.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

[A200 4.2] rodzynek rodzynka
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=86977
Strona 7 z 17

Autor:  Ivo [ 09.lis.2009 23:40:21 ]
Tytuł: 

ooooooooo widze moje srebrne drzwi :):
błotnik juz zalozyles tez? ;)
odwiedze Cie jak bedzie to jezdzilo prosto ;)

Autor:  To_JA_! [ 10.lis.2009 06:56:40 ]
Tytuł: 

rodzynek napisał(a):
Chyba muszę na tył wrzucić standardowe sprężyny - tył siedzi za nisko w stosunku do przodu (co dziwne, V8 na tym zestawie stała idealnie). Ponadto haczę podwoziem przy przejeżdżaniu przez bramę i później przez garba na wyjeździe z uliczki...


Ja tam bym się bał robić z niego "dostawczy". Ori sprężynki mogą być troszkę za wysokie. Może jakieś dystanse pod te sprężyny co masz teraz? Zmierz różnicę między przodem i tyłem i dodaj tyle pod tylnymi sprężynami.
/najwyraźniej avant jest troszku cięższy z tyłu albo nie wyjąłeś z bagażnika całego zestawu narzędzi ;)

Powodzenia!

Autor:  uki [ 11.lis.2009 14:21:50 ]
Tytuł: 

samochód z tym silnikiem jest bardzo fajny. Lepiej wygląda jak tył stoi wyzej niz przód, ale czy seryjne sprężyny nie będą za miękkie :?: I jak to będzie sprawowac w czasie jazdy bo przednie sprężyny są pewnie twardsze.

Dystanse między sprężynami to według mnie zalatują druciarstwem :/

Autor:  Mauzer [ 11.lis.2009 20:29:17 ]
Tytuł: 

Jak stał u mnie pod górkę to wyślałem że to właśnie przez to tak leży jak 2CV ale na fotkach rzeczywiście nie ciekawie to wygląda.
Wojtek może nivo napraw ;)

Autor:  rodzynek [ 11.lis.2009 20:34:03 ]
Tytuł: 

Mauzer napisał(a):
Jak stał u mnie pod górkę to wyślałem że to właśnie przez to tak leży jak 2CV ale na fotkach rzeczywiście nie ciekawie to wygląda.
Wojtek może nivo napraw ;)


Cóż, niva nie ma i nie było :D. Były za to tylko moje złudzenia...

Autor:  cygaro-avant [ 11.lis.2009 22:29:53 ]
Tytuł: 

Mauzer napisał(a):
Wojtek może nivo napraw ;)

...albo z przodu i z tyłu załóż koła tej samej średnicy :D

Autor:  rodzynek [ 12.lis.2009 00:04:42 ]
Tytuł: 

cygaro-avant napisał(a):
Mauzer napisał(a):
Wojtek może nivo napraw ;)

...albo z przodu i z tyłu załóż koła tej samej średnicy :D


E jak chwycę za te tylne uchwyty i dźwignę tą taczkę, to będzie stało jak należy :D


EDIT

Obrazek

Klikając na zdjęcie można trafić na minigalerię.

Założyłem z tyłu standardowe sprężyny i tył powędrował w górę o jakieś 3 cm. Stoi jak należy. Geometrii nadal nie mam, powodem luzy na wahaczach - właśnie się niwelują ;).

Nie działa mi obniżanie prawego lusterka na R i samoczynne otwieranie/zamykanie szybra po jednokrotnym naciśnięciu guzika.


Do końca jeszcze droga daleka, ale muszę podziękować:
- rodzinie - wiadomo, cierpliwość to najważniejsze narzędzie;
- Remkowi (i Sławkowi) ze Strumienia - jemu zawdzięczam część blacharską (i nie tylko);
- Kefirowi - tyle telefonów co on ścierpiał, to mało kto ;), dostawca części;
- Mauzerowi - kolejny konsultant i dostawca części;
- JuzkowiV8 - konsultant i dostawca części;
- Adamowi12 - dostawca częsci;
- weesky'emu - dostawca informacji i części;
- mentalowi - bez jego 1T skrzynia z V nadal by w niej siedziała ;);
- TO_JA - rady i wsparcie w ciężkich chwilach - bardzo przydatne :);
- WiesławAR - konsultacje i pomoce naukowe;
- społeczności AKP - za upartą wiarę, że się uda :D
- wszystkim pozostałym, o których nie pamiętałem w momencie pisania tego postu, wierzcie mi - to nie zła wola ;).

Autor:  rodzynek [ 11.gru.2009 14:54:46 ]
Tytuł: 

Dla nielubiących linków - całość na forum AKP ;):

W lipcu 2008 kupiłem to:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dzień później dostał kółka, które już na niego czekały.

Obrazek
Obrazek

Kilka miesięcy później zagościł w moim ogrodzie dawca.
Obrazek
To ten po prawej. Ten z lewej czekał na kupca.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak widać na obrazkach - auto miało odpowiedni kolor tapicerki, fotele z odpowiednim napędem, skrzynię taką jaką chciałem. Motor też jak trzeba - 4,2 ABH.

Niebieska 200 znalazła nowego kupca w listopadzie, a pozostałe dwa sprzęty czekały na poprawę pogody, czyt. wiosnę.

W kwietniu 2009 ruszyły prace przy rozbiórce V8. A 200 przeszła lifting u blacharza:
Obrazek

Potem przyszedł czas na rozbiórkę, już taką poważniejszą robotę. Tu trwała przymiarka do wspawania wzmocnienia kielicha - mocowania rozpórki McPersonów.
Obrazek
Obrazek

Takich robótek było pełno. Nie do każdej mam zdjęcie, bo cała praca trwała by o co najmniej miesiąc dłużej.

Tu w każdym razie widać efekt wycięcia tunelu:
Obrazek
i różnica wymiarów tunelu z manuala i automatu:
Obrazek

Po spawaniu i zamastykowaniu auto wyglądało tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Malowanie:
Obrazek

i składanie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Silnik siadł na swoje miejsce, co też nie obyło się bez pewnych problemów.
Obrazek

Montaż chłodnic wymagał pewnego pomysłu - albo przekładki całej przedniej ściany z V8, albo mocowanie ich do oryginału z 200. Wybrałem hybrydę - widać na zdjęciu ;)
Obrazek
Atrapa weszła, reflektory tym bardziej. Jedynie chłodnica klimy nie pozwala na zamocowanie przedniej belki bez modyfikacji.
Obrazek

Tymczasem środek coraz bardziej przypominał wnętrze dawcy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aktualny stan, jeżdżący, prezentuje się tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Czy w wyglądzie coś się jeszcze w tym roku zmieni - wątpliwe. Teraz pozostaje ogarnięcie niedoróbek mechanicznych (zawieszenie, silnik itp) i elektrycznych (alarm i radio/głośniki). Reszta po zimie.

Tu w miarę świeże zdjęcie:
Obrazek

Autor:  emge [ 11.gru.2009 15:42:58 ]
Tytuł: 

Szacuneczek.
Ps. taki strupek, a swoje pojedzie :):

Autor:  DeS [ 11.gru.2009 15:46:20 ]
Tytuł: 

Gratuluję, choć muszę uszczypnąć, że teraz po tych wszystkich przebudowach optycznie wygląda gorzej niż przed :P :P :P

Czekamy na finisz i fylmy z jazd :peace:

Autor:  maciu [ 11.gru.2009 15:55:48 ]
Tytuł: 

takie lego dla duzych chłopców... :peace:

Autor:  DżiPi [ 11.gru.2009 17:26:23 ]
Tytuł: 

Wielki szacunek za wytrwałość.

Autor:  To_JA_! [ 11.gru.2009 17:51:58 ]
Tytuł: 

Gratuluję tempa, na prawdę jak na taką przeróbkę i prace w wolnym czasie (którego każdy ma mało) to kilka miesięcy pracy a efekt powalający. :peace:

Autor:  Pawlo [ 13.gru.2009 14:02:01 ]
Tytuł: 

Rodzynek , gatulcje za projekt i wykonanie a jeszcze wieksze za wytrwałosc :peace:

Projekt mega super fajny :peace: Mówisz 200 myslisz 20V a tu zonk :)

Autor:  Kliku [ 13.gru.2009 14:27:09 ]
Tytuł: 

extra robota, gratuluje samozaparcia :peace:

Autor:  Miki_rde [ 13.gru.2009 15:15:38 ]
Tytuł: 

A silnik w dowód już wbiłeś ?

Autor:  rodzynek [ 13.gru.2009 16:31:06 ]
Tytuł: 

Miki_rde napisał(a):
A silnik w dowód już wbiłeś ?


Auto "jeszcze nie jeździ", to po co wpis w dowód? ;)

Autor:  Pawlo [ 13.gru.2009 16:40:07 ]
Tytuł: 

A przypadkiem silnik nie jest czescia wymienna ????? Z tego co mi sie wydaje tylko w przypadku zmiany zasilania czyli z pb na on itp Lpg tez sie wbija i takie tam

Autor:  rodzynek [ 13.gru.2009 16:53:46 ]
Tytuł: 

pawlo5 napisał(a):
A przypadkiem silnik nie jest czescia wymienna ????? Z tego co mi sie wydaje tylko w przypadku zmiany zasilania czyli z pb na on itp Lpg tez sie wbija i takie tam


Pod warunkiem, że pojemność i sposób zasilania nie ulegną zmianie. Zmiana z 2,0 benz. na 2,0 diesel wymusza zmianę wpisu, zmiana benz. 2,2 na benz. 4,2 wymusza zmianę wpisu.

Autor:  To_JA_! [ 13.gru.2009 18:21:31 ]
Tytuł: 

Ja tam bym był ostrożny, straszny korowód z silnikiem.
Rzecz w tym że jak wkładasz podobnej mocy to jest pestka, a jak sporo mocniejszy to zaczynają się schody bo rzeczoznawca nie chce napisać opinii że wszystko jest dostosowane: zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, napędowy i klops.
Braciszek też chciał legalizować Suzuki Smuraja 2.0 ale jak poszukał jak to dał spokój nie wie że ma silnik 2.0 myśli że to nadal poczciwe 1.3.

W twoim przypadku o tyle jest łatwiej że można wmówić rzeczoznawcy że całe podwozie jest ori z V8, a masa pojazdu podobna więc powinien się przychylić do potwierdzenia stanu.

Powodzenia!

Strona 7 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/