.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.maja.2024 11:07:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B3-zawór dodatkowego powietrza
PostNapisane: 17.sie.2006 15:13:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
ciągle borykam sie z ciężklim paleniem i falowaniem obrotów na zimnym silniku - przyczyny upatruję w zaworze dodaykowego powietrza. Na początku starałem się sprawdzić czy zawór dostaje napiecie? Pytanie - w jakich warunkach sprawdzać i jak to powinna być wartość?

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 15:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Pisząc "zawór powietrza dodatkowego" masz na myśli ten zamontowany przy kolektorze ssącym, bo jest jescze jeden zamontowany koło cewki WN. Ten przy cewce załącza się gdy obroty spadną poniżej 800 i wyłącza się przy 1050, ten piewrwszy odpowada za obroty zależnie od temperatury silnika, zasilany jest 12V cały czas po uruchomieniu silnika (w środku jest dodatkowa cewka, która rozgrzewa go powodując jego domykanie po pewnym czasie), często przesłona w tym zaworze klinuje się od syfu, wystarczy wyczyścić, można go regulować śrubką (klucz 7), myk polega na tym iż nie chodzi o dokręcanie i wykręcanie tej śrubki tylko po jej poluzowaniu należy ją przesuwać mimo osiowo (większy / mniejszy prześwit) w ten sposób zwiększasz obroty początkowe lu zmniejszasz. Problem ciężkiego palenia może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem temperatury (ok 25 PLN, warto jednak zainwestować w oryginał).

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2006 20:43:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
tak, chodzi dokładnie o ten zawór przy kolektorze, czyściłem go w benzynce nie raz ;-), problem w tym że po przekręceniu stacyjki (podane napiecie na wszystkie odbiorniki, ale bez uruchamiania silnika) brak jest napięcia na wtyczce zasilającej wspomniany zawór. Ostatnio grzebiąc przy alarmie, zauważyłem kilka luźno wiszących wtyczek w całej plataninie kabli przy centralnej płycie. Jak mniemam wiązki są uniwersalne i część przewodów może być w danym modelu nie wykorzystana (chyba że sie mylę).
Czujnik temperatury sprawdzałem omomierzem, wskazane wartości zgodne z książkową chrakterystyką. Nurtuje mnie mimo wszystko jednak cena czujnika jaką podałeś. Możesz podać numer katalogowy orginału i zamiennika?

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2006 08:07:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Zabij mnie, ale nie pamiętam numeru tego czujnika, pamiętam że jego numer znalazłem tutaj na forum, tych czyjników kupiłem już od groma, gość w sklepie miał zawsze dla mnie odłożony az do momentu kiedy kupiłem oryginał boscha, problem znikł. Na początek poleciłem Ci podróbkę bo jak to nie jest czujnik to najwyżej stracisz 25 PLN (ostatni czyjnik kupiłem za 18PL) oryginał kosztował 63PLN. Objawy uszkodzenia były rozmaite, jeden zablokował się na 200 ohm, drugi w temperaturze 50-70C podawał ponad 15Kohm (dym z rury i obroty 300-400), kolejny się urwał itd. Co do napięcia na tym zaworze to pojawia się ono w momencie uruchomienia silnika, wczejśniej nie jest podawane.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 15:45:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Witam,
nadal walczę jak w temacie, mam pytanko? jak wielki prześwit masz ustawiony w zaworze na zimnym silniku?

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 19:14:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
No witam, prześwit ustawiłem na maksa, potem na rozgrzanym skorygowałem obroty srubką w kolektorze, teraz jak zimny to ma 1300obr, jak się zagrzeje to 950 i to wszystko. Falowanie obrotów u mnie nie ustało - niestety silnik jest zarżnięty przez poprzedniego właściela, żre olej jak szalony i ma niską i nie równą kompresję w garnkach, ostatnio trochę mu przeszło jak pokręciłem tym imbusem przy wtrysku, ale na dłuższą mete - kapitalka albo wymiana. Najśmieszniejsze, że silnik w takim stanie przejechał już 35kkm i defakto do tej pory nie wymagał większych nakładów (poza czujnikiem :-)) może pyknie kolejne 35kkm. Jak zobaczysz czerwoną 80-tkę robiącą zasłone dymną - to prawdopodobnie będę ja :-), a co do czujnika w sklepie doskonale wiedzą jakie to są bo to jest do wszystki VW i seatów (wszędzie tam gdzie jest wtrysk BOSCHA)

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 14:10:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
ustawiłem prześwit na maksa, obroty po odpaleniu na zimnym 1100-1200, po rozgrzaniu około 1000. czujnik sprawdałem przy różnych temperaturkach - wyniki książkowe. Zrobiłem adapterek i wpiąłem się miliamperomierzem do nastawnika ciśnienia - pomiar idealny od 10-12mA, zbadałem spaliny - w opini diagnosty i ideał. Rączki mi juz opadają.

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 16:26:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Moim zdaniem to tarcza spietrzajaca jest zle ustawiona albo sie zacina i dlatego te objawy, chyba ze jest na elektronicznym wtrysku to inna sprawa

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 17:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Pamiętam, że przy okazji wymiany filtra powietrza znalazłem kilka pęknięć w gumie lączącej przepływomierz z kolektorem, normalnie nie było ich widać ale jak się nacisło to widać było szramy, zasilikonowałem i dziur nie ma. Jak silnik pracował to skakały obroty a nawet przerywał po zabiegu obroty nadal falują ale wmniejszym zakresie. Wymieniłem wreszcie rurki od podciśnienia, ale nic się nie zmieniło... chyba czas się już poddać.. :-( jak znajdziesz winowajce daj znać

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 18:09:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
ok, obejrzę sobię tarczę. Nie dalej jak miesiąc temu miałem okazje ją oblukać - niepogieta, opuszczona prawie jak nakazuje książka. Reguluję się ją poprzez docisk blaszki czy jakąś śrubką? I jak sprawdzić czy się nie zacina? Zastanawiam się jeszcze nad jednym. Może mieszanka jest ciutenieczkę za uboga? Diagnosta jak pisałem wcześniej mówił że jest cymes ale może ciut za ubugo. Problem istnieje tylko na zimnym silniku, gdyby nie sprawny zawór dwudrożny to bryczka by mi niewątpliwie gasła w oczekiwaniu na zmianę świateł.

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 18:32:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Imbus 3 o długości ok 15cm, kręcisz w prawo i wzbogacasz mieszanke, ta śrubka jest w otworze między rozdzielaczem a gumą od filtra, oryginalnie zatkana zaślepką - zapamiętaj pozycje wyjściową bo jak coś pujdzie nie tak to znowu do diagnosty. Jak ustawić klapkę to jest na naklejce - pod klapką jest blaszka, jak chcesz sprawdziś czy się nie zacina to zdejmnij gumę od filtra i palcami podniej ją powoli do góry i w dół, a i jeszcze jedno - im szybcej ją będziesz podnosił tym większy opór stawia.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 19:41:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
może to bez związku, ale wraz z wyżej opisanymi problemami pojawiła się rdza na rurze wydechowej - plujw tak że ma brązowy zderzak. Paliwo tankuje na BP.

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 15:22:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
hmmm... pytanie do SonGoMana. Próbowałem wczoraj wzbogacić mieszankę i i .... dupulcia. Po wydłybaniu zaślepki w postaci silikonu w otworze widać pustkę :zly: Imbusa mi nie starczyło.
Czyżby ta śrubka regulacyjna była tak głęboko? Możesz to zweryfikować? Czy to tylko u mnie jest taka kaszana. :<

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 17:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Gdzieś tu był na forum temat o wzbogacaniu mieszanki w KE-Jetronic'u, kupiłem dupny imbus 3 taki ok 15cm a potem bawiłem się ze dwie godziny żeby tam trafić, wcale nie jest prosto i imbus nie może mieć "kulki" na końcu bo ta śrubka tam w środku ma bardzo małe wejście na ten imbus i kulka go nie łapie, a jeszcze miałem tam troszkę syfu bo zaślepkę to sobie poprzednik na pamiątke chyba zostawił. Spróbuj popchnąć imbusem w duł to poczujesz jak łyszka od przepływki się porusza w dół a potem ... troche cierpliwości, a i jeszcze ta śrubka wcale lekko się nie obraca.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 17:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
a i sorki za ortografie... zestresowany ostatnio jestem

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 17:24:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
poniżej link do tematu o którym Ci pisałem

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=42493

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 17:29:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
śliczne dzięki, toś mnie troszke pocieszył :diabel:
wczoraj jak nie mogłem sięgnąć imbusem, to dla zbadania terenu wziąłem kawałek długiego drucika ifaktycznie po wsunięciu w otwór dało się wyczuć przy nacisku delikatne ugięcie - to zapewne przepływka o której piszesz. Czyli odpowiedni imbus plus cierpliwość i do dzieła

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 18:28:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
w tamtym wątku było napisane żeby przyspawać kawałek inbusa do druta bo trzeba sięgnąć głęboko i za pierwszym razem tak próbowałem zrobić - poparzyłem paluchy omało nie oślepłem a tylko pobobliłem imbusa i kicha, na drugi dzień w brico za 13PLN kupiłem jakiś tam zestaw, zwracałem uwagę aby był długi i bez kulki i potem kombinacja alpejska i jakoś wyszło, ale przyznam że bez jakichś powalających rezultatów, owszem jak podkręciłem mieszanke na maks to silnik pracował równo bez szarpania ale sie nie zabardzo zbierał więc musiałem mu odpuścić, jak ustawiłem tak że się zbiera to na wolnych szarpie i przerywa... z dwojga złego wole żeby się zbierał :-)

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 14:59:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
witam
jestem po wielu próbach wyregulowania mieszanki, w chwili obecnej mam ja nieco wzbogaconą w stosunku do pierwotnego ustawienia (1/4 obrotu). Jest nieco lepiej a mianowicie obroty na nierozgrzanym silniku nie spadaja poniżej 750. Ale .... nadal problem z odpalaniem na zimnym.
Ciekawostką jest też to że obroty nie są stabilne. Występuję delikatne falowanie zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku, tak na oko w zakresie 50-150 obrotów.
Wtryskiwacz rozruchowy sprawdzony, klapka wyregulowana.
Wróciłem do starych przewodów ...... i nic.
Chyba czas sprawdzić działanie potencjometra przepływomierza.
Songman - możesz podać zakres rezystancji jakie występuja u ciebie?
I może jeszcze jakieś sugestie?

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 15:48:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
przy najbliższej okazji spiszę te rezystancję, ale objawy u mnie są podobne a kiedyś już działałem z tym potencjometrem i pamiętam że był ok, tj liniowo i bez przerw zmieniała się rezystancja, nawet go odłączyłem i wóz działał tak samo

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: