.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2024 11:11:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 90 B3 quattro - 4.2V8 ABZ + VEMS
PostNapisane: 21.sty.2010 17:25:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Dzisiaj, po pierwszej przejezdzce, przebiegającej bez komplikacji mogę opublikowac projekt.

Auto kupiłem od pierwszej włascicielki - Polki mieszkającej pół życia w Belgii gdzie kupiła samochód z salonu. Na stare lata wrocila do Polski. Po smierci męża, postanowiła sprzedać auto (a sobie kupiła Golfa V). Potem kupiłem je ja za całe 1700zł. Miało nawet katalizator, załozony juz w polsce, w 98 roku.
Na poczatku, zeby jakkolwiek sie nim poruszac zmienilem sprzeglo na niskobudzetowego STATIMa za cale 200zł. Troche nią pojezdziłem, potyrałem po szutrach itp. W miedzyczasie robiłem eSke. Gdy miałem już dupowóz, na warsztat wpadła 90. Przedtem jeszcze zaliczyłem sprawdzanie geometrii w warsztatcie u robs -a. Okazało sie ze lewa podłóznica jest cofnieta. Róznica miedzy kołami z lewej i prawej strony wynosila 4.5 centymetra, a na aucie nie bylo sladów zadnego dzwonu. Starsza pani (ew jej mąż) przywalili w cos kołem od strony kierowcy i wciagnelo cala podłóżnice do srodka. Prostowanie na ramie (350zł) załatwiło problem i wyrównało rozstawy kół z lewej i prawej strony.

Mogłem juz brac sie za robote. Prace trwały od 22 grudnia. Wyjechał orginalny silnik KV, i zaczałem podpasowywac ABZ. Na + musze zaliczyc to, ze w komorze silnika jest wiecej miejsca niz w S4. Zarówno od strony grodzi, jak i przy podlóżnicach (miesci sie bez problemu podstawka z filtrem oleju).
Akumulator trafił do bagazanika, stare mocowania poduszek zostaly wyciete, przestawione zostalo serwo (zachaczało o glowice pompą hamulcową), wyleciała równiez pompa od ABSu (nie bylo na nia miejsca). Dodatkowo musiałem przerobic prawe mocowanie stabilizatora (odciac i przespawac obok). Do czasu az silnik nie bedzie uturbiany chlodnica zostanie jak jest teraz, czyli z przodu, przed silnikiem (chlodnica jest od Audi 100 C3 2.5TDi, zalozona do gory nogami). Potem trafi do bagaznika chlodnica od BMW 2.5 TD (swoja drogą wielka ku*wa).
Silnika pracuje, tradycyjnie juz, na Vemsie. Było sporo problemów z pojawiajacymi sie regularnie trigger errorami, jednak definitywne pomogla zmiana firmware-u.

Auto chodzi na domyslnej mapie ktora dostalem z USA. Nie jest wystrojone gdyz warunki nie pozwalaja na jakikolwiek przyspieszanie (nie mam trakcji na pierwszych 5 biegach (z 5 dostepnych :twisted: ). Opony zimowe, 195mm z bieznikiem 7mm. Musze poczekac az sie ociepli. W miedzyczasie bede mogl ogarnac reszte elektryki (obrotomierz, temp wody, cisnienie oleju) i wyszykowac nowy warsztat.

Do zrobienia zostalo jeszcze cale zawieszenie, pomijajac wymiane wszystkiech elementów gumowo - metalowych, nizsze sprezyny i amory B8, hamulce (od 2.8 - juz czekaja w garazu) oraz zawieszenie ukladu napedeowego (tutaj czekam na sztywne elemnty od DeSa).
Kilka fotek - narazie tylko tyle, zreszta nie ma tak naprawde co pokazywac.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 18:00:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
no, znowu konkrecik. Brawo.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 18:04:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
No gratulacje.. :D
Podobają mi się bardzo takie niepozorne autka które wyglądają na byle co, a pod maską mają Łohohooo :peace: :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 18:05:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Gratuluję ;)

Pojedziesz do kobiety pokazać jej, jak zniszczyłeś jej stare auto?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 18:07:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
rodzynek napisał(a):
Gratuluję ;)

Pojedziesz do kobiety pokazać jej, jak zniszczyłeś jej stare auto?


Jeszcze ją przewiezie i dostanie zawału.... :D
Ja radzie żeby lepiej nie :509:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 18:14:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Pojedziesz do kobiety pokazać jej, jak zniszczyłeś jej stare auto?

Jak je kupowalem to juz ja uswiadomilem co spotka jej samochod. Nie wiedziala o co mi chodzi :D

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 18:31:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Faaajny :D

Nie zastanawiałeś się nad jakimiś większymi hamulcami? Seryjne, nawet z 2.8 mogą być słabawe... Może coś z A8? (314 lub 323 mm)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 18:55:12 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
a ja mam kilka konkretnych pytań: co jeszcze zmieniłeś poza silnikiem? Skrzynia/ półosie/ wał zostały te same? skrzynia siedzi w fabrycznym miejscu? Flansza czy da się skręcić bezpośrednio?

Jak widać w podpisie mam auto nawet kolorem identyczne ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2010 19:15:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Nie zastanawiałeś się nad jakimiś większymi hamulcami? Seryjne, nawet z 2.8 mogą być słabawe... Może coś z A8? (314 lub 323 mm)

Nie ma sensu - przynajmnien do tego do czego auto ma sluzyc - czyli szybka ulica + 400m. Konradviper upala swoja w KJS na hamulcach z 7A (czyli taki jak w 2.8) i daja rade. Poza tym nie chce wiekszych felg jak 15 cali (fakt, w esce na zime mam tez 15cali i tarcze 319 (czy 312 nie wiem ile tam jest) sie mieszcza). Jakby kiedys mi zbraklo hamulców, wjedzie cos od Mikody na 4x108 (bo nie potrzebuje 5x112 zeby sie dowartosciowac).

