania ośki. Już przy obecnej mocy w AAT jest problem z trakcją a auto jest jeszcze przed programem. Dzięki kilku prostym krokom osiągnąłem dobre rezultaty. Co więcej auto generuje blisko 156PS i 340Nm, ale pokonując trasę dosyć dynamicznie wzrost mocy oscyluje w granicach 10-15%. Także po trasie auto tak myślę że generuje ponad 165PS i 370Nm. Muszę to tylko potwierdzić hamownią. Teraz mam Quattro i mogę zrobić coś bardziej konkretnego. Narazie przedstawiam galeria auta tuż po sprowadzeniu:

Obrazek ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Co już zrobiłem:

Na początek wiadomo - eksploatacyjne kwestie.

- Olej Valvoline VR1 5w50 + filtry knecht'a
- Kompletny rozrząd z oryginalną pompą wody oraz płynem chłodnicznym.
- Nowe klocki ATE tył.
- Nowe opony x4 Vredestein Ultrac Cento 205/55/16 - z uwagi na Quattro.
- Detaling climatronika - kompletna rozbiórka - montaż żarówek nowych + zabezpieczenie Pink Shinem.
- Detaling licznika - polerowanie szybki licznika + wymiana wszyskich żarówek na nowe 1.2W - licznik wygląda jak NOWY.

Palny:

- Detaling powierzchni lakierniczej całego auta.
- porządne pranie środką - mam konkretny stuff do tego ;).

Tjuning :P :

- Wtrsyki 0.260
- Pompa T4
- Turbo GT2260V
- Wydech 3"
- IC od IVECO.
- Program.


Na dniach wstawię fotki już po drobnych zmianach.

Autor:  gitmar [ 05.sie.2013 09:50:03 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Załóż jednakowe koła, osłonę silnika i będzie git.....:P Jestem zwolennikiem oryginalnej serii i widoku auta ''kompletnego'' :): :P :peace:

Autor:  GomeZ [ 05.sie.2013 09:51:47 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

gratulacje zakupu i powodzenia w realizacji planów :D
kolega miał taką samą i najbardziej podobało mi się w niej to, że miała składane lusterka ;)

Autor:  Gustav [ 05.sie.2013 10:07:37 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Koła już są dawno na miejscu ;). Zimówki były w bagażniku razem z 2 alusami które miały uszkodzone opony - dlatego auto na zdjęciach ma 2 zimówki. Osłonę też mam ale zdjąłem bo chciałem zobaczyć jak motorownia wygląda bez na świetle dziennym ;). Radio wypada i wpada coś ori.

GomeZ - składane lusterka to tylko w ciasnej Italii były. Moje Quattro przyjechało z Niemiec :).

Autor:  GomeZ [ 05.sie.2013 10:14:02 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Gustav napisał(a):
GomeZ - składane lusterka to tylko w ciasnej Italii były. Moje Quattro przyjechało z Niemiec :).


A no widzisz racja bo on go z Włoch przywiózł ;) Najlepszy diesel i 5 cylindrów i Q :D :D taki traktorek i ja mógłbym mieć.

Autor:  spanky [ 05.sie.2013 10:36:56 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Gustav napisał(a):
- Detaling licznika - polerowanie szybki licznika + wymiana wszyskich żarówek na nowe 1.2W - licznik wygląda jak NOWY.



jakie tam żarówki wchodzą [bo nie pamiętam] i gdzie kupiłeś bo potrzebuje kupić kilka sztuk ...

Autor:  adiaudi [ 05.sie.2013 10:58:02 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Gratulacje zakupu!
Ja mam auto z produkcji na rynek niemiecki, tam kupione i lusterka się składają.
Żarówki tak wyglądają, nie pamiętam gdzie kupiłem, ale łatwo dostępne. Przykładowa aukcja
http://allegro.pl/zarowka-oswietlenia-d ... 47257.html

Autor:  emge [ 05.sie.2013 11:18:11 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

No proszę wreszcie kupione i quattro :) Co do auta to czeka Cię trochę pracy by zaczęło wyglądać, ale za to jest przy czym pogrzebać a Ty to lubisz (dawaj foty).
Co do silnika to mam jakąś traumę związaną z AEL-em. W sumie przez niego sprzedałem swojego C4 "zielonka". Na miasto zupełnie mi nie pasował przez turbo dziurę (na trasy owszem). Zresztą teraz mam ciągły kontakt ze szwagrowym AEL-q i za każdym razem gdy odpali cieszę się że go od dawna nie słyszę u siebie :diabel:

Autor:  Kliku [ 05.sie.2013 14:54:05 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Gratuluje zakupu i czekam na dalszy rozwoj tematu -tuningu.
Z hamownia bedziesz cos grzebał :?:

Autor:  Gustav [ 06.sie.2013 08:12:43 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Spanky: Żarówki dostępne w sklepie motoryzacyjnym - płaciłem 3 pln i są identyczne jak pokazał Adiaudi.

Emge - Nie jadący AEL z dołu to już nie problem. Brak momentu na dole czyli do 2300 rpm świadczy o słabych końcówkach wtryskiwaczy które nie potrafią przy tej prędkości obrotowej dobrze rozpylić paliwa.

Kliku - narazie prace stoją bo wtrysków brak :(.

Jakie oponki na zimę zakupić ?

Czy ktoś ma radio Delta CC na sprzedaż?

Autor:  j@cek [ 06.sie.2013 08:57:39 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Gustav:
Nie zaklinaj rzeczywistości prehistoryczna turbina bez VNT to najwięszka wada AEL'a.
Ps. Natomiast w trasie to nie przeszkadza i AEL spisuje się idealnie.

Autor:  emge [ 06.sie.2013 09:51:04 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

dokładnie, zwłaszcza kiedy auto po programie dobrze masuje plecy powyżej tych 2000obr. wydaje się że dół nie istnieje.

Autor:  Kliku [ 06.sie.2013 12:44:56 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

co Wy chcecie od starego smietnika :D . To nie jest auto miejskie, na trasach mozna fajnie polatac. Po miescie lepiej mi sie smiga 110-konna A3. Takie zycie nie mozna miec wszystkiego.
Zawsze mozna zamontowac turbo z vnt :-)
Do autora: pytanie jak te mody zniesie dwumasa i w jaka moc celujesz ?
Jezeli chodzi o opony to mam juz ktorys model 6,7 Goodyear Ultra Grip i wg mnie opony spisuja sie swietne. Nie jezdzilem jeszcze na lepszych zimowkach (a moze to quattro mi pomaga :): )

Autor:  Morgi [ 06.sie.2013 17:12:14 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Noooo :) jest quattro to jest sens dłubać. Bo przy ośce osiągałem tylko buksowanie kół :P Gratuluję nabytku.

Autor:  Gustav [ 16.sie.2013 11:19:40 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Dzięki dzięki.

Może dzisiaj wrzucę nowe fotki po czyszczeniu auta.

A teraz mniej ciekawe info :(

Cowboy już nie działa z wtryskami ale znalazłem na forum człowieka który robi robotę Cowboy'a. Temat wtryskiwaczy ruszy dopiero w wrześniu z racji urlopu włochów którzy zajmują się produkcją Friadów[końcówki wtrysków].

Zamontuję Friady które są lepsze od Bosio wg Cowboy'a. Zakładam HF 80% które teoretycznie starczą na 300KM także opcję z zapasem przepływu paliwa na wtryskach będę mieć za sobą. Oczywiście zrobię film w HD przed i po wymianie. Dodam że w ramach testu na początku nie będę robił korekty softu. Chcę zobaczyć jak zachowają się nowe wtryskiwacze z wielkim otworkiem w stosunku do ori softu.

Autor:  adiaudi [ 18.sie.2013 18:59:27 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

Gustav napisał(a):
Jakie oponki na zimę zakupić ?


Fińskie Nokian WR D3. Klasa premium. Oni znają się na zimie :)
Różne miałem opony, ale te są rewelacyjne, cena do produktu też zachecająca.

Autor:  zioolko [ 18.sie.2013 19:04:29 ]
Tytuł:  Re: A6 C4 TDi Quattro 1996r. Gustavove TDi Quattro

adiaudi napisał(a):
Gustav napisał(a):
Jakie oponki na zimę zakupić ?


Fińskie Nokian WR D3

Na niczym lepszym nie jeździłem. Gryzą śnieg jak głupie.

Autor:  adiaudi [ 18.sie.2013 19:20:36 ]
Tytuł:  Re: Gustavove A6 C4 TDi Quattro 1996r.

Zimy w Białej Podlaskiej są takie same jak w Finlandii, więc polecam... :peace:

Autor:  Gustav [ 20.sie.2013 13:01:46 ]
Tytuł:  Re: Gustavove A6 C4 TDi Quattro 1996r.

No to już wiem jakie oponki na zimę zakupić. Wracając do tematu podkręciania AEL'a - zająłem się wydechem. Otóż pomierzyłem z zewnątrz rury wydechowe i co ciekawe w serii AEL Quattro dysponuje 2,39 calowym wydechem. I tu się nasuwa pytanie: Czy warto budować nowy układ wydechowy 3 lub 3,5 cale czy przerobić oryginalny wycinając katy i dodatkowo 2 tłumiki ?

Autor:  przemik [ 20.sie.2013 17:03:24 ]
Tytuł:  Re: Gustavove A6 C4 TDi Quattro 1996r.

quattro pisze się zawsze z małej litery...
Fura spoko.

Strona 1 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/