.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 00:19:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 14.cze.2015 21:51:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Nastepny komentarz...nie rozbieram silnika dla zasady czy czegos innego ze pokazac ze rozebralem silnik. Rozbieram by go odswiezyc. Kupilem stary samochod ktory nawet nie odpalal. Nie wiedzialem w jakim stanie jest ten silnik. Gdyby było te auto uzywane znaczy się jezdzace było a nie stalo kilkanascie lat to co innego, wtedy do glowy by mi nie przyszlo go rozbierac. Zostal by ewentualnie uszczelniony obmyty jakas chemia z zewnatrz powymienial bym filtry olej, rozrzad i bym jezdzil. Pierścienie tak owszem nowe muszą się dotrzec a te nowe (dobrej firmy) na pewno będą lepsze niż te które już trochę są zużyte.

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 14.cze.2015 23:12:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Oj, powtarzasz się w kółko, a nadal nie rozumiesz, że silnik można konkretnie sprawdzić nie rozbierając go. Widać masz czas i lubisz to. Nic nam do tego.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 14.cze.2015 23:44:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Więc nie rozumiem po co pisze 3 ludzi o tym samym "dlaczego rozebralem, przeciez mozna jezdzic tak jak jest, nie poprawia się fabryki"
Gdyby to było auto kienta to już zalezalo by od niego czy chce go rozebrac bo to koszta, a ze moje to koszta i czas nie graja roli. Więc nie wiem o co spina tylu na raz :D

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 18.cze.2015 21:57:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Kilka "njusów"
Zaczynają się części kompletować powoli dzisiaj jedna paczka przyszła jutro kolejna.
Ja w miedzy czasie porozbierałem blok do golasa pomyłem co się dało tłoki oczyściłem ile się dało z nagaru, pod pierścieniami wyskrobany cały nagar jaki się nazbierał, kanały odprowadzające olej w tłokach zapchane w całości nagarem były. Jutro powinienem polakierować blok pokrywę zaworów obudowy rozrządu i inne osłony.
Momenty dokręcania korbowodów, podpór wału już mam dzięki dla kolegi Emcior :ok:
Dzisiaj zacząłem robić porządki pod maską by silnikowi się lepiej tam mieszkało :mrgreen:
Głowica już zregenerowana czeka na odbiór, dałem tarczę sprzęgłową na wymianę okładzin, stare nie były starte ale przypalił je ktoś.
Trochę fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jutro ciąg dalszy sprzątania komory, wyleci jeszcze skrzynia na mycie i maglownica na wymianę osłon siłownika bo są popękane. ;-)

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 23.cze.2015 22:25:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Tak na szybko na forum, bo dopiero co wróciłem (ze stodoły) z warsztatu :D :D
Dół JY poskręcany wał panewki tłoki z pierścieniami na swoim miejscu i czapkę założyliśmy mu :ok:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Do końca tygodnia w wolnym czasie powinniśmy dokończyć składanie 10vT ;-)

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 25.cze.2015 01:13:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2014 11:42:34
Posty: 22
Konkretna robota , tak trzymać. Powodzenia w renowacji :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 25.cze.2015 20:18:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
W porównaniu do V6 to R5 pewnie się rozbiera/składa/transportuje/ogląda o wiele łatwiej i przyjemniej ;)
3 foto od końca: podejrzewam, że to coś na bloku ma wspólnego z olejem i turbo ale chętnie się dowiem co to i do czego służy.

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 25.cze.2015 20:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Czy ja wiem silnik jak silnik, wiadomo V6 30v sa duzo nowsze wiec i troche bardziej skomplikowane jak to mozna tak nazwac :) ale konstrukcja 10vT jest nie mniej ciekawa patrzac na jego osprzet :D
Ja od kiedy zaczalem sie interesowac Audi dzwiek 5 cylindrowki chodzil za mna i nie dawala mi spokoju mysl by miec 5 cylindrow najlepiej z turbo :)
Na 3 zdjeciu od konca widac przy bloku przystawke filtra a w zasadzie dwoch filtrow oleju, sam tez sie zdziwilem przegladajac dokumenty w necie i zagladajac pod spod 200 ze przy silniku sa dwa filtry oleju :galy:
W tej przystawce jest dodatkowo termostat ktory po nagrzaniu oleju otwiera obieg na chlodnice oleju z tego co patrzylem na schematach.
Czyli rozwiazanie ktore jest stosowane w obecnie produkowanych modelach Audi :D
Powoli prace ida na przod z silnikiem puki co :peace:

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 25.cze.2015 21:28:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Czasami rozwiązania technologiczne mnie zaskakują jeżeli chodzi o stare modele Audi.
Ostatnio pooglądałem 80 B3 i zobaczyłem jak wiele technik tam użytych było wykorzystywanych nawet w C4 m.in. zawiasy klapy tył, mocowania świateł, zawiasy drzwi. O ile się nie mylę to takie same zawiasy drzwi były w Octavii 1, Golfach 4 i pewnie czymś jeszcze. Niby takie nowoczesne samochody a technologia z końca lat `80 :D
Co do 2 filtrów oleju pamiętam jak mój mechanik miał kiedyś kiedyś Mazdę 626 GC (2gen) i w silniku 2.0D też były 2 filtry oleju obok siebie, jeden wkręcany od dołu a drugi od góry.

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 26.cze.2015 00:18:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Dokladnie stare Audi moze zaskoczyc rozwiazaniami jakie zostaly zastosowane. Ale jesli chodzi o to co jezt przy silniku to widac ze wtedy projektowano to tak by bylo zywotne przede wszystkim :)
After run po zgaszeniu goracego silnika, czy studzenie sprzezarki plynem.
Kazda czesc daje sie rozebrac i zlozyc na nowo. Zadna sruba sie nie ukrecila puki co :)
Podloga pomimo 31lat i braku ocynku nie jest pordzewiala by byly dziury. Jedyne male ogniska korozji gdzie niegdzie powierzchowne :)

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 07.lip.2015 22:44:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Powoli się coś tam rozbiera, składa, czyści :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przymiarka na przód Girling G60 leżą sobie takie heble w pudełku :mrgreen: może się przydadzą do 200
Obrazek
Porządki dokończone w komorze silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W kilku miejscach pokazuje się ruda trzeba będzie jej zapobiec.
Drążki kierownicze do czyszczenia z rdzy przed po, po wyczyszczeniu polakierowałem je na nowo.
Obrazek
Nowe linki hamulca ręcznego L+P
Obrazek
Muszę znaleźć drugą maglownice jeszcze bo ta cieknie niemiłosiernie....dlatego układ wspomagania był pusty :-|
Z tego co przymierzałem to wymiarowo pasuje magiel z C4 wieloklin i podłączenie węży :P
Więc coś się dobierze.
Problem z zaciskiem prawym tylnym nie dało się wykręcić w nim odpowietrznika, ukręcił się możliwe ze da się go jeszcze uratować ewentualnie drugi zacisk.
Złożyliśmy linki nowe od ręcznego by dało się jakoś zahamować wanne jak wyciągniemy przewody hamulcowe z niej by dorobić nowe.
Dzisiaj jeszcze kupiłem oliwe do silnika zaleje to samo co w A6 czyli Valvoline 5W-50 VR1 Racing
Reszta gratów powoli przybywa.
Wstrzymuje mnie jeszcze maglownica podobno jutro wieczorem powinienem już ją mieć.
Na weekend silnik powinien być na swoim miejscu z resztą zabawek ;-)
A położone są nowe przewody hamulcowe w miedzi + nowe elastyczne przewody do zacisków + nowy płyn hamulcowy.
Miejsca w których pokazywała się miejscowo ruda w komorze oczyszczone i zabezpieczone jeszcze kolorem pokryć co by się nie odróżniały.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niby nic a silnik i komora silnika będzie wygladać bardzo świeżo :)

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 07.lip.2015 22:52:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Kurde, ale zazdroszczę, realizujesz moje marzenie :peace: Może i na mnie kiedyś przyjdzie dzień?
Trzymam kciuki.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 07.lip.2015 23:03:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
:peace: Dzięki, nie mogę się doczekać jak zrobi pierwszy metr o własnych siłach :D :D

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 08.lip.2015 09:12:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
linki ręcznego L+P pasuje do każdego C3q ?
daj namiar gdzie kupiłeś na PW :)

możesz włożyć amortyzator ukł. kierowniczego. Dużo lepszy komfort prowadzenia na nierównościach, szczególnie na dużych kółkach ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 08.lip.2015 17:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Linki od recznego sa takie same jak w 100 C3 quattro
Jedna linka powinna byc dluzsza o 2cm od drugiej pozatym sa takie same obie czy te 200 czy 100 q
Kupilem je w sklepie mialem je na drugi dzien od zamowienia. Wiec nie powinno byc problemu z ich dostaniem. Chyba 40pln za sztuke placilem jak pamietam.
Amortyzatoor to juz pol biedy byle magiel sie nie lal oplazgiem jak ten co byl w 200
Dzisiaj przywiozlem magiel z A6 C4 jedynie delikatne oznaki zapocenia oliwy w oslonie nie miala. Wymylem ja wyczyscilem z zewnatrz zalozylem nowa oslone. Mocowania, wieloklin, podlaczenia wezy wszystko pasuje na tabliczkach niby inne numery ale numer na odlewie maglowicy na obu taki na tej z 200 i na tej z A6 C4 ta z A6 ma servotronic to mozna by kiedys podlaczyc by dzialalo (zart) :D
Jak czas pozwoli to jutro silnik powinien byc szykowany do wsadzenia :)

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 09.lip.2015 07:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2013 17:37:52
Posty: 60
Auto: WH, WJ, ALT
A nie lepiej przenieś caly układ wspomagania z C4 2.3 i zastosować tradycyjne serwo z B3/B4? Tym bardziej ze masz rozebrany samochód. Miałbyś spokój z hamulcami i wspomaganiem.
U siebie zastosowałem taki układ i wspomaganie jest rewelacyjne a hamulce w końcu są sprawne.

Bardzo mi sie podoba Twój projekt i trzymam kciuki za jego powodzenie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 09.lip.2015 09:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Wolal bym zostawic to jak bylo, jak beda problemy to trzeba bedzie to zmienic. Nie wiem jak to hamuje bo nie jezdzilem tym autem. Uklad wspomagania byl pusty bo maglownica sie zrzygala wiec nie wiem czy jest sprawny uklad wspomagania hamulcy.
Kolega ma jeszcze hydrauliczne wspomaganie w 100 C3 i dziala mu bardzo dobrze fajnie sie hamuje :P
Zobacze jak to bedzie u mnie.

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 09.lip.2015 10:55:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
podstawa to sprawna pompa dwusekcyjna i sprawna grucha.
Ale tak naprawdę to w tym ukłądzie trzeba wszystko mieć w miarę sprawne żeby wspomaganie i heble chodziły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 09.lip.2015 13:32:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Wiem wiem, sie okaze czy dziala jak odpali silnik.

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 C3 Typ44 czyli moje pierwsze Turbo Quattro
PostNapisane: 11.lip.2015 21:32:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2014 19:37:00
Posty: 110
Lokalizacja: Szydłowiec
Auto: Audi 200 C3 Typ44 2.1 turbo quattro
Powoli zaczyna coś przypominać.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo 0.65bar JY 84'
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: