.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 07:34:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 C3 2.3NF Quattro 1990r
PostNapisane: 23.paź.2014 12:23:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2014 13:48:23
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Auto: C3Q AAR
Witam Was,

Jakąś chwilę temu ponownie stanąłem przed problemem pt. 'kupujemy stosunkowo młody samochód do jazdy na co dzień'. Drogą selekcji dotarłem do momentu, w którym zacząłem szukać Cygarety. Tutaj zaczęły się schody - jeśli zakup Cygarety ma mieć dla mnie sens to musi to być Quattro. A najlepiej Avant Quattro. Jako że Avant Q spełniający resztę moich wytycznych nie chciał się pojawić na sprzedać zdecydowałem się na sedana z Jarosławia.

Do rzeczy - silnik 2.3AAR, gość podobno go remontował. Jest ryzyko, że faktycznie tak było, bo silnik jest czysty, suchy, nie dymi, nie bierze oleju, jest tak mulasty jak być powinien. Buda raczej zdrowa, aczkolwiek ze sporą ilością odprysków i rys, był uderzony w przód i złożony na wariata (jestem na etapie poprawiania tego). Ale ma całkiem przyjemnie zachowane wnętrze wymagające głównie doprania i poprawienia zamocowania kilku elementów. Napęd cichy, niestety poduszki dyfra przymęczone, podpora wału ma wymęczoną gumę, a wał na zabierakach wykazuje już pewne luzy.

Koniec gadania - czas na kilka zdjęć.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Teraz krótkich pytań kilka:
1) Skąd mogę zdobyć pasującą podporę wału? Czy jest jakaś kompletna pasująca czy trzeba kupować gumę z Tedgumu, oddzielnie łożysko i składać to wszytko w starej obudowie?
2) Są dostępne poliuretany na tylne wahacze oraz nad dyfer w jakichś uczciwych cenach czy tylko klasa powerflex? Szukałem w Deuterze ale twierdzili, że nie mają. Ewentualnie czy są jakieś zestawy gum na całe tylne zawieszenie?
3) Zegary pokazują mi obroty jakby to było V8, na obudowie jest nabite 200FL. Jeśli chcę to wyprostować to muszę znaleźć zegary od R5, wlutowywać jakiś opornik czy jest opcja jakoś je przekalibrować?

Pzdr,
Maciek 'Beddie'

_________________
Beddie
Krakowskie Klasyki Nocą CEO
facebook.pl/krakowskie.klasyki


Ostatnio edytowano 26.paź.2014 11:48:38 przez Beddie, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3AAR Quattro 1990r
PostNapisane: 23.paź.2014 14:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2010 18:52:23
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Łuków
czy ty jesteś beddie z dawnego youngtimer.pl ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3AAR Quattro 1990r
PostNapisane: 24.paź.2014 08:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2014 13:48:23
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Auto: C3Q AAR
@Pawel27 - tak, to ja, a co?;)

@gajon - kolor faktycznie jest spoko, na drodze nie spotkałem drugiej takiej. Szkoda tylko, że lakier zmęczony dość, ale zrobi się zaprawki, wypoleruje całość i jakoś to będzie.

_________________
Beddie
Krakowskie Klasyki Nocą CEO
facebook.pl/krakowskie.klasyki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3AAR Quattro 1990r
PostNapisane: 25.paź.2014 11:39:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2010 18:52:23
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Łuków
mojojojo13 się kłania...miło widzieć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3AAR Quattro 1990r
PostNapisane: 25.paź.2014 12:15:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2014 13:48:23
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Auto: C3Q AAR
Ha! Siema! Małe te internety! ;) Też wsiadłeś w Audi? 115tka nadal u Ciebie?

BTW - Zrobiłem mały update zdjęć z okazji, że miałem coś na kształt aparatu pod ręką.

