No witam. Zapoznałem się z tematem dogłębniej:
silniki audi 80 czterocylindrowe (nie wszystkie, raczej te z B3):
1595cm PP moc 70KM paliwo: 91PB stopień sprężania: 9
1595cm RN moc 75KM paliwo 91 oraz 91PB stopień sprężania: 9
1781cm RU moc 75KM paliwo 91PB stopień sprężania: 9
1781cm SF moc 88KM paliwo 91PB stopień sprężania: 9
1781cm SF moc 90KM paliwo 91PB stopień sprężania: 9
1781cm NE/JV moc 90KM paliwo 98PB (wer.austiacko-szwajcarska) stopień sprężania: 10
1781cm JN moc 90KM paliwo 91PB stopień sprężania: 9
1781cm PM moc 90KM paliwo 91PB stopień sprężania: 9
1781cm DZ/MU 112KM paliwo 98PB stopień sprężania: 10
1847cm SD 113KM paliwo 95PB (dopuszczalna 91PB) stopień sprężania: 10.5
1984cm 3A 113KM paliwo 95PB (dopuszczalna 91PB) stopień sprężania: 10.4
1984cm AAD 115KM paliwo 95PB (dopuszczalna 91PB) stopień sprężania: 10.4
Audi 90 silniki 5 cylindrowe:
1994cm PS (bez KATa) 115KM paliwo 98PB (?) stopień sprężania: 10
1994cm PS (z KATem) 115KM paliwo 98PB (dopuszczalna 91PB) stopień sprężania: 10
2309cm KV 136KM paliwo 98PB stopień sprężania: 10
2309cm NG 133lub136KM paliwo 95PB (dopuszczalna 91PB) stopień sprężania: 10
We w/w silnikach działa to tak: jeżeli czujnik stukania wykryje nasze stukanie, przekazuje dalej do urządzenia sterującego, tam dzieje się rzecz następująca: po nadejściu sygnału "spalanie detonacyjne przy ostatnim zapłonie" kolejne cylindry o o normalnym spalaniu mają ten sam moment obliczeniowy spalania co dotychczas. Zaś w tym cylindrze w którym stwierdzone zostało spalanie detonacyjne, moment - czyli kąt zapłonu, zostaje cofnięty o około 3st. Urządzenie to czyni to tylko dla tego jednego cylindra; w pozostałych fazy bez zmian. Odbywa się tak do max 15st różnicy (licząc od pożądanego momentu zapłonu). Gdy spalanie w odnośnym cylindrze nadal odbiega od normy, wtedy kąt zapłonu po chwili ponownie jest przestawiany w kierunku wcześniej, tym razem co około 0.5st. Po tym następuje przerwa trwająca kilka suwów roboczych i ponownie cofnięcie o 0.5st. Odbywa się to tak długo dopóki zostanie osiągniety zostanie pierwotnie zaplanowany mament zapłonu lub czujnik zasygnalizuje spalanie detonacyjne.
Leo

twojego silnika nie ma na tej liście i nie wiem dokładnie jak tam to jest rozwiązane. Być może tak jak mówisz.
scob

masz racje, myliłem się co do wartości opałowej...
