Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem tu już jakiś czas ale dopiero teraz znalazłem chwilkę, żeby naskrobać coś o swoim Audi. Zakup wyszedł bardzo spontanicznie po tym, jak sprzedałem moje poprzednie Audi B4 chociaż nie chciałem i nie planowałem sprzedaży. Auto pochodzi z Włoch ale zostało kupione na Litwie prosto z lawety jako świeżo sprowadzone. Jest to 1.8T Quattro z silnikiem AEB w nadwoziu Avant. Rok produkcji marzec 1997 roku. Fabryczne wyposażenie: - skórzana tapicerka w kolorze bananowym z podłokietnikiem, - to co tygrysy lubią najbardziej czyli Quattro, - klimatronik, - 4 elektryczne szyby, - składane elektryczne lusterka (wersja włoska) z podgrzewaniem, - podgrzewane wkładki zamków drzwi, - zawieszenie 1BA, - alu 15” I pewnie jeszcze kilka mniej istotnych rzeczy. Kilka fotek z sesji zaraz po zakupie auta w „pustynnej” scenerii.
Po zakupie wydawało mi się, że A4 ma wszystko co potrzebne i rezanie nie będzie już konieczne. Po głowie chodziła mi tylko większa felga – 16” wydawało się wystarczająco dużym rozmiarem, gwarantującym optymalne i komfortowe poruszanie się po naszych drogach. No właśnie – wydawało się. Nie wszystkie modyfikacje które zostały przeprowadzone, zostały uwiecznione na fotkach ale zostały opisane. Przedstawione na koniec fotki obrazują stan na dzień dzisiejszy. Projekt cały czas w trakcie realizacji.
Przeprowadzone zmiany/modyfikacje: 1. wewnętrze: - stary alarm niefabryczny poszedł out i wleciał nowy z pilotami w wersji kluczyk „scyzoryk”; - montaż radia JVC KD-DV 7302 z DVD/Divx (zostało z poprzedniego mojego Audi); - montaż termometru w liczniku a docelowo wpadł licznik z pełnym fis’em oraz alu ringi od DIDO; - podświetlane kratki z polifta; - podświetlenie nóg kierowcy i pasażera; - przeróbka oświetlenia wnętrza na led’owe; - montaż gniazda zapalniczki w lewym boczku bagażnika; - montaż oryginalnego subwoofera w boczku bagażnika, oryginalny wzmacniacz został usunięty i zastąpiony 2 kanałowym Pioneer’em, trochę przesadziłem z basem i pierwszy głośnik wysiadł po 2 tygodniach, na szczęście miałem zapasowy więc teraz trochę zmniejszyłem sygnał wyjściowy ze wzmacniacza i na razie daje radę, nie jest to może jakiś mega bas ale dźwięk jest zdecydowanie lepszy niż z samych przednich głośników; - wymiana materiału na podsufitce i przy okazji oklejenie materiałem słupków (kilka foto jak wyszło na dole); - przy okazji wymiany materiału na podsufitce wpadły uchwyty do mocowania rolety pionowej, sama roleta jeszcze czeka na montaż; - montaż osłon przeciwsłonecznych podświetlanych, w miejsce osłony pasażera wpadła osłona z monitorem LCD 7”, żeby maluchy się nie nudziły w trakcie długich podróży; - przyciemnione wszystkie szyby za wyjątkiem czołowej folią 3M w najjaśniejszej wersji 50%; - montaż wskaźnika boost oraz ciśnienia oleju w kratkach środkowych (ciśnienia oleju czeka jeszcze na podłączenie ale przy najbliższej wymianie oleju to ogarnę – muszę wkręcić czujnik i podłączyć 1 kabelek); - podświetlana gałka z polifta z napisem quattro – wyrezana własnymi siłami, szablon kupiony na forum; - w 3 zagłówkach były popękane stelaże plastikowe i latały w czasie jazdy luzem – wymienione na nowe niepołamane; - dołożony moduł do sterowania składaniem i rozkładaniem lusterek przy okazji uzbrajania i rozbrajania alarmu (moduł zbudowany na układzie Atmega – wyrób i projekt mojego znajomego); dodatkowo moduł został wyposażony w funkcję Coming home tzn. w momencie uzbrajania/rozbrajania alarmu zapalają się światła do jazy dziennej na 30 sekund; - moduł komfortowe kierunkowskazy (j.w. zbudowany na układzie Atmega);
2. zewnętrzne: - setup letni na 16” „biedronkach” – po zjechaniu opon wleciał docelowy zestaw alu AVUS II 17” z S6/C5 czyli 8” szerokości i ET35 z oponami 225/45/17; - kompletne zawieszenie 1BE; - lampy poliftowe z bixem od Grześka/Gwerty’ego z forum A4 klub; - światła LED do jazdy dziennej w miejscu długich; - przedni zderzak z S4 – wpadł w pasującym kolorze więc nawet malować nie musiałem); - tylny zderzak z S4 polift; - tylne lampy dymione; - grill polift;
3. pod maską: - rozpórka górna z A6/C5 oraz dolna (chyba z jakiegoś TDi); - podszybie z polifta; - osłony osprzętu silnika z VR’a; - chip’s – sprawdzony gotowiec od człowieka z forum A4 klub, po logach wygląda podobnie jak fabryczny AJL; - downpipe – j.w.; - tip – z kwasiaka, wyspawany przez kumpla, chwilowo zdemontowany w celu naniesienia drobnych poprawek; - N75 z RS2; - alu DV od Sid’a; - nowy zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego (zamiennik); - instalacja LPG Landi Renzo Omegas – białe MED’y i reduktor IG1turbo;
Do zrobienia: - montaż progów zewnętrznych z S4 – są ale czekają na malowanie; - wymiana na drzwi poliftowe – są, czekają tak jak progi na malowanie (moje prawe przód i tył są trochę pokiereszowane – pamiątka z wakacji, więc postanowiłem zmienić wszystkie), planuję zrezygnować w tych listew środkowych tak jak to jest w RS4/B5; - wewnętrzne listwy progowe z S4 – są, czekają na montaż razem z progami zewnętrznymi; - dolne listwy drzwiowe z S4 – są, jak wyżej czekają na montaż progów, zastanawiam się tylko czy malować je w kolor czy zostawić czarne; - podłączenie spryskiwaczy reflektorów oraz montaż zbiorniczka na dwie pompki (spryski zamontowane, zbiorniczek czeka na montaż), spryski będą uruchamiane za pomocą przycisku w manetce tempomatu (manetka jest, czeka na montaż); - pomalowanie na nowo nadwozia do linii okien przy okazji wymiany drzwi; - montaż lusterka wewnętrznego fotochrom z A6/C6 – jest, muszę tylko ogarnąć wiązkę do niego; - montaż mat do podgrzewania siedzeń oraz elektrycznie pompowanych lędźwi – fotele dawca są, wiązka oraz przyciski z regulacją grzania przygotowane do montażu;
Plany, w zależności jak fundusze pozwolą: - montaż halogenów – niestety ori S4 są drogie i ciężko dostępne więc planuję wstawić z A6/C5, podobno da się, koszt raczej niewielki więc pewnie w najbliższych tygodniach to zrobię; - mocniejsze hamulce, planowałem wsadzić 312 mm (najtańsza i najszybsza opcja) ale ponieważ zimówki mam na 15” więc i tak muszę najpierw wymienić koła na min. 16” więc pewnie raczej skompletuję fanty na 320 mm z S4 czy Allroada; - renowacja felg AVUS – niestety trochę zmęczone, zastanawiam się jeszcze czy dać je do malowania proszkowego czy jednak polakierować tradycyjnie (większe możliwości kolorystyczne); - jakieś głośniki w tylnych drzwiach lub boczkach bagażnika;
A tu kilka fotek jak auto prezentuje się na dzień dzisiejszy:
Podświetlana gałka:
Wnętrze po oklejeniu podsufitki oraz słupków:
Oświetlenie led we wnętrzu:
W końcu znalazłem chwilę na zamontowanie rolety pionowej tzw. siatki:
Postaram się wrzucać fotki z dalszych prac na bieżąco. Pozdrawiam. Sylwek
|