_________________
Beddie
Krakowskie Klasyki Nocą CEO
facebook.pl/krakowskie.klasyki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3AAR Quattro 1990r
PostNapisane: 25.paź.2014 12:33:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4386
Lokalizacja: Wrocław
AAR nie montowali w C3.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3AAR Quattro 1990r
PostNapisane: 25.paź.2014 12:50:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4028
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
To raczej Nf, fura znana z kkn i podgorza, nie sadzilem ze to quattro, zmylily mnie 4 szpilki w piastach. ;)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3AAR Quattro 1990r
PostNapisane: 25.paź.2014 13:05:01 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Kolega nic nie napisał, ale może NF wyzionął ducha i wleciał AAR ze 100 C4. Ja tak to zrozumiałem.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3AAR Quattro 1990r
PostNapisane: 25.paź.2014 13:34:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10289
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
emcior napisał(a):
To raczej Nf, fura znana z kkn i podgorza, nie sadzilem ze to quattro, zmylily mnie 4 szpilki w piastach. ;)


Były , różnie to kładli miałem takiego avanta quattro miał tez 4 sruby, a turbo kazde miało na 5

Wóz zacny , ale to już na auta użytkowe za bardzo się nie nadaje, zawór gazowy schowaj , dobrze mieści się w narożniku błotnika pod klapą bagaznika, kiedyś tak w V8 miałem.Ringi w zegarach to już wręcz nudne są, hak też psuje efekt, jak nic nie będziesz holował zdemontuj,albo jakiejś dyskretnej odpinanki poszukaj. No i wiadomo trzeba pouzupełniać wszystkie hokeje porobić zaprawki, i śmigać po zlotach ;)

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3AAR Quattro 1990r
PostNapisane: 26.paź.2014 09:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2014 13:48:23
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Auto: C3Q AAR
Emcior, właśnie patrzyłem na Twój avatar i znajome auto widzę ;) W tym momencie przeprowadziłem się w rejony Limanowskiego do kumpla i pod blokiem stoją dwie cygarety, mój polift Q i jego przedlift ośka, jego złotą też możesz kojarzyć z KKNa ;)

Sprinter, Gitmar, nie będę się kłócił, bo się nie znam na Audi zbytnio, ale to wg kwitów jest wersja 2.3 98kW czyli 133KM, w Cygarze tylko w 1990 roku, wychodziło mi to jako AAR, więc tak też wpisałem, ale oznaczenia na bloku nie sprawdzałem.

MałyV8 - czemu się nie nadaje? Jest trwałe, mało awaryjne, z dobrze dostępnymi częściami w b.spoko cenach, nie gnije, nie jest w stanie kolekcjonerskim, jest wygodne i stosunkowo mało stare ;) Ringi w zegarach to nie moje dzieło, ale nie wadzą mi, raczej zostaną. Zawór gazolemu póki co zostanie, jak się skończy ważność tej butli to zmienię wtedy. Hak jest w użyciu częściej niż by się mogło wydawać, ale i tak szukam jakiegoś patentu na sprawne i szybkie rozpinanie zamiast odkręcania śrub, bo regularnie zawadzam o niego nogą ;) Hokeje brakujace mam, ale pomalowane na biało. Może mi się uda natrysnąć na nie jakiś fantachrom, wtedy bym zrobił wszystkie, a doraźnie dostaną pospolitą chromtaśmą, żeby tylko były. Ale pierwsze zaprawki, mycie podwozia, poprawienie konserwacji, polerka, twardy wosk i auto gotowe do zimy :)

_________________
Beddie
Krakowskie Klasyki Nocą CEO
facebook.pl/krakowskie.klasyki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3AAR Quattro 1990r
PostNapisane: 26.paź.2014 09:52:36 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
AAR wychodził dopiero od grudnia 1990 w 100 C4 i owszem też miał 133KM. Jeśli siedzi u Ciebie jeszcze pierwszy silnik to jest to NF, ten w 1990 roku też miał 133KM (możliwe że nieco go wykastrowali ze względów eko ;) np.dodali katalizator a wcześniej był bez ) miałem lata temu i NF w C3 i AARa w 100C4 ale czym się różnią już nie pamiętam, niech się mądrzejsi wypowiedzą.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3NF Quattro 1990r
PostNapisane: 26.paź.2014 11:48:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2014 13:48:23
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Auto: C3Q AAR
Dzięki, poprawione :)

_________________
Beddie
Krakowskie Klasyki Nocą CEO
facebook.pl/krakowskie.klasyki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3NF Quattro 1990r
PostNapisane: 26.paź.2014 22:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
Mam NF i Ty masz tu właśnie NF.
Spoko wozik, po komorze silnika wygląda na niezmęczonego... Jak jeździ na PB i LPG ?
widze że klejony króciec górny na chłodnicy.. :) też to przerabiałem, aż w końcu zmieniłem chłodnicę na nówke.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3NF Quattro 1990r
PostNapisane: 27.paź.2014 09:04:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2014 13:48:23
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Auto: C3Q AAR
Chłodnicę na pewno zmienię na nówkę, tylko pierwszeństwo mają inne elementy auta ;) Jeździ na PB i LPG, na LPG lepiej, ale benzyna nadal żyje, więc regularnie daje mu pooddychać na pb95. A w razie czego to mam ze dwa k-jety w częściach ;) Póki co muszę zmienić gruszkę, bo wspomaganie robi się cięższe i pedał hamulca za szybko twardnieje po zgaszeniu auta. Mam jakaś gruchę w częściach, podobno dobra, jak nie to trzeba będzie szukać nowej. Podobno po jakiejś małej poprawce pasują od Citroena, prawda li to?

_________________
Beddie
Krakowskie Klasyki Nocą CEO
facebook.pl/krakowskie.klasyki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3NF Quattro 1990r
PostNapisane: 27.paź.2014 13:44:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4028
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Wywal ta gruche w cholere, daj normalne serwo i bedzie ok, podpora wału z transita, chłodnica chinska z allegro, u mnie wydaje juz któryś rok .Zawieszenie tyl jeszcze bywa w zamiennikach ale trzeba poszukac ;)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3NF Quattro 1990r
PostNapisane: 27.paź.2014 14:44:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2014 13:48:23
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Auto: C3Q AAR
Podpora z którego Transita? Coś mi się obiło o uszy, że z T9, ale może masz jakiś FINIS lub inżynierski? Siada plug and play czy jakaś rzeźba? Ktoś chyba jeszcze pisał o podporze z Beczki. Chłodnicę bym kupił jakąś sensowną, zbiorniczek wyrównawczy mam toprana i miałem jaja z temperaturą póki nie założyłem oryginalnego korka. Udało się zdobyć ori zbiorniczek więc pewnie też go wymienię. Autami robię rocznie średnio 20-30kkm, więc chcę mieć to ogarniete sensownie ;)
Jako normalne serwo mówisz o pochodzącym z czego, C3, C4, B4? W C3 były bezgruchowce? Prawda li to, że tutaj jest sprzężony układ wspomagania i hamowania?
Z zawieszeniem muszę poszperać w autowandzie i IC, tylko rysunki i opisy mają tam takie, że mimo dobierania codziennie różnych części w pracy mam problem z identyfikacją ;)

_________________
Beddie
Krakowskie Klasyki Nocą CEO
facebook.pl/krakowskie.klasyki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3NF Quattro 1990r
PostNapisane: 27.paź.2014 15:41:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4028
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Serwo c4, b4, podpora z transita do 99, trzeba ja lekko zdystansowac od podlogi, to ma byc taka z wiszacymi uszami, nie w ksztalcie rombu. Pompa, jedna sekcja do zaslepienia lub nastepny krok pompa i listwa wspomagania rowniez z C4.

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3NF Quattro 1990r
PostNapisane: 27.paź.2014 17:36:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2014 13:48:23
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Auto: C3Q AAR
To pewnie wleci serwo od C4/B4. Ale pierwsze spróbuje tą drugą gruchę zaaplikować, a może uda się u jakiegoś citroeniarza zregenerować gruchę. Lubię trzymać się oryginału ;)

_________________
Beddie
Krakowskie Klasyki Nocą CEO
facebook.pl/krakowskie.klasyki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3NF Quattro 1990r
PostNapisane: 27.paź.2014 19:12:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4028
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Jak to mowi nasz wspolny znajomy "życie Ci sie skończy" a nie dojdziesz z tym do ladu w tej konfiguracji. W tym ukladzie nie tylko grucha jest winna.

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 C3 2.3NF Quattro 1990r
PostNapisane: 27.paź.2014 19:39:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Dokładnie, odpuść sobie usprawnianie tego zgniłego układu, bo stracisz cierpliwość w pewnym momencie. Wrzuć graty od układu wspomagania od C4 (2.3 AAR) - pompę, maglownicę, zbiorniczek, serwo (może być tez od B4 2.0). Jedynie z czym trzeba pokombinować to uchwyt do pompy wspomagania, ale to tez nie jest jakieś arcytrudne zadanie. Zerknij do tematu mojej byłej cygarnicy, to znajdziesz tam kilka fotek takiego układu - przerabiałem to tez. Poczujesz dopiero jak lekko może chodzić kiera w C3 no i zawsze hebel w pełni gotowy do działania. Powodzenia.

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: