.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 02:28:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: S6 C5 - Kompresor
PostNapisane: 22.mar.2017 19:53:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2016 13:49:57
Posty: 74
Witajcie

Ostatnio przeszedł mi przez głowę pewien pomysł i chciałbym się poradzić czy ma to sens

Otóż chciałbym dzwignąć trochę moc bydlaka, ale nie o tyle żeby rysował asfalt, liczę na przyrost po programie maks 60/80 koni

Czy jest to wykonalne załóżmy na kompresorze Mercedesa ?
Czy też zwyczajnie będzie za słabo dmuchał do 4.2 i nic z tego nie wyjdzie ?

oczywiście zdaje sobie sprawę że zapewne pompa paliwa będzie do wymiany, program do wgrania itd, ale czy jest to wykonalne ?
Myślę o jakimś starszym kompresorze, nie jakiejś serii z czujnikami, chodzi mi o projekt na takim klasycznym ale solidnym.

Oczywiście wiem że zorganizować miejsce bedzie dosyć trudno, ale nie widzę sensu wrzucania do "auta na co dzień" jakiegoś turbochargera seryjnie pisanego pod to auto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Kompresor
PostNapisane: 22.mar.2017 21:40:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
10k dolców kosztuje pakiet P&Drive do V8 40V. Moc 420KM bo więcej może dół nie wytrzymać. Jak gdzieś odkopię to wrzucę. Ogólnie pomysł fajny ale nie i wiem czy i jak długo to silnik wytrzyma.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Kompresor
PostNapisane: 22.mar.2017 21:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
https://www.youtube.com/watch?v=E9IO7YfwIF0

coś tam wytrzymują ;) 6ka potwierdzona z przodu jest z tego co wiem

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Kompresor
PostNapisane: 22.mar.2017 21:54:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
ABZ to całkiem inny silnik niż ten co jest w S6 C5. To sa 32V i doły mają mega mocne co już kilku udowodniło włącznie z V8TT. 40V już jest nieco słabsze i te moce nie są tak wysoko generowane.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Kompresor
PostNapisane: 22.mar.2017 22:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Ja bym się dołem czy to w 32 czy w 40v nie martwił - gorzej spiąć to tak by zabanglało z podciśnieniami i milionem innych pierdółek...
Kuty dół do S6 to dziś 6k PLN.

Kiedyś miałem linka gdzie jakiś amerykaniec porównał korby z chyba wszystkich V8 z tamtych lat... S6C5 ma kute korby w serii. Kute poznasz po tym, że połączenie dolnej główki korbowody z korbą jest... łamane a przy korbach zwykłych cięte. Łamane pasuje do siebie idealnie i dzięki temu lepiej wymiar panewek trzyma na wysokich rpm.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Kompresor
PostNapisane: 22.mar.2017 22:29:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tu nie korby się poddają a trzpienie tłoka oraz sam wał. Źle zagazowane (tak wiem, zaraz mi tu przytkniesz LPG hehehe) potrafią same z siebie wystawić kopyto ze względu na zerwanie się trzpienia.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - Kompresor
PostNapisane: 25.mar.2017 19:53:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
bloku napisał(a):
ABZ to całkiem inny silnik niż ten co jest w S6 C5. To sa 32V i doły mają mega mocne co już kilku udowodniło włącznie z V8TT. 40V już jest nieco słabsze i te moce nie są tak wysoko generowane.

Faktycznie, nie doczytałem dokładnie tematu.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron