.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

Audi 80 B4 Competition Turbo
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=148312
Strona 1 z 2

Autor:  TurboMati [ 26.paź.2019 15:53:34 ]
Tytuł:  Audi 80 B4 Competition Turbo

Dzień dobry!

Nazywam się Mateusz, jestem z Gdańska i chciałbym przedstawić swój projekt. Auto zostało zakupione 2 lata temu pod długim postoju w szopie i z przerobionym przez Litwinów silnikiem. Poprawiliśmy zawieszenie, hamulce, auto przeszło gruntowne mechaniczne odświeżenie i usunięcie zbędnych gratów. Litwini złożyli to na ECU i aparacie zapłonowym z hondy i jakos to działało. Nam było mało i wjechało EMU black, pojedyncze cewki i przepustnica DBW. Podczas strojenia poddała się panewka i od tego momentu zaczynamy relację :)


MODEL: Audi 80 Competiton


Modyfikacje

Silnik:
1.8 16V turbo
- blok tdi AFN + głowica 1.8 KR 16V

Modyfikacje głowicy:
- 1.8 16V KR

Modyfikacje bloku:
- blok AFN
- kute korby 159mm
- tłoki Audi S2
- wał 1.8 KR

Układ dolotowy:
- kolektor ssący audi s4/s6 c4, przerobiony na 4 cylindry
- przepustnica audi V6 DBW
- FMIC
- filtr powietrza grzybek HKS
- turbo Holset HX40

Układ wydechowy:
- custom kolektor wydechowy
- WG 44mm
- DP 2,75"

Układ wtryskowy:
- pompa paliwa BOSCH 044
- wtryskiwacze 980cc BOSCH
- regulator 4bar

Elektronika:
- Stand Alone EMU Black + flexfuel
- sonda szerokopasmowa AFR
- EGT
- czujnik IAT
- czujnik spalania stukowego
- pojedyncze cewki

Układ napędowy:
- sprzęgło ceramiczne - brak konkretnych informacji

Zawieszenie:
- rozpórka kielichów
- bilstein B8 przód i tył
- sprężyny ori competition -20mm
- wszystko w poliuretanie + sanki tył alu
- mocowanie amortyzatorów przednich z regulacją KWZ

Układ hamulcowy:
- przód brembo 4tłok Alfa Romeo + tarcza 324mm z Focusa RS Mk1
- tył zacisk s8 d2 43 + tarcza 280 corrado
- przewody w oplocie Pizza Brakes
- płyn Motul RBF 660
- pompa hamulcowa 25,4mm VW T4

Koła:
- ATS DTM 17" + Federal 595 RS-R

Body kit:
- zdrzak przód rs2 replika

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




26.10.2019
Pare dni temu po montażu EMU, podczas strojenia auto się poddało. Zastukała panewka, okazało się iż poprzedni właściciel nie przyłożył się do składania motoru i mamy to co mamy.
Plan jest na wał od ABF, tłoki odprężające ABF, wałek ssący od ABF, custom kuta korba. Zobaczymy co czas przyniesie :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  void [ 26.paź.2019 16:34:29 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

Zapowiada się ciekawe. :)
Co się stało, że w misce taki osad? :O

Autor:  TurboMati [ 26.paź.2019 16:37:49 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

Paneweczka :( zdążył wypluć 435hp przy 2.3 bar zanim zapukał. Wynik średni, ale biorąc pod uwagę stan motoru i jego mocne odprężenie wynik i tak niezły :)

Autor:  Dymian [ 26.paź.2019 18:25:17 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

Piękne compi nie jest złe. Podwozie i kilka elementów jak u Frano, że jeść można.
Ogólnie będę śledził.

Autor:  bloku [ 26.paź.2019 18:31:36 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

A czy czasem nie robiliście testów w poprzedni weekend? Bo spotkałem na WZtce ciemne szybkie 80 :P

Setup widzę podobny jak swego czasu o Darka z Pruszcza w B6 (cześć może pamiętać ze zlotu w Toruniu).

Autor:  TurboMati [ 26.paź.2019 18:45:32 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

Tydzień temu już stała po panewce także to nie te audi :)

Autor:  kryzys@2011 [ 27.paź.2019 23:55:40 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

Fajna zabawka :diabel:

Autor:  hubos21 [ 28.paź.2019 07:36:19 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

To ustrojstwo zamiast aparatu to co to?

Autor:  Leo [ 28.paź.2019 07:39:51 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

może być tylko jedno - hall/czujnik położenia wałka.

Autor:  TurboMati [ 28.paź.2019 08:29:39 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

To jest aparat zapłonowy ale z hondy. Litwini, którzy "składali" silnik tak to sobie wymyślili i auto jeździło na ECU z hondy :)

Autor:  hubos21 [ 28.paź.2019 08:48:44 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

TurboMati napisał(a):
To jest aparat zapłonowy ale z hondy. Litwini, którzy "składali" silnik tak to sobie wymyślili i auto jeździło na ECU z hondy :)


Faktycznie, popatrzyłem teraz w google, na pewno po coś go włożyli, z tych aparatów wychodzi dużo przewodów, może jakiś sygnał był im potrzebny

Autor:  TurboMati [ 28.paź.2019 08:52:33 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

Z tego aparatu normalnie szły przewody zapłonowe do świec. Aktualnie jest emu black i z aparatu jest brany sygnał do ecu, bo na wale nie ma triggera. Będziemy rozwiercać blok pod tłoki ABF 82,5mm, wjedzie wał z ABF z triggerem 60-2, czujnik halla i wtedy dopiero wszystko będzie tak jak należy. Mam przynajmniej taką nadzieję :D

Autor:  hubos21 [ 28.paź.2019 08:57:05 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

No i wszystko jasne, w prosty sposób dokładasz sobie czujnik położenia wału, bez nacinanie ani dokładani tiggerów, można też założyć uszczelniacz z czujnkiem od 1.9

Obrazek

Autor:  TurboMati [ 28.paź.2019 09:06:28 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

No właśnie czytałem o tym uszczelniaczu, byłoby wszystko jak fabryka przykazała xD Przyjadą graty, pomierzymy i zobaczymy bo jest ryzyko, że przy korbie 159mm tłok wyjdzie delikatnie z bloku, więc będzie trzeba tłok zebrać trochę, albo dać custom krótszą korbę.

Autor:  hubos21 [ 28.paź.2019 09:46:17 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

Jak masz możliwość to wał z ABFa z koronką będzie najlepszą opcją, działaj dalej i pisz jakie postępy

Autor:  TurboMati [ 28.paź.2019 15:26:28 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

Panowie szukam informacji czy ktoś spotkał się z takim projektem, czy to ma prawo zadziałać. Chciałbym blok AFN rozwiercić pod tłok 82,5 mm, włożyć wał ABF 92,8 mm, korbowody 159 mm, tłoki z ABF 82,5 mm. Szukam jakiś dowodów i potwierdzeń, że takie monstrum jeździło.

Autor:  hubos21 [ 28.paź.2019 16:37:59 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

Jest na bloku 1Z rozwiercony na 82,5 i korby z ABK

Autor:  TurboMati [ 28.paź.2019 18:43:23 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

hubos21 napisał(a):
Jest na bloku 1Z rozwiercony na 82,5 i korby z ABK


Masz może więcej info? bo korba z ABK jest taka jak z ABF czyli by mi wszystko pasowało. Wiadomo jaki wał w tym motorze i z czego tłok?

Ale jak da się rozwiercić blok 1z/AFN na 82,5 i żyje to już dobrze. Ciekawe tylko ile boostu przyjmie.

Autor:  hubos21 [ 28.paź.2019 19:17:45 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

Wał jest chyba z 1Zta, narazie jest wolnossący ale już odprężony

https://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=604514

Autor:  TurboMati [ 29.paź.2019 10:15:47 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 Competition Turbo

ok, dzięki za info! wiemy już, że blok AFN/1Z przyjmie rozwiert na 82,5mm a to już sporo :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/