.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

[A200 4.2] rodzynek rodzynka
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=86977
Strona 13 z 17

Autor:  Morgi [ 19.lut.2011 13:36:20 ]
Tytuł: 

No właśnie mi też tak się zdaje...

Autor:  Pawlo [ 19.lut.2011 13:42:23 ]
Tytuł: 

Najprostszy najszybszy i najtańszy sposób na podniesienie auta to tulejka dotoczona na wymiar która wkładamy pod kielich sprężyny np 20mm.

Wszystkie fajowozy Łukowskie były - są tak zrobione, patent sprawdzony na zapieprzaniu z v-maxem i max cieżarem wiec 100% tested

Autor:  Yasiek [ 19.lut.2011 19:49:18 ]
Tytuł: 

GomeZ napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Hej, marzenie, dokładnie tak bym chciał.
A gadałem dzisiaj ze znajomym, on podniósł Vento o 30-40 mm wkładając jakieś gumy między zwoje sprężyny, podobno można gotowe kupić - sprężyna niby się mniej zużywa i amorek ma lżej, ale nie wolno przesadzić bo mogą być problemy z bujaniem się auta.... ktoś coś o tym wie?
Ja jestem zielony, ale generalnie zależy mi na zwiększeniu prześwitu w A8 o 3-4 cm albo i więcej, byle by to było bezpieczne, wygląd jest nie ważny, bo tam gdzie ja zwykle jeżdżę to wiszę na brzuchu i nawet quattro nic nie pomoże!


MorgothV8 ....jak wsadzisz te gumy na sprężynę to nie jestem pewien czy ona jest w stanie w jakikolwiek sposób rozciągnąć sprężynę a co za tym idzie podnieść auto. Moim zdaniem zastosowanie takich gum ogranicza pracę sprężyny, a zamiast amortyzacji robi się wóz drabiniasty i chyba temu koledze nie tyle że dupa się podniosła tylko zużyte sprężyny nie siadły bo przestrzeń między zwojami została wypełniona gumą.

Tak mi się zdaje :|


Wsadzałem gumy w sprężyny do Golfa jedyneczki dawno, dawno temu...
Metoda ta faktycznie prowadzi do podniesienia zawieszenia a to dlatego, iż wpychasz gumę między zwoje na podniesionym kole - sprężyna się rozciąga...
Zasada jest następująca - gumę bezpiecznie można wkładać tylko w skrajnie górne i dolne zwoje - szło ciężko, trzeba było posiłkować się tawotem.
Jeśli wsadzisz gumę w środkowe zwoje - zmienisz charakterystykę pracy sprężyny i ona tego nie przeżyje.
Tak spreparowanym Golfem (dodatkowo progi i podłużnice obspawane blachą piątką zaginaną na kowadle) woziłem tonę złomu z prędkością autostradową.
Golf żyje i ma się dobrze aż do dziś...
:peace:

Autor:  To_JA_! [ 19.lut.2011 19:50:00 ]
Tytuł: 

GomeZ napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Hej, marzenie, dokładnie tak bym chciał.
A gadałem dzisiaj ze znajomym, on podniósł Vento o 30-40 mm wkładając jakieś gumy między zwoje sprężyny, podobno można gotowe kupić - sprężyna niby się mniej zużywa i amorek ma lżej, ale nie wolno przesadzić bo mogą być problemy z bujaniem się auta.... ktoś coś o tym wie?
Ja jestem zielony, ale generalnie zależy mi na zwiększeniu prześwitu w A8 o 3-4 cm albo i więcej, byle by to było bezpieczne, wygląd jest nie ważny, bo tam gdzie ja zwykle jeżdżę to wiszę na brzuchu i nawet quattro nic nie pomoże!


MorgothV8 ....jak wsadzisz te gumy na sprężynę to nie jestem pewien czy ona jest w stanie w jakikolwiek sposób rozciągnąć sprężynę a co za tym idzie podnieść auto. Moim zdaniem zastosowanie takich gum ogranicza pracę sprężyny, a zamiast amortyzacji robi się wóz drabiniasty i chyba temu koledze nie tyle że dupa się podniosła tylko zużyte sprężyny nie siadły bo przestrzeń między zwojami została wypełniona gumą.

Tak mi się zdaje :|


Dobrze kombinujesz, gumowe wkładki ograniczają skok niektórych zwojów sprężyny przez co nie pozwalają na nominalny odstęp pod ciężarem auta. Oczywiście samochód jedzie jak na krótkich sprężynkach czyli twardo.
Dodatkowym efektem może być złamanie zwoju sprężyny obok wkładki ponieważ na krawędzi tej gumy znacząco zmienia się sztywność i sprężyna pracuje nierównomiernie a zwoje nie podparte gumą muszą wykonać większą pracę niż seryjnie (pozostałe zwoje są prawie zablokowane gumą).

Autor:  ZiPi [ 19.lut.2011 23:02:04 ]
Tytuł: 

Mam takie gumy wkręcane między zwoje spręzyn tylnych w C4 avancie juz parę lat i nic złego się nie dzieje.
Te gumy nie podwyzszają nadwozia ale uniemozliwiają nadwoziu zbyt nisko przysiąść. Skok spręzyny ( i amortyzatora ) tez się skraca, więc o zadnym bujaniu nie ma mowy, wręcz przeciwnie.

Autor:  *Robi* [ 05.mar.2011 16:39:21 ]
Tytuł: 

Wojtek kojarzysz kto jezdzi A200 avantem q z ramkami klubowymi na rej SCI ?? Twoj drugi bolid? ;) Kulor niebieskawy metalik. Widziany dzisjaj rano w Ustroniu.

Autor:  rodzynek [ 05.mar.2011 20:03:58 ]
Tytuł: 

*Robi* napisał(a):
Wojtek kojarzysz kto jezdzi A200 avantem q z ramkami klubowymi na rej SCI ?? Twoj drugi bolid? ;) Kulor niebieskawy metalik. Widziany dzisjaj rano w Ustroniu.


Nowy (drugi po mnie) właściciel - z Ustronia właśnie. Mam z gościem kontakt jakby co ;)

Autor:  mental [ 04.maja.2011 09:30:34 ]
Tytuł: 

wojtku, jakis update? cos sie dzieje? :)

Autor:  rodzynek [ 07.maja.2011 21:50:06 ]
Tytuł: 

Obrazek

Nic nowego. Na dniach wymieniam sprężyny z tyłu na wyższe o 2 cm. Muszę przeglądnąć zawieszenie (ale to normalne przy jeździe po naszych drogach na 17"). I szukam fajnych 16" w stylu youngtimerów ;)

Autor:  cygaro-avant [ 07.maja.2011 22:08:05 ]
Tytuł: 

Ta, ehe.....
Widać, że rejestracja z Katowic wstawiona w Photoshopie :)

Czyli ta Ustrońska 200tka to jest nasza Łódzka, ex-Piotrowa?

Autor:  rodzynek [ 07.maja.2011 22:23:00 ]
Tytuł: 

cygaro-avant napisał(a):
Ta, ehe.....
Widać, że rejestracja z Katowic wstawiona w Photoshopie :)


Sam jesteś fotoszopowy :D


cygaro-avant napisał(a):
Czyli ta Ustrońska 200tka to jest nasza Łódzka, ex-Piotrowa?

Tak.

Autor:  DeS [ 07.maja.2011 22:43:39 ]
Tytuł: 

Fajne foto... znowu mnie bierze na cygaro.. nawet kolor się zgadza :peace:

Autor:  cygaro-avant [ 08.maja.2011 08:33:03 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
znowu mnie bierze na cygaro..

Nic z tego Des, ręce przecz. :wpale:
Nic z tego nie będzie - ja żonaty jestem :)

Autor:  To_JA_! [ 08.maja.2011 08:58:00 ]
Tytuł: 

rodzynek napisał(a):
Obrazek

Nic nowego. Na dniach wymieniam sprężyny z tyłu na wyższe o 2 cm. Muszę przeglądnąć zawieszenie (ale to normalne przy jeździe po naszych drogach na 17"). I szukam fajnych 16" w stylu youngtimerów ;)


Czy Ty zamierzasz coś ciężkiego transportować w bagażniku? na zdjęciu stoi bardzo ładnie. Swoją drogą w moim avancie też zauważyłem że optycznie tył zawsze wydaje się niższy na sportowym zawiasie, nawet niektórzy pytają co ja wożę ciężkiego...

Pozdrawiam!

Autor:  DeS [ 08.maja.2011 09:17:46 ]
Tytuł: 

cygaro-avant napisał(a):
DeS napisał(a):
znowu mnie bierze na cygaro..

Nic z tego Des, ręce przecz. :wpale:
Nic z tego nie będzie - ja żonaty jestem :)


HAHA! Nawet nie będziesz wiedział kiedy :D

Autor:  rodzynek [ 08.maja.2011 10:20:02 ]
Tytuł: 

To_JA_! napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Nic nowego. Na dniach wymieniam sprężyny z tyłu na wyższe o 2 cm. Muszę przeglądnąć zawieszenie (ale to normalne przy jeździe po naszych drogach na 17"). I szukam fajnych 16" w stylu youngtimerów ;)


Czy Ty zamierzasz coś ciężkiego transportować w bagażniku? na zdjęciu stoi bardzo ładnie. Swoją drogą w moim avancie też zauważyłem że optycznie tył zawsze wydaje się niższy na sportowym zawiasie, nawet niektórzy pytają co ja wożę ciężkiego...

Pozdrawiam!


Z tym zawieszeniem to dziwna historia jest. Stoi nisko, wygląda nieźle, ale nad każdym śpiącym policjantem muszę delikatnie i powoli, tył jest nieco za miękki i po załadowaniu zauważalnie kuca. No i tak sobie wymyśliłem, że 2 cm nie zaburzą widoku (będzie tylko bardziej zauważalny klin), a auto będzie swobodniej nad garbami przejeżdżać.

Dla porównania - niebieska 200 stała tak (na żywo był mocny klin i tył był bardzo wysoko):

Obrazek

Autor:  To_JA_! [ 08.maja.2011 10:31:35 ]
Tytuł: 

rodzynek napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Nic nowego. Na dniach wymieniam sprężyny z tyłu na wyższe o 2 cm. Muszę przeglądnąć zawieszenie (ale to normalne przy jeździe po naszych drogach na 17"). I szukam fajnych 16" w stylu youngtimerów ;)


Czy Ty zamierzasz coś ciężkiego transportować w bagażniku? na zdjęciu stoi bardzo ładnie. Swoją drogą w moim avancie też zauważyłem że optycznie tył zawsze wydaje się niższy na sportowym zawiasie, nawet niektórzy pytają co ja wożę ciężkiego...

Pozdrawiam!


Z tym zawieszeniem to dziwna historia jest. Stoi nisko, wygląda nieźle, ale nad każdym śpiącym policjantem muszę delikatnie i powoli, tył jest nieco za miękki i po załadowaniu zauważalnie kuca. No i tak sobie wymyśliłem, że 2 cm nie zaburzą widoku (będzie tylko bardziej zauważalny klin), a auto będzie swobodniej nad garbami przejeżdżać.



A przy okazji podwyższania tyłu myślisz o dodaniu stabilizatora na tył? (na pewno przechyły wzrosną po podwyższeniu). Co Do policjantów to też tak miałem póki nie dałem troszkę dłuższych piankowych bałwanków na tylne amorki.

Autor:  DeS [ 08.maja.2011 11:45:48 ]
Tytuł: 

Twardsze amorki załatwią sprawę, nie będzie się bujał - ale to już pisałem. Stabi też, ale to chyba chyba trzeba wymienić więcej elementów z tyłu.

Autor:  rodzynek [ 08.maja.2011 12:00:11 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
Twardsze amorki załatwią sprawę, nie będzie się bujał - ale to już pisałem. Stabi też, ale to chyba chyba trzeba wymienić więcej elementów z tyłu.


Wszystko ładnie pięknie, ale amory na tył nie są takie tanie. Co swoją drogą bardzo dziwne jest :D. Sprężyny są tańsze.

A co do stabilizatora - miałby sens. Ale żadne C3/D1 bez niva go nie miało. Czy z C4 (o ile jest) podejdzie?

Autor:  To_JA_! [ 08.maja.2011 19:00:34 ]
Tytuł: 

Ale V8 miał, nie da się tego przeszczepić ? Z tego co pamiętam identyczny z tym w C4 quattro.

Strona 13 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/