.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=139200
Strona 1 z 1

Autor:  yezozwierz [ 06.wrz.2016 08:00:40 ]
Tytuł:  A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

Witam ponownie kolegów! Po niezbyt miłym początku i zarzuceniu mi reklamy w celu promocji sprzedaży mojego auta, powracam ;) A3 nie zostało sprzedane z pomocą żadnego ogłoszenia ani nikomu z forum lecz osobie z grona znajomych.

Teraz przedstawiam myślę godnego następcę:

Audi A6 C5 Avant Quattro
- buda A6/S6
- silnik 4.2 V8 40v ARS
- rok produkcji 1999, aczkolwiek "modelowy" wszędzie widnieje 2000, podobnie I rejestracja.

Auto jest w całkiem niezłym stanie, choć ma swoje bolączki, w końcu to nie nówka sztuka.

Wyposażenia chyba nie ma co opisywać, wydaje mi się że ma wszystko co V8 z tamtych lat mieć powinno, czyli skóra, fis, tempomat, radio navigation+ oraz nagłośnienie bose ze zmieniarką i wooferem, climatronic, rolety, sitze w prądzie z grzaniem itd.

Plany na najbliższą przyszłość:
- wymiana oleju (liczę na wasze wskazówki, obecnie jeździ ponoć na LM 5w30 ale czasami na ciepłym przy odpalaniu odzywa się napinacz łańcuszka więc myślę o 5w50 VR1 lub Mobil 1 5w50)
- diagnoza układu przeniesienia napędu
najprawdopodobniej wymiany wymagają tylne wewnętrzne przeguby, ponieważ podczas przyspieszania odczuwalne są charakterystyczne wibracje.
- przegląd nivo bo mam wrażenie że coś za nisko siedzi dupcia choć innych dolegliwości ani częstego pompowania nie doświadczyłem
- ewentualnie jakaś delikatne obniżenie przodu (czy S6 ma niższe springi?)
- ewentualnie wrzucenie na przód i tył zawiasu z S6 żeby pozbyć się nivo.
- montaż instalacji sekwencyjnej LPG
No właśnie, niestety dość dużo jeżdżę (40 kkm rocznie) i to będzie konieczność. Mam znajomego w zakładzie montażu LPG i wycenił mi dobrą instalkę na 4000pln z montażem. Mimo wszystko zastanawiam się nad kupnem używanej (bądź nowej) i montażem w zwykłym zakładzie mechanicznym - może macie jakieś sprawdzone miejsca gdzie pan "mietek" może założyć LPG?
- kompleksowa korekta lakieru na całym samochodzie
auto było malowane praktycznie całe zewnętrznie, na szczęście poważnej kolizji nie miało bo z miernika wychodzi kit tylko na tylnych błotnikach, ale od nadkoli wygląda wszystko cacy więc musiała mieć jakieś obcierki. Niestety lakiernik się nie popisał i nie rozlał ładnie klaru więc trzeba będzie wykonać detailingową korektę. Na szczęście hobbystycznie się tym zajmuję więc nie bedzie to problemem.
- malowanie dołów zderzaków w kolor + dyfuzor w czarny
- regeneracja szkieł reflektorów
- malowanie błotnika przód (uszkodzony)
- a co jeszcze? życie pokaże!

No i jeszcze jedno pytanie - ktoś ma sposób na spolszczenie Navigation Plus i wgranie PL map do niej?

No i to czego nie może zabraknąć czyli zdjęcia auta :)

Tu w doborowym towarzystwie M5 i prawie 400 konnego 535d:
Obrazek

Obrazek

A tutaj już takie na szybko z telefonu, chociaż nie ukrywam te wcześniejsze fotki też robiłem bez większego przykładania się ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  Roger_35 [ 06.wrz.2016 08:41:33 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

Powiem tak,

Dobra baza do posiadania fajnego youngtimera (w końcu motorownia zacna:-)), byle nie bawić się w przesadne poprawianie fabryki. Na szybko:

- lakierowanie zderzaków i progów w całości na czarno, słabo to wygląda;
- czarne fele do czarnego lakieru to rzecz jasna Twój wybór, ale jeśli już to rozmiar wiele za mały (17"?).

Szerokości,

Autor:  yezozwierz [ 06.wrz.2016 09:52:31 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

Roger_35 napisał(a):
Powiem tak,

Dobra baza do posiadania fajnego youngtimera (w końcu motorownia zacna:-)), byle nie bawić się w przesadne poprawianie fabryki. Na szybko:

- lakierowanie zderzaków i progów w całości na czarno, słabo to wygląda;
- czarne fele do czarnego lakieru to rzecz jasna Twój wybór, ale jeśli już to rozmiar wiele za mały (17"?).

Szerokości,


Zdecydowanie nie mam zamiaru poprawiać fabryki. Co do zderzaków to chciałbym tył zmienić na zderzak S6 (żeby wydechy wypuścić poziomo a nie jak w dezlu bo oryginalnie są w dół) no a przód pomalować, będzie to lepiej wyglądać tak jak w lifcie.

Felgi to 16 w dodatku z marnym ET i chowają się w błotnikach. Na nich ją wziąłem, na lato zapewne będę celować w jakieś ori felgi. Podoba mi się RS6 18" albo te pięcioramienne z szerokimi płaskimi ramionami.

Autor:  Wojtek80B2 [ 06.wrz.2016 10:40:12 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

Może to głupie, ale ja bym zaczął od przełożenia znaczka w atrapie na swoje miejsce, bo strasznie razi w tym miejscu w którym jest teraz :D

Poza tym fajne autko, a brzmienie V-ki to obłęd. :peace:

Autor:  Rambo21 [ 06.wrz.2016 10:45:01 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

Jak dla mnie to jeszcze poprawa wyglądów foteli bo w moim odczuciu bardzo zmordowane.
yezozwierz napisał(a):
No i jeszcze jedno pytanie - ktoś ma sposób na spolszczenie Navigation Plus i wgranie PL map do niej?

Temat bardzo śliski , ja na razie czegoś takiego się nie dorobiłem , ale z racji ,że mam w planie zakup auta z czymś takim to temat zgłębiłem . Są w Polsce goście tłumaczący i wgrywający , ale w 90% jest to miernej jakości i dosyć drogie. Te 10% można wyszukać na forum A6, ale tez czasem odzywają się głosy niezadowolenia z usług. Ja chyba zdecyduje się na ASO .Sprawa droga nie do końca dobrze przetłumaczona , aktualizacje nie do końca pełne ale przynajmniej raczej nic nie zepsują.

Autor:  yezozwierz [ 06.wrz.2016 11:12:45 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

Ty no fakt, nie zauważyłem że powinien być troszkę niżej haha ;) Co do foteli to raczej nie wydają się zmęczone bardziej niż standardowo.. Szpachlować raczej ich nie będę ;) Detailing jest w planie ale to na spokojnie własnymi siłami - zacząć trzeba od porządnej korekty lakieru :)

Autor:  kocureq [ 06.wrz.2016 22:46:15 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

Na gazie nie oszczędzaj przy montażu. Weź dobrą instalację na sensownych gratach i daj specowi który się na tym zna. Przy spalaniu v8 zwróci ci się w pół roku, a kiepsko założona czy wystrojona będzie ci robić problemy i może uszkodzić silnik.

Autor:  yezozwierz [ 07.wrz.2016 06:03:37 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

No z LPG nie będę szaleć ani w jedną ani w drugą stronę. Mam pewnego człowieka od tych rzeczy, znam się z nim już z 10 lat i wiem że niejedną V8kę zamontował także powinno być ok :)

Autor:  kocureq [ 07.wrz.2016 06:55:40 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

To dobrze, bo takie podejście jak poniżej nie wróży sukcesów :)
Cytuj:
Mimo wszystko zastanawiam się nad kupnem używanej (bądź nowej) i montażem w zwykłym zakładzie mechanicznym - może macie jakieś sprawdzone miejsca gdzie pan "mietek" może założyć LPG?

Autor:  bloku [ 07.wrz.2016 07:40:15 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

RNS-D można łatwo zrobić na PL i mapy z 2013/2014. Świeższych raczej nie ma.

Zderzak nie musi być eSkowy, może być od A6 V8 poliftowego - wydech już jest poziomo.

LPG zakładaj nowe bo używka może tylko zniszczyć silnik. Zawsze masz gwarancję, że jak coś pójdzie nie tak to wracasz i robią bo muszą :-)

Dobry materiał ale trzeba całego przetrzepać (łącznie ze stanem silnika i skrzyni) bo koszty mogą być spore. W wątku o S6 C5 masz sporo info co trzeba sprawdzić :-)

Autor:  yezozwierz [ 08.wrz.2016 06:43:53 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

bloku napisał(a):
RNS-D można łatwo zrobić na PL i mapy z 2013/2014. Świeższych raczej nie ma. (...)

W wątku o S6 C5 masz sporo info co trzeba sprawdzić :-)


Mógłbyś podlinkować wątek o S6C5 no i podrzucić jaki to będzie sposób na spolszczenie tej navi? Nie zależy mi na super aktualności ale wolałbym ją mieć w PL języku ;) Chociaż już mi się udało zmienić z deutsch na eng :D

W temacie lpg to jednak będzie nowe, muszę tylko sprzedać mój drugi samochód, bo do v8 gaz założyć to już nie garść drobnych :)

Autor:  yezozwierz [ 15.wrz.2016 17:56:50 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 Avant 4.2 V8 by yeż

Koledzy, można powiedzieć że zdiagnozowałem przyczynę pokazujących się wibracji na budzie. Tą przyczyną jest wał napędowy. Generalnie ma luz na obu przegubach i przy środkowym dyfrze i przy tylnym. Teraz powstaje pytanie - jak to zrobić zeby nie popłynąć finansowo :D ? Cały wał oddać do regeneracji czy może bawić się we wróżkę i kupić jakiś wał z demontażu. Jeśli jakiś to z czego będzie pasować? Wszystkie A6 C5 Q czy tylko z 4.2? A może z S6 pasuje? Czy jest różnica między avantem a sedanem w kwestii wału? I podpowiedzcie ile to może mnie kosztować :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/