.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 08:40:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 08:17:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
MarekB, ja się nie spieram z Tobą tylko dziwię, że mając tak szeroką wiedzę robisz takie "fikołki". Jak już pisałem uzyskanie efektu registra można osiągnąć bez zamiany krokowca na registra. Tym bardziej mnie to dziwi, że na pewno nie ruszasz się nigdzie bez lapka :).

Na temat wpływu jazdy na ubogiej mieszance nie będę się powtarzał. Dodam tylko, że miałem okazję niedawno oglądać tłoki ze skody octavi, która miała zamontowaną śrubę za miast krokowca. Facet od dwóch lat nie zmieniał filtra gazu ani nie robił regulacji. Okazało się, że w efekcie jeździł na ubogiej mieszance co spowodowało dosłownie stopienie tłoków. Natomiast wpływ spalania "stałej" mieszanki na kata i sondę jest katastrofalny (wziąłem "stałej" w cudzysłów bo skład mieszanki nigdy nie jest idealnie jednakowy, ale w tym przypadku można przyjąć że jest ona stała). Po to wprowadzono m.in. sterowanie kompem, żeby uzyskać ciągłe zmiany składu mieszanki w okolicach stechiometrycznej (bo wtedy kat najlepiej działa i nie zużywa się tak szybko oraz sonda nie ulega "zaczadzeniu"). Gdyby "stała" mieszanka nie była szkodliwa dla katalizatora to konstruktorzy nie wymyślaliby takich bajerów przy sterowaniu mieszanką, żeby kilka razy na sekundę była uboga i bogata. Przecież to żaden problem dla nich opracować takie sterowanie, żeby skład mieszanki był "stały", a nie tak mocno się zmieniał.
Co do padającej sondy, to jak MarekB pisał po pierwsze należy założyć firmową, a nie jakieś tanie zamienniki nie wiadomo skąd. Po drugie sprawdzić czy na grzałkę nie jest czasem podawane zbyt wysokie napięcie (najczęściej padają grzałki, a nie elementy pomiarowe). Inna sprawa, że w tych tanich zamiennikach są stosowane pewnie bardzo kiepskie bimetale załączające (grzałka grzeje tylko w momencie jak temp. sondy spada poniżej 300*C). Po trzecie wreszcie źle wyregulowana instalka (uboga lub bogata mieszanka) oraz spalanie oleju powoduje, że sonda bardzo szybko ulega "zaczadzeniu". Na jej powierzchni tworzy się warstwa tlenków i takiego "szkliwa", które nie dopuszcza spalin do elementu pomiarowego.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sonda-gaz
PostNapisane: 13.wrz.2006 08:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2004 12:48:50
Posty: 53
Lokalizacja: Wieluń
Witam, sam śmigam b3 1,8 PM na instalacji I generacji. W tym przypadku idealny byłby parownik sterowany podciśnieniowo, co gwarantuje szybkie dostosowanie ilości G do zasysanego powietrza i w miarę odpowiedni skład mieszanki. Podczas jazdy po mieście sonda niewiele się napracuje bo przy nagłym dodaniu gazu sygnał z potencjometru przepustnicy jest brany pod uwagę a nie z sądy. Sąda japońska NGK polecam mało reklamacji jest na nie i kupuj w sklepie.

_________________
Lecz swoje autko sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 10:49:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Nepek59, a co to za instalacja bez kompa LPG (I generacja), w której
Cytuj:
Podczas jazdy po mieście sonda niewiele się napracuje bo przy nagłym dodaniu gazu sygnał z potencjometru przepustnicy jest brany pod uwagę a nie z sądy

Nigdy nie słyszałem o takiej instalce, mógłbyś coś bliżej napisać?

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Instalacja LPG
PostNapisane: 14.wrz.2006 06:18:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2004 12:48:50
Posty: 53
Lokalizacja: Wieluń
Witam, jeździłem na podciśnieniowym sterowaniu parownika przez 9,5 roku bezawaryjnie, no chyba że mi ze 3 razy zamarzł parownik w zimie, ale to moja wina bo odpalałem z G i zaraz ruszałem zamiast poczekać 1-2 min aby się podgrzał.

_________________
Lecz swoje autko sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 12:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Nepek, chodzi mi o to jak tą instalacją steruje TPS. Masz jakiś dodatkowy układ sterujący czy cuś? :) . Przekopałem strony różnych producentów i na nic takiego nie trafiłem. Jakim sposobem jest wzbogacana mieszanka LPG/powietrze przy wciśnięciu gazu. Pytam bo napisałeś:
Cytuj:
przy nagłym dodaniu gazu sygnał z potencjometru przepustnicy jest brany pod uwagę a nie z sądy
, a podobno Masz I generację.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 16:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Kolega Darson powinien kupić sondę Boscha z tym że nie koniecznie tę za 600zł bo są też takie za 198zł w InterCarsie. Mnie cała wymiana kosztowała 210zł. Jakby co można zajrzeć tu: http://sklep.intercars.com.pl/
Numer sondy to 0 258 986 502. Jest to uniwersalna sonda trójprzewodowa. Na pudełku mam nawet napisane Made in USA :)

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 18:24:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2006 11:34:42
Posty: 29
Lokalizacja: wieruszów
ale po co sprawdzac elektyke przeciez wiadomo ze tem wypalania gazu od paliwa czyt benzyny jest wyzsza i stad ten problem pozniewaz tania sonda jest delikatniejsza wiec szybciej sie konczy okolo pol roku tj około 20 tys km w moim przypadku moje pytanie to czy mozna dopasowac jakas tansza sonde bosha np od poloneza ktora kosztuje w granicach 250 zl a nie kupowac katalogowa do audi za grubo ponad 400 zl przeciez chodzi tu chyba o zakres pracy sondy od 0 do 1V?? czy sie myle??

_________________
997 tanie noclegi nawet do 48 h za darmo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 18:55:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2006 11:34:42
Posty: 29
Lokalizacja: wieruszów
boscha

_________________
997 tanie noclegi nawet do 48 h za darmo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 19:10:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Darson79, niezależnie od rodzaju paliwa, te tanie zamienniki (made in china) siadają bardzo szybko. Po co sprawdzać elektrykę? Dla świętego spokoju :) . Przecież to minuta roboty, a czaszka spokojna :) .
W zasadzie każda sonda cyrkonowa (0-1V) z grzałką może być zastosowana, ale ... Różni producenci robią sondy o różnych wymiarach, krótsze, dłuższe, cieńsze, szersze. Te parametry mogą mieć wpływ na pomiar i trwałość sondy. Nie mówię, że na pewno mają, ale teoretycznie mogą, żeby nie było że sobie wymyślam.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sąda
PostNapisane: 15.wrz.2006 06:13:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2004 12:48:50
Posty: 53
Lokalizacja: Wieluń
Witam, a czy w ramachy oszczędności nie można wkręcić orginalnej BOSCH jednoprzewodowej, podłanczając do kostki tylko 1 kabelek sondy. Efekt pracy ten sam tylko z nieznacznym opuźnieniem po zapaleniu zimnego silnika bo ta sonda nie ma grzałki. Pozdrawiam

_________________
Lecz swoje autko sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 08:50:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Nepek, grzałka jest nie tylko po to, żeby sonda szybciej zaczęła pracować, ale również po to, żeby jej temperatura pracy nie spadła poniżej zadanego minimum. Zdarza się to dość często, szczególnie jak nie ma lub jest wypalony katalizator.
BTW, to jak z tym TPS-em, który steruje gazem, napiszesz coś, czy to tylko taki żart :diabel:

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sonda
PostNapisane: 17.wrz.2006 09:49:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.paź.2004 12:48:50
Posty: 53
Lokalizacja: Wieluń
Witam, Jeśli sonda jest umieszcona na kolektorze wydechowym to katalizator niewielki ma wpływ na nią. Co innego gdy jest wkręcona bezpośrednio w katalizator. niestety nie wiem jak jest w tym przypadku więc nie mogę dyskutować na ten temat. To nie zmienia faktu że lepiej mieć sondę jednoprzewodową sprawną niż trójprzewodową uwaloną. Pozdeawiam, życzę miłej niedzieli.

_________________
Lecz swoje autko sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 15:54:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Darson79
Wydawało mi się że już odpowiedziałem na Twoje pytanie i to bardzo precyzyjnie jak mi się wydaję (14 września, 16:04) - łącznie z ceną i numerem katalogowym sondy, co jeszcze chcesz wiedzieć? czy pasuje sonda od poloneza -po co skoro podaję Ci dokładne namiary na sondę taką jaką chcesz i to za mniej niż 250zł?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: