.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=143856
Strona 1 z 2

Autor:  Lukas007 [ 02.gru.2017 20:34:43 ]
Tytuł:  Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Witam wszystkich. Chciałbym przedstawić Wam moje auto :)

Obrazek

Audi A6 C4 z 1995 roku w wersji USA

Silnik ----- 2.8 12V - 174KM / 250NM - AFC
Napęd ----- Quattro + blokada tylnego dyferencjału
Skrzynia ----- manualna 5-biegowa (AET CPM)

Lakier ----- LY9B - Brilliant Black
Wnetrze ----- NOK/HQ - skóra ecru


Wyposażenie / dodatki

- skórzana tapicerka
- podgrzewane przednie fotele
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
- 2 poduszki powietrzne
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek
- climatronic
- ABS
- 4 elektryczne szyby
- elektryczne lusterka
- elektryczny szyberdach (uchylany/otwierany)
- tempomat
- spryskiwacze reflektorów

Wyposażenie / kody

X9A = National sales program usa
B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn.
C0Z = Felga aluminiowa 7 jx15h2 et45 5/112
G0G = Ręczna skrzynia 5-biegowa
H5B = Opony całoroczne 195/65 r15 h
J0J = Battery 300 a (63 ah)
M82 = 6-cylindrowy silnik z wtryskiem 2,8ltr. litera kodowa
Q1A = Siedzenia normalne
1AC = System przeciwblokujĄcy -abs-
1G7 = Koło zapasowe dojazdówka
1MR = Kierownica do inst.pod.powietrz.
1N3 = Wspomaganie ukladu kier. z systemem 'servotronic'
3AG = Lusterko zewn. (wypukle), elektrycznie ustawiane (strona pasazera)
3BE = Lusterko zewn. (plan), przestawiane elektryczne i lewo kzl
T7X = 6-cylindrowy silnik z wtryskiem 2,8ltr. litera kodowa
3S0 = Bez poręczy dachowych
4UB = Airbag oraz ochrona kolan
0G1 = Przedłużenie okresu przeglĄdu
8YA = Radio 'usa'
8GL = Alternator
8FA = Bez 2. akumulator
8RN = Eight speakers (active)
1RD = Nameplate set "gts"
1LF = Hamulce tarczowe 14" 256x18mm
3FQ = 1f5c dach odsuwany/odchylany z napędem elektrycznym
3YB = Schowek w drzwiach przod.
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe

Wymiany / modyfikacje:

- sekwencyjna instalacja gazowa

---- reduktor KME Silver
---- wtryskiwacze Barracuda
---- sterownik KME Nevo
---- butla 50l we wnęce koła zapasowego
---- wlew pod klapką


- remont góry silnika

---- wymiana uszczelek pod głowicami
---- obróbka głowic + nowe uszczelniacze
---- kompletny rozrząd z pompą wody
---- termostat Wahler
---- nowe uszczelki miski góra/dół + pokrywy
---- czyszczenie i adaptacja przepustnicy
---- czyszczenie zaworu EGR
---- wymiana odm z plastikowych rurek na węże gumowe


- pełna regeneracja układu hamulcowego

---- nowe serwo TRW z A4 B7 + pompa z A4 B7
---- nowe przewody hamulcowe Corteco
---- regeneracja przednich zacisków
---- nowe tylne zaciski SKV
---- nowe linki hamulcowe
---- tarcze hamulcowe Brembo P+T
---- klocki hamulcowe Ferodo P+T
---- płyn hamulcowy Brembo DOT4


- oleje i płyny

---- olej w silniku Meguin Super Leichtlauf 5W40
---- olej w skrzyni i dyferencjale Mobil 75W90
---- płyn wspomagania CHF 7.1 mineralny


- osprzęt silnika

---- nowe cewki zapłonowe Beru
---- nowe przewody zapłonowe Beru
---- świece NGK BKUR6ET-10
---- nowy silnik krokowy Simens VDO
---- nowe wtryskiwacze Pb
---- nowy napinacz paska osprzętu SKF + pasek
---- nowy czujnik położenia wałka Bosch


- opony wielosezonowe Vredestein Quatrac 195/65R15
- nowe amortyzatory przód KYB
- tuleje wahacza przód L+P Lemforder
- nowe wahacze tylne górne

- nowe katalizatory z wkładem metalowym + portki 2.5" z T304
- nowy tłumik końcowy Ulter 2x70mm <- Dźwięk wydechu
- radio USB/AUX Kenwood + subwoofer aktywny Blaupunkt

Od strony kosmetycznej:

- renowacja tapicerki skórzanej
- pranie dywanu + detailing reszty wnętrza
- korekta lakieru + ceramika Sonax ONE
- mycie komory silnika + kosmetyka / malowanie


Zdjęcia


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
Łukasz

Autor:  dice111 [ 03.gru.2017 11:20:20 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Ale co to za US... Licznik EU, brak obrysówek, blendy US przód, tył itp. Ktoś ją przerabiał na EU ?

Autor:  zgredek27 [ 03.gru.2017 12:51:32 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

No włąsnie, brak wszystkich smaczków :/

Autor:  Lukas007 [ 03.gru.2017 16:14:56 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Jest to oryginalna wersja USA - wystarczy spojrzeć na rozkodowaną wlepkę w bagażniku. Jest także wlepka na słupku B kierowcy i VIN na desce.

Cytuj:
Wyposażenie / kody

X9A = National sales program usa


Co do smaczków to ...
- zderzaki przód i tył US
- lampy przód US (HB4, HB3)
- lampy narożne tył US (czerwone)
- blokada dyfra (w A6 tylko na rynek US)
- silnik AFC zamiast AAH
- tunel środkowy z wersji USA
- brak regulacji elektrycznej reflektorów


Co brakuje (nie mam auta od nowości, więc to nie moja zasługa)
- licznik
- tylna blenda (mam założoną od S6 i nie zamierzam zmieniać - w tym stanie większy rarytas niż US)
- przednie kierunki (wiązka jest z wersji US - na dwuwłókową żarówkę)

Obecnie szukam właśnie licznika w MPH. Przednie kierunki raczej kupie nowe w USA.

Pozdrawiam

Autor:  Energy [ 03.gru.2017 16:34:49 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Dla mnie liczy się w takich autach stopień oryginalności... Co do wymiany licznika - Przebieg nieznany. Co do blendy tylnej: Niech ten samochód nie udaje czegoś - czym nie jest i nigdy nie będzie. Sprzedaj tą blendę "cmokaczom" co tak lubią przyodziewać pstrokato swoje 1.9 TDI. To wiocha. Skompletuj wszystko w oryginale i będzie to miało smak i wygląd.

Autor:  Lukas007 [ 03.gru.2017 17:19:45 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Dziekuje za opinie, ale już w poprzednim poście napisałem co mam zamiar zrobić. Blenda zostaje. Licznik, o ile znajde, bedzie założony z wersji US, podobnie jak przednie kierunki. Pozdrawiam

Autor:  zgredek27 [ 03.gru.2017 20:15:05 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Jak chcesz wrócić do ori to b.fajnie.

sam mam usa b3, coś wiem ile się gratów trzeba naszukać ;)

Masz jakiś dostęp do częsci z US?

Autor:  Megster [ 03.gru.2017 21:00:19 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

To w A6 wersja USA był Diff lock? Nie mniej jednak, fajna rzecz. PS ciekaw jestem czym ten silnik różnił się od AAH.

Autor:  Lukas007 [ 03.gru.2017 21:33:29 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Chce wrócić do oryginału, poza blendą ;) Mam już wstępnie namierzony licznik w MPH także może w tym roku uda sie go wyrwać i zamontować. Części kiedyś przywoziłem osobiście jak latałem do US, teraz raczej przez znajomych okazjonalnie, coś drobnego.

Z tego co wiem, tylko A6 w wersji USA miało blokade dyfra. W europie C4 owszem miało, ale w budzie 100'tki.

Co do różnic w silniku, to tutaj masz wszystko opisane

http://12v.org/engine/index.php?section=fe

Autor:  Energy [ 04.gru.2017 07:10:28 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Z tą blokadą DIFF to wcale nie ma się z czego cieszyć że ona jest.

Autor:  Lukas007 [ 04.gru.2017 08:07:02 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Cytuj:
Z tą blokadą DIFF to wcale nie ma się z czego cieszyć że ona jest

Dlaczego tak twierdzisz ?

Autor:  Energy [ 05.gru.2017 06:51:14 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Lukas007 napisał(a):
Cytuj:
Z tą blokadą DIFF to wcale nie ma się z czego cieszyć że ona jest

Dlaczego tak twierdzisz ?


Podnieś jedno przednie koło na lewarku, Wrzuć jedynkę i Spróbuj ruszyć. DIFF na nic Ci się nie przyda. Auto nie drgnie.
W A6 zrezygnowali z tego przycisku na rzecz systemu EDS współdziałającego z ABS. System ten automatycznie przyhamowuje hamulcami koła które się swobodnie obracają. Dzięki temu samochód jest o wiele bardziej dzielny w terenie.

Reasumując: DIFF przydaje się tylko do kręcenia bączków pod delikatesami.
Ale w końcu nie po to tak Polerowałeś cukiereczka, żeby go topić w błotku :)

Autor:  Megster [ 05.gru.2017 22:49:25 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Energy napisał(a):
Z tą blokadą DIFF to wcale nie ma się z czego cieszyć że ona jest.

Tu nie padło ani jedno słowo o cieszeniu się...

Autor:  Lukasik [ 06.gru.2017 14:14:55 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

najistotniejsza zmiana w tym silniku, to ze zostal przystosowany do paliwa o nizszej liczbie oktanowej. jesli pomimo tego, jego moc jest taka sama, to ciekawie.
moznaby na testy dorwac walki rozrzadu i wrzucic do europejskiego 2,8.

Autor:  Energy [ 06.gru.2017 18:51:35 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Lukasik napisał(a):
najistotniejsza zmiana w tym silniku, to ze zostal przystosowany do paliwa o nizszej liczbie oktanowej. jesli pomimo tego, jego moc jest taka sama, to ciekawie.
moznaby na testy dorwac walki rozrzadu i wrzucic do europejskiego 2,8.


Tam chyba i kąty otwarcia zaworów są inne... Głowica inna (gniazda zaworowe). Takim wałkiem zamontowanym do AAH można narozrabiać w silniku.

Mniejsza oktanowość nie oznacza że samochód na niej jedzie słabiej. Raczej przeciwnie. Spalanie stukowe bardziej dokucza przy niższej oktanowości paliwa, oraz samo spalanie gwałtowniejsze.

Koncerny paliwowe żerują na naiwniakach myślących że liczba oktanowa wyższa = większa moc.
https://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika

Autor:  Lukasik [ 07.gru.2017 09:09:38 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

odprezyli silnik, aby mogl pracowac bez spalania detonacyjnego na paliwie o nizszej LO (spadla sprawnosc motoru) , to musieli postarac sie aby moc nie spadla to polepszyli napelnianie, m. in. dajac dluzsze czasy otwarcia zaworow. moze i poprawili kanaly dolotowe,
ale tego nie wiem.
Jesli chodzi o przekladke walkow rozrzadu, to jesli nie maja znaczaco wiekszego skoku zaworu, to raczej o nic nie zahaczą, ja bym wlozyl i sprawdzil.
A co do liczby oktanowej to nalezy lac taka, na jaka producent samochodu zaprojektowal silnik, mechanicznie i sterowanie. inna bedzie mapa zaplonu do paliwa np 95 i 98.
Jesli wlejesz do silnika na 95 paliwko 98 lub jakis racing to nic nie ugrasz, bo bedzie nieoptymalnie spalane, a dokladniej za późne.
Z kolei na przykladzie mojego motoru na paliwo 98 doprezonego na 11.3:1 mapa zaplonu jest zrobiona po bandzie i potrafi opozniac zaplony o pojedyncze stopinie 1-2 na dobrym 98. gdy wleje 95, cofa juz zaplony ponad 10 st bo wystepuje spalanie detonacyjne i paredziesiat koni w plecy.
takze reasumujac, w silnikach na gorsze paliwo wlanie lepszego raczej nic nie doda. A w silnikach na lepsze paliwo wlanie gorszego, zazwyczaj ujmuje.

Autor:  Lukas007 [ 07.gru.2017 10:50:36 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

AFC jest ogólnie uważane za lepszą bazę do ewentualnych modyfikacji niż AAH. Przede wszystkim ma znacznie poprawiony układ smarowania (większy filtr oleju, większa chłodnica oleju). Najlepszym możliwym sposobem na modyfikacje tego silnika (moim zdaniem) - zacząć od bazy w postaci AFC, założyć tłoki od AAH (sprężanie 10,3:1 zamiast 10.0:1), założyć wałki od AAH, zrobić porting kolektora ssącego, bo to tutaj najbardziej cierpią silniki 12v. Piszę teoretycznie. Mam już auto do zabawy w modyfikacje, miałem też wolnossaka, z którym trochę się bawiłem ... Audi ma zostać w 100% seryjne.

Autor:  Lukasik [ 07.gru.2017 12:11:27 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

wałki z AAH? Chyba te AFC wygladaja lepiej

Autor:  Lukas007 [ 07.gru.2017 14:11:07 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Możliwe, bazowałem na informacjach znalezionych na forach w USA. Tam twierdzą, że warto właśnie włożyć wałki z AAH do głowicy AFC. Patrząc na wartości otwarcia i zamknięcia zaworów, można wywnioskować, że w AAH zawory są otwarte przez 38*, a w AFC przez ok. 35*. Dłuższy czas otwarcia zaworów powinien z reguły przenosić moment obrotowy w wyższe zakresy obrotów, ale to dalej teoria. Nie doszukałem się jakichkolwiek potwierdzonych wyników stosowania takich kombinacji między AAH a AFC.

Autor:  dice111 [ 07.gru.2017 15:18:39 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA

Lukasik napisał(a):
Z kolei na przykladzie mojego motoru na paliwo 98 doprezonego na 11.3:1 mapa zaplonu jest zrobiona po bandzie i potrafi opozniac zaplony o pojedyncze stopinie 1-2 na dobrym 98. gdy wleje 95, cofa juz zaplony ponad 10 st bo wystepuje spalanie detonacyjne i paredziesiat koni w plecy.

Mówisz o swoim V8 w S6 ? Myślę, że to raczej będzie parę, a nie parędziesiąt. Hamowałeś kiedyś swój samochód na 95 i 98 ? Na hamowni różnicę w liczbach jakąś zobaczysz, ale pod butem.. żadnej.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/