.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.maja.2024 15:30:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Olej silnikowy a turbina (diesel)
PostNapisane: 09.wrz.2006 17:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Dzisiaj słyszałem że rzadkie oleje silnikowe np. 0w40 słabiej odprowadzają ciepło z turbiny. Gość z którym rozmawialem powoływał się na badania z pomiarem ciepła i wyszło że lepsze do turbinek sa te gęstsze , wiecie cos na ten temat ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 19:31:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
"gosc" ma racje.
olej zbyt rzadki po ostrej jezdzie wymaga dlugiego chlodzenia turbiny [nawet kilkunastominutowego]. w przeciwnym razie rzadki olej zostanie spalony przez zar w turbinie. jezeli tak sie stanie, po spaleniu odklada sie w postaci nagaru na lopatkach. gdy jest to VTG, to powoduje to zacieranie sie kierownic. to zas powoduje notlauf, problemy z uszczelkami etc...

5W 40 w polskich warunkach to optimum.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 20:33:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 19:56:52
Posty: 33
Lokalizacja: okolice starogardu gd
też słyszałem że oleje o większej lepkości są dobre dla turbin,chociaż to producent preferuje klase lepkości z przyczyn wiadomych z jego strony.
Oleje silnikowe składają się z wielu komponentów które mają rózne zadania a lepkośc to tylko jeden z parametrów.
Ja w swoim td testuje teraz takie cós Castrol formula rs 10W/60 niby sportowy ale w katalogu jako głównie zalecany do mej niuni.

_________________
AUDI C3 2.0 86r diezelek
WWW.TKAUDI.ORG

Pozdrawiam Artur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 20:43:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ARTI XXX napisał(a):
też słyszałem że oleje o większej lepkości są dobre dla turbin,chociaż to producent preferuje klase lepkości z przyczyn wiadomych z jego strony.
Oleje silnikowe składają się z wielu komponentów które mają rózne zadania a lepkośc to tylko jeden z parametrów.
Ja w swoim td testuje teraz takie cós Castrol formula rs 10W/60 niby sportowy ale w katalogu jako głównie zalecany do mej niuni.

Castrol kupowany w Polsce ... :zly:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 21:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
baskecik napisał(a):
ARTI XXX napisał(a):
też słyszałem że oleje o większej lepkości są dobre dla turbin,chociaż to producent preferuje klase lepkości z przyczyn wiadomych z jego strony.
Oleje silnikowe składają się z wielu komponentów które mają rózne zadania a lepkośc to tylko jeden z parametrów.
Ja w swoim td testuje teraz takie cós Castrol formula rs 10W/60 niby sportowy ale w katalogu jako głównie zalecany do mej niuni.

Castrol kupowany w Polsce ... :zly:

może akurat trafił na oryginałka ;-) :P

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 21:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witam. Mam pytanko. Audi A6 silnik 2,5 TDI AYM. Jeżdże od 30 tys km na MOBIL 1 TURBO DIESEL 0w40. Czy mogę teraz przejść na np. MOBIL Synt S Special V 5w40 lub Motul 5w40. Czy to nie zaszkodzi silnikowi i ewentualnie czy odczuje poprawę np. w pracy silnika (w końcu zbliża się zima - czyli wielki test dla motorka) :)
Z tego co meszrum mówił - MOTUL jest najleszpszy. A czy jest duża różnica pomiedzy MOTUL 5w40 a MOBIL 5w40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2006 22:22:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ja bym tak nie polegal na opiniach meszruma... ;)
Motul jest specyficznym olejem. czy jest najlepszy? wiele osob uzywa tylko ten olej [takze niezli mechanicy od TDI]... sa nawet grupy dyskusyjne, gdzie jest to jeden sluszny olej...

oryginalny Mobil 1 tez bedzie zapewne dobry. czy az tak jak Motul? nie mam pojecia.

mozesz zmienic z longlife'owego na mehrbereichsole. wazne, by spelnial co najmniej 505.00 (a najlepiej 505.01 i 505.00).
...no i by byl oryginalny. zly olej moze zrobic krzywde niewykle szybko i bolesnie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 10:28:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Kazde auto ktore mialem zalewalem shell 5w/40 i ososby ktorym odsprzedalem sprzety nadal jezdza na tym oleju .Znajomy ktory kupil odemnie a4 v6 tdi ma juz na liczniku 580.000 :P i zero wyciekow. Wazne tylko zeby nie trafic na podroby oleju i lepiej kupowac na stacjach danego koncernu np. shell ma testery olejowe bezplatnie mozna sprawdzic czy jest to oryginal i w jakim stopniu jest zuzyty. Takie oleje jak motul sa super tyle tylko ze mozne porownac to do kupienia sobie lamborgini zeby wozic nim na targ kartofle. Co do 0w/......... faktycznie nie jest to olej do samochodow z turbinami a jedynie do silnikow wolnassacych benzynowych zalecany . :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 10:40:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
meszrum napisał(a):
olej zbyt rzadki po ostrej jezdzie wymaga dlugiego chlodzenia turbiny [nawet kilkunastominutowego].
Znajomi mają Imprezy GT oraz STI i tubo-timery. Mówili, że nigdy tumer nie chłodził im dłużej niż 5 minut - najczęściej ok 1-2 minut. W dieslu turbina nie świeci....
Kilkanaście to chyba przesada :) Jednak lepiej studzić 10 minut za długo niż minutę za krótko ! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 10:51:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Damos napisał(a):
meszrum napisał(a):
olej zbyt rzadki po ostrej jezdzie wymaga dlugiego chlodzenia turbiny [nawet kilkunastominutowego].
Znajomi mają Imprezy GT oraz STI i tubo-timery. Mówili, że nigdy tumer nie chłodził im dłużej niż 5 minut - najczęściej ok 1-2 minut.


z tego co mi wiadomo Subaru nie wklada TDI. :):
...a w TDI turbina tez swieci, wierz mi; nawet bardzo...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 11:16:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Róznica między olejem 0/40 a 5/40 jest najbardziej widaoczna w temperaturze pompowalnościu (lub płynności jak kto woli) a wynosi około 5 stopni C.

Jeżeli chodzi o sama lepkość to obydwa oleje są to tzw "40". Różnica w lepkości między nimi (zależy w zależności od producenta) jest naprawdę niewielka.

Zagrożenie dla turbiny (szczególnie wysokoobrotowej) są oleje z grupy tzw. "30". Przy wysokich obrotach rurbiny mogą w skrajnych przypadkach stracić swoje właściwości smarne... (spadnie ich lepkość)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 12:12:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Meszrum ma racje a przykladem jest ta moja fotka ponizej . Wiadomym jest ze w dieslu zaplon nastepuje pod wplywem temperatury a benzyniaczek ma swiece a to ze puszcza ogien z rurki to tylko niespalone paliwo :P . Diesel ma stopien sprezania 2 razy wiekszy srednio od benzyniaczka a co za tym idzie spaliny maja cisnienie tez wieksze , wiec turbina narazona jest na duzo wieksze przeciazenia. Subarka ma male cisnienie doladowania ale obroty tego silniczka to nawrt 8500 wiec stad ta sila ;-) Kiedys zrobie zdjecie turbiny ciezarowki volvo tak w nocy to ona nie jest czerwona ale biała a jakos wytrzymuje te 500.000 w/g ksiazki :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2006 19:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 19:56:52
Posty: 33
Lokalizacja: okolice starogardu gd
baskecik napisał(a):
ARTI XXX napisał(a):
też słyszałem że oleje o większej lepkości są dobre dla turbin,chociaż to producent preferuje klase lepkości z przyczyn wiadomych z jego strony.
Oleje silnikowe składają się z wielu komponentów które mają rózne zadania a lepkośc to tylko jeden z parametrów.
Ja w swoim td testuje teraz takie cós Castrol formula rs 10W/60 niby sportowy ale w katalogu jako głównie zalecany do mej niuni.

Castrol kupowany w Polsce ... :zly:




kupiony w hurtowni która raczej niepozwoliłaby sobie na podrubę,defakto pierwsza litera na kodzie kreskowym 5 czyli made in UE (stawiam na polske) ale to nieznaczy że ze złych komponentów ,no podruba raczej niejest bo niewidziałem prędzej takiego podobnego oleju ..ale...to sprawdze ..na początku lata będe go wymieniał i ojciec takiego samego przywiezie mi z niemiec wtedy porównamy se...czyli z 4 przed kodem i napisem made in germany.

_________________
AUDI C3 2.0 86r diezelek
WWW.TKAUDI.ORG

Pozdrawiam Artur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 08:32:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
defakto pierwsza litera na kodzie kreskowym 5 czyli made in UE (stawiam na polske) ale to nieznaczy że ze złych komponentów


UE czy EU ? Bo to zasadnicza różnica....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 08:49:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
..ale...to sprawdze ..na początku lata będe go wymieniałi (...)wtedy porównamy se...czyli z 4 przed kodem i napisem made in germany.



Ok, czekamy do nastepnego roku na porównanie :diabel:

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 10:58:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
szantis napisał(a):
Cytuj:
..ale...to sprawdze ..na początku lata będe go wymieniałi (...)wtedy porównamy se...czyli z 4 przed kodem i napisem made in germany.



Ok, czekamy do nastepnego roku na porównanie :diabel:

Czekamy ... :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 11:51:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Tak sobie czytam, co poniektórzy wypisują za bzdety. Proszę mi powiedzieć który olej jest gęstszy, a który żadszy?? Z tego co się orientuje to oleje nie mają takiego parametru.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 12:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
No zmrożony hipol jest "dość gesty" :diabel:
Podejrzewam ,ze kolegom chodziło o jak parametry lepkosciowe wpływaja na przebieg odbierania temperatury....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 12:58:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
Tak sobie czytam, co poniektórzy wypisują za bzdety. Proszę mi powiedzieć który olej jest gęstszy, a który żadszy?? Z tego co się orientuje to oleje nie mają takiego parametru.


nie boj sie, mlody czlowieku, adresowac pytan do konkretnych osob - pokonaj maniere rodem z PRL'u...

zalej silnik 0W xx rozgrzej go do temp. roboczej, a nastepnie wyciagnij bagnet i ocen jego konsystencje.
zrob to samo z 5W xx (najlepiej w tym samym silniku).

wnioski pozostawiam empirycznym doznaniom.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 13:29:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
meszrum -> błysnąłeś niesamowicie tymi słowami.

Organaloptycznie róznic na pewno niezauważysz.
Oleje różnią się lepkością, a nie gęstością. Poza tym porównując np 0w-40 z 5w-40 to na rozgrzanym silniku parametry lepkościowe będą miały takie same (o ile jest to ten sam producent) Różnice natomiast pojawiają sie właśnie w niskich temperaturach.
Proponuje zgłębić trochę wiedzę na temat właściwości fizyko-chemicznych obecnie stosowanych olei.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: