.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

Q5 3.0 TSFI -> RSQ5
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=139728
Strona 1 z 6

Autor:  artech [ 23.paź.2016 10:48:19 ]
Tytuł:  Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

Witam
Nareszcie moje poszukiwania auta "daily" się zakończyły.
Do pary weekendowej S4 B6 dodałem teraz Q5tke z silnikiem 3.0TFSI 272KM.
Wersja silnikowa raczej mało spotykana i z dużym potencjałem. Szczególnie cieszy mnie że to kompresor a nie turbo i skrzynia 8b ZF a nie S-Tronic.

Myślałem o SQ5, ale benzyna to jedynie import z USA a to mnie nie interesuje.
Auto pochodzi z polskiej dystrybucji, najpierw jeździło jako demo u importera a dalej jeden właściciel,
pełna historia z ASO (nawet wymiana drzwi i tylnego zderzaka jest wbita w historie), aktualny przebieg 57tys.km.
Docelowo będzie coś w rodzaju RSQ5 które nigdy nie powstało ale o tym w dalszej części.

Z wyposażenia ciekawsze elementy to pełny S-line, sportowe fotele z perforowanej alcantary, spłaszczona kierownica, ACC, Active Lane Assist, MMI, dwa komplety ori koł 20", regulacja twardości zawieszenia, elektryczna klapa i parę innych gadżetów.

Tak się prezentuje:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lepsze fotki będą po detailingu i tuningu a plan jest taki:
- felgi na zimę Vossen VLE-1 20" potem 21-22" na lato
- sprężyny z regulacją wysokości KW
- gałka biegów z RS4/RS5
- przód a'la RS firmy XENONZ UK
- wydech Milltek z przepustnicami, końcówki 4xfi100 czarne
- dyfuzor tylny z SQ5 czarny połysk
- nakładki na pedały z SQ5
- mniejsze koło kompresora
- soft REVO na 400-440KM
- upgrade hamulców ale jeszcze nie wiem na co
- wszystkie chromy oraz lusterka w czarny połysk

Mody właśnie zaczęliśmy robić, update soon ;)

Autor:  bloku [ 23.paź.2016 12:17:46 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

Ciekawy pomysł na mody. Q5 mnie nigdy nie powalało. Kwestia gustu. Ale ciekaw jestem jak to wyjdzie po Twoich modach.

Co do skrzyni w czym lepszy będzie tip od dwusprzęgła? Trwałość?

Autor:  artech [ 23.paź.2016 13:58:40 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

Tip 8b ZF trwalszy i według mnie lepiej działa niż S-Tronic.
Skrzynia lepiej wykorzystuje moment obrotowy silnika nie wachlując ciągle biegami jak w S4 gdzie jest S-tronic.
Takie moje odczucia. A wystarczająco szybko zmienia biegi i nie poszarpuje przy ruszaniu, dlatego mi lepiej pasuje.

Autor:  bloku [ 23.paź.2016 16:04:52 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

A czy S4 B6 nie ma czasem ZFa 6HP26? Tam jeszcze chyba nie było dualclutcha.

Autor:  tomeksopot [ 23.paź.2016 16:34:45 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

W B6 na bank nie siedział Stronic...

Autor:  artech [ 23.paź.2016 16:47:58 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

Tak tak, ale ja porównuje ze skrzynia S-Tronic w S4 B8 bo to ten sam silnik co w mojej Q5 tylko że ja mam skrzynie 8b ZF
A moje S4 B6 jest w manualu

Autor:  bov [ 26.paź.2016 10:54:36 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

s-tronic szybszy, lepszy do modzenia, b.ekonomiczny

Autor:  mek1 [ 27.paź.2016 13:00:55 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

artech napisał(a):
Tip 8b ZF trwalszy i według mnie lepiej działa niż S-Tronic.
Skrzynia lepiej wykorzystuje moment obrotowy silnika nie wachlując ciągle biegami jak w S4 gdzie jest S-tronic.
Takie moje odczucia. A wystarczająco szybko zmienia biegi i nie poszarpuje przy ruszaniu, dlatego mi lepiej pasuje.


halo halo, przecież stronic nie poszarpuje przy ruszaniu, przynajmniej sprawny
wachluje biegami pewnie żeby mniej palił,
mnie bardziej irytuje, że tak wcześnie zmienia biegi przy spokojnej jeździe, jedziesz sobie a na obrotomierzu 1300obr., zf też tak wcześnie zmienia ??

Autor:  artech [ 27.paź.2016 13:31:56 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

Odnośnie poszarpywania to chodzi mi np. o to że jak ruszając dajesz lekko gaz np. podjeżdżając w korku to praktycznie nie jedzie, a jak dasz ciut ciut więcej to od razu "wyrywa" za mocno do przodu. Oczywiście trochę to przerysowałem, ale ogólnie dwusprzęgłówki tak chyba wszystkie mają, a po modach silnika temat się nasila.
Wachlowanie żeby mniej palił to akurat niekoniecznie, bo jak lekko depniesz w trakcie jazdy np. na autostradzie to często niepotrzebnie redukuje, a można by jechać na niższych obrotach wykorzystując wysoki moment silnika.
ZF w górę też dosyć szybko zmienia w trybie COMFORT, ale jak lekko depniesz żeby utrzymać prędkość na jakimś wzniesieniu to nie redukuje od razu jak S-Tronic.

Autor:  mek1 [ 27.paź.2016 13:47:58 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

jest opcja "wyrywania do przodu" ale jak depniesz, czego często brakuje w klasycznym automacie, i ta funkcja jak najbardziej cieszy jak np chcesz szybko włączyć się do ruchu,
natomiast ja nie mam problemu z dawkowaniem przyspieszenia przy ruszaniu, pełza płynnie w korku, dając ciut więcej gazu ciut szybciej rusza, jako użytkownik stronica nie zauważyłem takiego problemu, może wyczuwasz moment sklejenia sprzęgieł ale mi to pasuje

co do hamulców ładuj minimum 380x36 z dwutłokiem z sq3 lub 400x38 z sześciotłokiem z s6 c7, wszystko p&p
ja włożyłem 356x34 z c7 bitdi i przy trzecim hamowaniu z 2zł już się przegrzewa

Autor:  artech [ 27.paź.2016 19:29:25 ]
Tytuł:  Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

No akurat ZF z tym silnikiem rusza "blyskawicznie" tylko kop zamiast 0-1 jest bardziej plynny.
S-tronic to dobre skrzynie, ale mi bardziej po prostu pasuje dzialanie ZFa ktory zreszta montowany jest dzisiaj w polowie motoryzacyjnego swiata klasy premium.
Zreszta ciekawe dlaczego Audi zdecydowalo sie na te skrzynie w Q5, Q7 i A8 skoro S-tronic to ich "sztandarowa" konstrukcja

Hamulce to wlasnie tak myslalem min. 380mm zeby to i dzialalo i jakos wygladalo przy kolach 21-22"

Autor:  artech [ 27.paź.2016 21:31:41 ]
Tytuł:  Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

.

Autor:  bov [ 28.paź.2016 10:43:59 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

s-tronic to prosta skrzynia manualna sterowana elektrohydraulicznie...podniesiony moment nie zrobi jej krzywdy najwyżej tarczki sie ślizgną co innego klasyczny automat z konwerterem tutaj łatwiej "ugotować" skrzynie.Jeśli planujesz podnieść moc z 270KM do ponad 400 KM to uważaj żebyś jej nie zrobił kuku

Autor:  artech [ 28.paź.2016 10:56:13 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

To jest ta sama skrzynia co w SQ5, powinna wytrzymać ;)
A odnośnie tego że wysoki moment nie robi krzywdy w S-tronicu to mam akurat inne info od tych co te skrzynie seryjnie naprawiają, ale mniejsza z tym, jutro wgrywam soft i zobaczymy jak to będzie u mnie chodziło

Autor:  bov [ 28.paź.2016 13:12:31 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

Naprawiają pewnie mechatronike w S-tronicu...to się robi bez demontażu skrzyni.Będziesz robił czipsa to ogarnięty tuner powinien wiedzieć ile niuta bezpiecznie dowalic

Autor:  artech [ 28.paź.2016 13:22:26 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

Do 600Nm powinno byc bez problemu, REVO robi tak softy zeby nie uwalic auta

Autor:  mek1 [ 28.paź.2016 14:15:10 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

artech napisał(a):
To jest ta sama skrzynia co w SQ5, powinna wytrzymać ;)
A odnośnie tego że wysoki moment nie robi krzywdy w S-tronicu to mam akurat inne info od tych co te skrzynie seryjnie naprawiają, ale mniejsza z tym, jutro wgrywam soft i zobaczymy jak to będzie u mnie chodziło


o zf też bym się zupełnie nie bał,
rozwiń myśl o wysokim momencie w stronicu
bo ja jak widzę co specjaliści od skrzyń w pl potrafią zrobić to się wcale nie dziwię (np. patrz fb sportmile białe s4 po "serwisie" skrzyni za 5kzł-nawet olej stary...)

bov, mylisz stronic z zautomatyzowaną skrzynią tzw. półautomatem,
stronic to jakby dwa manuale w jednej obudowie z jednym drążonym wałkiem z dwoma wielotarczowymi sprzęgłami (coś jak w moto) o różnej średnicy dla biegów nieparzystych i parzystych
ztcw powyżej 600Nm (nie wiem ile wyżej) ten drążony wałek się ukręca, a tak wogóle stronic konstrukcyjnie jest obliczony na 550Nm...

Autor:  artech [ 28.paź.2016 14:46:17 ]
Tytuł:  Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

Chyba problemem jest to, i to dla kazdej skrzyni, ze w silnikach z turbo jest nagly kop duzego momentu przy niskich obrotach i wtedy przeciazenia sa ogromne. To potrafi zabic kazda skrzynie, manual tez.
U mnie jest kompresor i bardziej liniowa charakterystyka silnika, bez tego kopa, wiec skrzynia na starcie tak mocno nie dostaje w d...

Autor:  mek1 [ 28.paź.2016 18:43:57 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

No tak, chociaż myślałem ze znasz jakies konkrety,
W każdym 3.0tfsi jest kompresor, dopiero s4 b9 jest na turbinach

Autor:  artech [ 28.paź.2016 21:28:02 ]
Tytuł:  Re: Q5 3.0 TSFI -> RSQ5

Dzieje sie:
Obrazek

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/