Cytuj:
Skrzynia/ półosie/ wał zostały te same? skrzynia siedzi w fabrycznym miejscu? Flansza czy da się skręcić bezpośrednio?

Wszystko jest fabrycznie.
Rzezba byla z kolem zamachowym. Kolo jest nizsze od kola z 7A/3B o 8mm, a ze mialem juz wzmocniony docisk i tarcze spiekowa ktora jezdzila w S4 postanowilem je pożenic. Musialem dotoczyc dystans pod łozysko wyciskowe, zeby wszystko dzialalo jak powinno.
A co trzeba bylo zmienic:
pociac i pospawac na nowo wozek oraz mocowanie stabilizatora, uspawac lape przednia, uspawac nowa belke czolowa (decolowo, jak juz chlodnica bedzie w bagazniku bedzie belka od B4 (taka ktora idzie dolem, a nie przed silnikiem)).

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 06:54:49 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Super projekcik, uwielbiam takie właśnie swapy V8 do cichociemnych bryk
Prośba (jak będziesz miał czas) o zdjęcia, filmy, więcej szczegółów itd.
Ciekawym jak to chodzi (dźwięk) np jak się siedzi w środku i daje na 1,2,3 w palnik....
Przodu Ci nie podrywa?? :P (żart)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 07:07:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Przod podrywa, ale z innego powodu - braku amortyzatorów. Wiecej fotek i jakis film bedzie jak temperatura sie podniesie - bo teraz to nawet mie sie nie chce jej odpalac.

Cytuj:
więcej szczegółów

Pisz co miales na mysli - moge napisac w kazdje chwili.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 quattro - 4.2V8 ABZ + VEMS
PostNapisane: 22.sty.2010 07:11:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
guziq napisał(a):
(...)Do czasu az silnik nie bedzie uturbiany chlodnica zostanie jak jest teraz,(...)

Będziesz go uturbiał? Projekt genialny, ale jeśli chodzi o turbo, to aż mi się nie chce wierzyć.... Sam ten silnik jest strasznie trudno uturbić, a tutaj jeszcze trzeba te suszarki gdzieś pomieścić... IC...
Jeżeli jednak turbo się uda, to chłodnica silnika w bagażniku z tyłu? A co z dopływam powietrza? Którędy?
BTW: poddobnie jak morgoth poproszem o filmasy :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 07:16:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Moim zdaniem po prostu jedna z najlepszych rzeczy jakie można zrobić.
REWELACJA!
:peace:

PS: takie auto to dopiero cieszy, w przeciwieństwie (moja opinia) do nówka funkel A4, A6, A8....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 11:08:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Będziesz go uturbiał? Projekt genialny, ale jeśli chodzi o turbo, to aż mi się nie chce wierzyć.... Sam ten silnik jest strasznie trudno uturbić, a tutaj jeszcze trzeba te suszarki gdzieś pomieścić... IC...

Kazdy silnik uturbia sie tak samo :) Turbo bedzie w miejscu przpustnicy, jedna sztuka. Kolektor ssacy i wydechowe spawane we wlasnym zakresie.

Cytuj:
Jeżeli jednak turbo się uda, to chłodnica silnika w bagażniku z tyłu? A co z dopływam powietrza? Którędy?

Uszy w tylnych szybkach (trojkatach) + ew. 2 wloty z tylu w dachu, po bokach.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 12:38:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lip.2006 13:24:20
Posty: 289
Lokalizacja: Łosice / Marki
Auto: '82 typ81 coupe
o wysokiej miodnosci jest to projekt Drogi Kolego :580:, bravissimo i rychlego zakonczenia prac Ci zycze, strasznie jestem ciekaw min kierownikow aut pokroju EVO czy innych STI wciaganych atrapa i wypluwanych wydechem przez "samochod ktory na wsi zastapil poloneza i 125p".
Wielgi Szacun :piwo:

_________________

film z Torunia - lato 2016
film z Torunia - zima 2016
film z Torunia - lato 2015
film z Torunia - zima 2015

film z Poznania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 13:40:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Fajne auto. A co z stożkiem ? chyba tak nie zostanie :?:

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 14:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Cytuj:
Fajne auto. A co z stożkiem ? chyba tak nie zostanie

Zostanie. Nie chce mi sie nic przerabiac, puki nie zagosci turbo. Wtedy i tak bede musial robic przemeblowanie.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 14:03:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
guziq napisał(a):
Cytuj:
Fajne auto. A co z stożkiem ? chyba tak nie zostanie

Zostanie. Nie chce mi sie nic przerabiac....


Chodziło mi o odgrodzenie filtra tak aby nie zasysał gorącego powietrza.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 16:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Totez napisalem ze zostaje jak jest. Nie przywidywałem zadnego odgrodzenia. Moze jednak costam dołoze - jakas blacha nad kolektor czy cos. Ale tylko wtedy jak temperatura w dolocie bedzie za duza - a to wyjdzie przy strojeniu. Teraz nawet nie zczytywałem logów z niej.

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 18:14:20 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
a jak wydech - cały od podstaw robiłeś czy wykorzystałeś coś z A90 lub V8?

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: