.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

[A200 4.2] rodzynek rodzynka
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=86977
Strona 12 z 17

Autor:  krzysiek191022 [ 16.lut.2011 19:33:40 ]
Tytuł: 

Witam!

Gratuluję wytrwałości, poświęconego czasu i przede wszystkim orgomnej wiedzy!
Samochód zapewne odwdzięcza się w każdym calu :)

Wnętrze masz w AUDYNIE boskie! Jeśli uda mi się kiedyś dorwać takie to też się skuszę :D O serduszku to już nawet nie wspomnę :P

Z niecierpliwością czekam na wiosenną sesję zdjęciową w lepszym plenerze.

Pozdrawiam,
Krzysiek191022.

Autor:  kuba411vm [ 16.lut.2011 19:37:08 ]
Tytuł: 

Miło w końcu widzieć ją w takim stanie! :) Gratuluję!

Autor:  rodzynek [ 16.lut.2011 20:05:35 ]
Tytuł: 

Dzięki za miłe komentarze ;)

Autor:  Ivo [ 16.lut.2011 20:32:08 ]
Tytuł: 

rodzynek napisał(a):
Dzięki za miłe komentarze ;)

i tak widzę swoje blachy na nim :D

Autor:  rodzynek [ 16.lut.2011 20:34:03 ]
Tytuł: 

Ivo napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Dzięki za miłe komentarze ;)

i tak widzę swoje blachy na nim :D


Rentgen w oczach?:D

Autor:  Sprinter [ 16.lut.2011 20:44:46 ]
Tytuł: 

Zaczyna to to przypominać sensowne auto. :D :D

Autor:  ratmasta [ 16.lut.2011 20:47:34 ]
Tytuł: 

Jest świetny...jak dla mnie idealna bryła auta

Autor:  KORU [ 16.lut.2011 21:01:04 ]
Tytuł: 

Kanciak :-) :d o niskim wspołczynniku oporu powietrza. ;) Co tam szacun za wykonane modyfikacje. W Ingolstadt mają tez takiego Avanta tylko z przodu ma lampy i maskę z Audi V8 :D Coś mi się wydaje że bedzie drugi projekt.

Obrazek

Autor:  GomeZ [ 17.lut.2011 21:52:27 ]
Tytuł: 

No stary!!!!!!!!!!!!!!! i ja ją chyba też trochę kocham, suczysko jak ta lala :peace:

a co do lamp to rzeczywiście jak pisali przedmówcy regeneracja odblasków dużo daje :D
natomiast jeśli chodzi o sprężyny mogę ci polecić pewien zabieg bez dodatkowych inwestycji :peace: tylko musisz się popytać czy ktoś u ciebie to robi w Lublinie robi to kilka osób i jest jeden starszy facet dobry fachowiec od zawiehy. Mianowicie Habrowanie sprężyn :diabel: załatwi temat!

rozciąga i utwardza a sprężyny z c3 świetnie się nadają bardzo dobry jakościowo materiał na ten proces, kilku kolegów już to robiło a jeden to wanne typowo na styl przemytniczy postawił......... czyli dupa wysoko wysoko w górze i już 2 rok i nie widać żeby siadała. polecam ;)

Autor:  To_JA_! [ 18.lut.2011 07:02:32 ]
Tytuł: 

GomeZ napisał(a):
No stary!!!!!!!!!!!!!!! i ja ją chyba też trochę kocham, suczysko jak ta lala :peace:

a co do lamp to rzeczywiście jak pisali przedmówcy regeneracja odblasków dużo daje :D
natomiast jeśli chodzi o sprężyny mogę ci polecić pewien zabieg bez dodatkowych inwestycji :peace: tylko musisz się popytać czy ktoś u ciebie to robi w Lublinie robi to kilka osób i jest jeden starszy facet dobry fachowiec od zawiehy. Mianowicie Habrowanie sprężyn :diabel: załatwi temat!

rozciąga i utwardza a sprężyny z c3 świetnie się nadają bardzo dobry jakościowo materiał na ten proces, kilku kolegów już to robiło a jeden to wanne typowo na styl przemytniczy postawił......... czyli dupa wysoko wysoko w górze i już 2 rok i nie widać żeby siadała. polecam ;)


Przy takiej wersji na ul. prostej w Bielsku-Białej robiłem, facet rozciągnie dokładnie tyle ile chcesz, po obróbce cieplnej nie siadają wcale, a charakterystyka przyjemna nie sztywna. Podajesz tylko ile cm ma dodać.

Autor:  Morgi [ 18.lut.2011 07:04:12 ]
Tytuł: 

O_o
Super opcja, o dawna głowię się jak podnieść A8
Na ile jest to bezpieczne, ile mozna podnieść? Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym (mam na myśli przejechał na podniesionych np. 50 kkm)?

Autor:  To_JA_! [ 18.lut.2011 10:59:58 ]
Tytuł: 

Wszystko zależy od warsztatu, porządny wykona rozciągnięcie równomierne na gorąco, następnie wykona całą obróbkę cieplną. Dzięki temu nie wprowadzamy dodatkowych naprężeń pochodzących od obróbki plastycznej. W efekcie Sprężyna ma przyjemniejszą charakterystykę pracy od serii a trwałość większą i osiadanie mniejsze.
Sprawdzone na kilku samochodach na sporych przebiegach, niestety wszystkie o masie własnej poniżej 1.5t.
Jedyny problem to znaleźć właściwy solidny warsztat.

Co do bezpieczeństwa podnoszenia to ważne jest żeby znacząco nie zachwiać stabilności samochodu, a przy większych "korektach" dać sztywniejszy stabilizator ew. amortyzatory o większej sztywności żeby samochód mniej gwałtownie "łapał przechył". Dodatkowo należałoby zweryfikować i dobrać właściwe ustawienia geometrii zawieszenia dla podniesionego samochodu. Można by tu przemierzyć coś typu Allroad na różnych poziomach wysokości jakie ma ustawienia kół.
Do 30 mm można przyjąć że sprawne seryjne amorki wystarczą, powyżej bym się zastanawiał nad korektami.

Powodzenia!

PS. Może będę robił eksperyment na A4 Avant 1.8 180PS quattro (jeżeli braciszek kupi na pewno będzie podnosił na coś typu Allroad). Dam znać jak to wyjdzie ;)

Autor:  rodzynek [ 18.lut.2011 11:19:40 ]
Tytuł: 

To_JA_! napisał(a):
Do 30 mm można przyjąć że sprawne seryjne amorki wystarczą, powyżej bym się zastanawiał nad korektami.


Mi tam z tyłu wystarczy 2 cm ;)

Autor:  To_JA_! [ 18.lut.2011 12:00:29 ]
Tytuł: 

rodzynek napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Do 30 mm można przyjąć że sprawne seryjne amorki wystarczą, powyżej bym się zastanawiał nad korektami.


Mi tam z tyłu wystarczy 2 cm ;)


I po takiej korekcie ledwo dociągniesz do serii z wysokością audka :peace:

KORU napisał(a):
Kanciak :-) :d o niskim wspołczynniku oporu powietrza. ;) Co tam szacun za wykonane modyfikacje. W Ingolstadt mają tez takiego Avanta tylko z przodu ma lampy i maskę z Audi V8 :D Coś mi się wydaje że bedzie drugi projekt.

Obrazek


Ten na zdjęciu też ma problem, stoi wyraźnie pod górę. Pewnie jednak trzeba korygować sprężyny do masy nadwozia "avant".

Autor:  GomeZ [ 18.lut.2011 13:57:29 ]
Tytuł: 

tak jak pisze TO_JA_! podniesienie ok 30-40mm bezproblemowo!! a sama praca sprężyny wydaje się wydajniejsza, jak pisałem wcześniej dla ciebie RODZYNEK jest to najlepsze i najtańsze rozwiązanie i sprężyny będą trzymać rozmiar na min 25tys km. Tylka to musi zrobić dobry kowal.


Chudy z Lublina ma od 2 lat ok + 40mm Obrazek Obrazek

trochę zdjęcia małe ale to z jego awatarów szurnięte :peace:

Autor:  Miki_rde [ 18.lut.2011 14:42:17 ]
Tytuł: 

W tym avancie chyba nie ma silnika, bo coś za wysoko stoi przód ?

Autor:  ratmasta [ 18.lut.2011 16:51:06 ]
Tytuł: 

Masakra...przeciez takie podnoszenie wyglada paskudnie :/ ja tam wole zawsze obnizac niz podnosic auto

Autor:  Morgi [ 19.lut.2011 11:55:16 ]
Tytuł: 

Hej, marzenie, dokładnie tak bym chciał.
A gadałem dzisiaj ze znajomym, on podniósł Vento o 30-40 mm wkładając jakieś gumy między zwoje sprężyny, podobno można gotowe kupić - sprężyna niby się mniej zużywa i amorek ma lżej, ale nie wolno przesadzić bo mogą być problemy z bujaniem się auta.... ktoś coś o tym wie?
Ja jestem zielony, ale generalnie zależy mi na zwiększeniu prześwitu w A8 o 3-4 cm albo i więcej, byle by to było bezpieczne, wygląd jest nie ważny, bo tam gdzie ja zwykle jeżdżę to wiszę na brzuchu i nawet quattro nic nie pomoże!

Autor:  KORU [ 19.lut.2011 12:46:55 ]
Tytuł: 

To_JA_! napisał(a):
Ten na zdjęciu też ma problem, stoi wyraźnie pod górę. Pewnie jednak trzeba korygować sprężyny do masy nadwozia "avant".

Ten model moze miec Nivomat albo wynalazek w takim stylu. Jak bede nastepnym razem w Muzeum to zapytam. Miki_rde chyba masz racje bo moze byc tak, ze chwilowo eksponat stoi bez silnika, ktory jest na przegladzie technicznym. Tam prawie wszystkie auta sa na chodzie. Dobra koniec OT. Wedlug mnie Rodzynka Audi stoi prawidlowo.

Autor:  GomeZ [ 19.lut.2011 13:32:02 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał(a):
Hej, marzenie, dokładnie tak bym chciał.
A gadałem dzisiaj ze znajomym, on podniósł Vento o 30-40 mm wkładając jakieś gumy między zwoje sprężyny, podobno można gotowe kupić - sprężyna niby się mniej zużywa i amorek ma lżej, ale nie wolno przesadzić bo mogą być problemy z bujaniem się auta.... ktoś coś o tym wie?
Ja jestem zielony, ale generalnie zależy mi na zwiększeniu prześwitu w A8 o 3-4 cm albo i więcej, byle by to było bezpieczne, wygląd jest nie ważny, bo tam gdzie ja zwykle jeżdżę to wiszę na brzuchu i nawet quattro nic nie pomoże!


MorgothV8 ....jak wsadzisz te gumy na sprężynę to nie jestem pewien czy ona jest w stanie w jakikolwiek sposób rozciągnąć sprężynę a co za tym idzie podnieść auto. Moim zdaniem zastosowanie takich gum ogranicza pracę sprężyny, a zamiast amortyzacji robi się wóz drabiniasty i chyba temu koledze nie tyle że dupa się podniosła tylko zużyte sprężyny nie siadły bo przestrzeń między zwojami została wypełniona gumą.

Tak mi się zdaje :|

Strona 12 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/